Yippie (1968)
장르 : 코미디
상영시간 : 10분
연출 : Allen Ginsberg, Abbie Hoffman
시놉시스
The Youth International Party, whose members were commonly called Yippies, was a radically youth-oriented and countercultural revolutionary group opposed to war and the status quo of American culture. Known for using theatrics and humor to advocate social change, several Yippies were notably on trial as the Chicago 7. Primarily consisting of footage from the 1968 Democratic National Convention in Chicago which sparked massive demonstrations that were met by violence and hysteria caused by the police. This film also includes found newsreel footage as well as Pigasus - the pig the Yippies advanced as a candidate for President of the United States.
한때 영광스러운 국가였던 카자흐스탄의 이익을 위해 미국 정권에 엄청난 뇌물 전달하기
A suicidally disillusioned liberal politician puts a contract out on himself and takes the opportunity to be bluntly honest with his voters by affecting the rhythms and speech of hip-hop music and culture.
미국. 자유. 하원의원 선거 후보 캠 브래디(윌 파렐)와 마티 허긴스(잭 가리피아나키스)는 이“큰 폭소를 자아내는 익살극”(리퍼 구즈만, 뉴스데이)에서 노스 캐롤라이나 의회 좌석을 차지하기 위해 질주한다. 4선 의원 브래디는 스스로 스캔들에 휘말려 들었다는 걸 알게 되었을 때, 부유한 세력가들은 그를 대신할 말로써 신출내기 허긴스를 지지하기로 맘먹는다. 선거일이 다가오면서 가장 추잡하고 우스꽝스러운 정치 싸움에서 두 사람은 그야말로 사정을 두지 않는다.
자기 잘난 맛에 사는 우등생 트레이시(리즈 위더스푼)은 자신이 학교에서 따돌림 당하는 줄도 모르고 학생회장 선거에 출마한다. 트레이시는 주변의 비아냥에도 아랑곳하지 않고 당선을 위해 가열찬 선거활동을 시작한다. 그러나 트레이시가 동료교사와 스캔들을 일으킨데 불만을 품고 있던 선생 짐(매튜 브로데릭 분)은 트레이시를 낙선시키기 위한 계획을 세우기 시작한다. 그의 대책은 여학생들에게 최고의 인기를 누리는 폴(크리스 클라인)을 입후보시키는 것. 학교는 이제 예측불허의 선거열풍에 휩싸인다.
인권운동가이자 정치인이었으며 그의 시대로부터 지금까지 수많은 이들에게 희망의 이름이 된, 하비 밀크의 생애 마지막 8년의 이야기. 1970년, 40세 생일을 맞이한 뉴욕의 평범한 증권맨 하비 밀크(숀 펜)는 스스로에게 솔직하지 못했던 지난 인생을 뒤돌아보며 애인인 스콧(제임스 프랑코)과 함께 자유로운 분위기의 샌프란시스코로 이주하기로 결심한다. 그곳에서 작은 카메라 가게를 차린 밀크는 편견 없는 마음과 유쾌한 성품으로 많은 이들의 친구가 되고, 동성애자들에 대한 일상적인 편견과 폭력으로 고통받는 이웃들을 보며 게이 인권운동을 시작한다. 인종, 나이, 성에 상관 없이 모두가 평등한 권리와 기회를 누리는 사회를 꿈꾸던 그는 3번의 실패 끝에 샌프란시스코 시의원에 당선되는데...
담배업계 로비회사인 담배연구소의 부소장이자 대변인인 네일러는 어디를 가나 사람들에게 경멸에 찬 시선을 받으며 아들조차 그의 학교 방문을 부끄러워하는 남자지만 어지간한 상황은 거리낌없이 헤쳐나가는 인물이다. 그가 과연 지탄받는 직업을 합리화하고 아들에게 ‘윤리적 융통성’을 설파하는 데 성공할 수 있을까. 마침내 의회 청문회까지 나선 그는 내심 의 제임스 스튜어트를 꿈꾼다. 그러나 그의 입심이 아무리 대단하다 해도 그는 ‘사랑스러운 지미’가 될 수 없다. 그에겐 근본적으로 선의 미덕이 없기 때문이다.
대통령 선거일을 며칠 앞두고 대통령의 성희롱 사건이 터진다. 이 일로 재선이 어렵게 되자 백악관은 정치 문제 해결사인 브린(로버트 드 니로)의 도움을 청한다. 브린은 언론과 여론의 관심을 다른 데로 돌리기 위해 알바니아와의 가상전쟁을 꾸민다. 가상 전쟁 장면 구성상의 필요 때문에 브린은 할리우드의 유명한 제작자 모스(더스틴 호프만)를 찾아간다. 모스의 도움으로 최첨단 컴퓨터 기술을 동원해 제작한 전쟁 장면을 만들어내 언론에 뿌린다. 이 일로 성희롱 사건은 잠잠해진다. 하지만 곧 반대 후보 진영과 CIA의 전략으로 전쟁이 끝난 것으로 보도가 되자마자 다시 성희롱 사건이 불거진다. 브린과 모스는 다시 책략을 꾸미는데...
시골 유권자들의 표가 필요한 정치 전략가. 한 영상에서 애국 시민의 소신 발언을 듣고 그가 사는 마을로 날아간다. 그리고 그를 시장 후보로 만들며 시골 마을 선거를 뜨겁게 달구기 시작한다.
카자흐스탄의 방송국에서 일하는 엉뚱한 리포터 ‘보랏’. 미국의 선진 문화를 배워 조국을 발전시키라는 카자흐스탄 정보부의 특명을 받고 미국 뉴욕으로 간다. 하지만 일은 뒷전. TV에 나온 파멜라 앤더슨을 보곤 첫눈에 사랑에 빠지고, 그녀와 결혼하겠단 일념으로 캘리포니아까지 긴 여행을 시작한다. 갖가지 에피소드를 겪으며 힘겹게 LA에 도착하지만 파멜라 앤더슨은 자신이 생각하던 순수한 여인상과는 거리가 멀었고… ‘보랏’은 과연 조국의 특명을 이룰 수 있을까?
데프니 레이놀즈(아만다 바인스 분)는 개성있고 발랄한 10대 소녀. 고등학교를 갓 졸업한 그녀는 보헤미언처럼 자유분방한 가수 엄마 리비와 뉴욕 차이나타운에서 오붓하게 살아간다. 그러나 그녀의 마음은 늘 어딘가 허전하다. 아직 얼굴 한번 못 본 자신의 아버지가 영국에 살고 있다는걸 알고있기 때문. 17년 전 모로코 여행길에 사막에서 우연히 만난 영국 남자 헨리와 사랑에 빠졌던 엄마. 두 사람은 결혼을 위해 헨리의 영국 본가를 찾아갔지만, 귀족 가문인 헨리의 집안에선 리비를 냉대한다. 상처를 받은 리비는 헨리에겐 말도 않고 미국으로 돌아와버린다. 그러나 그때 리비는 이미 임신 중이었고, 그 아이가 바로 데프니였던 것. 물론 헨리는 데프니의 존재를 까맣고 모르고 있다. 생일날마다 아빠가 찾아와주기를 기다렸던 데프니는 무작정 영국행 비행기를 타고 런던에 도착한다. 명망있는 귀족가문의 자손이자 전도유망한 정치가인 헨리 대쉬우드 앞에 갑자기 나타난 ‘딸’의 존재는 영국 상류사회와 매스컴에 큰 파문을 일으킨다. 곧 선거를 앞둔 헨리에겐 큰 치명타가 될 수도 있는 일. 그러나 무엇보다도 데프니의 등장으로 큰 위협을 느낀건 헨리의 야심많은 약혼녀 글리니스와 그녀의 딸 클라리사, 그리고 글리니스의 아버지이자 헨리의 정치 고문인 알리스테어였다. 과연 미국에서 건너온 자유분방한 소녀 데프니는 멋진 신사의 나라 영국에서 어떤 쇼킹한 사건을 벌일는지?
대통령 선거를 앞두고 대통령 후보와 러닝 메이트가 항공기 추락 사고로 사망하자 흑인이 후보직을 승계한다. 흑인 최초의 국가 원수를 꿈꾸는 주인공 길리엄은 나날이 인기가 치솟는다.
떠오르는 스타 정치인인 국회의원 스티븐 콜린스의 보좌관이자 숨겨진 애인인 소냐가 지하철에서 의문의 죽음을 당하는 사건이 발생한다. 모든 언론이 정치인과 보좌관의 은밀한 관계를 알리는 자극적인 기사를 싣는 가운데, 워싱턴 글로브 지의 기자 칼 맥아프리는 오랜 친구인 콜린스가 위원장으로 참여하고 있는 방위예산위원회의 활동이 이 살해사건이 관계가 있음을 알게된다. 편집장 카메론의 지시로 인터넷 담당 초보기자 델라 프라이를 데리고 사건의 진실을 파헤쳐가는 칼은 거대방위산업체의 음모와 마주치게 된다. 점점 더 거대해져가는 사건에 자신의 목숨이 받는 상황에서도 칼은 진실에 한걸음씩 다가가는데…
4명의 여성들이 은행강도 남편들의 죽음으로 대신 미션을 마무리하는 이야기
냉정한 갤러리 운영자와 그녀의 야심에 찬 비서, 그리고 악명 높은 미술 비평가. 이들이 무명 화가의 놀라운 유작을 손에 넣는다. 그 후에 닥칠 재앙은 짐작도 못 한 채.
L.A 할리우드 힐즈, 문제아들만 모인다는 고등학교에서 ‘패션’이라는 관심사로 가까워진 마크와 레베카. 장난 삼아 물건을 훔치던 레베카와 어울리던 마크는 자연스레 빈집털이에 동참하게 된다. 그들의 타깃은 행사와 파티 참석으로 자주 집을 비우는 유명 할리우드 스타들! 여기에 니키와 샘, 클로에가 합류하면서 범행은 점점 위험하고 대담해진다. 샤넬, 에르메스, 루이비통 등등 훔친 최고급 명품을 휘감고 찍은 사진들이 SNS를 타고 퍼지면서 그들은 스타 못지 않은 유명세를 얻게 되는데…
캘리포니아 오클랜드의 대체 현실에서, 텔레마케터 캐시어스 그린은 그를 승리로 이끈 마법 같은 방법을 찾은 후 섬뜩한 세계 속의 자신을 발견한다. 캐시어스의 커리어가 발전하면서, 그의 친구들과 동료들은 기업의 억압에 대항하는 조직을 만든다. 캐시어스는 그가 상상도 못할 연봉을 제시한, 코카인을 흡입하는 CEO 스티브 리프트의 마수에 빠지게 되는데...
The year 2050 the planet has become overpopulated, to help control population the government develops a race. The Death Race. Annually competitors race across the country scoring points for killing people with their vehicles.
친구 세스(세스 로건)를 만나러 LA에 온 제이(제이 바루셀)는 세스의 제안으로 제임스(제임스 프랭코)의 집들이 파티에 동행한다. 두 사람이 도착한 제임스의 집은 이미 광란의 파티 중. 집주인인 제임스를 비롯해 조나 힐, 크레이그 로빈슨, 대니 맥브라이드, 마이클 세라, 리한나, 엠마 왓슨 등 할리우드 스타들이 모였다. 요란한 분위기에 적응 못하는 제이는 세스와 함께 마트에 담배를 사러 나갔다가 엄청난 지진과 함께 하늘에서 쏟아진 파란색 광선 기둥에 사람들이 빨려 들어가는 것을 목격한다. 도시는 지진과 사람들의 폭동으로 순식간에 혼란에 빠지고 계엄령이 선포되는데...
몸을 도화지처럼 사용한 문신들, 상대방을 쏘아붙이는 번들거리는 눈빛... 불량배로만 보이는 마세티(대니 트레조)는 사실 전직 연방수사관이다. 악명 높은 멕시코 마약 밀매업자 토레스(스티븐 시걸)를 체포하려 했지만, 거꾸로 음모에 휘말려 가족의 죽음을 맞게 된 마세티는 텍사스로 탈출해 끔찍한 과거를 잊고 살고자 했다. 하지만 음모에 휘말린 마세티는 상원의원을 살해한 암살범으로 몰리며 쫓기는 신세가 된다. 그러던 어느 날 한 미모의 여수사관이 찾아오면서, 마세티의 멈출 수 없는 복수가 시작되는데...
서로 다른 TV프로그램을 보려고 다투던 데이빗(토비 맥과이어)과 여동생 제니퍼(리즈 위더스푼)는 TV 시트콤 속으로 빨려들어가게 된다. 시트콤의 무대가 되는 마을 플레전트빌은 화면처럼 흑백으로 된 세상이었다. 등장인물인 파커 가족의 일원이 된 데이빗과 제니퍼는 마을 사람들이 성적으로 무지한데다 획일적인 사고 방식을 가진 것을 발견한다. 개방적인 사고 방식을 지닌 데이빗과 성적으로 분방한 제니퍼는 마을 사람들에게 사랑,성욕,분노,질투 등의 원색적인 감정을 퍼뜨리고 그 둘 덕에 마을 사람들은 '인간다움'을 배워가기 시작한다. 더불어 무채색의 플레전트 빌에도 하나둘 씩 색채가 물들기 시작하는데...
“A silent perusal of the Grand Canyon, morning to night, from a single, fixed camera position, by means of constant dissolves spaced a few seconds apart. Man — entirely absent — is no longer the center of the universe; the canyon exists outside of him. Despite the invisible photographer and his technologically-caused dissolves, this is a creditable approximation of the true foreign-ness of nature.” — Amos Vogel, Film as a Subversive Art (1974)
Sexologists, psychologists, and proponents of sexual freedom, the Kronhausens here attempt to induce erotic response in the audience by carefully chosen visual stimuli and juxtapositions (aimed at both conscious and unconscious). Phallic symbols and open orifices, a tongue licking an orange, an unexpected finger entering the frame: almost any object or act, no matter how innocuous, the Kronhausens show, can be made to appear erotic, and reveals our predisposition towards ‘shaping’ visual evidence for purposes of erotic gratification.
With a similar dreamy mood like its predecessor "Take the 5:10 to Dreamland" (1976) this clip starts with a boy getting into his bed. The camera zooms in into the boy's mind and a slow, sad waltz (i.e."Valse Triste") accompanies images of a locomotive, a miner, the globe, the sky, a sheep heard, etc. Disparate elements, but if one concentrates only at the movement of the figures, one can perceive a commotion, slowly livening up: The starting wheels of the heavy locomotive, the tired miner pushing the heavy cart of coal bricks, the globe smoothly turning around and around, the clouds imperceptibly floating in the sky, the sheep idly moving in the herd, etc. We reach the first climax when a mannequin opens her coat like a flower. The second big crescendo spurts out from a "water hose", after watching schoolgirls doing gymnastics for quite a while. A sad, but nostalgic aftertaste lingers in the end when funeral cars drive away through a flooded area…
One of the few Brakhage films featuring spoken dialogue and a central character, this sly and bitter polemic pits an actor (poet? director?) against an unseen audience.
Conceivably the best of all of Breer’s films to date – has more to do with figuration, according to Breer’s formulation regarding titles with letters or numbers. This becomes clear right away as the title letters are intercut with a flurry of fish swimming past the frame lines, which are made all the more literal through the associative chain established by a snippet of Schubert’s Trout Quintet heard on the soundtrack, along with footsteps – which continue over a profusion of other shapes, colors, and objects, including the title letters again. -- Jonathan Rosenbaum
[A] cautionary tale about past-their-prime thespians caught up in a typically Kucharian vortex of madness. - Anthology Film Archives
Dr. Benchley is addressing the Ladies Club on the subject of the reproductive habits of the polyp, a small aquatic organism. Although he is not able to display his live specimens, he has prepared a series of pictures of his subjects. He explains that the subject is made more complicated by the fact that polyps are able to change their sex from time to time. Then he presents some of the pictures of his specimens and the experiments that he has done with them. (IMDb)
A six minute film of the funeral of the murdered Metropolitan Emilianos of Grevena, of which all has been lost, save for 17 seconds. Emilianos was murdered on October 1st, 1911.
Jordan’s imagery is exquisite and eloquent, concentrating on simple, repeated use of particularly poetic symbols and figures, a conglomerative effect of old Gustave Dore drawings, 19th century whatnot memorabilia, all fused to a totally aware perception. —Lita Eliseu, East Village Other
The photographs of a member of the Gestapo, with narration from the captions he left in his album. Film released in 1964.
A bold and unsettling short film that combines mysteriously striking images, on-screen captions, and computer-generated speech narration.
In this film, Paul Tomkowicz, Polish-born Canadian, talks about his job and his life in Canada. He compares his new life in the city of Winnipeg to the life he knew in Poland, marvelling at the freedom Canadians enjoy. In winter the rail-switches on streetcar tracks in Winnipeg froze and jammed with freezing mud and snow. Keeping them clean, whatever the weather, was the job of the switchman.
Story about a man whose environment doesn't let him live his simple life.
Controversial short by Hellmuth Costard.
An elliptical, pictographic animated film that uses flat, painted figures and collage elements in both two and three dimensional settings to explore the realms of memory, language and identity from the point of view of a woman amnesiac.
Totems of destruction and desire. An operation on the combustible urges in a junk black mass. A swiftly-sliced nightmare of history and erotic autobiography.
Early Balkan footage.
Balkan actuality.
Soviet animation movie based on a Kazakh tale: a little bird fights against a three-headed dragon.
"This beautiful example of far-fetched blasphemy accompanies a happy, ugly nun into the woods for her constitutional, replete with charming bird noises. Praying to and fondling a priapic mushroom, she is unaware of the evil rapist shadowing her. When the rape occurs, it is in long shot, hidden from view, under a huge tree. Articles of clothes and her cross sail through the air; the tree - entirely dominating the screen - sways rhythmically and repeatedly. A few minutes later it stops; then another tree, a few feet away, begins to sway in identical fashion. The rapist finally emerges, exhausted." (Amos Vogel, Film as a Subversive Art)