I'm not speak english
a sudaka film
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 11분
시놉시스
With analog and digital material collected during her stay on a "Work Trip" taking care of children in an American kindergarten as a migrant. I'm not speak English proposes —as a visual autobiography— to make visible a phantasmagorical light as a metaphor for the sudaca's bodies that work in invisible care task. Migrant bodies who bear as an imperceptible force the North American Nation.
기존의 가정과 사회가 강요하는 억압으로부터 벗어나 자유로운 공동체를 이루고자 했던 사람들 이야기. 엘리자베스는 남편에게 싫증을 느껴 짐을 싸고 아이들을 데리고 오빠 고란의 집에 머문다. 평범한 시골 여자인 엘리자베스는 전혀 다른 많은 사람들과 부딪친다. 다른 세계에 살던 사람들이 한 곳에 모이면서 생기는 충돌, 이로 인해 변해가는 그들의 삶에 대한 영화. 사랑과 이혼, 가족의 행복과 불행, 아이와 어른, 친구와 섹스 그리고 축구에 관한 이야기가 담겨있다. (출처: 부산국제영화제)
2차 세계대전이 끝난 네덜란드의 어느 마을. 안토니아(Antonia: 빌레케 반 아메루이 분)는 어머니 일레곤다(Allegonde: 도라 반 더 그로엔 분)의 임종을 지키기 위해 열여섯살 된 딸 다니엘(Danielle: 엘스 도터만 분)과 고향으로 돌아온다. 마을에 들어서면 올가(Olga: 프랜 월러 제퍼 분)의 카페 담벼락에 "환영, 우리의 해방군"이라고 갈겨 쓴 낙서가 보인다. 나치를 몰아낸 미군을 환영했던 이 낙서가 이제 안토니아를 맞이하고 있는 듯 하다. 권위에 찬 성당신부가 주재하는 일레곤다의 장례식이 열리고, 마을 사람들은 찬송가를 부른다. 하지만 전쟁의 상흔이 깃든 장례식은 그저 하나의 행사일 뿐이고 다니엘은 할머니 일레곤다가 자신의 죽음을 기뻐하듯 노래하는 환영을 본다. 새로운 세상을 만들어가는 안토니아. 어머니의 농장을 물려받은 안토니아는 마을 정착하여 새로운 삶을 시작한다.
In 1911, a willful and determined man from peasant stock named Charles Saganne enlists in the military and is assigned to the Sahara Desert under the aristocratic Colonel Dubreuilh.
뉴욕 증권가에서 성공하고 싶어하는 테스 맥길(멜라니 그리피스)은 30세가 될 때 까지 기회를 잡지 못하고 비서 노릇만 하고 있는 인물이다. 그녀의 보스인 캐서린(시고니 위버)이 자신의 아이디어를 받아들일 자세가 되어 있다는 것을 안 테스는 매우 기뻐한다. 그러던 중 캐서린은 스키장에서 다리를 다치게 된다. 그녀가 돌아올 때까지 일을 맡게 된 테스는 그녀의 아이디어를 가지고 더 큰 일을 벌이려 한다. 투자 상담가인 잭 트레이너(해리슨 포드)와 함께 일을 벌이면서 테스는 캐서린의 애인이라는 사실을 모르는 채 그를 사랑하게 되는데...
A portrait of Rita, who claims that her mother was never a mother for her. Rita gives birth to her own five children and forces her mother to take the role of a mother.
미모의 여인 로라(줄리아 로버츠 분)는 부자에다 미남인 남편 마틴(패트릭 버긴 분)이 극도의 결벽증에다 심한 의처증까지 있는 지 모르고 결혼한다. 하지만 곧 본성을 드러내는 마탄에게 일거수 일투족을 감시당하고 구타를 당는다. 어느날 로라는 마틴을 속이고 수영을 배우러 다닌다. 그러다 남편과 이웃집 의사의 요트를 타고 밤에 바다로 나가게 되는데, 풍랑을 만나 로라가 실종된다. 남편 마틴은 로라가 익사한 것으로 단정하고 장례까지 치른다. 그러나 로라는 헤엄을 쳐서 집으로 돌아와 그동안 준배해 두었던 소지품을 챙긴 뒤 결혼 반지를 변기에 버리고 도망친다. 그런데 마틴은 로라가 수영을 배우러 다닌 것을 알게 되고 급기야 변기에서 반지도 발견한다. 이에 그는 로라의 어머니가 있는 양로원을 단서로 추적을 시작한다. 한편 로라는 낮선 지방에서 이름을 사라로 바꾸고 새로운 생활을 시작한다. 그녀는 그곳 대학 연극 교수 벤(케빈 앤더슨 분)을 알게 되고 곧 그의 사랑을 받게 된다. 두 사람의 행복한 나날은 로라가 어머니를 찾아가면서 종말을 예고한다. 그동안 로라 어머니 주변의 간호원들을 포섭해 로라가 나타나기를 기다리던 마틴이 기다리고 있었다. 면회를 마치고 로라는 기쁘게 벤에게 돌아가지만 그후 어머니를 공갈로 협박한 마틴은 그녀의 거처를 알게 되고 주변을 탐색하는데.
Céline is a free-spirited woman is married to a dull, middle manager Philippe. Her husband's co-worker pegged her as a household ornament because of the union. She befriends a woman who shows her how to juggle the couple's living expenses to get what she wants. As she asserts her independence and gradually frees herself from her husband's claustrophobic world, she turns to painting and writing about the inequity between genders.
A look at the life of activist, musician, and cultural icon Kathleen Hanna, who formed the punk band Bikini Kill and pioneered the "riot grrrl" movement of the 1990s.
처녀 3명이 실종되었다는 뉴스가 나오면서 신문반의 일원인 리아(앨리스 스케이클리오티)는 600여 명의 처녀를 죽인 뱀파이어가 있다는 사실을 알게된다. 뱀파이어가 춘분과 추분이 될 때마다 처녀를 죽인 피로 목욕한다는 호러 코미디를 다룬 이야기.
This provocative documentary examines the word "Slut" and traces how it evolved from the Victorian era to today, how it affects women and popular culture, and whether it should be banned.
In 1924, Simone de Beauvoir, a girl with polished appearance, prepares for her final examination in philosophy and meets Jean-Paul Sartre. He seems to know her true personality and considers her the only woman worthy of his intellect. Their chaotic love serves as the premise for her magnum opus The Second Sex.
A story of two teens discovering their budding sexuality. Greg is having his first sexual experience and first relationship with his friend's mother, a woman twice his age....while Denise is angry with Greg, and sleeps with another girl. Both are in a hurry to mature, but both must deal with the repercussions of growing up, moving out, and leaving the security of childhood behind.
Daisy is the love of Ken's life - she is also large... and very pretty... and on the dole. But Ken is a dreamer, all his dreams to make a fast buck ending up where they started - as dreams. With the rent unpaid, the bailiffs at the door and Ken's dreams in tatters, Daisy sets out to bring home the bacon and gets a job in the local factory. There she meets Marlene and half a dozen other large women who are all united in a secret passion - Sumo wrestling! Ken doesn't know what's hit him.
Gina is a modern business woman in her late forties, she has a lover named Adrian, who she sees once in a while just to have sex; they are both atracted to the historic figure of Pancho Villa, while he admires his power, she admires his virility. As Gina helps Adrian (who is a journalist) to write a book about Pancho Villa, she discovers the similarity between Villa's relation to women to that of Adrian and hers. She gets sick of only having sex, and when she decides to get married with him and have a baby, he escapes to buy cigarrettes and gets lost for three months. Gina forgets about him and gets a new boyfriend (half the age she is), and when Adrian tries to get her back and she refuses him and humiliates him, the one and only Pancho Villa appears as his machista conscience ready to do anything to get Gina back.
As America's first international woman concert pianist, renowned lecturer, author, music critic, famous conductor's wife and champion for equal rights for women in music, Olga Samaroff was at the center of a musical life that to this day embodies the imprint of her artistry and achievements. Her life story also portrays an era in our American cultural heritage that has largely been underserved in the documentary film genre. Texas-born Olga Samaroff a.k.a. Lucy Hickenlooper lived at a time when music was dominated by men and Old World prejudices----and she emerged as a leader among many. Against tremendous odds she rose from complete obscurity to be the most successful American woman concert pianist of the early 20th Century. - Lorri Holt, Frederica von Stade
수천년 간 존재를 숨긴 채 지구를 수호하던 데미스키라의 공주 다이애나는 어느 날 하늘에서 이상한 움직임을 포착한다. 1차 세계대전에 참전해 스파이 활동을 벌이다가 격추된 미국인 조종사 스티브가 해변에 불시착한 것. 태어나 처음으로 남성을 보게 된 다이애나는 호기심을 감추지 못하고, 데미스키라의 일원들은 그가 파멸을 가져올 수도 있음을 경고한다. 다이애나는 엄마이자 여왕인 히폴리타의 반대에도 불구하고 나치군의 추격을 따돌리면서 그들의 생화학무기 공격을 비밀리에 막아야 하는 스티브를 따라나선다.
“It ain’t easy…being green” is the favorite expression of Stormé DeLarverie, a woman whose life flouted prescriptions of gender and race. During the 1950’s and 60’s she toured the black theater circuit as a mistress of ceremonies and the sole male impersonator of the legendary Jewel Box Revue, America’s first integrated female impersonation show and forerunner of La Cage aux Folles.
Üftade is a young woman who lives with her parents and is constantly subjected to pressure from her stepfather. Her sister Azade, who had left the house many years ago, comes to visit the family one night with her husband and son Umur. Üftade and Umur start to spend most of their time together. However, as Umur gets to know his aunt, he will also become a partner in her secrets.
A woman's fight for her identity and freedom as a woman.