Amir Naderi

Amir Naderi

출생 : 1946-08-15, Iran

약력

Amir Naderi was born on August 15, 1946 in Abadan, Iran. He is a director and writer, known for 99 Homes (2014), A, B, C... Manhattan (1997) and The Runner (1984).

프로필 사진

Amir Naderi

참여 작품

매직 랜턴
Editor
LA의 한 오래된 영화관은 멀티플렉스 리노베이션 공사에 들어가기 전 마지막으로 아날로그 필름을 상영한다. 영사기사 미치는 영화 속에서 오랫동안 찾아왔던 이상형의 여성과 마주친다. 하지만 그녀는 짧은 만남 이후 휴대전화를 떨어뜨리고 사라진다. 애타게 연락을 기다린 끝에 통화에 성공하지만 약속이 어긋나고 만다. 여기까지는 전형적인 로맨스영화가 다루는 시간의 어긋남을 보여주는 듯하다. 하지만 휴대전화 속 단서를 통해 그녀를 찾아가는 과정에서 그녀의 정체는 점점 더 수수께기로 다가온다.
매직 랜턴
Screenplay
LA의 한 오래된 영화관은 멀티플렉스 리노베이션 공사에 들어가기 전 마지막으로 아날로그 필름을 상영한다. 영사기사 미치는 영화 속에서 오랫동안 찾아왔던 이상형의 여성과 마주친다. 하지만 그녀는 짧은 만남 이후 휴대전화를 떨어뜨리고 사라진다. 애타게 연락을 기다린 끝에 통화에 성공하지만 약속이 어긋나고 만다. 여기까지는 전형적인 로맨스영화가 다루는 시간의 어긋남을 보여주는 듯하다. 하지만 휴대전화 속 단서를 통해 그녀를 찾아가는 과정에서 그녀의 정체는 점점 더 수수께기로 다가온다.
매직 랜턴
Director
LA의 한 오래된 영화관은 멀티플렉스 리노베이션 공사에 들어가기 전 마지막으로 아날로그 필름을 상영한다. 영사기사 미치는 영화 속에서 오랫동안 찾아왔던 이상형의 여성과 마주친다. 하지만 그녀는 짧은 만남 이후 휴대전화를 떨어뜨리고 사라진다. 애타게 연락을 기다린 끝에 통화에 성공하지만 약속이 어긋나고 만다. 여기까지는 전형적인 로맨스영화가 다루는 시간의 어긋남을 보여주는 듯하다. 하지만 휴대전화 속 단서를 통해 그녀를 찾아가는 과정에서 그녀의 정체는 점점 더 수수께기로 다가온다.
Amir Naderi by Amir Naderi
Himself
Iranian film director Amir Naderi talks to Zar Amir Ebrahimi about his career in this documentary directed and produced by Ebrahimi and broadcast by BBC World Service and BBC Persian. Amir Naderi is one of the most influential figures of Iranian modern cinema. He was born in 1945 in the Persian Gulf port of Abadan. Orphaned at an early age and living the life of a street urchin, Naderi had to survive by selling ice, working as a shoeshine boy and recycling empty beer bottles. He developed his knowledge of cinema by watching films in the theaters where he worked at a very young age. He began his career by taking pictures for some notable Iranian features. In the 1970’s, he started directing his own films, and made some of the most important movies of the New Iranian Cinema. After moving to New York in the early 90’s, Amir Naderi continued to make films. They have premiered at the Venice, Cannes, Tribeca, and Sundance Film Festivals.
화씨 451
Screenplay
정부에서는 사람들을 통제하기 위해 백여개도 안되는 언어를 사용하도록 하고 있다. 통제의 방법으로 책을 모두 태워 없애는 것인데 저항단체인 그래피티는 책에 실린 정보를 DNA형태로 변형시켜 전세계에 퍼트리려는 계획을 세운다. 몬태그가 책들을 왜 태워야 하는지 의문을 갖기시작하면서 이들의 계획은 실행에 옮겨지게 된다.
Mise en scène with Arthur Penn (a conversation)
Director
Mountain
Writer
Many years ago, in a nearly deserted town at the foot of a mountain, lives Agostino with his wife Nina and his son Giovanni. The mountain rises up like a wall blocking out the sun that never reaches their fields below, now reduced to just stones and underbrush. Agostino, even though everything suggests him to leave, decides that the destiny of his family is there, among the peaks. He is not only driven by stubbornness, but by the certainty that our roots cannot betray us and that with the help of our spirit we can bring the sun on every destiny.
Mountain
Editor
Many years ago, in a nearly deserted town at the foot of a mountain, lives Agostino with his wife Nina and his son Giovanni. The mountain rises up like a wall blocking out the sun that never reaches their fields below, now reduced to just stones and underbrush. Agostino, even though everything suggests him to leave, decides that the destiny of his family is there, among the peaks. He is not only driven by stubbornness, but by the certainty that our roots cannot betray us and that with the help of our spirit we can bring the sun on every destiny.
Mountain
Director
Many years ago, in a nearly deserted town at the foot of a mountain, lives Agostino with his wife Nina and his son Giovanni. The mountain rises up like a wall blocking out the sun that never reaches their fields below, now reduced to just stones and underbrush. Agostino, even though everything suggests him to leave, decides that the destiny of his family is there, among the peaks. He is not only driven by stubbornness, but by the certainty that our roots cannot betray us and that with the help of our spirit we can bring the sun on every destiny.
라스트 홈
Writer
서로 다른 목적을 가진 두 남자의 위험한 거래가 시작된다! 가족들을 위해 막일도 마다 않고 성실하게 살아온 청년 ‘데니스 내쉬’ (앤드류 가필드)는 주택 대출금 연체로 단 2분만에 홈리스로 전락한다. 가난했던 아버지를 닮지 않기 위해 밑바닥에서부터 악으로 올라선 냉혈한 부동산 브로커 '릭 카버'(마이클 섀넌)은 그런 데니스의 약점을 모두 간파하고 방황하던 그를 자신의 편으로 끌어 들인다. 릭으로부터 부조리한 시스템을 이용하는 법을 배운 데니스는 뺏기던 자에서 빼앗는 자로 180도 다른 인생을 시작하고 올랜도 전역의 집 1,000채를 매매할 수 있는 일생일대의 빅딜을 손에 쥐게 된다. 그러나 거래를 성사 시키기 위해선 살고 있는 모든 사람들을 30일 내에 거리로 내쫓아야 하는데!
베니스 70: 미래 재장전
Director
베니스영화제 70주년을 맞아 세계 각국의 감독들이 만든 2분 내외의 짧은 단편들로 구성한 옴니버스 영화. 한국에서는 김기덕, 홍상수 감독이 참여했으며 그 외에도 지아장커, 클레어 드니, 왕빙, 압바스 키아로스타미 등 70명의 감독들이 참여했다.
Kayan
Executive Producer
Set in the heart of the Middle-Eastern community in modern-day Vancouver, Kayan is a multifarious story of belonging, loyalty and love. Hanin, a Lebanese independent single mother of two, struggles to keep her restaurant, Kayan, afloat. Unexpected revelations in her private life coincide with complications in the lives of her employees and customers. Things take a twisted turn
60 Seconds of Solitude in Year Zero
Director
An anthology of one-minute films created by 60 international filmmakers on the theme of the death of cinema. Intended as an ode to 35mm, the film was screened one time only on a purpose-built 20x12 meter public cinema screen in the Port of Tallinn, Estonia, on 22 December 2011. A special projector was constructed for the event which allowed the actual filmstrip to be burnt at the same time as the film was shown.
Cut
Editor
Shuji is an uncompromising young filmmaker at odds with Japanese society. One day he learns that his loan shark brother, who had helped to finance his films, has been executed by his own yakuza gang for failing to repay his debts.
Cut
Screenplay
Shuji is an uncompromising young filmmaker at odds with Japanese society. One day he learns that his loan shark brother, who had helped to finance his films, has been executed by his own yakuza gang for failing to repay his debts.
Cut
Director
Shuji is an uncompromising young filmmaker at odds with Japanese society. One day he learns that his loan shark brother, who had helped to finance his films, has been executed by his own yakuza gang for failing to repay his debts.
Condition
Editor
Two women escaping a catastrophe look for salvation in sound and nature.
라스베가스의 꿈
Production Design
특유의 형식적인 실험 대신 전통적인 방식의 내러티브 영화를 제작했지만, 아미르 나데리의 호기심은 여전히 왕성하다. 말 몇마디로 가정을 붕괴시키는 것이 가능할까? 라스베가스의 단란한 가족. 어느날 낯선 남자에게서 그들의 집 뒷마당에 백만달러가 뭏혀있다는 이야기를 듣자 미세한 균열이 발생하기 시작한다. 반신반의하던 그들은 결국 마당을 뒤지기 시작하고, 일단 마당을 파내기 시작하자 중단할 수 없는 것이 되어버린다. 이 모든 것이 리얼리티쇼의 내기였다는 설명을 들어도 자신들의 돈을 탐내는 누군가가 방해 하는 것이라고 생각할 뿐이다. 생활을 포기하고 뒷마당을 파는 것에만 매달리는 그들. 스스로 제어할 수 있는 범위를 벗어난 인간의 탐욕은 광기로 이어지고, 아무도 믿지 못하는 불안과 의심 속에서 가족은 허무할만큼 순식간에 붕괴되어 버린다. 끝까지 밀어붙이는 아미르 나데리의 집요한 상상력이 빛을 발한다. (옥미나)
라스베가스의 꿈
Editor
특유의 형식적인 실험 대신 전통적인 방식의 내러티브 영화를 제작했지만, 아미르 나데리의 호기심은 여전히 왕성하다. 말 몇마디로 가정을 붕괴시키는 것이 가능할까? 라스베가스의 단란한 가족. 어느날 낯선 남자에게서 그들의 집 뒷마당에 백만달러가 뭏혀있다는 이야기를 듣자 미세한 균열이 발생하기 시작한다. 반신반의하던 그들은 결국 마당을 뒤지기 시작하고, 일단 마당을 파내기 시작하자 중단할 수 없는 것이 되어버린다. 이 모든 것이 리얼리티쇼의 내기였다는 설명을 들어도 자신들의 돈을 탐내는 누군가가 방해 하는 것이라고 생각할 뿐이다. 생활을 포기하고 뒷마당을 파는 것에만 매달리는 그들. 스스로 제어할 수 있는 범위를 벗어난 인간의 탐욕은 광기로 이어지고, 아무도 믿지 못하는 불안과 의심 속에서 가족은 허무할만큼 순식간에 붕괴되어 버린다. 끝까지 밀어붙이는 아미르 나데리의 집요한 상상력이 빛을 발한다. (옥미나)
라스베가스의 꿈
Producer
특유의 형식적인 실험 대신 전통적인 방식의 내러티브 영화를 제작했지만, 아미르 나데리의 호기심은 여전히 왕성하다. 말 몇마디로 가정을 붕괴시키는 것이 가능할까? 라스베가스의 단란한 가족. 어느날 낯선 남자에게서 그들의 집 뒷마당에 백만달러가 뭏혀있다는 이야기를 듣자 미세한 균열이 발생하기 시작한다. 반신반의하던 그들은 결국 마당을 뒤지기 시작하고, 일단 마당을 파내기 시작하자 중단할 수 없는 것이 되어버린다. 이 모든 것이 리얼리티쇼의 내기였다는 설명을 들어도 자신들의 돈을 탐내는 누군가가 방해 하는 것이라고 생각할 뿐이다. 생활을 포기하고 뒷마당을 파는 것에만 매달리는 그들. 스스로 제어할 수 있는 범위를 벗어난 인간의 탐욕은 광기로 이어지고, 아무도 믿지 못하는 불안과 의심 속에서 가족은 허무할만큼 순식간에 붕괴되어 버린다. 끝까지 밀어붙이는 아미르 나데리의 집요한 상상력이 빛을 발한다. (옥미나)
라스베가스의 꿈
Screenplay
특유의 형식적인 실험 대신 전통적인 방식의 내러티브 영화를 제작했지만, 아미르 나데리의 호기심은 여전히 왕성하다. 말 몇마디로 가정을 붕괴시키는 것이 가능할까? 라스베가스의 단란한 가족. 어느날 낯선 남자에게서 그들의 집 뒷마당에 백만달러가 뭏혀있다는 이야기를 듣자 미세한 균열이 발생하기 시작한다. 반신반의하던 그들은 결국 마당을 뒤지기 시작하고, 일단 마당을 파내기 시작하자 중단할 수 없는 것이 되어버린다. 이 모든 것이 리얼리티쇼의 내기였다는 설명을 들어도 자신들의 돈을 탐내는 누군가가 방해 하는 것이라고 생각할 뿐이다. 생활을 포기하고 뒷마당을 파는 것에만 매달리는 그들. 스스로 제어할 수 있는 범위를 벗어난 인간의 탐욕은 광기로 이어지고, 아무도 믿지 못하는 불안과 의심 속에서 가족은 허무할만큼 순식간에 붕괴되어 버린다. 끝까지 밀어붙이는 아미르 나데리의 집요한 상상력이 빛을 발한다. (옥미나)
라스베가스의 꿈
Director
특유의 형식적인 실험 대신 전통적인 방식의 내러티브 영화를 제작했지만, 아미르 나데리의 호기심은 여전히 왕성하다. 말 몇마디로 가정을 붕괴시키는 것이 가능할까? 라스베가스의 단란한 가족. 어느날 낯선 남자에게서 그들의 집 뒷마당에 백만달러가 뭏혀있다는 이야기를 듣자 미세한 균열이 발생하기 시작한다. 반신반의하던 그들은 결국 마당을 뒤지기 시작하고, 일단 마당을 파내기 시작하자 중단할 수 없는 것이 되어버린다. 이 모든 것이 리얼리티쇼의 내기였다는 설명을 들어도 자신들의 돈을 탐내는 누군가가 방해 하는 것이라고 생각할 뿐이다. 생활을 포기하고 뒷마당을 파는 것에만 매달리는 그들. 스스로 제어할 수 있는 범위를 벗어난 인간의 탐욕은 광기로 이어지고, 아무도 믿지 못하는 불안과 의심 속에서 가족은 허무할만큼 순식간에 붕괴되어 버린다. 끝까지 밀어붙이는 아미르 나데리의 집요한 상상력이 빛을 발한다. (옥미나)
Iran: A Cinematographic Revolution
Himself
Today Iranian cinema is one of the most highly regarded national cinemas in the world, regularly winning festival awards and critical acclaim for films which combine remarkable artistry and social relevance. Iran: A Cinematographic Revolution traces the development of this film industry, which has always been closely intertwined with the country's tumultuous political history, from the decades-long reign of Reza Shah Pahlevi and his son, the rise of Khomeini and the birth of the Islamic Republic, the seizure by militants of the U.S. Embassy in Tehran, and the devastating war with Iraq.
Sound Barrier
Director
The film portrays the search by an 11-year old deaf and mute boy for an audio-cassette his mother recorded shortly before her death.
Marathon
Director
A woman continuously solves crossword puzzles everywhere she goes; in subway trains, on buses, and on the streets of New York City.
A, B, C... Manhattan
Director
Three NYC stories at a climax. Stories about breaking up, losing, leaving, giving away... the things or people you love, you live with, you depend on, which formed your past... The stories are about how difficult this is, how terrifying and how frightening. Yet, you HAVE to do what you have to do. The three girls are met at the turning point of their lives. The film is wonderful written, with few words and a great, exciting pace (though it takes its time and lot of it). Stop: there may be a lot of words, sometimes, but what's important is between-the-lines. The performances are marvellous. Style and location (all shot "on location") remind of this specific independent NYC style of Jarmusch, Poe, Seidelman, Silver, etc.
Manhattan by Numbers
Writer
The story of George Murphy, a laid-off newspaperman who has 24 hours to come up with the back rent he owes or be put out in the street. Desperately, he sets out to find an old friend who might help, yet when he discovers that his old friend has seemingly disappeared, George's search begins to take on a whole different meaning.
Manhattan by Numbers
Director
The story of George Murphy, a laid-off newspaperman who has 24 hours to come up with the back rent he owes or be put out in the street. Desperately, he sets out to find an old friend who might help, yet when he discovers that his old friend has seemingly disappeared, George's search begins to take on a whole different meaning.
Water, Wind, Dust
Editor
A young teenager returns home after an absence to find his village in Iran deserted because of an incredibly severe drought. He begins a search to find his family, traveling through an amazingly bleak and desolate landscape. Primarily an essay on the issue of humans vs. nature, the film is of interest for technical and cultural reasons.
Water, Wind, Dust
Writer
A young teenager returns home after an absence to find his village in Iran deserted because of an incredibly severe drought. He begins a search to find his family, traveling through an amazingly bleak and desolate landscape. Primarily an essay on the issue of humans vs. nature, the film is of interest for technical and cultural reasons.
Water, Wind, Dust
Director
A young teenager returns home after an absence to find his village in Iran deserted because of an incredibly severe drought. He begins a search to find his family, traveling through an amazingly bleak and desolate landscape. Primarily an essay on the issue of humans vs. nature, the film is of interest for technical and cultural reasons.
달리는 아이들
Writer
전쟁으로 집을 잃은 아미로는 버려진 배에서 혼자 사는 고아다. 아미로는 또래 아이들과 티격태격 싸움을 벌이며 바다 위에 둥둥 떠다니는 빈병을 하나라도 더 주워 팔려고 뛰어다니며, 구두를 닦고, 항구에서 냉수를 팔아 생계를 꾸려간다. 하지만 어린 아이라고 해서 사회가 만만한 것은 아니다. 구두를 닦다가 도둑으로 몰리기도 하고, 물을 마시고 자전거를 몰아 그대로 도망치는 어른을 끝까지 쫓아가서 돈을 받아내기도 하고, 얼음을 뺏으려고 쫓아오는 사람을 따돌려야 하는 일도 생긴다. 아미로는 친구들과 가장 즐기는 놀이 중 하나인 달리기에 점점 빠져가면서 자신감을 붙여간다. 아미로의 유일한 낙은 바닷가를 떠다니는 커다란 배와 비행기를 구경하는 것이다. 어렵게 모은 돈으로 항공기 관련 잡지를 사기도 하지만 정작 글은 읽을 줄 모르는 자신의 처지가 답답하기만 하다. 결국 다니던 학교에 다시 찾아가 글을 다시 배우며 목이 터져라 반복해서 글을 암송한다. 그리고 아이들과 함께 숨이 턱 끝까지 차오를 정도로 고통스러운 달리기 시합을 시작한다.
달리는 아이들
Director
전쟁으로 집을 잃은 아미로는 버려진 배에서 혼자 사는 고아다. 아미로는 또래 아이들과 티격태격 싸움을 벌이며 바다 위에 둥둥 떠다니는 빈병을 하나라도 더 주워 팔려고 뛰어다니며, 구두를 닦고, 항구에서 냉수를 팔아 생계를 꾸려간다. 하지만 어린 아이라고 해서 사회가 만만한 것은 아니다. 구두를 닦다가 도둑으로 몰리기도 하고, 물을 마시고 자전거를 몰아 그대로 도망치는 어른을 끝까지 쫓아가서 돈을 받아내기도 하고, 얼음을 뺏으려고 쫓아오는 사람을 따돌려야 하는 일도 생긴다. 아미로는 친구들과 가장 즐기는 놀이 중 하나인 달리기에 점점 빠져가면서 자신감을 붙여간다. 아미로의 유일한 낙은 바닷가를 떠다니는 커다란 배와 비행기를 구경하는 것이다. 어렵게 모은 돈으로 항공기 관련 잡지를 사기도 하지만 정작 글은 읽을 줄 모르는 자신의 처지가 답답하기만 하다. 결국 다니던 학교에 다시 찾아가 글을 다시 배우며 목이 터져라 반복해서 글을 암송한다. 그리고 아이들과 함께 숨이 턱 끝까지 차오를 정도로 고통스러운 달리기 시합을 시작한다.
The Winner
Writer
An unfinished short film by Amir Naderi
The Winner
Director
An unfinished short film by Amir Naderi
Second Search
Director
The film follows a young boy and a soldier during the Iran-Iraq War.
Search
Writer
It all began with "Black Friday" - a massacre on Sept 8, 1978, by the Shah's police. Official pronouncements put the death toll at 200, but the next day the people of Teheran witnessed how thousands of bodies were brought to Behast Zahra cemetery. Yet even this wasn't the whole extent of the tragedy. As the families continued looking for their relatives they began to realize just how many had disappeared. Over the next few months the massacres continued, with many thousands more disappearing, until February 11th, 1979, victory day for the Revolution. Naderi's film follows this search for the missing, through which the terrible truth is gradually revealed. The film is not only a documentary but also a document of a horrible crime.
Search
Director
It all began with "Black Friday" - a massacre on Sept 8, 1978, by the Shah's police. Official pronouncements put the death toll at 200, but the next day the people of Teheran witnessed how thousands of bodies were brought to Behast Zahra cemetery. Yet even this wasn't the whole extent of the tragedy. As the families continued looking for their relatives they began to realize just how many had disappeared. Over the next few months the massacres continued, with many thousands more disappearing, until February 11th, 1979, victory day for the Revolution. Naderi's film follows this search for the missing, through which the terrible truth is gradually revealed. The film is not only a documentary but also a document of a horrible crime.
Made in Iran
Director
Ali is a young boxer pursuing his dream of becoming a champion, but he's soon approached by a gangster. He gets involved--agreeing to follow their terms. He wins boxing matches and everything is going okay until they order him to lose a match.
Marsieh
Director
REQUIEM begins as Nasrollah, just released from prison, returns home to discover that his mother has died while he was incarcerated. Nasrollah hits the streets looking for work, but finding none he resumes his previous life as a street peddler. Casting his lot with two other peddlers, with whom he becomes roommates, for a while Nasrollah seems to achieve once again a sense of community and belonging.
Harmonica
Writer
Set on the southern coast of Iran, "Harmonica" begins as a young boy receives a musical present from abroad. Fascinated and envious, his friends make him the leader of the pack, as they compete for the privilege of holding the harmonica or even blowing a few notes, until the games and horseplay begin to take on a sinister edge.
Waiting
Director
A dialogue-free film that follows a boy in southern Iran whose daily chore is bringing an elegant glass bowl to get filled with ice, and then returning home.
Harmonica
Director
Set on the southern coast of Iran, "Harmonica" begins as a young boy receives a musical present from abroad. Fascinated and envious, his friends make him the leader of the pack, as they compete for the privilege of holding the harmonica or even blowing a few notes, until the games and horseplay begin to take on a sinister edge.
Tight Spot
Writer
This film, based on a well-known novel of the same name by Sadegh Chooback, is about a wronged man seeking revenge. Director Amir Naderi's inspiration for making the film was one of his childhood heroes, the legendary Zar Mohammad, who waged a one-man war against four swindlers and provoked wide spread popular sentiment against tyranny.
Tight Spot
Director
This film, based on a well-known novel of the same name by Sadegh Chooback, is about a wronged man seeking revenge. Director Amir Naderi's inspiration for making the film was one of his childhood heroes, the legendary Zar Mohammad, who waged a one-man war against four swindlers and provoked wide spread popular sentiment against tyranny.
Strait
Director
Ali Khoshdast is involved in a fight and accidentally kills a man. After a desperate flight from the revenge-seeking relatives of the victim, he takes refuge with his fiancée.
The Experience
Story
A boy works for a photographer and falls in love with an upper class girl.
The Experience
Screenplay
A boy works for a photographer and falls in love with an upper class girl.
Goodbye, Friend
Director
Three friends organize the burglary of a jewelry shop, but greed, betrayal, and revenge quickly overcome their friendship.