Martin Provost
출생 : 1957-05-13, Brest, Finistère, France
약력
Martin Provost is a French film director, writer and actor. He wrote and directed such films as Séraphine and Le ventre de Juliette.
Writer
좋은 와이프 양성학교를 통해 프랑스 여성들의 삶과 인권의 변화를 코믹하게 그린 영화
Director
좋은 와이프 양성학교를 통해 프랑스 여성들의 삶과 인권의 변화를 코믹하게 그린 영화
Self - Filmmaker
The personal and professional story, told in first person, of Spanish actress Carmen Maura, director Pedro Almodóvar's first muse and a brilliant artist in her own right.
Writer
35년 전 갑자기 떠났던 그 날처럼, 한 통의 전화와 함께 다시 돌아와 클레어의 일상을 뒤흔든 새엄마 베아트리체. 성격부터 먹는 것, 입는 것 심지어 취미 생활까지 모든 게 다른 둘의 사이는 좀처럼 가까워지지 않는다. 하지만 베아트리체가 돌아온 진짜 이유를 알게 된 클레어는 그녀에게 조금씩 마음을 열기 시작하고, 함께 보내는 시간이 늘어갈수록 서로를 닮아가는 두 사람 사이의 특별한 우정이 시작되는데...
Director
35년 전 갑자기 떠났던 그 날처럼, 한 통의 전화와 함께 다시 돌아와 클레어의 일상을 뒤흔든 새엄마 베아트리체. 성격부터 먹는 것, 입는 것 심지어 취미 생활까지 모든 게 다른 둘의 사이는 좀처럼 가까워지지 않는다. 하지만 베아트리체가 돌아온 진짜 이유를 알게 된 클레어는 그녀에게 조금씩 마음을 열기 시작하고, 함께 보내는 시간이 늘어갈수록 서로를 닮아가는 두 사람 사이의 특별한 우정이 시작되는데...
Screenplay
1940년대, 첫 번째 세계대전의 상흔이 가시지 않은 채, 프랑스에는 다시 전쟁의 그림자가 드리운다. 가난과 불안의 한 가운데에서, 비올렛은 작가가 되기로 결심한다. 사생아로 살아온 자신의 경험, 낙태, 동성애까지, 여성의 삶과 에로티시즘을 거침없이 표현한 비올렛의 작품은, 시몬 드 보부아르, 장 콕토 등 당대의 프랑스 예술가와 지식인에게 충격을 안겼다. 여성 해방의 대표 주자였던 시몬 드 보부아르와의 미묘한 긴장감이 흐르는 우정과 교류를 통해 20세기의 한 가운데를 돌파한 비올렛 르뒥의 삶이 드라마틱하게 펼쳐진다.
Director
1940년대, 첫 번째 세계대전의 상흔이 가시지 않은 채, 프랑스에는 다시 전쟁의 그림자가 드리운다. 가난과 불안의 한 가운데에서, 비올렛은 작가가 되기로 결심한다. 사생아로 살아온 자신의 경험, 낙태, 동성애까지, 여성의 삶과 에로티시즘을 거침없이 표현한 비올렛의 작품은, 시몬 드 보부아르, 장 콕토 등 당대의 프랑스 예술가와 지식인에게 충격을 안겼다. 여성 해방의 대표 주자였던 시몬 드 보부아르와의 미묘한 긴장감이 흐르는 우정과 교류를 통해 20세기의 한 가운데를 돌파한 비올렛 르뒥의 삶이 드라마틱하게 펼쳐진다.
Adaptation
남편과 단둘이 살고 있는 ‘로즈’. 그녀는 남편의 오랜 구타와 학대를 못 이기고 남편을 살해한다. 이후 로즈는 아들 ‘토마스’가 살고 있는 도시를 방문해 오랜만의 자유를 만끽한다. 그러나 남편의 죽음에 의문을 품고 있던 경찰과 기자에 의해 로즈가 남편의 살해자라는 사실이 밝혀지고, 결국은 토마스에게 모든 것을 고백하기에 이른다. 이에 자수하라는 토마스의 권유에도 불구하고 도주한 로즈는 우연히 머물게 된 여관 주인의 도움을 받아 탈주에 성공하지만, 경찰의 포위망은 점차 두 사람을 좁혀 오기 시작하는데…
Director
남편과 단둘이 살고 있는 ‘로즈’. 그녀는 남편의 오랜 구타와 학대를 못 이기고 남편을 살해한다. 이후 로즈는 아들 ‘토마스’가 살고 있는 도시를 방문해 오랜만의 자유를 만끽한다. 그러나 남편의 죽음에 의문을 품고 있던 경찰과 기자에 의해 로즈가 남편의 살해자라는 사실이 밝혀지고, 결국은 토마스에게 모든 것을 고백하기에 이른다. 이에 자수하라는 토마스의 권유에도 불구하고 도주한 로즈는 우연히 머물게 된 여관 주인의 도움을 받아 탈주에 성공하지만, 경찰의 포위망은 점차 두 사람을 좁혀 오기 시작하는데…
Screenplay
The tragic story of French naïve painter Séraphine Louis aka Séraphine de Senlis (1864-1942), a humble servant who becomes a gifted self-taught painter. Discovered by prominent critic and collector William Uhde, she came to prominence between the wars grouped with other naïve painters like Henri Rouseau only to descend into madness and obscurity with the onset of Great Depression and World War II.
Director
The tragic story of French naïve painter Séraphine Louis aka Séraphine de Senlis (1864-1942), a humble servant who becomes a gifted self-taught painter. Discovered by prominent critic and collector William Uhde, she came to prominence between the wars grouped with other naïve painters like Henri Rouseau only to descend into madness and obscurity with the onset of Great Depression and World War II.
Director
The 20-year-old Juliette tries to come to terms with an unexpected pregnancy, despite a lack of support from the father of the child and from her mother.
Screenplay
Benjamin Ballon wants to be a filmmaker, and has devoted a large part of his life for the past few years to getting to the point of filming an independent movie. He has been encouraged by Carmen Maura (playing herself), an established star, who has agreed to appear in his first film, and it is her level-headedness, calmness, and general good sense that keeps the project moving along, despite Benjamin's inexperience and a very temperamental male lead. On one occasion when the male lead is hours late for a shoot, her calm is the only thing which keeps the crew from walking out. The title comes from Maura's habit of bringing homemade tortillas to meetings, and using them to get her way.
Director
Benjamin Ballon wants to be a filmmaker, and has devoted a large part of his life for the past few years to getting to the point of filming an independent movie. He has been encouraged by Carmen Maura (playing herself), an established star, who has agreed to appear in his first film, and it is her level-headedness, calmness, and general good sense that keeps the project moving along, despite Benjamin's inexperience and a very temperamental male lead. On one occasion when the male lead is hours late for a shoot, her calm is the only thing which keeps the crew from walking out. The title comes from Maura's habit of bringing homemade tortillas to meetings, and using them to get her way.
A quiet young English girl named Alice finds herself in an alternate version of her own reality after chasing a white rabbit. She becomes surrounded by living inanimate objects and stuffed dead animals, and must find a way out of this nightmare- no matter how twisted or odd that way must be.
Third guy
Narrator falls in love with a beautiful girl. Unfortunately she isn’t alone: five guys follow her every time no matter where she goes – to work, in park or in bed.
Guillaume has made it: A machine that can clean dirty air by simply sucking all dirt into air balloons and then shipping them far far away so his explanation. Some Japanese business guys, after dinner with a lot of alcohol, order 5,000 pieces. His only problem: His production capacity is way to small so he gets to produce the machines in his private house. His wife Bernadette is far from being happy about it. Her private life goes down the line so she decides to leave Guillaume and to finally have revenge she candidates for major against her husband...
Raphaël
In Genève, bookseller and publisher Axel Thorpe catches willful, rich 16-year old Sibylle Ashby shoplifting. She brags about her writing, so he challenges her to produce a book. She writes an erotic novel that Thorpe publishes anonymously, and it becomes a best seller. She also tries to capture the love of this 40-year old publisher. When he drops her for her older sister, should she seek revenge or recapture? In subplots, she gets along badly with her sister and her father, and she encourages her mother's affair with dad's sister. Axel has problems too besides the determined Sibylle: he must come to terms with the drowning death of his mother years ago.
Screenplay
Pierre Bonnard would not be the painter everyone knows without the enigmatic Marthe who occupies more than a third of his work. Maria Boursin, alias Marthe de Méligny, posed as a ruined Italian aristocrat the day they fell madly in love with each other. Little did she know that she would become the pillar of a gigantic work, now considered one of the most important of the early 20th century.
Director
Pierre Bonnard would not be the painter everyone knows without the enigmatic Marthe who occupies more than a third of his work. Maria Boursin, alias Marthe de Méligny, posed as a ruined Italian aristocrat the day they fell madly in love with each other. Little did she know that she would become the pillar of a gigantic work, now considered one of the most important of the early 20th century.