Torchbearer (2005)
장르 : 애니메이션, 공포, 판타지
상영시간 : 25분
연출 : Václav Švankmajer
시놉시스
The mechanism that propels the cycle of the sun and the moon has failed, and endless night falls. A nameless and silent hero must find his way through a dangerous labyrinth of traps, fierce creatures, and mysterious sentinels to restore the mechanism.
런던 근교. 엉성한 발명품만 만들어내는 발명가 월레스는 생활비를 충당하기 위해 창문닦이 서비스를 하고 있다. 월레스의 영리하고 충직한 애견 그로밋은 전자공학에서 도스토예프스키까지 읽는 식견 높은 개다. 그로밋의 생일을 맞자 월레스는 전자바지를 선물한다. 첨단 공법으로 만든 전자바지는 그로밋의 산책은 물론 무슨 일이든 척척 해내는 만능바지. 그러나 이 선물 제작에 많은 돈을 쓴 나머지 생활비가 부족하자 하숙을 놓게 된다. 광고를 보고 세를 든 동거인은 야비한 성격의 수배범 펭귄 맥그로우. 자신의 위치를 빼앗긴 그로밋은 가출을 하기에 이르는데...
신문을 읽고 있던 그로밋은 월레스에게 신문을 보여주면서 걱정한다. 신문마다 양털이 부족한 사태로 떠들썩하고, 한편으론 양들이 계속 어디론가 실종되는 사건이 벌어지고 있는 것. 한편 그 즈음 부업으로 창문닦이 서비스를 하고 있던 월레스와 그로밋은 털실가게를 운영하는 웬돌린이라는 여인으로부터 가게의 쇼윈도우를 닦아달라는 요청을 받게 되고, 월레스는 웬돌린에게 한눈에 반해 버린다. 그리고 그녀의 반려견 프레스톤은 꺼림칙하게 둘을 바라본다. 그러던 어느 날 이상한 양 한 마리가 집에 찾아오는데...
월레스와 그로밋은 최고의 빵집이라는 가게를 시작하고, 매일 아침 맛있는 빵을 구워 여기저기 배달을 한다. 어느 날 배달 도중에 자전거 브레이크가 고장나 위기에 처한 여인 파이엘라 베이크웰을 구해주게 된 월레스. 그녀는 그 사건 이후로 월레스와 친하게 지내다가 점점 사랑이 싹트게 된다. 그로밋 또한 그녀의 애완견인 플러플과 묘한 감정이 싹튼다. 한편 마을에서는 빵집 주인만을 노린 연쇄살인이 벌어지지만, 당사자인 월레스는 파이엘라 에 푹 빠진 나머지 전혀 상관하지 않는다. 과연 그로밋은 월레스가 다음 희생양이 되기 전에 연쇄살인범의 정체를 밝혀낼 수 있을까?
최첨단 발명품으로 무장, 야채를 훔쳐먹는 토끼로부터 마을의 보안을 담당하는 해충 관리 특공대를 운영하고 있는 최강 콤비 월레스와 그로밋. 곧 있으면 열릴 마을 최고의 축제 슈퍼 야채 선발대회로 인해 이들의 토끼 체포 업무는 나날이 활기를 띠고 있다. 마을 사람들 모두가 슈퍼 야채 선발대회를 기다리며 애지중지 야채를 키우던 어느 날 밤 누군가 마을의 야채를 모두 먹어 치우는 엄청난 사건이 발생한다. 파헤쳐진 야채밭, 거대한 발자국, 무너진 담장, 무시무시한 침입자의 흔적들로 인해 마을 사람들은 공포에 휩싸이는데...
평화롭게 목장 생활을 즐기던 ‘숀’과 친구들에게 대.박.사.건이 터졌다? 집 나간 아빠를 찾기 위해 빅시티행 버스에 탑승해버린 녀석들! 달랑 아빠 사진 한 장 들고 위험천만한 빅시티에 도착! 마치 사.람.인.양 도시를 활보하는 무모한 양떼들의 특급 미션이 시작되는데... 계획 NO! 대책 NO! 가이드 NO! 시작은 창피(?)하였으나 그 끝은 창대(!)한 양떼들의 예측불가 시티어택이 펼쳐진다! 올 여름, 통제불능 양떼들이 몰려온다!
공룡과 산토끼가 오순도순 정답게 살던 아주 옛날, 옛날, 머어어언 옛날... 엉뚱하고 발랄한 얼리맨들이 모여 사는 평화로운 석기 마을이 있다. 작은 토끼 대신 겁나 큰 매머드를 사냥하고픈 용감한 소년 ‘더그’(에디 레드메인)와 그의 베프 멧돼지 ‘호그놉’은 이 마을의 핵심 사고뭉치! 어느 날, 세계 정복을 꿈꾸는 청동기 왕국의 허당 악당 ‘누스’(톰 히들스턴) 총독이 쳐들어 오고 석기 마을은 그의 손에 넘어가버린다. 마을을 되찾고 싶은 ‘더그’와 ‘호그놉’에게 ‘누스’총독은 엄청난 대결을 제안한다. ‘더그’와 ‘호그놉’은 청동기 왕국의 ‘구나’(메이지 윌리암스)를 리더로 영입하고 친구들을 모아 오합지졸 팀을 꾸리는데… ‘더그’팀은 의욕 제로, 자신감 제로인 팀을 이끌고 석기 마을 VS 청동기 왕국의 인류 최초, 한.판.승.부에서 이길 수 있을까?
크래커에 치즈를 얹어 먹는 것을 가장 좋아하는 월레스는 어느날 벽장에 치즈가 떨어진 것을 발견한다. 휴가철이 되자 월레스와 그로밋은 휴가지를 고르다 치즈가 가득한 달로 목적지를 정한다. 지하실에서 만든 로켓을 타고 달에 도착한 둘은 피크닉을 하며 여기저기 산책을 하다 우연히 홀로 남겨진 이상한 기계를 발견한다. 호기심에 동전을 넣어보지만 작동을 하지 않자 투덜거리며 기계 곁을 떠난다. 몇 초 후 동전을 넣은 탓인지 갑자기 움직이기 시작한 기계는 달 여기저기를 돌아다니며 치즈를 먹는 월레스를 보고 달을 망치는 중이라고 생각하는데...
The Short Films of David Lynch (2002) is a DVD collection of the early student and commissioned film work of American filmmaker David Lynch. As such, the collection does not include Lynch's later short work, which are listed in the filmography. The films are listed in chronological order, with brief descriptions of each film. The DVD contains introductions by Lynch to each film, which can be viewed individually or in sequence. # 1 Six Figures Getting Sick (Six Times) # 2 The Alphabet # 3 The Grandmother # 4 The Amputee # 5 The Cowboy and the Frenchman # 6 Premonitions Following an Evil Deed
1년에 한 번 할로윈 축제를 위해서 사는 할로윈 마을의 리더인 잭은 해골 귀신이다. 여느 때와 마찬가지로 할로윈을 준비해야 하는 잭은 반복되는 일상에 염증을 느낀다. 어느 날 잭은 우연히 할로윈 마을을 벗어나 크리스마스 마을에 도착한다. 할로윈 마을과는 판이하게 다른 크리스마스 마을을 보고 잭은 할로윈 마을에서 크리스마스 축제를 맡기로 한다. 잭과 그의 일당은 산타를 납치하고 산타 대신 해골이나 거미, 뱀 등을 크리스마스 선물로 준비해서 아이들에게 나누어주지만, 크리스마스의 들뜬 기분은 사라지고 온통 소동만 일어나는데...
오랜 기다림 끝에 스테판 왕과 왕비 사이에 오로라 공주가 태어난다. 왕은 이 날을 축제일로 정하고 온 왕국은 기쁨에 들떠 있다. 요정 프로라, 포나, 메리웨더는 아기에게 한가지씩 축복을 내려준다. 프로라는 아름다움을, 포나는 고운 목소리를, 그리고 메리웨더가 영원히 행복하라고 축복을 내리려는 순간, 축제에 초대 받지 못한 데 앙심을 품은 악의 요정 멀레피센트가 나타나 공주가 16세 생일날 물레바늘에 손가락이 찔려 죽을 것이라는 저주를 내리고 사라진다. 왕은 공주에게 닥쳐올 재앙을 막고자 나라안의 모든 물레를 불태우라고 명령을 내리고, 요정들은 마녀의 눈을 피해 숲속에서 공주를 기르도록 왕비를 설득하는데...
생선 통조림 공장을 하며 벼락부자가 된 반 도르트 일가와 세습귀족이지만 가난한 에버글롯 일가는 각기 서로의 신분과 재산 때문에 사돈으로서의 연을 맺기로 결정한다. 결혼식 전날, 예행연습을 위해 처음 만나게 된 빅터와 빅토리아. 두 사람은 쑥스럽고 어색한 분위기 속에서도 사랑의 가능성을 발견하게 된다. 하지만 빅터는 결혼 리허설에서 계속해서 실수를 저지르고 급기야 연습을 더 하고 오라며 갤스웰 목사에게 쫓겨난다. 숲 속에서 홀로 연습하던 도중, 땅 위로 튀어나온 손가락 뼈에 반지를 끼웠다가 유령 신부의 오해로 지하세계에 끌려가게 되는 색다른 경험을 하게 된다.
바닷가 작은 마을에서 엄마, 아빠와 행복하게 살고 있던 어린 소년 제임스. 아빠는 제임스의 생일날 곧 이사가게 될 뉴욕의 사진을 보여주며 행복해한다. 그러나 제임스의 부모는 동물원을 탈출한 코뿔소에게 사고를 당하고, 졸지에 고아가 된 제임스는 이모들에게 맡겨진다. 제임스의 이모 스파이커와 스폰지는 신데렐라의 계모를 능가할 정도의 고약한 심술꾼들. 이모들은 어린 제임스에게 힘든 집안 청소에서부터 온갖 잡일을 시키며 제임스를 괴롭힌다. 이모들의 학대에 힘들고 외로운 나날을 보내던 제임스는 어려울 때마다 아빠가 남겨준 뉴욕 여행 책자를 보면서 꿈과 희망을 잃지 않는다. 그러던 어느날 제임스는 정원에서 마법사 아저씨를 만나게 되고 마법사는 신비한 마법의 약을 건네며 약을 먹으면 신비한 일이 일어날 것이라고 말하고 사라진다. 마법의 약을 받고 놀래서 급하게 뛰어가던 제임스는 그만 넘어지고, 마법의 약은 죽은 복숭아 나무 아래에 쏟아진다. 그런데 마법의 약이 쏟아진 뒤 죽은 복숭아 나무에는 열매가 열리고 집보다 더 큰 거대한 복숭아 나무가 된다. 제임스는 다행히 마법의 약을 담았던 봉투에서 마지막 남은 한 알을 먹게 되고, 거대한 복숭아 안으로 들어가게 되는데.... 복숭아 안으로 들어간 제임스는 그곳에서 베짱이 할아버지, 지네 아저씨, 지렁이 아저씨, 무당벌레 아줌마, 반딧불 부인, 거미 누나를 만나 친구가 된다. 그리고 곤충 친구들과 함께 복숭아를 타고 바다 건너 꿈의 도시 뉴욕에 가기 위한 모험을 시작하는데.
마이클 잭슨의 실황 공연 장면과 잭슨이 주인공으로 등장하는 환상적인 이야기들로 구성된 작품이다. 이 영화에는 마이클의 삶과 어린아이들이 '배드'를 부르는 패러디비디오의 몽타주 장면, 환상 장면에서 팬들에게 쫓기는 마이클의 모습과 함께 '맨 인 더 미러', '스무드 크리미널'과 '컴 투게더' 뮤직비디오가 포함되어 있다. 이 영화속의 영화에서 마이클은 미스터 빅이 연기하는 마약 밀매상에게 쫓기는 한편 세 어린이들을 구하는 역을 연기한다. 특히 중간중간 삽입되는 특수 효과와 C.G는 이 영화의 비주얼적인 측면을 한층 돋보이게 한다.
날카로운 면도날이 여자의 눈을 향하고, 거침없이 눈을 잘라낸다. 손 위에 우글거리는 개미들과 죽은 당나귀를 실은 그랜드피아노를 끌어당기는 남자 등 기묘한 이미지의 파편들이 이어진다.
루이스 부뉴엘과 초현실주의 화가 살바도르 달리가 함께 시나리오를 쓴 부뉴엘의 데뷔작이다. 줄거리가 잡히지 않는 기괴한 이미지들의 나열은 지금까지도 충격과 공포를 안겨주며, 초현실주의의 진정한 걸작으로 남아있다. 여자의 눈을 잘라내는 남자는 바로 부뉴엘 자신이다.
A postman, S.D. Kluger, decides to answer some of the most common questions about Santa Claus, and tells us about a baby named Kris who is raised by a family of elf toymakers named Kringle. When Kris grows up, he wants to deliver toys to the children of Sombertown. But its Mayor is too mean to let that happen. And to make things worse, the Winter Warlock lives between the Kringles and Sombertown.
Wallace and Gromit try out ten of their latest inventions—which rarely work as planned.
On Halloween 1997, two estranged teen skaters embark on a surreal journey through their memories, dreams and fears.
신바드(커윈 매튜 분)는 그의 약혼녀인 퍼리사 공주(캐스린 그랜트 분)가 소인이 되어 버리자 그게 나쁜 마법사 소쿠라(토린 샛처 분)의 짓인지도 모른 채 그 마법을 풀 수 있는 약을 찾기 위해 소쿠라와 함께 그의 7번째 항해를 떠난다. 소쿠라 마법사의 말에 따르면 콜로사섬에 있는 대괴조(로크 새)의 알로 만든 약으로 공주를 정상으로 되돌릴 수 있다는 것이다.
하지만 사실 소쿠라는 콜로사 섬에서 발견했던 보물을 찾기 위한 속셈으로 섬으로 돌아가려는 것이었고 나머지 사람들은 그런 그의 계획에 이용당한다. 섬에 도착한 신바드 일행. 그들을 반기는 것은 온갖어려움들이다. 먼저 그들이 상대해야 하는 상대는 사이클롭스(키클롭스, 외눈박이 괴물). 사이클롭스는 소쿠라가 탐내는 보석을 갖고 있다. 신바드는 사이클롭스의 보석 창고에서 요술 램프를 갖고 나오고 신바드는 그제서야 소쿠라의 정체를 의심하기 시작한다. 하지만 소쿠라와의 마찰에도 불구하고 공주가 걸린 마법 때문에 소쿠라와 헤어지지 못하는 신바드는 램프를 갖고 계속 소쿠라와 대치 상태에 이르고 결국 꼬마 지니(리처드 아이어 분)의 도움을 받아 대괴조, 용, 해골과의 결투도 무사히 이기고 소쿠라도 굴복시키는데...
‘멀린’은 악령의 피가 흐른다는 이유로 태어나자마자 죽을 위기를 맞지만 마법사 ‘메이지’의 도움으로 목숨을 건진다. ‘벤디거’와 함께 ‘메이지’에게 마법 수련을 받으며 살아가던 ‘멀린’은 ‘벤디거’의 꾀임에 넘어가 ‘메이지’의 비밀 마법서를 훔치게 된다. 비밀 마법서를 통해 친아버지의 정체를 알게 된 ‘멀린’과 이 사건으로 ‘메이지’에게 불만을 표출하는 ‘벤디거’. ‘멀린’은 ‘메이지’와 요정의 도움으로 다시 마법 수련을 이어 가지만 ‘벤디거’는 홀로 길을 떠나 사악한 계략을 꾸미게 되는데…
리처드 애덤스가 쓴 동명의 소설을 영화화한 애니메이션이다. 작가는 이 소설을 자신의 딸들과 함께 읽기 위해서 썼다고 하지만 소설이 담고 있는 내용은 단지 어린 아이들이 읽고 이해하기에는 조금 난해하고 어둡다. 소설은 토끼라는 동물을 등장시켜 자유의 소중함을 일깨우는 일종의 우화다. 영화 역시 소설이 담고 있는 내용을 충실하게 스크린으로 옮겼다.
A short story of the most important emotions of life, from birth to death, love and sexuality through pain and fear. It is a tribute to art and his disarming beauty.
An animated short film from 1987 that deals with the incarceration of a man in a dark cell from where there is no escape.
Arnold's source material is a piece of footage from the 1950s, eighteen seconds long and very typical for the period. A quiet take: A living room, a woman in an armchair. Her husband opens the door, kisses her, then moves out of the picture accompanied by a camera pan, his wife follows after him. In Arnold's film the sequence takes 16 minutes. Cadre by cadre, it becomes an exciting tango of movements. But Pièce Touchée is more than just a matter of forms; The reflections, distortions and delays it displays challenge cinema's stable system of space and time.
A meta-film about a film and the common man in our own political reality. A reality that is just scenes of a film without any cinematic development, but which might be plain reality tomorrow.
Short film by Zbigniew Rybczyński.
A man who no longer can afford his rent is forced to sell his beloved furniture. The furniture can not bear to be parted from their owner and decides to return home. Often confused with Bosetti's film Le Garde meuble automatique (1912).
In a deconstruction of classic Hollywood codes, using repetitive single frame images, the re-editing of teenager movies produces an intense Oedipal drama.
A short film advertising the newspaper Sztandar Młodych (The Banner of Youth), noteworthy for its abstract elements painted directly onto film stock. An attempt at showing the complexity of the world in a capsule, the film reflects the new policy of the openness to the West during the Thaw of the late 1950s in Poland.
Hans, living in Vienna during the Great Depression, intends to drown himself in the river after losing his livelihood. While there he meets a girl named Anna after pulling her from the river.
Two weeks after the bombing of Hiroshima and Nagasaki, in August 1945, Indonesian Independence leaders proclaimed “Indonesia Merdeka!” ‘Freedom for Indonesia’ and an end to Dutch colonial rule over the Netherlands East Indies. Internationally renowned Dutch filmmaker Joris Ivens, in Australia as Film Commissioner for the Netherlands East Indies government in exile, resigned his position in protest against Dutch policy, which sought to re-impose its colonial rule. In collaboration with Indonesian activists, Chinese, Indian and Australian trade unionists, and local artists and filmmakers, Ivens made Indonesia Calling, a film documenting the crucial role of Australian trade union support in the establishment of the new Republic of Indonesia. Ivens’ film was an activist documentary; it actively contributed to the events it depicted. All those who worked on it became ‘adversely known’ to the security services.
A study of traffic movement in Paris.
The building of blast furnaces Magnitogorsk and the Kubas Basin by Komsomol, the Communist Union of youth, as part of Stalin’s first five-year plan.
A robin is shot so the woodland community holds a trial to investigate.
The film begins with an Earth space craft stumbling upon a movie floating in the vast nothingness. The film turns out to be from planet Zog and when people see it, they are shocked and angered by the Zogs (or is it 'Zogians' or 'Zogites'?). It seems that they have their genitals where our heads are and vice-versa. To make things really weird, they eat and drink with their genitals and defecate with their faces.
Lye edited together “swing” versions of the popular Lambeth Walk (including Django Reinhardt on guitar and Stephane Grapelli on violin), combining them with a particularly diverse range of direct film images, scratched as well as painted. He was particularly pleased with a final guitar solo (with a vibrating horizontal line) and double bass solo (with a stomping vertical line). For this film Lye did not have to include any advertising slogans; friends at the Tourist and Industrial Development Association, shocked to learn that Lye and his family had become destitute, arranged for TIDA to sponsor the film – to the horror of government bureaucrats who could not understand why a popular dance was being treated as a tourist attraction. - Harvard Film Archive
A delicate stroll through the Russian wilderness at different times of the year.
The film is an artistically spare depiction of the Greek myth of Sisyphus, sentenced to eternally roll a stone up a mountain. The story is presented in a single, unbroken shot, consisting of a dynamic line drawing of Sisyphus, the stone, and the mountainside.
In a cafe, people talk, their words become expresively-shaped balloons. An older waiter tries to connect with a young woman who's reading. She brushes him off, but gets into an animated and romantic conversation with a young man. A dog goes from table to table drinking beer and wine when people aren't looking. Older men talk about sexual conquests until one of their wives interrupts them. The young couple argues; he starts to leave, she pleads, he leaves anyway. The waiter tries to help. Old guys talk until they nod off. Women chat. Later, as the waiter cleans up, the finds the young woman's book. He sighs, the dog sleeps it off.
I evoke a dancing woman. A woman? No. A bouncing line with harmonious rhythm. I evoke a luminous projection on veils ! Precise matter! No. Fluid rhythms. Why should one disregard, on screen, the pleasure that movement brings us in the theatre? Harmony of lines. Harmony of light. Lines, surfaces, volumes evolving directly, without the artifice of evocation, in the logic of its forms, dispossessed of any overly human sense, allowing an elevation towards the abstract, thus giving more space to sensations and to dreams : integral cinema. —Germaine Dulac
Johan van der Keuken went against the grain in 1980: from Amsterdam (on April 30 with the coronation riots and squatting actions) via Paris, southern France and Italy to Egypt. He made his personal travelogue in three parts for VPRO television. Later, he fused the three parts into one long movie.