Peter Smokler

출생 : , Detroit, Michigan, USA

약력

Peter Smokler is an American cinematographer. Born in Detroit, he's best known for his work on television shows such as It's Always Sunny in Philadelphia (2005-) and The Larry Sanders Show (1992-1998). He's also known for being the director of photography on Rob Reiner's cult film This Is Spinal Tap (1982).

참여 작품

Jimi Plays Berkeley
Camera Operator
This rousing world-famous concert is regarded by critics to be one of Jimi Hendrix's finest performances ever. Taking footage from two separate performances at the Berkeley Community Theater on May 30th, 1970, these incendiary shows help illustrate the student uprisings in Berkeley, by setting footage to the stunning backdrop of some awe-inspiring Hendrix material. Tracks include "Purple Haze," "Voodoo Child (Slight Return)," "Star Spangled Banner," "Hey Joe," and many others. This is a never-to-be-forgotten musical experience you will enjoy over and over again.
The Last Real Cowboys
Cinematography
Around the classic 1800's Western campfire, Slope and Tar tangle about what's been, what will be, and who may or may not survive the first New Age chat in the Old West.
Back to the Future Part II - Back to the Future Night
Cinematography
이것이 스파이널 탭이다
Director of Photography
마티 디버기(로브 라이너 분)은 몇개의 광고와 영화를 찍은 감독이다. 그러던 그가 밴드에 관한 다큐멘터리를 기획했을 무렵 영국의 '스파이널 탭'이란 밴드가 미국 투어를 준비 중이란 소식을 접한다. 그는 곳 그들을 밀착 취재하며 '힘들게 일하는' 헤비메탈 밴드에 대한 다큐멘터리를 완성한다. 'This is Spinal Tap'. 데이비드 세인트 허빈즈(마이클 머킨 분)과 네이졀 튜프널(크리스토퍼 게스트 분) 그리고 데릭 스몰즈(해리 시어러 분) 이 주축을 이루고 드러머 믹 슈림튼, 키보드 빕 세비지, 매니저 이안 페이스(토니 핸드라 분)로 이루어진 '스파이널 탭'! 파워넘치는 그들의 노래는 그들의 예상을 깨고 미국에서는 연속된 참패를 맛보게된다. 줄줄히 이뤄지는 공연취소와 밴드원 간의 마찰은 이들의 좌충우돌을 부채질한다. 더욱이 데이비드의 여자친구 지니가 나타나면서 밴드원간의 마찰은 극을 달하고...
The Killing of America
Cinematography
A documentary of the decline of America. Featuring footage (most exclusive to this film) from race riots to serial killers and much-much more.
Today Is For The Championship
Director of Photography
This propagandistic, race-car documentary is a vehicle for Werner Erhard (the founder of EST) to express his philosophy on motorized competition. Aphorisms and platitudes sprout up at every turn as the cars make their way around the track. Erhard and his group communicate in emotional terms when they do not win, filling the time between races with their viewpoints on life and living, and losing.
퍼니시먼트 파크
Cinematography
1970년 미국은 대외적으로 베트남전의 수렁에 빠져있고, 대내적으로는 흑인 인권신장, 반전운동 등의 내홍에 빠져있다. 이에 미국 정부는 국가 비상사태를 선언하고, 평화주의자, 탈영병, 무정부주의자 같은 이들을 즉결 재판에 넘긴다. 중형을 선고받을 수도 있는 이 재판에서 대다수는 감옥형을 대신할 사막에 위치한 퍼니시먼트 파크라 칭해진 징벌원 행을 택한다. 물 한 모금 공급되지 않는 여건 속에서, 이들은 사흘 동안 인간사냥을 펼치는 경찰들을 피해 사막 어딘가에 꽂혀 있을 미국 국기를 찾아내야 한다. 이 영화는 영화제를 제외하고는 극장상영이 수년간 금지되거나, 18세 이상 관람가로 개봉되었다. 와킨스 감독은 영화의 가상현실이 더욱더 현실성을 가지도록 흔히, 다큐멘터리 또는 매스 미디어 현장 보도의 코드를 그대로 이용한다. 끊임없이 흔들리는 어깨에 멘 카메라, 정면으로 카메라를 바라보거나 직접 인터뷰에 응하는 비직업 배우들로 구성된 등장인물들, 촬영을 방해하며 손으로 카메라 렌즈를 가리는 경찰들… 현실을 패러디를 통해 풍자하는 페이크 다큐멘터리의 대부인 피터 와킨스 감독은 이런 장치들을 통해, 가상현실이 더욱 강화된 현장감과 현실감을 획득하면서, 관객들을 혼란에 빠트리게 하고, 관객들에게 이 가상의 현실이 픽션의 세계를 벗어나 자신들 앞의 현실로 다가올 수 있음을, 어쩌면 벌써 다른 형태로 다가와 있음을 되새기게 한다.