David Daniel

참여 작품

틴 울프: 더 무비
Director of Photography
어느 날 갑자기 늑대인간이 되어버린 후, 우정과 사랑을 지키며 스스로 살아남기 위해서 싸우는 고등학생 스캇의 이야기.
3 프롬 헬
Director of Photography
1978년도. 살인마 가족 베이비 파이어플라이(셰리 문 좀비), 오티스 파이어플라이(빌 모슬리), 스파울링(시드 헤이그) 세 악당이 경찰의 총격을 받고 체포된다. 의료진은 수 십 발의 총격으로 생존 가능성이 희박하다고 진단했으나 지옥에서 온 살인마들은 세사람 다 기적적으로 살아난다. 그들이 재판을 받게 되는데 그들을 숭앙하는 집단들이 생겨난다. 일부 사람들은 조직을 결성하고 그들의 살인은 잘못된 시스템에 대항하는 것이라고 주장한다. 그럼에도 불구하고 긴 재판 끝에 세 사람 모두 유죄 판결을 받고 사형을 선고 받았다. 특히 스파울링은 가장 먼저 치명적인 주사를 통해 처형된다. 10년 후, 파이어플라이 남매가 교도소에 복역하는 동안 오티스의 이복형 폭시 콜트레인(리차드 브레이크)은 그들을 구하기 위한 계획을 세운다. 오티스가 다른 죄수들과 함께 노역장에서 일을 하고 있을 때 폭시가 나타나 잔인하게 간수들을 죽이고 그를 탈출 시킨다. 탈출과정에서 오티스는 수감 중에 다투었던 멕시코의 악당 론도(대니 트레죠)를 총을 쏴 죽인다. 탈출 후 두 악마들의 엽기적인 살인 행각이 계속되어 그 지역 주민들이 공포에 떤다.
31
Director of Photography
다섯 명의 사람들이 무작위로 납치됐다. 그들의 삶을 송두리째 앗아갈 죽음의 게임 속으로 그들은 점점 빨려 들어가게 되는데… 12 시간의 지옥 속에서 과연 누가 살아남을 것인가? 호러 천재 롭 좀비가 관객의 멘탈을 갈기갈기 찢을 영화로 돌아왔다!
살인마 가족 2
Camera Operator
미국 텍사스주 럭스빌에서 연쇄살인 혐의를 받고 있던 살인마 가족 파이어플라이 일가의 저택이 와이델 보안관과 산하의 텍사스 경찰들에게 기습당한다. 엄마 파이어플라이는 체포되지만 오티스와 베이비는 포위망을 뚫고 탈출, 일당인 스폴딩과 사막의 한 모텔에서 만나기로 약속한다. 그 와중에도 사람들을 납치해 감금, 폭행, 고문, 살해 등을 일삼는 가운데, 파이어플라이 일당들에게 가족이 살해당해 개인적인 원한이 있는 와이델 보안관은 이들 살인마 가족을 체포해 죽이겠다고 다짐하는데...
Hittin' It!
Director
When Morris and Malik's "uncle" lets them use his ultra-hip Miami beach house they think they have it made...until Malik's cousin E arrives and steals their thunder, throwing the biggest party the beach has ever seen, inevitably leaving the house trashed.
The Undeserved
Cinematography
A murder in a small town sets the stage for this highly improvised character driven film.
Leprechaun: Back 2 tha Hood
Cinematography
When Emily Woodrow and her friends happen on a treasure chest full of gold coins, they fail to to heed the warnings of a wise old psychic who had foretold that they would encounter trouble with a very nasty and protective Leprechaun.
Paper Soldiers
Director
Paper Soldiers follows an overeager burglar named Shawn (Kevin Hart) through the ups and downs of his short, stressful career.
Capital
Cinematography
Sarah Morris made the film “Capital” in Washington during the final days of the Clinton administration. It is a record of now unimaginable access to the centers of power. Capital continues Morris’ investigation of the way we decode and therefore begin to understand the built world around us. “Capital”, first exhibited at the National Gallery in Berlin (Hamburger Bahnhof) draws a complex and layered city portrait. The Mall, the White House Press Office, the World Bank, uniformed members of the Secret Service, the Presidential motorcade, the Watergate Complex, the Kennedy Center, the J. Edgar Hoover Building, The Pentagon, the daily activities of the President and an overall consideration of the city form a sequence of reflection points for her series of paintings. While her earlier paintings from New York and Las Vegas offered a new examination of the codes and structures of our urban environment, these new works introduce a revised mapping of power, desire, urbanism and design.
Crash & Burn
Director of Photography
In Crash & Burn, two lovers who are ready to split up find each other after a 24-hour tailspin.
AM/PM
Director of Photography
Taking its title from an all-day/all-night convenience store, “AM/PM” examines the famous Las Vegas Strip, portraying the disorienting world of corporate hotels and casinos which utilise and redefine the spectacle in relation to architecture. “AM/PM” posits the concept of distraction itself as a strategy and the city as a conspiracy, which manipulates and directs the visitor.