/5icDtXPzapnY1N8JwBITIy72n7t.jpg

Woman Has No Name (1987)

장르 : 드라마

상영시간 : 1시간 30분

연출 : Atıf Yılmaz
각본 : Atıf Yılmaz, Barış Pirhasan

시놉시스

A woman's fight for her identity and freedom as a woman.

출연진

Hale Soygazi
Hale Soygazi
Işık
Aytaç Arman
Aytaç Arman
Orhan
Tarık Tarcan
Tarık Tarcan
Mehmet
Selen Şenbay
Selen Şenbay
Gürkan
Şahika Tekand
Şahika Tekand
Sevil
Sevda Aktolga
Sevda Aktolga
Zerrin
Mehmet Akan
Mehmet Akan
Işık's Father
Sema Çeyrekbaşı
Sema Çeyrekbaşı
Rozet Hubeş
Rozet Hubeş
Figen

제작진

Atıf Yılmaz
Atıf Yılmaz
Director
Çetin Tunca
Çetin Tunca
Cinematography
Atıf Yılmaz
Atıf Yılmaz
Screenplay
Barış Pirhasan
Barış Pirhasan
Screenplay

비슷한 영화

Boy Meets Girl
A man meets a woman in a bar, the two go back to her flat and begin watching porno films. The man passes out and wakes to find himself strapped to a dentist chair. The woman, along with her accomplice begin to torture the man.
Miss Representation
The film MISS REPRESENTATION exposes how American youth are being sold the concept that women and girls’ value lies in their youth, beauty and sexuality. Explores the under-representation of women in positions of power and influence in America, and challenges the media's limited portrayal of what it means to be a powerful woman. It’s time to break that cycle of mistruths.
Aaahh Belinda
Serap is a successful theater actress. Although she rejects the traditional roles assigned to women in her personal life, she agrees to play the role of a traditional housewife in a shampoo commercial. However, she is unaware that this commercial will turn into her worst nightmare.
Mr. & Mrs. '55
A young, naive heiress is forced into a 'marriage of convenience' with an unemployed cartoonist in an attempt to save her millions - a move orchestrated by the scheming aunt.
동거
기존의 가정과 사회가 강요하는 억압으로부터 벗어나 자유로운 공동체를 이루고자 했던 사람들 이야기. 엘리자베스는 남편에게 싫증을 느껴 짐을 싸고 아이들을 데리고 오빠 고란의 집에 머문다. 평범한 시골 여자인 엘리자베스는 전혀 다른 많은 사람들과 부딪친다. 다른 세계에 살던 사람들이 한 곳에 모이면서 생기는 충돌, 이로 인해 변해가는 그들의 삶에 대한 영화. 사랑과 이혼, 가족의 행복과 불행, 아이와 어른, 친구와 섹스 그리고 축구에 관한 이야기가 담겨있다. (출처: 부산국제영화제)
안토니아스 라인
2차 세계대전이 끝난 네덜란드의 어느 마을. 안토니아(Antonia: 빌레케 반 아메루이 분)는 어머니 일레곤다(Allegonde: 도라 반 더 그로엔 분)의 임종을 지키기 위해 열여섯살 된 딸 다니엘(Danielle: 엘스 도터만 분)과 고향으로 돌아온다. 마을에 들어서면 올가(Olga: 프랜 월러 제퍼 분)의 카페 담벼락에 "환영, 우리의 해방군"이라고 갈겨 쓴 낙서가 보인다. 나치를 몰아낸 미군을 환영했던 이 낙서가 이제 안토니아를 맞이하고 있는 듯 하다. 권위에 찬 성당신부가 주재하는 일레곤다의 장례식이 열리고, 마을 사람들은 찬송가를 부른다. 하지만 전쟁의 상흔이 깃든 장례식은 그저 하나의 행사일 뿐이고 다니엘은 할머니 일레곤다가 자신의 죽음을 기뻐하듯 노래하는 환영을 본다. 새로운 세상을 만들어가는 안토니아. 어머니의 농장을 물려받은 안토니아는 마을 정착하여 새로운 삶을 시작한다.
워킹 걸
뉴욕 증권가에서 성공하고 싶어하는 테스 맥길(멜라니 그리피스)은 30세가 될 때 까지 기회를 잡지 못하고 비서 노릇만 하고 있는 인물이다. 그녀의 보스인 캐서린(시고니 위버)이 자신의 아이디어를 받아들일 자세가 되어 있다는 것을 안 테스는 매우 기뻐한다. 그러던 중 캐서린은 스키장에서 다리를 다치게 된다. 그녀가 돌아올 때까지 일을 맡게 된 테스는 그녀의 아이디어를 가지고 더 큰 일을 벌이려 한다. 투자 상담가인 잭 트레이너(해리슨 포드)와 함께 일을 벌이면서 테스는 캐서린의 애인이라는 사실을 모르는 채 그를 사랑하게 되는데...
여배우 프란시스
The true story of Frances Farmer's meteoric rise to fame in Hollywood and the tragic turn her life took when she was blacklisted.
Must Read After My Death
A grandmother dies and leaves behind hours of secret film and audio recordings as well as an envelope with the words “Must read after my death,” which reveal a dark history for her family to discover.
Behind the Burly Q
Dive into more than a century of decadence with this tantalizing look at the evolution of burlesque. Cabaret star Leslie Zemeckis traces the art form from vaudeville-style variety show through its extinction and contemporary rebirth. Vintage photos, film clips and ads illustrate burlesque's resilient history and how the public's sexual appetite kept it alive amid moral and legal ado.
Therapy for Murder
A crime film with comedic overtones, Terapie pentru crimă (Therapy for Murder) follows Matilde, a beginner "professional" assassin who not only has to overcome the problems that every beginner in this unusual profession faces, but also an additional and personal challenge: she's a woman. When Matilde realizes killing for money is not that easy she wants to back out but it may already be too late as a real professional assassin is now after her.
I Am an Ox, I Am a Horse, I Am a Man, I Am a Woman
This glasnost-era documentary, which incorporates footage from films from the 1920s through the 1980s, looks at the history of women in Russian cinema through the eyes of Russian women directors, actors, and scriptwriters. The film’s title refers to a WWII slogan about women doing the work of absent men in the fields and at home. Featuring Kira Muratova, Natalia Ryazantseva, Inna Churikova, Nonna Mordyukova, and others.
Technology/Transformation: Wonder Woman
The video opens with a barrage of explosive imagery along with an audio track of a siren taken from the 1970s TV show Wonder Woman. The following scenes are fast paced repeated shots from Wonder Woman, with several scenes following of actress Lynda Carter as the main character Diana Prince, performing her transformative spin from secretarial role into superhero role. […] The representation of repeated transformations expose the illusion of fixed female identities in media and attempts to show the emergence of a new woman through use of technology. […] The video ends with a scene of repeating explosions that precedes a blue background with white text that scrolls upwards, delivering a transcription of lyrics to the song ‘Wonder Woman Disco'.
Leila and the Others
The story of Algerian women trying to live in 1970s Algeria where the society is between conservative values and progressive modern Algeria.
원더 우먼
수천년 간 존재를 숨긴 채 지구를 수호하던 데미스키라의 공주 다이애나는 어느 날 하늘에서 이상한 움직임을 포착한다. 1차 세계대전에 참전해 스파이 활동을 벌이다가 격추된 미국인 조종사 스티브가 해변에 불시착한 것. 태어나 처음으로 남성을 보게 된 다이애나는 호기심을 감추지 못하고, 데미스키라의 일원들은 그가 파멸을 가져올 수도 있음을 경고한다. 다이애나는 엄마이자 여왕인 히폴리타의 반대에도 불구하고 나치군의 추격을 따돌리면서 그들의 생화학무기 공격을 비밀리에 막아야 하는 스티브를 따라나선다.
Three Lives
Photographed by an all-female crew and directed by the author of Sexual Politics, these are autobiographical interiews with three very different women who talk frankly about their lives, conflicts, and contrasting life styles.
The End of Men
It used be that everyone knew what it meant to be a man. A man was rugged and reliable and got the job done. But then came the worst recession in 80 years. So what happens now that the job is gone? The End of Men is a compelling new documentary that takes a profound look at how men are coping with the evolving role of masculinity in today's world, where the old rules no longer apply.
The Man Who Envied Women
A Manhattan professor's (William Raymond, Larry Loonin) unseen artist wife mocks his pitiful existence.
Clandestinas
"Clandestinas" is a documentary about the abortion situation in Brazil. Women share their experiences interrupting a pregnancy and actresses interpret that actual reports.
Possibly in Michigan
A musical horror story about two young women who are stalked through a shopping mall by a cannibal. He follows them home, and here the victims become the aggressors.