Pål Sletaune
출생 : 1960-03-04, Oslo, Norway
Writer
아나는 자신의 8살 난 아들 안데르스를 데리고 폭력적인 남편으로부터 도망친다. 전남편이 아이와 자신을 찾을 수 없도록 낯선 도시의 아파트 단지로 비밀리에 거처를 옮긴 아나는 여전히 불안을 떨칠 수가 없어서, 바로 옆 방에 잠든 아이의 안전을 살피기 위해서 소형 무전기, 베이비콜을 설치한다. 베이비콜을 통해 어딘가에서 비명 소리가 들리고, 아나는 그 소리가 같은 아파트 단지의 살해 사건이 아닐까 의심하게 된다. 안데르스는 전학 온 학교에서 아무 때고 불쑥 그들의 집을 찾아오는 어딘가 어둡고 이상한 기운을 가진 친구와 가까워진다. 안데르스의 친구는 아나가 걱정하는 베이비콜을 통해 들리는 비명에 대해 알고 있는 것처럼 보이는데.
Executive Producer
아나는 자신의 8살 난 아들 안데르스를 데리고 폭력적인 남편으로부터 도망친다. 전남편이 아이와 자신을 찾을 수 없도록 낯선 도시의 아파트 단지로 비밀리에 거처를 옮긴 아나는 여전히 불안을 떨칠 수가 없어서, 바로 옆 방에 잠든 아이의 안전을 살피기 위해서 소형 무전기, 베이비콜을 설치한다. 베이비콜을 통해 어딘가에서 비명 소리가 들리고, 아나는 그 소리가 같은 아파트 단지의 살해 사건이 아닐까 의심하게 된다. 안데르스는 전학 온 학교에서 아무 때고 불쑥 그들의 집을 찾아오는 어딘가 어둡고 이상한 기운을 가진 친구와 가까워진다. 안데르스의 친구는 아나가 걱정하는 베이비콜을 통해 들리는 비명에 대해 알고 있는 것처럼 보이는데.
Screenplay
아나는 자신의 8살 난 아들 안데르스를 데리고 폭력적인 남편으로부터 도망친다. 전남편이 아이와 자신을 찾을 수 없도록 낯선 도시의 아파트 단지로 비밀리에 거처를 옮긴 아나는 여전히 불안을 떨칠 수가 없어서, 바로 옆 방에 잠든 아이의 안전을 살피기 위해서 소형 무전기, 베이비콜을 설치한다. 베이비콜을 통해 어딘가에서 비명 소리가 들리고, 아나는 그 소리가 같은 아파트 단지의 살해 사건이 아닐까 의심하게 된다. 안데르스는 전학 온 학교에서 아무 때고 불쑥 그들의 집을 찾아오는 어딘가 어둡고 이상한 기운을 가진 친구와 가까워진다. 안데르스의 친구는 아나가 걱정하는 베이비콜을 통해 들리는 비명에 대해 알고 있는 것처럼 보이는데.
Director
아나는 자신의 8살 난 아들 안데르스를 데리고 폭력적인 남편으로부터 도망친다. 전남편이 아이와 자신을 찾을 수 없도록 낯선 도시의 아파트 단지로 비밀리에 거처를 옮긴 아나는 여전히 불안을 떨칠 수가 없어서, 바로 옆 방에 잠든 아이의 안전을 살피기 위해서 소형 무전기, 베이비콜을 설치한다. 베이비콜을 통해 어딘가에서 비명 소리가 들리고, 아나는 그 소리가 같은 아파트 단지의 살해 사건이 아닐까 의심하게 된다. 안데르스는 전학 온 학교에서 아무 때고 불쑥 그들의 집을 찾아오는 어딘가 어둡고 이상한 기운을 가진 친구와 가까워진다. 안데르스의 친구는 아나가 걱정하는 베이비콜을 통해 들리는 비명에 대해 알고 있는 것처럼 보이는데.
Executive Producer
Based on a true story: Norwegian winter, 1915. On the island Bastøy, outside Oslo, a group of young boys aged 11 to 18, are held in an institution for delinquent youth, notorious for its sadistic regime. One day a new boy, Erling, arrives, determined to escape from the island. After a tragic incident, he ends up leading the boys in a violent uprising. When the boys manage to take over the island, 150 soldiers are sent in to restore order.
Executive Producer
A teenager relocates to a new environment but can't quite escape the reach of his traumatic past, in Yatzy, a haunting coming of age saga from Norwegian director Katja Jacobsen. At the age of 15, Daggi has fallen in love with the wrong girl, and has experienced horrors so extreme that circumstances force him to move out and take up a new residence in the country with new parents.
Executive Producer
크리스터는 세탁중인 셔츠 주머니에 집세를 넣어 둔 생각이 난다. 돈을 찾을 생각에 그는 세탁기를 멈추려고 메인 퓨즈를 차단한다. 관리인이 새 퓨즈를 넣을 때 한 노인이 위층의 퓨즈상자를 만지다 갑자기 죽는다. 노인의 딸 레니는 이제 세상에 홀로 남겨지게 된다. 한편 초보 엄마 하이디는 세탁물을 가지러 갔다가 세탁기가 멈춘 것을 보고 서둘러 젖은 옷을 꺼낸다. 이런 사실을 모른 채 크리스터는 일을 계속 하는데….
Executive Producer
동시대 노르웨이 젊은이들의 꿈과 사랑, 그들의 문화를 엿볼 수 있는 는 대니 보일의 재기발랄한 영화 을 연상시킨다. 빠른 템포의 편집, 시공간의 교묘한 불일치, 빈번한 인서트와 흑백화면, 분할 화면, 점프 컷, 프리즈 샷과 스틸 등 을 이용한 형식적 시도는 단편영화로 명성을 쌓은 감독의 독특하고 감각적인 연출 스타일을 짐작케 한다. - 제8회 전주국제영화제
Thanks
유사 비트 세대 작가인 찰스 부코프스키의 두 번째 소설을 원작으로 한 작품. 는 여러 직업을 전전하며 아무 여자와 의미 없는 관계를 갖는, 밑바닥 생활을 하지만 작가의 꿈을 품고 사는 남자 헨리에 관한 이야기다. 헨리는 출판사의 계속되는 거절로 좌절하지만 자신의 예술관을 버리지 않는다. 아키 카우리스마키가 제작한 작품으로 헨리 역을 맡은 맷 딜런은 그의 연기 인생 중 가장 훌륭한 연기를 선보였다는 호평을 받았다.
Writer
욘은 그의 여자친구인 잉그릿과 헤어진후 그녀를 생각하면서 시간을 보낸다. 그러던중 그의 아파트옆집에 이사온 앤이라는 여인과 가까와지게 되는데, 앤은 동생 킴과 함께 생활을 하고 있다. 그들은 욘이 이사오기전에 그집에서 살던 남자한테 폭행을 당했다고 주장하면서 캐비넷을 문앞에 두고 생활하는 등의 비정상적인 생활을 하는 자매였다. 욘은 그들과 어울리면서 이상한 세계를 경험하게 되고, 무엇이 진실이고 무엇이 거짓인지를 판단하지 못하게 되는데...
Producer
욘은 그의 여자친구인 잉그릿과 헤어진후 그녀를 생각하면서 시간을 보낸다. 그러던중 그의 아파트옆집에 이사온 앤이라는 여인과 가까와지게 되는데, 앤은 동생 킴과 함께 생활을 하고 있다. 그들은 욘이 이사오기전에 그집에서 살던 남자한테 폭행을 당했다고 주장하면서 캐비넷을 문앞에 두고 생활하는 등의 비정상적인 생활을 하는 자매였다. 욘은 그들과 어울리면서 이상한 세계를 경험하게 되고, 무엇이 진실이고 무엇이 거짓인지를 판단하지 못하게 되는데...
Director
욘은 그의 여자친구인 잉그릿과 헤어진후 그녀를 생각하면서 시간을 보낸다. 그러던중 그의 아파트옆집에 이사온 앤이라는 여인과 가까와지게 되는데, 앤은 동생 킴과 함께 생활을 하고 있다. 그들은 욘이 이사오기전에 그집에서 살던 남자한테 폭행을 당했다고 주장하면서 캐비넷을 문앞에 두고 생활하는 등의 비정상적인 생활을 하는 자매였다. 욘은 그들과 어울리면서 이상한 세계를 경험하게 되고, 무엇이 진실이고 무엇이 거짓인지를 판단하지 못하게 되는데...
Executive Producer
Jan's fastfood-business is going bankrupt, his girlfriend has left him, and he is being exploited by his live-in father. Therefore, he has nothing to lose when he gets mixed up in the kidnapping of famous rock star Iver Mo. But Jan has never been able to do anything right his whole life, and there are others who want to get their hands on the ransom money.
Writer
Jan's fastfood-business is going bankrupt, his girlfriend has left him, and he is being exploited by his live-in father. Therefore, he has nothing to lose when he gets mixed up in the kidnapping of famous rock star Iver Mo. But Jan has never been able to do anything right his whole life, and there are others who want to get their hands on the ransom money.
Director
Jan's fastfood-business is going bankrupt, his girlfriend has left him, and he is being exploited by his live-in father. Therefore, he has nothing to lose when he gets mixed up in the kidnapping of famous rock star Iver Mo. But Jan has never been able to do anything right his whole life, and there are others who want to get their hands on the ransom money.
Writer
Dimwitted, somewhat misanthropic Oslo mail carrier Roy's quiet life changes dramatically on the day he steals a set of keys and lets himself into the apartment of a deaf woman who seems to be in trouble with a psychotic criminal. Though he doesn't know it at the time, his and her fate are about to intertwine and this is not going to be to his benefit.
Director
Dimwitted, somewhat misanthropic Oslo mail carrier Roy's quiet life changes dramatically on the day he steals a set of keys and lets himself into the apartment of a deaf woman who seems to be in trouble with a psychotic criminal. Though he doesn't know it at the time, his and her fate are about to intertwine and this is not going to be to his benefit.
Writer
Very funny, bizarre movie set in a disgustingly filthy diner.
Director
Very funny, bizarre movie set in a disgustingly filthy diner.
Director
In a clearing deep in the woods, Teo and Jodd try to keep a drive-in bingo going.