The Relay (1927)
장르 :
상영시간 : 0분
연출 : Wesley Ruggles
시놉시스
When the freshman girls beat the sophomore girls in the big relay race, the 'Frosh' start lording it over the 'Sophs.' Will the 'Sophs' take that kind of treatment? Not a chance!
A sequence of unpublished photographs by Deborah Beer taken during the filming of the torture scenes on the set of "Salo, or the 120 Days of Sodom" is accompanied by the voice - recorded by Gideon Bachmann - of Pier Paolo Pasolini who directs the actors: a portrait of the director and his way of working that testifies its determined and passionate “filmmaking"
A dim witted, scrawny fellow from the country finds college full of bullies that trick him into various painful situations with the dean. His wife mistakes him for a prize athlete, and he's put on the football team. The big game includes unusual things like a mud hole on the field and a wasp nest substituting for the ball.
A young American girl in Paris falls in love with a handsome nobleman, but he is about to wed in an arranged marriage. She hatches a plan to overcome that obstacle and get her man.
This is a better than average Hamilton film thanks to the presence of a bratty kid who makes Lloyd's life miserable. It seems that Lloyd was hired as a combination chauffeur, butler, cook, etc. and isn't particularly adept at any of these tasks. however, to make things worse, there is a bratty kid in the home who does his best to ruin everything.
Lloyd Hamilton chasing a butterfly in the slapstick comedy "Papa's Boy".
자신들이 속해있던 권력 구조에 대한 대안적 가능성을 찾는 세 영화작가들이 세대를 넘나들며 펼치는 연대에 관한 작품이 다 이 작품은 마야 데렌과 바바라 해머가 포기했던 영화 프로젝트로부터 출발하였다 1975 년 해머가 가장 멀리까지 갔던 모터사이클 여행지 과테말라에서 촬영되었고 그것은 1950 년대 아이티에서의 실패와 조우 그리고 시작에 대한 마하 데렌의 자기 반영으로 이어진다 베베르는 신을 불러내기 위한 아이티 부두교 의식에서 사용되는 상징을 지칭한다
In 1998, filmmaker Barbara Hammer had a one-month artist residency in the C Scape Duneshack which is run by the Provincetown Community Compact in Cape Cod, Massachusetts. The shack had no running water or electricity. While there, she shot 16mm film with her Beaulieu camera, recorded sounds with her cassette recorder and kept a journal. In 2018, Barbara began her own process of dying by revisiting her personal archive. She gave all of her Duneshack images, sounds and writing to filmmaker Lynne Sachs and invited her to make a film with the material.
대한민국의 사회, 역사, 시대를 관통하는 서울역. 어느 날, 치유가 불가능한 상태의 노숙자가 비틀거리는 가운데 집을 나온 소녀와 남자친구, 그리고 딸을 찾는 아버지가 이 곳에 함께 한다. 이윽고 서울역을 시작으로 이상 바이러스가 퍼지기 시작하고, 서울은 삽시간에 통제 불능 상태가 되는데…
유명한 주식 투자가가 주가폭락으로 2,000만 엔의 빚을 상환해야 하는 곤경에 처한다. 수단과 방법을 가리지 않은 고리대금 업자 후지이 미츠구는 상환 기일 연장을 거절한다. 그러나 주식 투자가의 아내와 하룻밤을 보내게 해주면 기간을 연장해주겠다고 제안을 하고, 아내는 이런 제안을 받아들이며 희생하기로 결심한다. 하지만 후지이는 그 아내에게 또다시 미치광이 아들과의 관계를 요구하며 상환연장을 협상 하는데…
20년대 가장 중요한 감독 중 한명인 뒬락은 ‘순수영화’의 가치를 옹호했다. 움직임과 이미지만으로 구성된 영화를 꿈꾸면서 내러티브에 매달리는 영화를 거부하고 움직임의 시각적인 조화에서 영화의 순수한 가능성을 찾으려고 했다. 는 보들레르의 시를 이미지로 옮긴 듯 한 영화다. 시의 운율은 영화 속 이미지와 움직임의 조합을 통해 리듬감으로 구체화된다. 또한 이 제목은 영화 속의 주요 공간인 선실 모양의 BAR 이름이기도 하다. 이곳에서 주인공은 무료한 중산층 여성의 삶과 대비되는 여행을 꿈꾸게 되는데, 바다로 상징되는 다른 삶을 일렁이는 바다의 이중노출, 분할 화면 등을 통해 시각적으로 구체화시킨다. 작은 배 모형에 적힌 이 제목이 세 번째 등장할 때, 그녀의 보잘 것 없는 일상은 ‘모든 것이 질서와 아름다움, 호화와 고요, 그리고 쾌락 뿐.’이라는 보들레르의 시구와 자연스럽게 연결되면서 시적인 감흥과 시각적 이미지가 만나는 경험을 제공받는다. (부산시네마센터 2011 - [개관영화제]백화열전)
Fleeing a group of forest rangers, who are rounding up tramps to serve as firefighters, they take refuge in a mansion. The owner has gone on vacation and the servants are away, so Hardy pretends to be the owner and offers to rent the house to an English couple. Hardy gets Laurel to pose as the maid. Unfortunately, the owner returns and tells the would-be renters that he owns the house; Laurel and Hardy then flee again and are caught by the rangers and forced to fight wildfires.
실화를 바탕으로 한 이야기. 콜롬비아의 도시 메데인. 핑키는 도망치고 있다. 교주의 지배로부터 벗어나 마침내 자유를 찾은 것이다. 지낼 장소와 티셔츠 공장에서의 일자리를 구한 그는 자신만의 신념에 사로잡혀 모든 것에 의문을 품기 시작한다. 자신의 부서진 삶의 조각들을 다시 끼워 맞추려고 하자, 폭력적인 기억들이 그를 괴롭히고 복수를 꿈꾸게 한다.
(2021년 제22회 전주국제영화제)
야심에 찬 젊은 정치인은 캐나다의 수상이 되기를 꿈꾸지만 그에게는 넘어야 할 혹독한 장애물이 가득하다. 우선 고압적인 태도의 어머니와 전쟁을 주장하는 정치인들, 그리고 퀘벡의 유토피아적 이상주의 등이 그의 발목을 잡는 가운데, 선과 악의 싸움은 20세기의 궁극적인 생존이라는 주제와 함께 정점으로 치닫는다.
케냐의 젊은 여성 케나와 지키는 좋은 아내가 되는 것 이상의 삶을 원한다. 그들은 가족 간의 경쟁 구도에도 불구하고 친구가 되어, 서로의 비인습적인 욕망과 꿈을 응원한다. 우정은 점차 사랑이 되고, 그들은 안정적인 삶과 행복이라는 기로 앞에 놓인다.
Istanbul is under quarantine. Felek and Kerim find the best way to make profits in this period. They will access people's computers and introduce themselves as government officials, making them confess their "crimes". However, the city in question is Istanbul and all kinds of people live here.
그리스 북쪽의 외딴 숲속에 사는 니키타스에게 20년 동안 떨어져 지낸 아들이 찾아온다. 숲의 수호자로서, 환경을 파괴하는 기업에 힘겹게 맞서온 그는 자기 지분의 재산을 요구하는 아들과 또 다른 싸움을 벌여야 한다.
The roaming outlaw Okayo, also known as Benten due to the prominent tattoo of the Buddhist Goddess of Love emblazoned across her back. On the run from her persecutors, who seek to claim the tattoo and its skin canvas as a bounty, Okayo finds a safe haven in the arms of the mysterious shakuhachi (bamboo flute) playing Seigaku, himself tattooed with the image of Kisshoten, the Goddess of Prosperity.
The film follows a famous scientist who rules over his errant disabled daughter with an iron fist. He's meticulous and tyrannical, while she is impetuous but equally cruel in her own immature way.