Pedro Paramo (1967)
장르 : 드라마, 드라마, 판타지, 판타지
상영시간 : 1시간 44분
연출 : Carlos Velo
각본 : Manuel Barbachano Ponce, Carlos Fuentes, Carlos Velo
시놉시스
When his mother Dolores dies, Juan Preciado, son of Pedro Páramo, goes to Comala to claim his inheritance; but when he arrives he finds an abandoned and sinister place, inhabited by mysterious voices and whispers…
A fresh and distinctive take on Charles Dickens’ semi-autobiographical masterpiece, The Personal History of David Copperfield, set in the 1840s, chronicles the life of its iconic title character as he navigates a chaotic world to find his elusive place within it. From his unhappy childhood to the discovery of his gift as a storyteller and writer, David’s journey is by turns hilarious and tragic, but always full of life, colour and humanity.
A fresh and distinctive take on Charles Dickens’ semi-autobiographical masterpiece, The Personal History of David Copperfield, set in the 1840s, chronicles the life of its iconic title character as he navigates a chaotic world to find his elusive place within it. From his unhappy childhood to the discovery of his gift as a storyteller and writer, David’s journey is by turns hilarious and tragic, but always full of life, colour and humanity.
18세기 뉴올리언즈, 카리스마가 넘치고 퇴폐적이고 거칠것이 없는 뱀파이어 레스타트(톰 크루즈)는 루이스(브래드 피트)를 뱀파이어로 만든다. 그 삶은 죽음도 고통도 없이 영원한 젊음으로 이루어져 있으나, 신선한 피를 마시지 못하면 단 하루도 버틸 수 없는 뱀파이어의 삶. 인간적인 마음 때문에 사람의 피를 거부하던 루이는, 어느날 엄마를 잃은 고아 소녀 클로디아를 만나 끌리게 된다. 레스타트는 루이의 마음을 알고 그녀를 또 하나의 뱀파이어로 만들어 셋이서 가족을 이루는데...
18세기 뉴올리언즈, 카리스마가 넘치고 퇴폐적이고 거칠것이 없는 뱀파이어 레스타트(톰 크루즈)는 루이스(브래드 피트)를 뱀파이어로 만든다. 그 삶은 죽음도 고통도 없이 영원한 젊음으로 이루어져 있으나, 신선한 피를 마시지 못하면 단 하루도 버틸 수 없는 뱀파이어의 삶. 인간적인 마음 때문에 사람의 피를 거부하던 루이는, 어느날 엄마를 잃은 고아 소녀 클로디아를 만나 끌리게 된다. 레스타트는 루이의 마음을 알고 그녀를 또 하나의 뱀파이어로 만들어 셋이서 가족을 이루는데...
천하의 구두쇠 에비니저 스크루지 (짐 캐리 분)는 올해도 여느 때와 다름 없이 자신의 충직한 직원 밥 (게리 올드먼 분)과 쾌활한 조카 프레드 (콜린 퍼스 분)에게 독설을 퍼부으며 크리스마스 이브를 맞는다. 그날 밤, 그의 앞에 7년 전에 죽은 동업자 말리의 유령이 나타난다. 생전에 스크루지 만큼 인색하게 살았던 벌로 유령이 되어 끔찍한 형벌을 받고 있는 말리는 스크루지가 자신과 같은 운명에 처하는 것을 막고 싶었던 것. 그는 스크루지에게 세 명의 혼령이 찾아올 것이라고 알려준다. 그 이후 말리의 이야기대로 과거, 현재, 미래의 세 혼령이 찾아와 스크루지에게 결코 보고 싶지 않은 진실을 보여준다. 그가 과거에 어떻게 살았었고, 현재에는 어떻게 살고 있고 또 미래엔 어떻게 죽게 될 것인지를…
천하의 구두쇠 에비니저 스크루지 (짐 캐리 분)는 올해도 여느 때와 다름 없이 자신의 충직한 직원 밥 (게리 올드먼 분)과 쾌활한 조카 프레드 (콜린 퍼스 분)에게 독설을 퍼부으며 크리스마스 이브를 맞는다. 그날 밤, 그의 앞에 7년 전에 죽은 동업자 말리의 유령이 나타난다. 생전에 스크루지 만큼 인색하게 살았던 벌로 유령이 되어 끔찍한 형벌을 받고 있는 말리는 스크루지가 자신과 같은 운명에 처하는 것을 막고 싶었던 것. 그는 스크루지에게 세 명의 혼령이 찾아올 것이라고 알려준다. 그 이후 말리의 이야기대로 과거, 현재, 미래의 세 혼령이 찾아와 스크루지에게 결코 보고 싶지 않은 진실을 보여준다. 그가 과거에 어떻게 살았었고, 현재에는 어떻게 살고 있고 또 미래엔 어떻게 죽게 될 것인지를…
오직 돈만을 위해 독신으로 살아온 구두쇠 영감 스크루지. 그는 유일한 혈육인 조카 프레드나 자신의 충직한 직원인 밥 크래칫에게도 각박하게 대한다. 이미 주변 사람들에게 인심을 잃은지는 오래인 그에게 어느 크리스마스 이브 날 밤, 죽은 사업 동료 말리 형제가 나타난다. 말리 형제는 스크루지에게 그의 과거, 현재, 미래를 보여주며 그의 잘못된 생활에 대해 경고한다. 자신의 눈 앞에 보여지는 그 광경에 참회의 눈물을 흘린 스크루지는 비로소 자신의 삶을 반성하게 된다.
오직 돈만을 위해 독신으로 살아온 구두쇠 영감 스크루지. 그는 유일한 혈육인 조카 프레드나 자신의 충직한 직원인 밥 크래칫에게도 각박하게 대한다. 이미 주변 사람들에게 인심을 잃은지는 오래인 그에게 어느 크리스마스 이브 날 밤, 죽은 사업 동료 말리 형제가 나타난다. 말리 형제는 스크루지에게 그의 과거, 현재, 미래를 보여주며 그의 잘못된 생활에 대해 경고한다. 자신의 눈 앞에 보여지는 그 광경에 참회의 눈물을 흘린 스크루지는 비로소 자신의 삶을 반성하게 된다.
서부 개척시대 이전인 19세기 아메리카 대륙, 전설적인 모피 사냥꾼인 휴 글래스 는 아들 호크를 데리고 동료들과 함께 사냥하던 중 회색곰에게 습격 당해 사지가 찢긴다. 하지만 돈에 눈이 먼 비정한 동료 존 피츠 제럴드 는 아직 살아 있는 휴를 죽이려 하고, 아들 호크가 이에 저항하자 호크마저 죽인 채 숨이 붙어 있는 휴를 땅에 묻고 떠난다. 눈 앞에서 하나뿐인 아들의 죽음을 목격한 휴는 처절한 복수를 위해 부상 입은 몸으로 배신자 존 피츠제럴드의 뒤를 쫓아 300km가 넘는 광활하고 거친 야생에서 인간의 한계에 도전하는데...
서부 개척시대 이전인 19세기 아메리카 대륙, 전설적인 모피 사냥꾼인 휴 글래스 는 아들 호크를 데리고 동료들과 함께 사냥하던 중 회색곰에게 습격 당해 사지가 찢긴다. 하지만 돈에 눈이 먼 비정한 동료 존 피츠 제럴드 는 아직 살아 있는 휴를 죽이려 하고, 아들 호크가 이에 저항하자 호크마저 죽인 채 숨이 붙어 있는 휴를 땅에 묻고 떠난다. 눈 앞에서 하나뿐인 아들의 죽음을 목격한 휴는 처절한 복수를 위해 부상 입은 몸으로 배신자 존 피츠제럴드의 뒤를 쫓아 300km가 넘는 광활하고 거친 야생에서 인간의 한계에 도전하는데...
1894년 12월, 프랑스의 알프레드 드레퓌스 대위는 독일 대사관에 군사정보를 팔아넘겼다는 혐의로 체포되어 반역죄를 선고받는다. 사건의 증거는 단 하나, 정보를 빼돌린 서류의 필적이 드레퓌스의 것과 비슷하다는 것뿐. 드레퓌스는 굴욕적인 군적 박탈식을 거쳐 '악마의 섬'으로 영원히 유배된다. 하지만 새로 부임한 피카르 중령은 드레퓌스 사건의 필적과 매우 유사한 서신을 발견하고, 은밀히 사건을 재조사하게 된다. 피카르가 진실에 다가설수록 군의 수뇌부는 은폐와 조작에 급급해하며 그를 궁지에 몰아넣기 시작하는데…
1894년 12월, 프랑스의 알프레드 드레퓌스 대위는 독일 대사관에 군사정보를 팔아넘겼다는 혐의로 체포되어 반역죄를 선고받는다. 사건의 증거는 단 하나, 정보를 빼돌린 서류의 필적이 드레퓌스의 것과 비슷하다는 것뿐. 드레퓌스는 굴욕적인 군적 박탈식을 거쳐 '악마의 섬'으로 영원히 유배된다. 하지만 새로 부임한 피카르 중령은 드레퓌스 사건의 필적과 매우 유사한 서신을 발견하고, 은밀히 사건을 재조사하게 된다. 피카르가 진실에 다가설수록 군의 수뇌부는 은폐와 조작에 급급해하며 그를 궁지에 몰아넣기 시작하는데…
1994년, 미국 애틀랜타 어느 날, 역사학자 데보라 립스타트(레이첼 와이즈) 교수의 강연에 그녀가 평소 홀로코스트 부인론자라고 언급해온 데이빗 어빙(티모시 스폴)이 찾아온다. 그는 홀로코스트의 증거를 가져올 수 있냐며 ‘데보라’를 공격하고, 오히려 자신을 모욕했다며 그녀를 명예훼손 죄로 고소한다. 1996년, 영국 런던 미국과는 달리 무죄 추정의 원칙이 적용되지 않는 영국의 법으로 인해 데이빗 어빙이 거짓이고 홀로코스트는 존재했었다라는 당연한 사실을 증명해야만 하는 데보라 립스타트. 진실을 지키려는 그녀에게 최고의 승률을 자랑하는 변호사 앤서니 줄리어스(앤드류 스캇)와 노련한 베테랑 변호사 리처드 램프턴(톰 윌킨슨)이 합류하고, 최고의 팀을 꾸린 그들은 결코 져서는 안될 재판을 위해 예상치 못한 승소 전략을 펼치는데... 거짓에 맞서 진실을 지켜낸 세기의 재판이 시작된다!
1994년, 미국 애틀랜타 어느 날, 역사학자 데보라 립스타트(레이첼 와이즈) 교수의 강연에 그녀가 평소 홀로코스트 부인론자라고 언급해온 데이빗 어빙(티모시 스폴)이 찾아온다. 그는 홀로코스트의 증거를 가져올 수 있냐며 ‘데보라’를 공격하고, 오히려 자신을 모욕했다며 그녀를 명예훼손 죄로 고소한다. 1996년, 영국 런던 미국과는 달리 무죄 추정의 원칙이 적용되지 않는 영국의 법으로 인해 데이빗 어빙이 거짓이고 홀로코스트는 존재했었다라는 당연한 사실을 증명해야만 하는 데보라 립스타트. 진실을 지키려는 그녀에게 최고의 승률을 자랑하는 변호사 앤서니 줄리어스(앤드류 스캇)와 노련한 베테랑 변호사 리처드 램프턴(톰 윌킨슨)이 합류하고, 최고의 팀을 꾸린 그들은 결코 져서는 안될 재판을 위해 예상치 못한 승소 전략을 펼치는데... 거짓에 맞서 진실을 지켜낸 세기의 재판이 시작된다!
핍(Young Pip: 안소니 와거 분)은 누나와 매형과 함께 살고 있는 소년이다. 매형은 대장장이이며 억척같은 누나는 핍을 구박하고 멸시한다. 그러던 어느 날 핍은 부모님 무덤가에서 한 죄수를 만나게 되고 그에게 음식과 철끈을 가져다준다. 죄수는 결국 잡히게 되지만 그 죄수는 아이에 대한 고마운 마음을 간직하게 된다. 그러던 어느 날 핍은 해비쉠(Miss Havisham: 마리타 헌트 분)이라는 유복하지만 늙은 노처녀의 집으로 초대를 받는다. 함께 놀아주는 대가로 일종의 보수를 받게 된 것이다. 여기서 핍은 아름다운 소녀 에스텔라(Young Estella: 진 시몬스 분)를 만나고 그녀를 사모하게 된다.
핍(Young Pip: 안소니 와거 분)은 누나와 매형과 함께 살고 있는 소년이다. 매형은 대장장이이며 억척같은 누나는 핍을 구박하고 멸시한다. 그러던 어느 날 핍은 부모님 무덤가에서 한 죄수를 만나게 되고 그에게 음식과 철끈을 가져다준다. 죄수는 결국 잡히게 되지만 그 죄수는 아이에 대한 고마운 마음을 간직하게 된다. 그러던 어느 날 핍은 해비쉠(Miss Havisham: 마리타 헌트 분)이라는 유복하지만 늙은 노처녀의 집으로 초대를 받는다. 함께 놀아주는 대가로 일종의 보수를 받게 된 것이다. 여기서 핍은 아름다운 소녀 에스텔라(Young Estella: 진 시몬스 분)를 만나고 그녀를 사모하게 된다.
세 권의 책이 연속으로 실패하고 슬럼프에 빠진 찰스 디킨스는 무턱대고 크리스마스 전까지 새로운 소설을 발표하겠다고 선언한다. 그에게 남은 시간은 고작 6주.불현듯 ‘스크루지’라는 고약한 구두쇠 캐릭터를 떠올린 그의 눈 앞에 상상 속의 ‘스크루지’ 영감이 실제로 나타난다. 하지만 사사건건 방해를 놓는 ‘스크루지’ 때문에 소설은 마무리가 되지 않고 꼬여만 가는데... 과연 그는 6주 만에 새로운 소설을 완성시킬 수 있을까?
세 권의 책이 연속으로 실패하고 슬럼프에 빠진 찰스 디킨스는 무턱대고 크리스마스 전까지 새로운 소설을 발표하겠다고 선언한다. 그에게 남은 시간은 고작 6주.불현듯 ‘스크루지’라는 고약한 구두쇠 캐릭터를 떠올린 그의 눈 앞에 상상 속의 ‘스크루지’ 영감이 실제로 나타난다. 하지만 사사건건 방해를 놓는 ‘스크루지’ 때문에 소설은 마무리가 되지 않고 꼬여만 가는데... 과연 그는 6주 만에 새로운 소설을 완성시킬 수 있을까?
Scrooge is a miserly old businessman in 1840s London. One Christmas Eve he is visited by the ghost of Marley, his dead business partner. Marley foretells that Scrooge will be visited by three spirits, each of whom will attempt to show Scrooge the error of his ways. Will Scrooge reform his ways in time to celebrate Christmas?
Scrooge is a miserly old businessman in 1840s London. One Christmas Eve he is visited by the ghost of Marley, his dead business partner. Marley foretells that Scrooge will be visited by three spirits, each of whom will attempt to show Scrooge the error of his ways. Will Scrooge reform his ways in time to celebrate Christmas?
No te engañes corazón (released in English as Don't Fool Yourself Dear) is the first full-feature film of Cantinflas after becoming a star of the carpa circuit (folk theater). It was also one of the earliest films of Sara García and Carlos Orellana and the first where they share the screen. Don Boni (Orellana) is diagnosed with a deadly disease and decides to spend his last days doing good deeds. He leaves his wife and decides to help people. He then gets drunk and wakes up with a winning lottery ticket and realizes that the doctor who diagnosed him has been sent to prison for fraud.
No te engañes corazón (released in English as Don't Fool Yourself Dear) is the first full-feature film of Cantinflas after becoming a star of the carpa circuit (folk theater). It was also one of the earliest films of Sara García and Carlos Orellana and the first where they share the screen. Don Boni (Orellana) is diagnosed with a deadly disease and decides to spend his last days doing good deeds. He leaves his wife and decides to help people. He then gets drunk and wakes up with a winning lottery ticket and realizes that the doctor who diagnosed him has been sent to prison for fraud.
The Boxer Germán Bronco Torres loses his license, and works as bouncer at the cabaret El Pirulí, where he falls for the fichera Carmen, and befriends of the pimp Margarito Fuensanta El Vaselinas, who lost a bet and has to pay to a gangsters. For 500 pesos for El Vaselinas, Bronco prepares a trap in the cabaret to the taxi driver Raul, to seduce his girlfriend, not knowing that the victim is his own sister Lupita.
The Boxer Germán Bronco Torres loses his license, and works as bouncer at the cabaret El Pirulí, where he falls for the fichera Carmen, and befriends of the pimp Margarito Fuensanta El Vaselinas, who lost a bet and has to pay to a gangsters. For 500 pesos for El Vaselinas, Bronco prepares a trap in the cabaret to the taxi driver Raul, to seduce his girlfriend, not knowing that the victim is his own sister Lupita.
A nightclub performer decides to raise the baby boy she found abandoned in a trash can, putting her job and social life in jeopardy.
A nightclub performer decides to raise the baby boy she found abandoned in a trash can, putting her job and social life in jeopardy.
The film features Fernandez himself as a character named Rogellio Torres. The lion's share of the footage, however, is devoted to the romance between Esperanza, granddaughter of a common laborer, and Jose Luis Castro, the firebrand son of a landowner. Joining a revolutionary movements, Castro is disowned by his father, but Esperanza remains loyally by his side. Later on, Castro's father is killed by outlaws; in seeking vengeance, he sacrifices his own life, while Esperanza carries on his revolutionary work with their young son in tow.
The film features Fernandez himself as a character named Rogellio Torres. The lion's share of the footage, however, is devoted to the romance between Esperanza, granddaughter of a common laborer, and Jose Luis Castro, the firebrand son of a landowner. Joining a revolutionary movements, Castro is disowned by his father, but Esperanza remains loyally by his side. Later on, Castro's father is killed by outlaws; in seeking vengeance, he sacrifices his own life, while Esperanza carries on his revolutionary work with their young son in tow.
Two shades of paint are pitted against each other in a bullfight that spills self-reflexively from the page into the animator’s studio
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The movie starts with Braulio Peláez (Pedro Infante), a schoolteacher, having just fallen off his horse, representing the situation he and his family are in. The next scenes introduce the viewer to his family and their poor financial and social situation. As Braulio stumbles around looking for his glasses, he causes a famous film star, Alfonso de Madrazo (Rafael Alcaide) to crash his car. Braulio offers him to eat at his house as an apology. Braulio's sister and mother, big film fans, immediately recognise Alfonso and attempt to get him to bring the girl, Luisa Peláez (Irma Dolores) to Mexico City to become a film star. Alfonso agrees and tells them to come to the capital.
The movie starts with Braulio Peláez (Pedro Infante), a schoolteacher, having just fallen off his horse, representing the situation he and his family are in. The next scenes introduce the viewer to his family and their poor financial and social situation. As Braulio stumbles around looking for his glasses, he causes a famous film star, Alfonso de Madrazo (Rafael Alcaide) to crash his car. Braulio offers him to eat at his house as an apology. Braulio's sister and mother, big film fans, immediately recognise Alfonso and attempt to get him to bring the girl, Luisa Peláez (Irma Dolores) to Mexico City to become a film star. Alfonso agrees and tells them to come to the capital.
Follows the Cuban leader into the home of a 93 year old acquaintance of Jose Marti, who is now blind and who takes the duration of the film to realize who his illustrious interviewer actually is.
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Berenice is a young woman with traditional customs who lives with her godmother in a quiet provincial town. The appearance of Rodrigo in his life will cause him a profound and unusual transformation. The calm without major shocks in Aguascalientes turns out to be just a disguise, an illusory cover-up of what will really happen.
Berenice is a young woman with traditional customs who lives with her godmother in a quiet provincial town. The appearance of Rodrigo in his life will cause him a profound and unusual transformation. The calm without major shocks in Aguascalientes turns out to be just a disguise, an illusory cover-up of what will really happen.
Over more than thirty years, a department of the Condesa in Mexico City, is the setting in which they are carried out ten stories, mixed, form one whose only constant is the rupture. The passage of time and the outside world only guess through the windows and objects that come with the characters. The set is a great solitude, possible in a city of the blind.
Over more than thirty years, a department of the Condesa in Mexico City, is the setting in which they are carried out ten stories, mixed, form one whose only constant is the rupture. The passage of time and the outside world only guess through the windows and objects that come with the characters. The set is a great solitude, possible in a city of the blind.
La cama is a story that gives a voice to reveal the secrets held by beds. If your bed could speak, what stories would it tell? We spend more than a third of our life in bed; it is the uttermost intimate space. In them lay our secrets; perhaps that is why we never think about them. They are a direct witness of who we are, or who we wish to be. Who would give their bed a voice? Surely nobody in his or her right mind. What secrets are held by motel beds, that of a teenager, a newly divorcée, that of your neighbors?
La cama is a story that gives a voice to reveal the secrets held by beds. If your bed could speak, what stories would it tell? We spend more than a third of our life in bed; it is the uttermost intimate space. In them lay our secrets; perhaps that is why we never think about them. They are a direct witness of who we are, or who we wish to be. Who would give their bed a voice? Surely nobody in his or her right mind. What secrets are held by motel beds, that of a teenager, a newly divorcée, that of your neighbors?