Louis Koo

Louis Koo

출생 : 1970-10-21, Hong Kong, British Crown Colony

약력

Louis Koo Tin-lok (古天樂; born 21 October 1970) is a Hong Kong actor and movie producer. He shot to fame doing television dramas with Hong Kong's TVB network. Since the 2000s, he has focused entirely on film. The actor works closely with Hong Kong-based directors such as Johnnie To and Benny Chan, and has set up his own movie production company in 2013.

프로필 사진

Louis Koo
Louis Koo
Louis Koo
Louis Koo
Louis Koo
Louis Koo

참여 작품

Twilight of the Warriors: Walled In
Tornado
Set in the 1980s, "Twilight of the Warriors: Walled In" follows troubled youth Chan Lok-kwun as he accidentally enters the Walled City, discovers the order amidst its chaos, and learns important life lessons along the way. In the Walled City, he becomes close friends with Shin, Twelfth Master and AV. Under the leadership of Tornado, they resist against the invasion of villain Mr. Big in a series of fierce battles. Together, they vow to protect the safe haven that is Kowloon Walled City.
Death Notice
Wong Siu-ping
In Hong Kong, a vigilante serial killer leaves death notices, stating when and how he will murder a victim. Even if the victim reports it to the police and receives protection, the killer can easily break through and execute them. In response, the police set up a special task force and reveals a major conspiracy hidden behind.
화이트 스톰 3
Au Chi Yuen / Mak Chun Wing
오랜 친구 사이인 경찰 즈위안(고천락)과 장젠싱(곽부성)은 홍콩을 주름잡는 마약 조직의 보스 캉쑤차를 검거하기 위해 언더커버로 잠입한다. 그를 체포하기 위해 즈위안은 캉쑤차에게 자신의 정체를 밝히고 대립하지만, 그 과정에서 장젠싱이 총에 맞게 된다. 즈위안은 장젠싱을 구하려고 하지만 캉쑤차가 먼저 그를 데리고 골든 트라이앵글로 도망친다. 그곳에서 다친 몸을 회복하던 장젠싱은 자신을 진심으로 대해 주는 캉쑤차를 보며 자신의 역할에 대해 혼란에 빠진다. 그러던 중 캉쑤차를 잡기 위해 홍콩 경찰은 인터폴과 합심하여 소탕 작전을 계획하고 골든 트라이앵글에서 마약 밀매를 시도하던 캉쑤차의 숨통을 서서히 조여오는데…
미래전투
Associate Producer
지구의 오염과 온난화 문제로 인한 2055 년 쯤 운석 충돌로 지구를 정화하면서 모든 생명을 죽이고 빠르게 성장하는 촉수 식물인 판도라 그리고 판도라를 죽여서 지구를 구하기 위한 임무를 받은 엘리트 군대들 외계인 생물과 싸우는 동안, 그들은 놀라운 음모를 발견하게 되는데!
미래전투
Tyler
지구의 오염과 온난화 문제로 인한 2055 년 쯤 운석 충돌로 지구를 정화하면서 모든 생명을 죽이고 빠르게 성장하는 촉수 식물인 판도라 그리고 판도라를 죽여서 지구를 구하기 위한 임무를 받은 엘리트 군대들 외계인 생물과 싸우는 동안, 그들은 놀라운 음모를 발견하게 되는데!
마마듀크
Executive Producer
사고뭉치 장난꾸러기 마마듀크. 따뜻한 마음씨를 지녔지만 늘 말썽이 끊이지 않는데. 화려한 도그 쇼 세계에서 빛나는 데 필요한 자질이 과연 마마듀크에게 있을까?
의천도룡기 2부: 성화웅풍
여양왕은 공주 조민에게 중원 무림을 평정하라고 지시한다. 조민은 6대 문파(소림파, 무당파, 아미파, 곤륜파, 공동파, 화산파)의 고수들을 만안사의 탑에 가두고 아미파의 장문 멸절이 가지고 있던 천하무적의 무기 의천검을 손에 넣는다. 탑에 갇힌 멸절은 아미파의 막내 주지약에게 장문의 반지를 주고 의천검과 도룡도의 비밀을 알려준다. 그 후 태자가 무림 고수들을 죽이기 위해 탑에 불을 지르고 명교의 교주 장무기는 건곤대나이 신공으로 문파 고수들을 탈출시킨다. 그 과정에서 화산이로와 싸우던 멸절은 탑에서 떨어져 생을 다한다. 그 일로 여양왕은 조민을 문책하고 무림 평정의 책무를 성곤에게 넘긴다. 조민은 의천검과 도룡도에 관한 비밀을 풀기 위해 장무기, 주지약, 소소 등과 함께 장무기의 의부인 사손 금모사왕이 있는 빙하도로 향한다. 소소는 장무기의 도룡도를 엄마인 페르시아 명교 교주 자삼용왕에게 넘기고 성화령을 가진 풍운삼사의 공격을 받은 장무기는 위기에 처한다. 장무기는 조민이 던진 의천검으로 대적하고 자삼용왕은 장무기에게 시간을 주고 떠난다. 갈등하던 소소는 도룡도를 장무기에게 돌려주고, 임무 실패로 죽음을 앞둔 엄마를 위해 페르시아 명교의 성녀가 되어 장무기를 떠난다. 그 후 장무기는 조민이 의천검과 도룡도를 가지고 사라졌다는 말을 주지약에게 듣게 되는데...
합가랄
The COVID-19 pandemic offered white-collar workers everywhere the chance to work from home. At first, it seemed like a luxury to be able to work outside the shackles of the office, but people quickly realized that it could also drive them insane. For Coba, work-from-home has led to a daily cage match with his family. When he inadvertently learns that his mother’s homemade chili sauce is a hit with his co-workers, he convinces his family to turn the chili sauce into an online business in order to divert their attention away from conflicts. However, Coba didn’t expect that the sauce would become a timely internet sensation, thanks to families eating at home more often during the pandemic. From deciding which type of bottle to use for the chili sauce, long-hidden family conflicts are on the verge of erupting again. Soon enough, the family’s daily tug-of-wars become even spicier than chili sauce……
의천도룡기 1부: 구양신공
Zhang Cuishan
중원 무림에 천하무적의 무기 의천검과 도룡도를 차지하기 위한 피바람이 분다. 명교의 금모사왕 사손이 도룡도를 취한 후, 성곤은 수백 명을 죽인 죄를 사손에게 뒤집어 씌우고 그를 장님으로 만든다. 무당파의 제자 장취산은 위기에 빠진 사손을 구해 은소소와 함께 피신한다. 장취산은 빙하도에서 은소소와 결혼하고 아들 장무기를 얻는다. 15년 후, 장취산과 은소소는 장무기를 데리고 사부 장삼봉의 생일잔치가 열리는 무당산으로 향한다. 장무기는 배에서 만난 주지약에게 옥장식을 건네고, 아미파의 장문 멸절은 주지약을 제자로 받아들인다. 현명이로의 신장을 맞은 은소소와 장무기가 위기에 처하자, 장취산은 가족을 살리기 위해 홀로 5대 문파에 맞서 싸우다 목숨을 잃는다. 장삼봉에게 구양신공서를 얻은 장무기는 송청서 등의 괴롭힘을 피해 빙하도로 돌아간다. 16년간 구양신공을 수련한 장무기는 명예와 복수를 위해 중원으로 다시 향한다. 화산파에 쫓기는 소소를 구한 장무기는 조민 공주의 부하 성곤이 6대 문파를 꼬드겨 명교를 공격하게 만들었다는 사실을 알게 된다. 그 후 장무기는 소소의 도움으로 명교 교주 양정천이 남긴 건곤대나이를 터득하는데...
G풍폭
William Luk Chi Lim
Follows an investigator as he prevents a terrorist attack during a symposium held by Hong Kong's Independent Commission Against Corruption. He later finds it has links to human trafficking in Thailand.
매염방
Eddie Lau
홍콩의 전설적인 가수이자 배우 매염방의 일대기를 다룬 영화 "매염방"은 2003년 11월, 그녀의 마지막 공연의 마지막 장면에서 시작된다. 새하얀 웨딩드레스를 입고 면사포를 길게 늘어뜨린 매염방이 높은 계단을 올라 무대 뒤로 사라지고, 영화는 시간을 거슬러 매염방의 어린 시절로 돌아간다. 생계를 위해 무대에 서야 했던 어린 시절부터 본격적인 연예계 데뷔, 파격적인 무대 매너를 통한 가수로서의 성공, 영화계에서 입지를 굳히게 되는 과정과 죽음까지를 순차적으로 보여준다. 더불어 화려한 성공 뒤에 가려진 외로움과 아픔, 20년에 걸친 장국영과의 우정과 이별, 동시대를 살아가는 사람들에게 위로와 힘이 되고자 했던 모습, 특히 ′홍콩의 딸′이라고 불릴 정도로 홍콩의 국내외적 상황에 적극 목소리를 내고 행동했던 매염방의 다면적인 순간들을 조명한다. (제26회 부산국제영화제)
비보의 살아있는 모험
Executive Producer
난 가야 한다. 두려움을 이겨내고 노래해야 한다. 음악을 사랑하는 킨카주. 비보는 아바나에서 마이애미까지 일생일대의 모험을 떠난다. 오랜 친구가 남긴 사랑의 노래를 전하러!
Once Upon a Time in Hong Kong
Hank Chan
The story tells the story of a collusion between Hong Kong police and criminals in 1973, under the instigation of the British, they embezzled huge profits and poisoned the citizens. The Governor of Hong Kong established the Independent Commission Against Corruption
진삼국무쌍
Lu Bu
한나라 말기, 황건적의 난을 틈타 황궁을 장악한 동탁. 그의 폭정으로 인해 백성들의 고통은 극에 달하고. 최강의 장수 여포까지 양아들로 들이며 그 세는 더욱 커진다. 한편 천하를 구하기 위해 영웅들은 뜻을 모으고 유비, 관우, 장비, 조조, 원소, 손견 등은 사상 최대 규모의 동맹군을 결성하는데… 영웅들이여, 최악의 적을 무너뜨려라!
총시유애재격리
Initiated by the Hong Kong Performing Artists Association and the Hong Kong Film Workers Association, ten film companies in Hong Kong (China Star, Anle Film, Emperor Films, Oriental Films, Media Asia Films, Meiya Films, World Films, Shaw Brothers, Sun Entertainment Culture , Huanyu Film) and the Hong Kong Film Development Council’s "Film Production Financing Project". It tells about a quiet afternoon when the Gurney Hotel suddenly detected a suspected case. The epidemic prevention center ordered a total blockade. All guests staying in the hotel must accept Mandatory quarantine for 14 days. Everyone is isolated in the hotel, and the relationship between people is getting closer unconsciously. Everyone has lived through difficult times together, and learned to cherish what may be the last time to get along with each other.
미첼 가족과 기계 전쟁
Executive Producer
자동차를 타고 국토를 횡단할까 했는데, 이게 무슨 날벼락. 로봇들이 세상을 점령하다니. 이제 이상하기로는 세계 최강, 미첼 가족이 나설 수밖에. 인류는 우리가 구한다. 어떻게든 되겠지!
너에게만 슈퍼히어로
Flash
부모를 잃고 보육원에 남겨진 소년 이즈. 불행이 들끓는 이곳에서, 유일한 행운은 신신 누나를 만난 일. 그래서 장래 희망은 절대 쓰러지지 않는 권투 선수로 정했다. 누나는 용감한 남자를 좋아하니까. 누나는 내가 지킬 거니까.
범죄현장
Sean Wong
거리의 고양이들을 돌보느라 빚까지 지게 된 마음 약한 ‘람형사’. 살인사건에 투입된 그는 결정적인 증거로 제출된 말하는 앵무새의 존재에도 불구하고 자신의 촉에 의지한 채 상사인 ‘입사오칭’ 반장을 의심하게 된다.
사도행자 2: 스파이 전쟁
Cheng Chun-Yin
홍콩 시내에서 의문의 자동차 사고로 현지 경찰과 국제 범죄 조직 간 전쟁이 일어난다. 형사정보과 경정 ‘예즈판’(오진우)과 과장 ‘청타오’(장가휘)는 사고에 연루된 여성 해커 ‘야오커이’(강패요)를 체포해 수사에 나선다. 하지만 보안부 경정 ‘징진셴’(고천락)은 경찰 내부에 스파이가 있을 것이라 생각하며 두 사람을 의심, 사건을 보안부로 옮겨간다. 보안부 수사에 자원한 ‘청타오’는 ‘징진센’과 함께 미얀마, 스페인으로 향해 국제 테러 단체의 진실을 밝히기 위해 사건에 뛰어들게 된다. 이 과정에서 국제 테러 조직이 많은 아이들을 납치해 전 세계 경찰 스파이로 위장한 사실을 알게 되는데…
PRETTY CRAZY Joey Yung Concert Tour
Joey Yung's tenth concert at the Hong Kong Coliseum, named after the same-titled song. This concert held the record of the most number of shows in all Joey's concerts in Hong Kong.
화이트 스톰2 : 마약전쟁
Fung Chun-kwok
한 조직에서 형제처럼 사이좋게 지냈던 ‘순천’(유덕화)과 ‘지장’(고천락). 하지만 조직 보스 몰래 마약 거래를 일삼던 ‘지장’의 행태가 발각되면서 ‘지장’은 조직을 떠나게 되고 이후 ‘순천’ 역시 조직을 나와 새로운 삶을 산다. 세계적인 금융 그룹의 총수가 되어 승승장구하는 ‘순천’과 대조적으로, 홍콩 최대의 마약상으로 성장해 암흑가를 지배하게 된 ‘지장’. 이러한 가운데 마약 때문에 가족을 잃는 아픔을 겪은 ‘순천’은 홍콩마약퇴치위원회의 대표직을 맡아 홍콩 내 마약 유통을 근절하기 위해 힘쓰던 중 홍콩 최대 마약상을 제거하면 현상금 1억을 주겠다는 파격적인 제안을 한다. 이에 암흑가 최대의 마약 전쟁은 더욱 치열해지는데…
피스톰 : 프리즌 미션
William Luk
부정부패를 뿌리 뽑을 수 있다면 죄수가 되어도 좋다! 목적 달성을 위해 살인도 서슴지 않았던 조원원의 가석방 뇌물 청탁 가능성을 제보받은 홍콩 부패방지국 ICAC. 평범한 수사로는 증거를 찾을 수 없자 ICAC의 팀장 육지렴이 범죄자가 되어 조원원이 수감된 교도소에 위장 잠입한다. 교도소장을 등에 업고 적오 교도소의 무법자로 군림하는 조원원은 여러 번 자신을 도와준 육지렴과 조금씩 가까워지게 된다. 하지만 과거 육지렴에게 체포되어 같은 적오 교도소에 수감 중이었던 황문빈의 복수심 때문에 육지렴의 정체가 탄로 날 위기에 처하는데...
가화만사경
Wong Siu Choi
로위문 가족은 더럽고 시끄러운 '해현각'이라는 오래된 빌딩에 살고 있다. 병든 아버지, 열심히 일하지만 돈은 많이 못 버는 위문, 매일 화를 안고 사는 아내, 음악을 한다며 사실 취업 못하고 있는 첫째 아들, 공부에는 관심 없고 엉뚱하기만 한 딸과 함께 살아가고 있다. 다섯 식구는 늘 투닥거리며 살지만 창문 너머로 보이는 바다 풍경으로 위안을 삼으며 또 하루를 살아간다.
쿵푸몬스터: 무림괴수전
Ocean
사라진 복돌이를 찾아라! 정체불명의 괴수를 잡기 위해 싸우는 무림 고수들! 한편, 우연히 화전역에서 만난 강도단과 의적, 그리고 의문의 무림 고수는 조정의 은자 3만냥을 가로채기 위해 갖가지 특급 작전을 펼친다. 하지만 결국 동창의 제독에게 들켜서 죽을 위기에 처하는데… 치명적인 매력을 가진 최강 몬스터 복돌이! 과연 복돌이와 무림 고수들의 운명은?
엘 스톰: 부패방지수사국
William Luk
불법 자금 세탁의 온상이 된 홍콩. 홍콩 세관까지 연루된 불법 자금 세탁 사건이 터지자 홍콩 부패방지국 ICAC(염정공서)와 홍콩 금융정보분석원 JFIU가 동시에 나섰다. 하지만 ICAC에서 불법 자금을 추적하던 열혈 팀장 육지렴이 뇌물 수수 혐의로 정직 처분을 받고 되려 쫓기는 신세가 된다. 육지렴은 누명을 벗기 위해 자신의 결백을 믿어주는 유일한 절친, JFIU의 류보강 경감과 함께 사건을 조사하다가 베일에 싸여있던 거대 불법 자금세탁 조직의 꼬리를 잡게 되는데...
상재니좌우
Sam
페암 말기에 걸린 데이빗(장지림)은 비관하는 마음에 음주 운전을 하다 교통사고를 내고 만다. 당시 사건 현장을 지나던 경관 샘(고천락)은 인명 피해를 남기게 된다. 얼마 후 해당 사고 현장에서 발견 된 소홍(아바 유)의 장례식장, 도박 빚에 쪼들리던 강(임가동)은 소홍의 관 속에 들어있는 금팔찌를 훔친다. 하지만 그 일로 인해 강은 소홍이 내린 저주에 괴롭힘을 당한다. 한편 교통사고의 또다른 피해자 사(채탁연)는 죽은 약혼자의 피해 보상금으로 두 사람의 꿈이던 호텔을 구입하게 된다. 그러나 사가 구입한 호텔은 귀신이 나오는 호텔이었고, 사람들은 그 호텔을 자살 호텔로 부르게 된다. 그러던 어느 날 사 앞에 나타난 데이빗. 자신의 죄 값을 치루겠다는 그는 자살자들에게 은밀한 행위를 하게 된다. 경관 샘은 동료 경찰인 부인(여시만)과 행복한 결혼 생활을 하고 있지만, 그에게는 말 못 할 비밀이 하나 있다. 얽히고 설킨 이들의 관계. 과연 ‘당신의 주위에서 맴도는 것’의 이야기는 어떻게 될 것인가?
파라독스
Lee Chung-Chi
홍콩 경찰 리는 실종된 딸 윙지를 찾아 태국으로 향한다. 태국 계 중국인 경찰 초이 킷은 리가 수사에 참여할 수 있도록 도와준다. 그리고 누군가 납치된 윙지의 모습이 포착된 짧은 영상을 경찰청 홈페이지에 실수로 올렸다 삭제하는 일이 발생하고, 초이 킷과 그의 동료 형사 탁은 영상을 올린 사람을 찾아내는 데 성공하지만, 미처 손쓸 틈도 없이 증거는 사라지고 만다. 두 사람은 끈질기게 범인을 추적하며 진실에 한 발짝 다가서지만 생각보다 훨씬 복잡한 이 사건의 배후는 결코 호락호락한 상대가 아니다. 얼핏 보면 "테이큰"과 줄거리가 비슷해 보이지만, 예상치 못한 전혀 다른 결말로 관객을 몰아간다는 점에서 과는 분명 차이가 있다. 정통 액션 스릴러물로 정교한 짜임새가 돋보이는 액션 장면을 감상하다 보면, "테이큰"만큼 혹은 그 이상의 만족감을 줄 것이다. (제22회 부산국제영화제)
묘성인
Ng Sau-Lung
원시시대부터 지구는 'MEOW'(뮤, 야옹)라 불리는 외계인의 터전이었다. 먼 묘성으로부터 온 그들은 고양이로 변신하여 지구 곳곳에 살고 있다. 그들은 사랑스러운 외모와 명석한 두뇌를 이용해 아주 쉽게 인간들의 애완동물이 되어 음식을 끊임없이 공급 받으며 살아왔다. 어떤 MEOW들은 거리의 마피아 보스처럼 제약 없이 살기도 하지만, 어떤 MEOW들은 아주 똑똑해서 인간을 미니언처럼 부르며 인간의 집에서 왕노릇을 한다. 그리고 또 어떤 MEOW들은..
독.계
Harley
The movie is based on a true story about a repented gangster preaching the word of God and guiding his brotherhood to turn over a new leaf. Chen once was the leader of the famous gang "The 13 Tsz Wan Shan", he lost his family, lovers, brothers and finally ended up imprisoned for his drug abuse and trafficking. After jail, he devoted himself to save the lost fellows and was selected as "The JCI Hong Kong Ten Outstanding Young Persons". Being respected by the world, Chen is always asked to solve the most difficult situations between evil and good. People give him a nickname "The Fixer". However, there are two sides of a coin, Chen can work out any problem of others, but he does not know how to deal with his personal knot with his love, with whom he has had guilty conscience all his life. Can he fix it eventually?
Shed Skin Papa
Tin Lik Hang
As a director faces a series of setbacks in life including debt and divorce, his elderly father suddenly regains his youth.
제트스톰2: 승부조작단
William Luk
홍콩의 부패방지국 ICAC의 수석 조사관 육지렴은 익명의 제보를 받고 홍콩 마사회 비리 사건을 수사한다. 그러나 수사 진행 도중 단순 비리 사건이 살인 사건으로 번지자 경찰과 공조 수사를 하게 되고, 육지렴은 기밀 정보를 누설할 수 없다는 핑계로 강력계 장인 류보강과 사사건건 충돌한다. 그 와중에 결정적인 단서가 나올 때마다 의문의 킬러가 사건의 실마리를 쥐고 있는 인물들을 살해해 수사는 점점 미궁에 빠진다. 한편, 류보강은 한때 도박에 빠져 어머니와 여동생을 버린 대가를 혹독히 치르며 여동생과 화해하기 위해 애쓰던 중 여동생을 위험에 빠트리고 마는데…
위성: 영웅들의 귀환
Cao Shaolun
청왕조가 무너지고 군벌 시대가 열린 1914년의 중국. 군인들이 전선으로 나간 마을에 절대권력자의 아들이자 부사령관인 '조'가 들이닥친다. 쾌락을 위해 마을사람 셋을 죽이자 자경단 단장 '영'이 그를 잡아들인다. 하지만 '조'의 아버지 밑에서 일하는 부하 '장'이 나타나 '조가'처형당할 경우, 마을 전체가 학살을 당할것이라고 경고한다. 마을사람들은 '조'를 풀어주려하지만 '영'은 위험을 무릅쓰고 정의를 실현하려고 한다.
사도행자: 특별수사대
Shiu Chi-Long
특별 수사 중인 형사 ‘아딩(여시만)’은 ‘블랙잭’이라는 정체불명의 인물로부터 수상한 메시지를 받는다. 자신 역시 잠입경찰인데 본부와 연락이 두절되었다고 주장하는 것. ‘아딩’은 자신의 직속상관인 ‘Q 팀장(오진우)’에게 이 사실을 보고하고, ‘Q 팀장’은 즉각 수색 작전을 펼쳐 ‘블랙잭’의 정체를 찾아 나선다. 한편, ‘Q 팀장’은 ‘블랙잭’의 정체를 수색하던 중 한 금융회사가 브라질 현지에서 마약거래를 한 사실을 알게 된다. 거래에 가담한 자들은 금융회사의 회장과 그의 측근 ‘란보원(장가휘)’, ‘란보원’의 오른팔 ‘사오즈랑(고천락)’, 그리고 지하세계에 다시금 발을 들이려는 ‘동선생’이다. 자신들 사이에 잠입경찰이 있다는 사실이 드러나자 이들은 망상과 불신에 휩싸이고 ‘블랙잭’의 정체 또한 묘연해지는데…
봉신연의: 영웅의 귀환
General Leopard (Mahamayuri)
기원전 1,000년경, 음란하고 치명적인 요물 ‘달기’ (판빙빙)는 은나라 마지막 왕인 ‘주왕’(양가휘)을 유혹의 주술로 홀려 부와 권력을 손에 쥐고 횡포를 일삼는다. 타락과 살생이 난무하는 어지러운 세상, 뛰어난 현인 ‘강태공’(이연걸)은 인간계에 다가오는 위협을 막을 ‘봉신계획’을 세우고 각기 다른 필살기를 가진 제자 3인과 함께 달기 세력을 물리칠 수 있는 유일한 묘책인 ‘광명의 검’을 찾아 나선다.
삼인행: 생존게임
Ken
과잉진압의 실수로 용의자에게 상해를 입히고 공범까지 놓친 형사 ‘첸’(고천락) 머리에 총상을 입고 급히 수술을 받아야 함에도 병원 탈출을 계획하는 용의자 ‘슌’(종한량) 일전에 일어난 의료사고로 자신의 능력을 입증해야만 하는 신경외과 의사 ‘통’(자오웨이) 자신의 실수를 감추기 위해 ‘첸’은 급기야 ‘통’을 이용해 ‘슌’을 죽이기로 결심하고 생사가 오가는 병동은 극한 대치상황으로 치닫게 되는데... 한정된 병동 안에서 벌어지는 쫓고 쫓기는 추격전! 두기봉 감독의 스타일리쉬한 총격전이 다시 시작된다!
미성
Kwok Tin-Man
경찰을 그만둔 곽은 현재 클럽을 운영하면서 바텐더로 일하고 있다. 어느날 가게 문을 닫을 시간에 나타난 여자손님 윤은 엉망으로 술에 취해 집에 가기를 거부한다. 관은 하는 수 없이 새 엄마 모나의 집에 그녀를 데려가서 재운다. 다음날 택시기사로 일하는 곽의 동생 청이 윤과 합께 그녀의 자동차를 가지러 갔을 때 나타난 폭력조직원들이 그녀를 납치하려 한다. 조직원들이 원하는 것은 윤의 목숨과 그녀의 자동차 트렁크 안에 있는 현금 가방이다. 그 돈은 악질 변호사인 윤의 남자친구가 카지노 운영권을 따내기 위해 그녀와 함께 바치려 했던 뇌물이다. 곽과 청이 윤을 대피시키고 도우려하자 조직원들은 모나를 인질로 잡는다 이제 곽과 청은 윤과 모나를 모두 구해야 하고 여기에 곽의 옛 동료 켱찰들까지 뛰어들면서 사건은 점점 복잡해진다.
파려가기
Clarence Lam
홍콩의 와인 유통업체에 근무하는 람(고천락)은 파리로 파견을 나가게된다. 하지만 파리의 부동산업자의 실수로 람은 남이 살고 있는 집에 들어가는 헤프닝이 생기고 만다. 설상가상으로 룸메이트는 여자(샤오민 - 곽채결) 였고, 남자는 사절이라는 그녀의 요구때문에 람은 팔자에도 없는 게이가 되고만다. 그렇게 들어가게 된 집. 하지만 샤오민의 특이한 성격때문에 람은 첫날부터 황당한 일을 겪는다. 도저히 샤오민과 함께 살 수 없었던 람은 집에서 나오기로 결정을하지만, 베란다에서 샤오민이 자살하려는 것을 발견하고는 그녀를 막아선다. 하지만 그것은 오해였고, 그일을 계기로 람은 샤오민에 왜 그런 행동을 하는지 알게된다. 그리곤 샤오민을 위해서 특별한 일들을 해주는 람. 람의 그런 정성에 샤오민은 점점 마음을 열게되고, 두 사람은 점점 가까워지기 시작하는데...
살파랑 2: 운명의 시간
Hung Mun-gong
형사 ‘진지걸’(오경)은 마약중독자로 신분을 속여 장기밀매조직에 잠입하지만, 계획이 틀어져버린 뒤 방콕의 교도소에 감금당한다. 그곳의 교도관 ‘차’(토니 자)는 백혈병에 걸린 딸의 골수 기증자 행방을 수소문 하던 중 교도소장의 은밀한 거래를 목격하게 되고 의혹을 품기 시작한다. 한편 ‘진지걸’의 행방을 쫓던 형사과장(임달화)은 장기밀매조직 보스로부터 그의 신변을 넘겨받는 대가로 거절할 수 없는 제안을 받게 되는데…
리틀 빅 마스터
Tung
홍콩의 심각해진 고령화 문제로 학교들이 문을 닫는 지경에 이르렀다. 영화는 실제 이야기를 바탕으로, 적은 월급과 어려운 여건에도 스스로를 희생하며 단 5명의 소외된 아이들을 위한 유치원을 경영한 한 교장에 대해 이야기하고 있다. 그녀의 원칙과 신념, 그리고 열정은 결국 대중의 관심과 나아가 존경까지 받기에 이른다.
12금압
Rocky
어릴 적부터 화려한 입담으로 수많은 여성들에게 사랑을 받은 퓨처, 그는 학교 졸업 후에 호스트바에서 일을 하며 여성들에게 단 한차례도 거절당하지 않은 남성 접대부의 전설을 써내려가며 많은 돈을 벌고 있었다. 그러던 어느날 어떤 여성을 만나게 되어 사랑에 빠지게 되었는데, 그 여성은 퓨처의 돈을 가지고 사라지고 만다. 다름 아니라 그 여성은 의도적으로 퓨처에게 접근한 전문 사기꾼이었던 것이다 그리하여 퓨처는 자신의 접대부 인생중 치명적인 실수에 좌절을 하고 이때부터 폐인처럼 생활하기 시작한다. 한편 이 속식을 들은 퓨처의 동료들이 발 벗고 나서며 퓨처의 재기를 도와주고 퓨처는 다시금 남성 접대부로 할약을 시작하며 호스트바를 차는 외로운 여성들에게 큰 힘과 즐거움을 선사한다.
부화연
Inspector Karl
어느 부잣집 저택에서는 약혼식으로 큰 파티가 열릴 예정이다. 그리하여 그 가족들은 파티 준비로 분주하게 움직이고 있는데 갑자기 '칼(고천락)'이라는 형사가 들이닥친다. 다름 아니라 2시간 전에 한 여자가 살충제를 마시고 자살하는 사건이 발생을 하여 용의선상에 오른 가족들을 조사하러 온 것이다. 그러나 그 가족들은 자살한 여자는 전혀 모르는 사람이고 이번 사건과 무관하다며 어리둥절하고 있는데, '칼' 형사가 한명씩 심문을 하는 과정에서 가족 구성원인 여섯명 전부 자살 사건과 연관이 있다는 것을 알게 된다.
비행남녀
Branson
승무원인 옛 연인과 재회한 항공사 대표. 아이돌 스타의 CF 자문을 맡은 연예계 문외한 기장. 당돌한 여자 승객과 자꾸 엮이는 훈남 조종사. 비행은 프로, 사랑은 아마추어인 세 파일럿의 3色 로맨스에 탑승하실 시간입니다!
단신남녀 2
Cheung Shen-ran
이 영화는 홍콩의 거장 조니 토 감독의 2014년 신작 멜로영화이다. 우리에겐 두기봉(杜琪峰) 감독으로 알려져있는 조니 토 감독은 2011년 자신이 연출한 같은 제목의 영화 의 후속편을 새로 선보였다. 영화는 전편의 여주인공 청즈신(가오위앤위앤 분)이 건축사 팡치홍(우옌주 분)과 결혼을 앞두고 홍콩의 금융회사에 취직하면서 시작된다. 청즈신의 회사 사장 양잉잉(양취앤화 분)은 장선란(구텐러 분)과 사랑하는 사이지만, 정작 장선란은 자신을 떠난 청즈신을 잊지 못하며 마음의 갈피를 잡지 못하고 있다. 어느 날, 장선란과 청즈신은 우연히 조우하고, 청즈신의 오빠 폴(쩌우위민 분)과 양잉잉은 새로운 사랑의 감정을 느낀다. 잊을 수 없는 옛사랑과 새로 찾아온 사랑의 교착점에서 과연 주인공들은 진실한 사랑을 찾아갈 수 있을까. 화려한 홍콩의 빌딩을 배경으로 사랑 찾기에 나선 5명의 청춘남녀를 조니 토 감독 특유의 빠른 이야기전개와 감각적인 스타일로 그려내고 있다.
작전명: 제트스톰
William Luk
홍콩의 부정부패를 척결하는 비밀부서 ICAC. 그 곳에 익명의 제보가 도착한다. 경재 부호들의 돈 세탁사건을 해결하며 경찰계의 실세로 떠오른 경찰과장 ‘황문빈’이 거액의 뇌물을 받았다는 것. 심증만 있을 뿐 묘연한 돈의 행방으로 수사가 난항을 겪는 가운데, 돈 세탁사건에 연루된 회계사 ‘나덕영’이 의문사를 당한다. 그 시각 ‘황문빈’이 개입된 투자펀드사 ‘제트 헤지펀드’는 거대자금을 끌어들이며 홍콩시민들의 쌈짓돈까지 빼돌릴 계획을 세운다. 뿌리까지 썩어버린 정제계의 부정부패를 척결하러 ‘육지렴(고천락)’을 중심으로 결성된 ICAC “제트스톰”팀은 사건을 파헤칠수록 점점 위험한 상황과 맞닥뜨리게 되는데….
절청풍운 3
Law Wing-Jau
한동네 사는 나영취는 술에 취해 이성형제 륙영원을 차로 치여 죽이게 되고, 그때부터 륙영원의 처 월화와는 원수처럼 지낸다. 5년 후, 나영취는 감옥에서 나와 륙가의 정세가 변화하는 걸 알게 된다. 륙씨 가장 륙한도와 딸 륙한유가 이미 신계 최대 부동산을 소유해 내지의 정계와 상계와 교류를 시작하고, 륙금강 등 몇 사람은 신계에 미친듯이 토지를 사들여 세력을 확장한다. 바로 그때 홍콩 부동산 큰손 나영취를 초청해 공동사업에 대해 얘기가 오가고, 동시에 신비인물 아조는 월화에게 남편의 죽음은 륙가 토지교역 흑막과 관계가 있음을 넌지시 밝히고 월화는 촌민들을 규합해 세력을 넓혀 자신들의 터전을 보호하려 하는데...
Aberdeen
Cheng Wai-tao
The extended Cheng family, which, like Aberdeen harbor’s Chinese namesake, represents today’s Little Hong Kong and its myriad of contradictions between traditions and modernity; superstitions and materialism; family and individuality.
정자왕 3D
Nagasaki Naoki
터치 모이라는 필명을 가지고 있는 '첸'(두문택)은 지방 신문의 성인 섹션에서 에로소설을 쓰며 생계를 유지하는 작가이다. 하지만 성인 섹션이 폐지되면서 마지막 생활 수단을 잃게 되자 친구들과 일본으로 건너가 AV를 찍기로 한다. 영화 촬영 중 남자배우의 갑작스런 트러블로 배우를 대신해 첸이 투입되고 첸이 등장한 AV는 남자가 당하는 장르라는 새로운 장르를 만들어내면서 폭발적인 인기를 끌게 된다. 홍콩으로 돌아간 첸은 자신이 찍은 비디오가 언론매체를 통해 이슈로 다뤄지면서 얼굴이 알려지게 된다. 홍콩에 더이상 머물 수 없게 된 첸은 결국 일본으로 건너가 AV배우로서의 활동을 시작하게 되는데.... 과연, 그는 AV배우로서 성공할 수 있을까?
정자왕 3D
Producer
터치 모이라는 필명을 가지고 있는 '첸'(두문택)은 지방 신문의 성인 섹션에서 에로소설을 쓰며 생계를 유지하는 작가이다. 하지만 성인 섹션이 폐지되면서 마지막 생활 수단을 잃게 되자 친구들과 일본으로 건너가 AV를 찍기로 한다. 영화 촬영 중 남자배우의 갑작스런 트러블로 배우를 대신해 첸이 투입되고 첸이 등장한 AV는 남자가 당하는 장르라는 새로운 장르를 만들어내면서 폭발적인 인기를 끌게 된다. 홍콩으로 돌아간 첸은 자신이 찍은 비디오가 언론매체를 통해 이슈로 다뤄지면서 얼굴이 알려지게 된다. 홍콩에 더이상 머물 수 없게 된 첸은 결국 일본으로 건너가 AV배우로서의 활동을 시작하게 되는데.... 과연, 그는 AV배우로서 성공할 수 있을까?
금계SSS
Gang Mun Koo Tin Lok (Prostitute Singer)
Working as a prostitute since she was 16, Kam has witnessed the highs and lows of Hong Kong over the decades. Kamis now a “madam” who manages a stable of high-end prostitutes, entertaining and hosting parties for rich men. She has seen it all. On the surface she embraces the prosperity of the ‘New HK’ but like countless middle-class HK citizens, she laments the lossof the old Hong Kong that once belonged to the people. Over the hill mob boss, Gordon, was put behind bars before the Hong Kong Handover in 1997. Gordon’s appearance and mindset are still stuck in the colonial past. Recently released from prison, he is unable to cope with the New Hong Kong. His sole source of solace is his old flame, Kam.
Hello Babies
Himself
The rich merchant Lui Ming and a his old opponent Yeung Wai fight for everything for years. This time they compete for first to be grandpa! Yeung is going have a grandson from his son Alex and daughter in law Shan. Lui therefore threat his grandnephew couple Scallop and Snowy who live off his money to have baby, or will cut off all financial supports. Lui also hire the Super Star midwife Gong San to supervise and urge Scallop and Snowy. The couple’s life turns upside down, but recalls their romantic passion of the beginning of love…
화이트 스톰
Chow
호천(유청운), 건추(고천락), 자위(장가휘)는 홍콩 경찰서 마약단속반에서 함께 일하는 죽마고우. 정의의 수호자인 세 터프가이는 서로를 위해서라면 기꺼이 목숨도 내줄 만큼 진한 의리를 자랑하지만 태국에서 위험한 사건에 휘말리며 그들의 형제애는 시험대에 놓인다. 그들의 임무는 ‘여덟 얼굴의 부처’라는 별명을 가진 악명 높은 동남아시아 최고 마약거래 조직의 우두머리를 잡는 것. 자위는 기꺼이 호천의 작전을 돕고 수사팀장이 된 호천은 이번 임무를 완수할 야망을 품고 있다. 건추는 국제 임무에 완강히 반대의사를 표명하지만 임무를 성공시키면 잠입 수사를 접고 복귀해 임신한 아내와 함께 평범한 생활을 할 수 있을 거란 기대를 갖는다. 하지만 이들의 비밀 작전이 발각되고, 세 친구는 비극적인 딜레마에 직면하고 만다. 선과 악을 놓고 벌이는 생사의 대결 앞에 물러설 곳은 없다!
Boundless
Himself
As Hong Kong's foremost filmmaker, Johnnie To himself becomes the protagonist of this painstaking documentary exploring him and his Boundless world of film. A film student from Beijing and avid Johnnie To fan, Ferris Lin boldly approached To with a proposal to document the master director for his graduation thesis. To agreed immediately and Lin's camera closely followed him for over two years, capturing the man behind the movies and the myths. The result is Boundless, a candid profile of one of Hong Kong's greatest directors and a heartfelt love letter to Hong Kong cinema.
무간지옥 - 아웃 오브 인페르노
Keung
3일간의 폭풍우가 그친 후, 기온이 34도까지 오르고 상대습도가 99%에 다다르고 있는 광저우. ‘퀑(고천락)’은 소방관을 그만두고 시작한 화재 경보 사업이 번창하자, 그가 소방 설비를 관리하고 있는 초고층 주상복합빌딩에 사무실을 마련해 오픈 파티를 개최한다. 한편 아직 소방관으로 현장에서 근무 중인 ‘퀑’의 형 ‘타이콴(유청운)’은 바쁜 업무 때문에 임신 한 아내 ‘람시록(이심결)’에게 소홀하고, 오늘도 역시 함께 병원에 가지 못해 그녀를 서운하게 한다. 모든 게 여느 날과 다름없이 평온해 보이던 일상. 하지만 이상기온으로 인해 소방 시스템 서버가 정체인 빌딩에서 예기치 못한 화재가 발생하고, 소식을 듣고 출동에 나선 ‘타이콴’은 빌딩에 있는 산부인과를 홀로 찾은 아내의 전화를 받는다. 그리고 이를 우연히 보게 된 ‘퀑’은 여전히 원리원칙만을 고수하며 남편이기 보단 소방관의 의무를 앞세우는 형에게 과거와 같이 분노하는데…
마약전쟁
Choi Tin-ming / Timmy Choi
중국 본토의 수사관 장(손홍뢰)은 어느 날 홍콩 마약 조직의 보스 차이(고천락)를 만나게 되고 차이는 악명 높은 마약왕 리에 의해 자신의 목숨이 위태로워지는 상황에 이르자 리를 체포할 수 있도록 장을 도와주겠다는 제안을 하게 된다. 결국 차이의 도움으로 마약 구매자로 위장하여 거래현장에 투입되며 어둠의 세력에 잠입하는 장. 한편 우연한 사고로 인해 마약공장에서 가족들을 잃고 자신도 겨우 살아난 차이는 마약 중독에 의한 교통사고로 인해 경찰에 붙잡히게 된다. 중국 법에 따라 무조건 사형을 당하게 될 운명에 놓인 차이는 경찰에 협력해 마약상을 잡기로 하는데…
고해발지련 2
Michael
After his new bride dumps him at their wedding reception, a heartbroken actor winds up in the mountains, where he meets and falls in love with a widowed fan.
팔성포희
Holland
슬럼프를 겪고 있는, 마음의 상처가 있는 여성들에게 남자 주인공들이 도움의 손길을 내미는 과정에서 일어나는 에피소드를 담은 이야기.
개심마법
Gu Xinyue
여자주인공인 오천어는 대학을 대충 다니면서 어영부영 배구를 하는 여대생. 자전거 충돌사고로 얼떨결에 마법을 넘겨받은 여자주인공이 그 마법능력을 이용해서 돈벌이를 하는 와중에, 5대원소 마법을 모아서 시간을 되돌리려는 악당에 맞서 그 사태를 막아야 하는데...
절청풍운 2
Jack Ho
홍콩의 유명한 펀드매니저 나민생(羅敏生,유청운)의 자가용에 도청장치에 있다는 것이 발견되어 경찰은 조사를 시작하게 되고 이 도청장치가 군사용도라는 사실을 알게 된다. 이에 보안과가 사건에 개입하게 되고 총감독관 하지강(何智強,고천락)이 조사한 결과 퇴역군인 사마염조(司馬念祖,오언조)가 도청자라는 걸 밝혀내고, 경찰과 범인의 쫓고 쫓기는 접전이 벌어진다. 하지강은 단순한 절도사건으로만 생각했는데 조사를 할수록 ‘지주회’라는 신비조직을 알아내게 된다. 이 ‘지주회’는 30년간 경제를 좌지우지하고 나민생과 사마염조가 ‘지주회’와 모종의 관계를 맺고 있다는 소문을 듣게 된다. 하지강은 신비조직에 가담해 나민생, 사마염조와 함께 세상을 뒤흔들 스캔들을 계획한다.
천녀유혼
Yan Chek Ha
아주 오래 전, 한 남자가 훌륭한 퇴마사가 되기 위해 수행을 결심하고 흑산으로 그 꿈을 실현하기 위한 여정을 떠난다. 그의 이름은 연적하. 하지만 흑산의 난약사라고 불리는 사찰엔 오래된 요괴들이 살고 있었다. 연적하는 흑산의 요괴들이 인간을 살해하고 원기를 빼앗지 못하게 하기 위해 하루하루 격렬한 전투를 벌인다. 때문에 주민들은 ‘흑산’과 ‘난약사’라 불리는 사찰에 들어가길 꺼려한다. 그러던 어느 날, 원래 인간이었지만 죽은 후 100년 묵은 나무요괴의 영향으로 영혼이 자유롭지 못한 섭소천과 연적하는 사랑을 하게 된다. 수 년 후, 흑산 아래 모든 물이 갑자기 마르기 시작하고, 사람들은 이러한 갑작스런 가뭄에 생활의 위기를 느낀다. 생계의 어려움을 극복하기 위해 마을 사람들은 나라의 관리인 영채신과 함께 흑산의 상류로 물을 찾아 떠나고 난약사에서 물을 발견한 영채신은 그곳에서 섭소천을 만나게 되지만 요괴들이 영채신과 일행들을 죽이려 하자 그녀와 함께 도망치는데…
단신남녀
Cheung Shen-ran
중국본토 출신의 옌은 홀로 홍콩에서 직장생활을 하고 있다. 창문을 통해 회사 건너편 건물의 한 남자를 알게 되지만 시작될 듯싶던 로맨스는 불발되고, 우연히 공원에서 만난 부랑자 케빈과 친구가 된다. 옌은 진정한 사랑을 찾을 수 있을까?
미스터 & 미세스 인크레더블
Gazer Warrior
홍콩 최고의 티켓파워를 자랑하며 대만 금마장 여우주연상에 빛나는 오군여가 두기봉 감독 작품에 출연했다. 엄청난 규모의 무예 토너먼트에 얽히게 되는 은퇴한 슈퍼 히어로 커플의 이야기를 담은 코믹 액션 영화! 슈퍼 히어로의 사랑은 결코 쉬운 일이 아니다. (2011년 제15회 부천국제판타스틱영화제)
All's Well, Ends Well 2011
Master Sammy
The follow-up to 2009's All's Well Ends Well, with returning stars Louis Koo, Sandra Ng, and Ronald Cheng delivering Lunar New Year period comedy shenanigans for 2010. Angelababy makes a cute appearance in this farce about mistaken identity and star-crossed lovers.
일로유니
The movie tells the tragic story of a Semi-truck driver (Louis Koo) who accidentally runs over and kills a restaurant owner (Yin Xiaotian) in a car accident. When he finds out that Yin's wife (Huang Yi) is pregnant and has to work hard to run her husband's business, he decides to help her even though it may anger his girlfriend (Karen Mok). The film goes through the stages of people’s lives and love.
Johnnie Got His Gun!
Himself
Johnnie got his gun is a mix of interview snippets with To, these are taken from various sources and are cobbled together with clips from including Breaking news, P.T.U and The Mission amongst others. It seems Montmayeur did do an interview but it's so chopped up and mixed in it feels insignificant. Prominent members of casts and crew also feature in interview form but again from many different times and sources.
용의자
Ken Kwan
사격 대회 우승자인 명사수 켄 야오는 장갑차량 강도 사건에 개입한 후 이 사건을 수사하는 경찰과 갈등을 겪는다.
화전희사
Emperor Ocean
Princess Pearl of Flowerland is sent to Midland at a young age to learn her ceremonials duties. Her mother, the Queen Mother misses her daughter very much that the King orders his sister, the princess, to return home. However, the princess has fallen in love with General Wing of the Midland army and is reluctant to part from him. As their boat approaches the Flowerland border, Pearl and Wing save the life of a girl named Ying, who seeks to throw herself into the sea after running away from an arrange marriage. Pearl, Wing and Ying are attacked by pirates and Pearl falls overboard in the ensuing chaos. On arrival in Flowerland, the King mistakes Ying for his sister, while Pearl is saved by Ying's father, Million.
포커 킹
Jack Chang
Although Randy's family is involved in the casino business, he has never shared an interest in gaming until he played Texas Hold 'Em on the Internet. Rival Uno is the manager at Randy's casion. These two bitter enemies will now face off in the Asian Poker King Championships.
엑시던트
Ho Kwok Fai / Brain
누구도 믿지마라! 당신도 표적이 된다! 성공률 100%! 어떤 사고도 우연은 없다! 사고로 아내를 잃은 브레인(고천락)은 교묘하게 사고로 위장하여 사람을 죽이는 살인청부업의 리더이다. 치밀하게 계산된 사고로 청부살인을 진행하던 중 동료가 예기치 못한 사고로 죽음을 맞이하자 그는 누군가 자신을 궁지에 몰아 넣기 위해 사고를 조작하고 있다고 믿게 된다. 결국 ‘모든 사고는 조작될 수 있다’는 그의 믿음은 집착이 되어 자신의 숨통을 조여 들며 심지어 자신의 파트너들마저 의심하게 되는데…
대내밀탐 009
Royal Dog
황제의 안위를 지키는 비밀 호위무사로 12지신의 이름을 딴 12명의 특별반 대내밀탐에 소속되어 있는 009(고천락). 그는 다른 무사들과는 달리 무술에는 관심이 없고, 과학기술에 관심이 많아 뛰어난 머리로 여러 가지를 발명하지만, 황당한 결과물로 황제에게 미움을 사고 사람들을 당황하게 할 때가 많았다. 연구에 몰두하던 어느 날, 황제에게 반역하려는 황궁 환관 우두머리의 계획을 알게 된 그는 자신이 발명품들을 이용하여 황제를 지키고자 하는데...
절청풍운
Gene Yeung
3명의 경찰은 주가조작 혐의로 의심을 받고 있는 회사를 감시하던 도중 알게된 비밀에 전율을 느끼며 자신의 전 재산을 걸고 위험한 도박을 하기 시작한다. 아픈 딸을 위해 결혼할 아내를 위해 가족에게 조금 더 나은 사람이 되기 위해 벌인 그들의 작전. 그러나 곧 그들의 작전은 발각이 되고비밀을 감추려하는 주가조작의 배후세력에 의해 살해될 위험에 처하게 되는데…
가유희사 2009
Dr. Dick Cho
Kei's eldest sister Sandra is a hot-tempered magazine editor and her temperament has left her single all this while. One of the family rules is that none of the siblings could get married before their eldest sister. Kei seeks help from the famous Casanova, Koo Chai, to pretend to court his eldest sister and lure her into the mood of love.
커넥트
Bob
공학 디자인 전문가 그레이스(서희원)는 여느 때처럼 딸을 학교에 바래다준 후 돌아오는 길에 교통사고를 당한다. 잠시 후 우연한 사고와 달리 정신을 잃은 그레이스는 알 수 없는 어느 곳인가로 납치된다. 지금 그녀에게 주어진 것은 부숴진 전화기 한대. 살아남기 위해서는 반드시 이 전화기로 통화에 성공해야만 한다. 버튼도 없이 무작위로 걸리는 전화를 누군가 받길 간절히 기다리는 그녀. 그러나 자동 응답과 장난 전화로 오인하여 바로 끊어버리는 사람들 중에… 드디어 마지막 희망인 밥(고천락)에게 전화가 연결 된다. 그 역시 장난 전화로 오인하여 전화를 끊으려 하지만 때마침 수화기를 통해 낯선자들의 협박을 듣게 되고 직감적으로 이것이 자신이 생각했던 그런 전화가 아님을 알게 되는데…
런 파파 런
Tiger Lee Tin Yun
한 아버지가 딸에게 필사적으로 삼합회 생활방식을 숨기려고 한다
트라이앵글
Fai
술친구인 샘, 파이, 그리고 막은 하루를 힘들게 살아가는 별 볼일 없는 인생들이다. 어느 날 괴신사로부터 엄청난 보물이 정부 건물에 숨겨져 있다는 정보를 듣는 이들. 정부 건물로 숨어들어 순금의 고대 관복을 훔치는데 성공하지만, 보물을 노리는 건 이들만이 아니다.
도화선
Wilson
더 화끈하고 짜릿하게!한 단계 업그레이드된 리얼 액션이 터진다!1997년 화려한 도시 홍콩. 베트남에서 건너온 토니 형제는 홍콩의 암흑가에 자리잡고 잔인한 악행으로 자신들의 입지를 넓혀간다. 한편 범인을 검거하는 과정에서 항상 폭력을 휘둘러 물의를 일으키는 마 형사는 토니 형제를 검거할 증거를 찾기 위해 파트너 윌슨을 조직원으로 위장 투입시킨다. 스파이 노릇을 하던 윌슨은 그들을 체포할 수 있는 결정적 기회를 포착하지만 토니가 그 사..
무간도 4 - 문도
Jane's Husband
는 마약 조직에 침투한 경찰 아리(오언조)의 이야기다. 그는 오랜 시간 마약조직에 몸담으면서 신임을 얻는다. 그로 인해 불가능하게 여겼던 보스 린쿤의 전폭적인 지지와 신뢰까지 얻는다. 마침 린쿤(유덕화)은 자신의 지병으로 은퇴를 생각하고 있었고, 후계자로 아리를 생각하는 중이다. 마약 운송책과 경찰 신분 사이를 오가며 갈등하던 아리는 우연히 마약중독자인 아펀(장정초)을 알게 되면서 자신이 하는 일에 회의를 느낀다. 아펀은 중독된 남편을 구제하기 위해서 얼마든지 약을 끊을 수 있음을 보여주기 위해 스스로 마약을 하기 시작한다. 아리는 도움을 청하던 아펀을 매몰차게 집 밖으로 내쫓지만, 아리 역시 스스로 자신의 팔에 마약이 든 주사를 놓게 되는데…
Happy Birthday
Siu Nam
Rene Liu successfully delivers the complex role of Mi, who chooses to remain single rather than risking the slightest chance of being dumped. She loves her friend Nan more than anyone, yet she asks him to be her best friend instead of boyfriend. For ten years, he wishes her a happy birthday no matter how far they are geographically apart or who they are with. However, this year his greeting arrives 42 hours late...
BB프로젝트
Octopus
이건 아니잖아~~ 훔치기보다 더 어렵다, 훔쳤다 돌려주기?! 빚쟁이보다 더 무섭다, 우는 아기 달래기!! 상습 도박꾼 뚱땅(성룡)과 잔대가리 지존 난봉(고천락)은 돈 되는 것이라면 뭐든 훔치는 2인조 전문 털이범. 그러나 도박과 여자에게 번(?) 돈을 모두 탕진해버리고 빚쟁이에게 쫓기게 되자, 얼떨결에 거물급 갱단의 ‘BB프로젝트(빌리언 달러 베이비 유괴 계획)’에 합류한다. 유괴보다 유모에 더 소질 있다?! 아기를 훔쳐 오는데 가뿐히 성공한 이들은 그러나 협상의 타이밍을 놓치면서 한순간에 ‘유괴범’에서 ‘유모’로 변신하게 된다. 하지만, 애초 유괴를 의뢰했던 악명 높은 갱단의 진짜 목적이 아기의 목숨이었다는 사실을 알게 되면서, 급기야 본분을 망각한 채 인질 보호에 나서게 되는데...
용호문
정의와 힘의 균형이 깨진 대륙… 난무하는 범죄 앞에 정의를 수호하기 위해 설립된 용호문! 창립자인 전설의 무림고수 왕복호의 가르침 아래 두 아들 ‘왕소룡’(견자단)과 ‘왕소호’(사정봉) 역시 무예와 정의를 익히지만 ‘왕소룡’이 용호문을 떠나게 되면서 형제는 이별하게 된다. 운명적인 만남과 재회! 전세계를 돌며 무협을 익히던 ‘석흑룡’(여문락)은 용호문의 가르침을 받고자 입문하고 ‘왕소호’와 뜨거운 우정을 나누며 무공을 쌓는다. 한편 용호문을 떠난 이후 범죄조직 보스에게 거둬진 ‘왕소룡’은 아시아 거대 범죄조직 나찰문의 절대적 힘을 의미하는 ‘나찰영패’를 둘러싼 조직들간의 싸움이 있던 날 동생 ‘왕소호’와 적이 되어 맞닥뜨린다. 서서히 드러나는 거대한 음모! 나찰문의 보스 ‘화운사신’은 자신의 세력 확장을 방해하는 용호문을 위협하고, 신의와 정의 앞에서 갈등하던 왕소룡과 용호문을 지키려는 왕소호, 석흑룡은 다시 한 자리에 모이게 되는데… 이제 운명을 건 그들의 무협배틀이 시작된다!
흑사회 II
Jimmy Lee
흑사회 회장인 ‘록’은 2년에 한 번씩 선출하는 보스자리의 연임에 욕심을 낸다. 회장자리에는 관심이 없고 조직과는 일정한 거리를 두고 사업으로 성공하려던 ‘지미’는 사업차 중국에 갔다가 중국 공안에게 수모를 당하게 된다. 흑사회 회장이 아니면 중국에서의 사업이 어렵다는 것을 알게된 ‘지미’는 자신과 가족의 미래를 위해서 회장 선거에 참가하기로 결심한다. 이렇게 해서 둘 사이에 피 비린내 나는 전쟁이 시작된다.
흑사회
Jimmy Lee
삼합회의 차기 회장을 뽑는 모임이 열린다. 록과 따이디, 두 후보의 경합이 치열한 가운데 따이디는 뇌물을 뿌리며 회장이 되고자 노력하지만 현직 회장 텡의 제안으로 차기 회장은 록으로 결정된다. 이 결정을 수락하지 못한 따이디는 삼합회 멤버들에게 린치를 가하고 전통이 서린 용두 단장을 빼앗으려 하지만 결국 용두 단장은 록의 손에 들어가게 되고 2년 뒤 차기 회장이 되게 해주겠다는 록의 제안에 따이디 는 회장 자리를 단념하고 록 밑에서 일하기로 한다. 록과 따이디 는 홍콩 침사추이 지역을 장악하는 등 큰 성과를 거두어 들이지만 결국 록은 호시탐탐 자리를 욕심 내는 따이디 를 낚시터에서 처치하고야 만다.
용호방
Sze-To Bo
거친 운명속에 감춰진 살인 본능이 꿈틀거린다! 무간도의 뒤를 잇는 결렬한 느와르 용호방. 홍콩 느와르 액션을 제압한 두영웅이 온다! 왕년의 최고 유도선수 제토는 유도를 그만두고 나이트클럽을 운영하고 잇다. 어느 날 젊은 유망주 토니가 제토에게 유도 승부를 청하게 되고, 두 사람은 대결 과정에서 승부의 허망함을 느낀다.
연정고급
Wong Kai-Ming
Wong is shocked to learn from his girlfriend Annie (Leung) that she wants to break up. He decides to go online and seek help from love experts on the net. He finds Crystal, a 19-year old self-proclaimed love advisor who has never been actually involved in a relationship. As she assists Wong by telling him to revisit all of his ex-girlfriends in order to find out the root of his problems, the two of them also find themselves falling for one another.
귀마광상곡
Sam
1974년작 "귀마쌍성"을 리메이크한 작품
망불료
Leung Man Liang
소혜(小慧: 장백지)라는 한 여자가 있다. 영화 시작과 함께 남편은 사고로 죽고 여자는 남편과 전처 사이의 애를 기르겠다며 남편이 몰던 미니버스를 수리한다. 버스를 몰아 돈을 벌어 남편의 애도 키우고 집세도 내고 살아보겠다고 한다. 그렇지만 현실은 그녀의 예상보다 훨씬 잔인하다. 서툰 운전 실력으로 승객은 적고 교통경찰에게 딱지를 떼여 벌금을 물고 만취한 손님은 차에다 토하고 가족들은 애를 왜 네가 키우냐고 하고 버스를 팔거나 임대하는 게 차라리 이득이라고 설득한다.
Naked Ambition
Producer
John and Andy, comic section editors of a magazine, become unemployed because of the winding-up of the publisher. Together with three other colleagues, they publish their own porn magazine, which turns out to be very well-received in the market. Their sexual fantasies are realized, and on the other hand, they become the tycoons in the porn circle. Yet, with a change in their moral values and a seducing environment surrounding them, challenges await their love...
Naked Ambition
Andy
John and Andy, comic section editors of a magazine, become unemployed because of the winding-up of the publisher. Together with three other colleagues, they publish their own porn magazine, which turns out to be very well-received in the market. Their sexual fantasies are realized, and on the other hand, they become the tycoons in the porn circle. Yet, with a change in their moral values and a seducing environment surrounding them, challenges await their love...
실억계녀왕
Dong
In this film, Louis Koo tries to woo a Beijing theater student (Cherry Ying), but he suffers from memory loss, and he keeps forgetting who she is.
백년호합
Tiger Hung
홍콩 갑부 홍비호는 명의 왕의사에게 치료받기 위해 행림당을 찾아온다. 왕의사의 딸 왕봉은 무례한 홍비호를 홍콩으로 돌려보내고, 행림당을 떠난 사제 막수에 대적하기 위해 상심단장검을 연마하고자 한다.
Love Under the Sun
Himself
On a splendid night, as elegant individuals lose themselves in dance in a ballroom, a rumor is born that one of the guests is HIV positive. Unprecedented fear and suspicion follow, with fallacies about HIV infection close up on its heels.
Good Times, Bed Times
Paul Ko
This is the story of Carrie (Sammi Cheng), who plays a tabloid reporter who is doing a story on pin up police officer Paul Ko (Louis Koo). The word around is that he is impotent and Carrie is looking for the truth. Of course, from there you are looking to see if they will hook up. Also here are Raymond (Lau Ching Wan) as Carrie's ex, a judge and a very young looking Charlene Choi, who plays Tabbie, who wants to live with Raymond. In a small but fun interlude, the always great Sandra Ng plays Bobo.
아가유일척하동사
Seasonal Chan
마을에서도 알아주는 천방지축 유월홍은 혼기가 차면서 오빠와 함께 남편감 물색에 나선다. 한편 출중한 외모와 뛰어난 재능의 소유자 진계상 역시 신붓감을 구하는 중이다. 그러던 어느 날 유월홍이 벌인 싸움판을 구경하던 진계상은 우연찮게 여기에 휘말리게 되면서 둘의 인연은 시작된다. 이때 유월홍은 진계상에게 반하고 이후 두 번째 만남에서 둘이 천생연분이라 여긴 황제의 명령으로 혼인하게 된다. 하지만 계상의 바람기 때문에 둘은 늘 티격태격하고, 그런 와중에서도 사랑은 점점 깊어져만 간다. 그러던 어느 날 월홍의 오라버니가 다쳐서 월홍이 대신 화물 운송을 하게 되는데...
Women from Mars
Servant of Hell
A hairdresser, a village leader and a veterinarian each have girlfriends but still insist on playing the field. One night, a demon spirit arrives to teach them a lesson by taking their "goods" away. To get their "goods" back, the trio must each have a woman tell them "I love you."
역고력고신년재
Tin Lok
'마작 왕' 앤디는 헤어졌던 엄마와 동생을 만나지만 동생 집이 경매로 넘어가는 바람에 앤디의 집으로 들어간다. 앤디는 지지를 만난 후로 행운이 찾아오기 시작했다며, 마작을 진심으로 즐기며 마작으로 밥벌이를 한다. 하지만 지지는 앤디가 자신과 결혼해주지 않자 앤디에게 저주를 퍼붓고, 그 때부터 앤디에게는 운이 따라주지 않는다. 작은 아파트로 들어간 앤디는 엄마를 모시고 택시 운전을 하며 틈틈이 마작을 한다. 앤디와 지지는 다시 만나 즐거운 마음으로 마작 시합을 하고, 앤디는 우연히 부적을 얻게 되고, 그 후 앤디에게는 다시 운이 돌아온다. 동생이 만든 마작 컴퓨터 게임 홍보를 위해 마작 시합이 열리고 거기에서 앤디는 진정한 ‘마작 왕’의 타이틀을 따게 된다.
Dry Wood, Fierce Fire
Ryan Li
A Chinese doctor/herbalist has the uncanny ability to discern a problem with just a superficial touch on the pulse and look at the tongue. This little romantic comedy about such a person could benefit from such an exam.
Mighty Baby
Wayne Koo
After successfully designing the perfect bra, Lena, Johnny and Wayne are ordered to come up with a marketing plan for the "Mighty Baby" line of baby care products. Johnny's life is complicated when he hires quirky secretary Sabrina. As for Lena and Wayne, their relationship is threatened when Lena discovers that Wayne is afraid of babies. To help Wayne overcome his fear, Lena hires child expert Boey. Unfortunately for Lena, Wayne starts to develop feelings for Boey.
촉산전
Red
오호 시대, 중국 사천지방에 촉산이란 곳이 있었다. 그중 한 곳인 곤륜산으로 사파의 마황 유천이 침입하자 곤륜파의 장문인 고월은 자신의 제자 현천종에게 곤륜파의 병기인 월금륜을 넘기고 그를 피신시킨다. 그리고 자신은 유천과 싸우다 죽는다. 200년 후 유천은 더욱 강력한 모습으로 다시 나타나 이번에는 아미산을 공격한다. 아미파의 장문인 백미는 호천경을 이용해 유천을 막고 아미파의 제자인 단진자와 현천종이 여기에 합세한다. 그들은 유천을 마의 동굴 안으로 몰아넣는 데 성공하지만 곧 자신들이 유천의 계략에 넘어갔다는 사실을 알게 된다.
Born Wild
Tan
Upon discovering that his estranged twin brother Lok has died, Joe's investigation of Lok's troubled past sends him to the world of underground boxing, where he suspects the opponent killed Lok during a bout. Sorely Joe finds himself unleashing his own animalistic instincts as he comes face to face with his brother's possible killer.
절세호브라
Wayne
최고의 브래이지어를 만들기 위해 여성뿐인 팀에 남성 디자이너를 새로 들인 SIS 그룹 속옷 지사. 디자인팀 총괄자 레나는 능글거리기만 하는 신입 디자이너 웨인이 어쩐지 마음에 들지 않는다.
For Bad Boys Only
Jack Shum
The Bad Boy Squad, a variety of private detective agency, is composed of King (Ekin Cheng Yi-kin), Queen (Kristy Yeung), and Jack (Louis Koo Tin-lok), whose primary source of business is the reuniting of clientèle with their first flames, and when the trio of young operatives returns to Hong Kong from an assignment in Thailand and the Squad's next three customers supply photographs of lost loves, the women in the pictures appear to be the same individual.
중화도협
Cool
머리도 명석하고 싸움도 잘하는 저시는 몽곡에서 알아주는 도박사이다. 어느 날 터키와의 당구게임에서 운좋게 이긴 저시는 그의 돈을 몽땅 딴 후, 작은 도박판에만 머물러있던 자신의 실력을 지존으로 키우는데 활용해야겠다고 마음먹는다. 그를 따르는 조직들과 여자친구 낸시와 함께 축하파티를 열던 저시는 식당 주인으로부터 전설적인 중화도협 조직의 쿨에 대한 이야기를 듣게 된다. 쿨을 자신의 우상으로 삼게된 저시는 얼마 후 여자친구와 우연히 일본여행을 떠났다가 한 중국 레스토랑에 들어가게 된다. 식당 주인은 왠지 고독하고 쓸쓸해 보이는 중국인이었다. 식사를 하던 중 갑자기 일본 야쿠자가 식당 주인에게 보호비를 요구하러 들이닥치고, 저시는 괜한 의협심에 무작정 싸움을 벌인다. 싸움 도중 저시가 그들에게 위협을 받는 순간 식당 주인이 저시를 구해주는데...
Super Car Criminals
Raymond
Yau, Yeung, and Wong are professionals who steal expensive cars, using technology so advanced that even the police cannot get any clues. A covert detective, Raymond, is assigned to investigate the case. He successfully wins the trust of Yau and also falls in love with his sister. Yau, Yeung and Wong have a conflict of interest, and as a result, their latest operation fails after police close in. During the raid, Raymond makes a terrible mistake...
Troublesome Night 7
Lok
A film crew travels to the Hong Kong countryside to make an 'MTV' show. During their stay at the village, the crew hears eerie and horrific voices during the night and witnesses a phantom roaming around the premises. In addition, some feel that their feet were being tickled while in the water performing. The villagers attest that their territory is not haunted, but an old villager, familiar with the village's past, sheds light into the mystery.
The Young Ones
Ah Sam
Two feuding members of the same gang are arrested after a fight with another gang and must stick together while serving time in a juvenile prison.
The Masked Prosecutor
Tong Hiu-tai
Two cops, one young and tough, the other nearing retirement, are after a ruthless vigilante who kidnaps and tortures acquitted criminals.
첨언밀어
Kam Sui
아름다운 풍광의 바닷가 마을. 금수(고천락 분)는 부모를 여의고 양어머니와 함께 조그만 가게를 운영하며 살고 있는 순수하기 그지없는 벙어리 청년. 어느 날 남자 친구에게 실연을 당하고 시골마을로 여행을 온 귀엽고 발랄한 여인(몽가혜 분)은 우연히 그의 집 다락에 묵게 된다. 첫 눈에 그녀에게 반한 그는 잠시 와서 머물다 바로 떠나는 그녀를 못내 아쉬워한다. 잠깐의 시간이 지나고 그녀는 다시 그 마을을 찾아오고 그는 그녀를 다시 볼 수 있음에 기뻐한다. 한동안 그녀와의 행복한 시간들을 보내며 그는 그녀와 가까워 질 기회를 갖는다. 하지만 자신의 처지를 인식한 그는 그녀에게 그의 감정을 솔직히 고백하지 못하고 헌신적인 사랑만을 바친다. 마침내 그녀는 떠나고 3년이 지난 후 어느 날 그는 그녀가 진실로 자신을 좋아하고 있었음을 알게 되는데
용재변연
Wong Chi-Shing
경찰사관학교를 졸업한 씽은 첫 임무로 폭력 조직 트리아드에 위장 침투하라는 명령을 받는다. 그후 5년, 그는 이제 이 폭력 조직의 보스 드래곤이 가장 신임하는 오른팔의 위치를 갖게 된다. 어느날 민의 조직과 영역 싸움을 벌이던 중 또 다른 위장 침투원 화이트에 의해 드래곤의 동생 레오파드가 붙잡히게 되고, 드래곤은 씽에게 위장 침투원을 조심하라고 조언한다. 씽은 형제처럼 위해주는 드래곤에게 양심의 가책을 느낀다. 한편 레오파드의 아들 청은 2인자의 자리를 되찾기 위해 암살을 계획하게되고. 씽은 화이트에게 이사실을 알리려하지만 목숨을 구하기엔 이미 늦어버린다. 이후 청은 씽에게 민과 협상하도록 시키는 한편 조직원들을 보내 민의 영역을 파괴하고 그의 부인과 딸을 강간하도록 명령한다. 민은 사실을 안 후 분노의 복수로 씽을 암살하려하지만 다행히 드래곤이 그를 구해준다. 이순간 민은 드래곤을 이 사건의 공모자로 생각하게 되는데. 씽의 상관은 이제 드래곤을 체포 할 때라며 씽에게 그를 체포하라는 명령을 하지만 그는 목숨을 구해준 형제 같은 드래곤을 배신할 수는 없다고 말한다. 씽은 직권 박탈되고 이제 드래곤은 절제절명의 위기에 처하게 된다. 드래곤의 집, 자신의 영역 침범에 대한 복수로 드래곤의 어머니를 죽이기 위해 위협하려는 민은 갑자기 나타난 청에 의해 살해된다. 그리고 살해를 목격한 드래곤의 어머니와 아들을 농장으로 끌고 가는데.
Rules of the Game
David Chow
David infiltrates a gang to take revenge on a triad kingpin. Two of David's good friends die in David's search for revenge. David is captured by the kingpin to face the punishment of the triad society.
Troublesome Night 6
Inspector Wong / Chak
Four reporters from a tabloid magazine stalks a model for their gossip column. The model, having breaking up with her rich boyfriend, later commits suicide to escape all the pressure. The reporters relentlessly post the photos of suicide aftermath in their tabloid magazines. Years later, the reporters begin to fester and die violent deaths, and an inspector is assigned to track down the perpetrator. In addition, the inspector claims he has seen the model at the crime scenes, even if it has since been four years after her death!
폭렬형경
Brian
불의를 보면 참지 못하고 저돌적으로 달려드는 성격으로 늘 상부와 마찰을 빚는 마이크와 브라이언에게 큰 사건이 떨어진다. 경찰을 가장해 은행을 털고 무차별 난사로 경찰은 물론, 무고한 시민들까지 살해한 4인조 은행강도에 대한 단서를 쫓던 둘은 익명의 정보원을 통해서 제보를 받는다. 용의자 감시를 위해 허름한 건물의 6층을 빌린 두사람은 교대로 용의자를 지켜보지만 별 소득이 없다.
Troublesome Night 5
Fa / Lam Chung Fat
The fifth chapter of the "Troublesome Night" series, this movie is an anthology of three connected stories. Taxi Driver Cheung runs into bad luck when he encounters strange and mysterious customers during his night shift. That same night, his friend and colleague Fat moves to a new home with his wife and son to hide from loan sharks, and his luck turns when he discovers his new home is haunted by a demon, who promises him sudden wealth. Years later, Fat's son is employed as a security officer at a business firm. There, he encounters paranormal activities during his night shift.
Troublesome Night 4
Wing
The fourth installment in the "Troublesome Night" series. As in the previous films, the film winds together an anthology of comedic horror tales all loosely linked together. In this one, all the stories involve tourists from Hong Kong visiting the Philippines on holiday.
The Suspect
Don Lee
Louis Koo plays an assassin who wants to go straight after getting out of prison, so he turns down a job from his former employer Simon Yam to kill a politician. Yam carries out the hit himself and manages to frame Koo for the crime, who then must run from both the cops and criminals as he tries to clear his name.
God.com
Officer Chan
During an investigation into a mass murder with links to a doomsday cult, Officer Chan (Louis Koo) reluctantly enlists police occult expert Officer Chiu (Anthony Wong Chau-Sang) to help him solve the case. But during their investigation of the cult and its charismatic leader The Pope (Hoi Lin), they realize the killings may be related to a previous serial murder case, their own pasts, and the psychotic hypnotists in charge of it all may be preaching some truth...
T.H.E. Professionals
Kong Bong-Ban
T.H.E. Professionals is a Hong Kong crime movie starring Louis Koo
음양로 3 : 승관발재
Lik
장례식장 영업부 팀장 정력은 사람들의 장례를 돕고, 혼령을 위로하는 일을 한다. 운이 좋은 건지 나쁜 건지, 홍콩의 큰손인 왕백만에 이어 연예인 진미려의 장례까지 치른다. 한편, 정력은 시체 얼굴에 화장하는 분장사 아홍을 짝사랑해 고백할 타이밍을 기다리다가 친구 데이비브에게 아홍을 뺏긴다. 데이비브와 결혼까지 약속한 아홍을 보며 정력은 마음이 착잡하기만 한데…
음양로 2 - 아재니좌우
Sam
The second chapter of the "Troublesome Night" series, this movie consists of three stories. The first story is about a girl that called a radio show for advice and comfort after her boyfriend died tragically. One of the station DJs unconsciously suggested that she should commit suicide if she wants to be reunited with her beau. Unfortunately, the girl takes the suggestion and the DJ becomes racked with guilt as the girl's ghost returns to haunt him. The second story is about a group of friends voyage to the sea. During the trip, they encountered mysterious events after they rescued an eerie woman from a boat wreckage. The third story is about another DJ that quit his job after the untimely deaths of his co-workers. To escape the pain, he becomes a street racer. But, his thrill rides were hindered when he stumbled upon a sinister spirit by the roadside
음양로
Ken Ng Chi Keung
불운한 택시 운전기사 아발은 빚에 쪼들려 아내와 아들을 데리고 값싼 아파트로 이사온다. 그들이 이사 온 집은 귀신이 사는 집으로 매우 음산하다. 밤마다 들려오는 이상한 소리에 잠을 설치다 지친 아발은 재산의 반을 지전으로 주겠다는 약속을 한다. 그날 이후 아발은 운수가 대통해 경마, 복권 등에 계속 당첨된다. 그러나 약속을 지키지 않아 아들이 원인을 알 수 없는 병에 걸리자 아발은 이제 자신이 가진 모든 것의 반을 나누겠다고 사정한다. 귀신은 그 말에 아발의 재산 뿐만 아니라 그의 가족과 생명까지도 반을 나누려고 하는데..
Those Were the Days
A Wing
A former Triad member moves into an apartment next to a nice timid girl and her blind grandfather who also is a street performer.
On Fire
Tung Choi Street Car God Chan Mo Nam and his best buddy Sam Bat Jai, Tung Tung all worship sex symbol Francoise Yip Fong Fa. Their biggest wish is to be able to meet her in person. In order to meet their idol, the three become temp actors, only to be degraded by her manager Bobby. The trio in anger kidnap Wa, during which they treat Wa like a Goddess, but Wa didn't resist the kidnapping. Wa reveals to Nam that all along Bobby is using a video of Wa being raped to threaten her and keep her as his money tree......
Street of Fury
Lung
Brothers Lung and Fu were raised in Nam Tin housing project. Fu always thought joining the underworld is his only way out. Fu's girlfriend Yi is raped by local bully "Four Eyes" Keung. In a rage Lung and Fu attacked Four Eyes and injured him. They know they can't stay in Nam Tin and decide to move to Portland Street for a new life. Later in a gang fight, Fu insults Keung's boss, Crazy Fai and is chased by him and his gang...
Let's Go Slam Dunk
Lady Killer
To save her father's basketball franchise, daughter KK recruits a team of misfits, each with inner demons to overcome, to challenge an American team.
Organized Crime & Triad Bureau
The head of the Organized Crime and Triad Bureau, Inspector San Lee, will do anything to put triad boss Tung in jail.
Vital Sign
風雲
步惊云
Un Coeur D'Artichaut
Starring Louis Koo and Gordon Lam, two Hong Kong Film Awards Best actor winners.
Storm Cloud
Storm Cloud is a popular Wuxia (martial arts) comics created by famous comic artist-writer- publisher Ma Wing Shing in 1989. The story revolves around 2 protagonists – Nip Fung and Bo King Wan, who learn martial arts at a young age and grow up to become legendary fighters. From 1989 to 2014, a total of 675 chapters have been published. The story has been adapted into films, The Storm Riders (1998) and The Storm Warriors (2009), and has been converted into different media throughout the 1990s and 2000s, such as online video game, TV series, radio drama and novels. Now, a new chapter of the Storm Cloud in 3D will once again be brought to the silver screen by the most talented production team of the film industry.
When It All Begins
Long has two sons. His adopted son Fei helps him run his tiny store that sells charcoal grilled egg puffs. His own son Ho was a hairstylist and is now a not-so-successful financial practitioner. Ho hates egg puffs and wants to sell the shop under the stairs. Fei doesn’t want Ho to get his wish while Long only wants to pass on his trade. With conflicting agendas, father and sons soon became estranged from one another. When Long suddenly dies of a heart attack, the sons decide to throw in the towel. Different accounts from their father’s customers enabled the brothers to become re-acquainted with the father they didn’t really know and get a new perspective on life.
The Strangled Truth
Two policemen, intent on their dangerous mission to uncover the truth at all costs. Putting into question the price of their friendship.
Back to the Past
Hong Siu-lung
The movie sequel to the 2001 TVB drama series, "A Step into the Past".
Sons of the Neon Night
A detective goes against the successor to a drug-trafficking crime syndicate, who aspires for a society free of drugs by orchestrating anarchy in Hong Kong.