Obscuro Barroco (2018)
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 1시간 0분
연출 : Evangelia Kranioti
시놉시스
A stream of consciousness from Brazil’s underground flows straight into the heart of the city’s street carnival. In between the masks and the make-up, the young, naked and new bodies and a spectacular firework display, people come into view who have undergone a transformation that makes it difficult to clearly ascribe them to any gender.
스스로에게 레이디 버드라는 이름을 지어준 크리스틴은 엄마가 자신을 레이디 버드로 부르지 않는 것이 불만이다. 게다가 뉴욕 소재의 대학에 진학하고 싶다고 하자 시립대에나 진학하라는 말에 발끈한다. 말로는 엄마를 설득할 수 없을 것 같자 레이디 버드는 달리는 차 안에서 망설임 없이 뛰어내린다. 새크라멘토의 가톨릭 고등학교 졸업반인 레이디 버드는 어떻게든 고리타분한 새크라멘토를 벗어나고 싶어 한다. 우정도 사랑도 엄마와의 관계도 뜻대로 되지 않는 지금 여기에서의 시간에서 벗어나기 위해서라도 레이디 버드에게 뉴욕행은 간절하다.
On the Oaxacan coast of Mexico, rumblings of previous times are never far from the surface. Tales of shapeshifting, telepathy and dealings with the Devil are embedded in the colonization and enslavement of the Americas. Characters from the Faust legend mingle with the inhabitants, while attempting to colonize and control nature through a seemingly never-ending building project. Through literature, myth and local entanglements, the frontier between reality and fiction, and the seen and unseen, no longer apply.
중년의 부부 은주와 흥주가 30년 만에 춘천의 청평사를 방문한다. 그곳을 빠져나오는 차 안에서 은주는 핸드폰을 두고 온 것을 깨닫는다. 부부는 그렇게 청평사로 되돌아간다. 그곳에서 둘은 우연히 30년 전, 처음 하룻밤을 보냈던 곳을 발견한다. 그곳에서 하룻밤을 보내게 되는 둘의 잠 못 드는 겨울밤이 시작된다. 그들 각자 무의식의 여행이 시작되고 청평사 일대를 떠돌며 옛사랑, 친구, 젊은 커플과 조우하며 자신의 삶과 함께 살아온 시간을 성찰한다. 다시 방에서 재회한 둘은 감춰왔던 속내를 털어놓게 된다. 청평사의 겨울밤에 둘은 갈림길을 맞는다.
In March 2011, an unprecedented tsunami strikes Japan, leaving in its wake 20,000 dead and a devastated country. The missing come back to haunt the living from the depths of the sea. While gigantic breakwater walls are put up to counteract future great waves, reports of ghosts and spirits returning home spread all along the Japanese coast. The visible and the invisible conflate in this no-man's land where reconstruction has begun taking place.
Xingxi travels alone to Alor Setar, a town in Northern Malaysia. As a consequence of a blown tire, she experiences three variant adventures. She introduces herself to people using different identities with mysterious secrets. In return, what the journey brings her is thoroughly unexpected. In the first adventure, Brooke is a traveler; in the second adventure, Brooke is an anthropologist; in the third, Brooke is a divorcée. She is a disheartened woman who comes across a French writer named Pierre. The two lonely travelers become instant friends. Their age gap enables them to have their respective insights into life and death. Meanwhile, it is not until the enigmatic side of Alor Setar begins to unfold that Brooke tells Pierre the true reason why she has come. They seek to understand the interaction between love and life. As the story comes to an end, mother nature shows her beauty with the magical Blue Tears phenomenon on prominent display.
An impressive visual and sonorous experience through the meanders of the Danube, from its delta in the Black Sea to Serbia, in search of the gypsy people (or the Roma) and their music and culture.
Nalu lives with Ruben, her father, in a small country town near the Brazilian border with Uruguay. When Ruben realizes that his daughter is becoming a woman, an ambiguous closeness begins to develop between them.
섬의 해경출장소로 전근 오게 된 남연수 경감은 마을 환영회 자리에서 섬의 유일한 젊은 여자인 예은과 선원들이 성매매를 하는 현장을 목격한다. 연수가 성매매 사건을 조사하기 시작하자 이장과 마을의 어른들은 정부의 지원사업 ‘가고 싶은 섬’에서 떨어질 것을 우려해 예은을 섬에서 추방하기로 한다. 예은은 어른들의 손을 피해 필사적으로 산으로 도망치고 연수는 일련의 과정을 지켜보면서 이들 사이에 자신이 모르는 비밀이 존재한다는 것을 깨닫고 사건을 파고들기 시작한다.
어부 호세는 밤새 낚시를 마치고 정글 깊숙이 자리한 집으로 돌아온다. 그를 맞은 것은 넋이 나간 딸과, 사라진 두 아들. 용병 부대가 참혹하게 아들을 살해하고 강물에 시체를 버린 것이다. 늙은 아비는 두 아들의 영혼이 구천을 떠돌지 않도록, 제대로 장례를 치러주고자 강물을 거슬러 오르는 외로운 여행을 떠난다. 예기치 못한 여정에서 그는 무수한 사람들을 만나게 된다. 일부는 그의 불행을 동정하지만, 대부분은 보복이 있을까 두려워 그에게 등을 돌리고, 몇몇은 어리석다며 오히려 비웃기까지 한다.
Leonidas, a 33-year old punk rock paraplegic and his friends plan to climb on the highest peak of Mount Olympus. For whom is it going to be more difficult?
Thomas Riedelsheimer’s landmark Rivers and Tides inventively documented artist Andy Goldsworthy as he created his wondrously ephemeral site-specific sculptures, spun from nature. Fifteen years later, Goldsworthy is still appealingly engaged in his philosophical and tactical exploration of the natural world. Leaning Into the Wind is a collaborative sequel—a visual and aural sensation that takes viewers into the hillsides, terrains, and other outdoor spaces where Goldsworthy feels most at home and inspired.
사하라 사막 가운데 홀로 선 작은 가게. 그곳엔 커피나 담배를 사고 잠시 머무르는 사람들, 사막을 지나가는 트럭운전사, 그리고 방황하는 영혼들을 반기는 한 여인이 있다. 스치듯 지나가는 사람들과의 찰나 같은 교감의 순간을 꿈처럼 담아낸 한 여인과 공간에 대한 기록.
아직 널리 알려져 있진 않은 중국 개인방송 진행자들의 자료화면이 차례로 편집되어 영화에 담긴다. 정체성, 장애 그리고 사회 경제적 지위 등의 이슈를 가진 이들은 오프라인에서는 면대면 관계를 형성하는 데 난항을 겪으며 온라인을 주요 활동 무대로 삼는다. 이들을 탐색해가는 영화적 콜라주는, 개별적 존재들이 가상공간 속에서 타인과 소통하고자 하는 열망을 충족하는 양상을 드러낸다.
Algiers, a few years after the civil war. Amal and Samir have decided to celebrate their twentieth wedding anniversary in a restaurant. While on their way, their share their views on Algeria: Amal talks about lost illusions and Samir about the necessity to cope with them. At the same time, their son Fahim and his friends Feriel and Reda are wandering about in a hostile Algiers about to steal their youth.
A hypnotic and slow-burning journey through the austere landscapes of the island of South Georgia and the Antarctic Peninsula. Shot on black and white super 8 film as a series of mostly static tableaux over a period of 20 days during the waning days of the Antarctic Summer, the film is a startling look at life at the edge of the world.
In the months following the terrorist attacks in Paris, the youth have seized the nights, looking for a sense of belonging in a world they have ceased to understand. Seeking to change the rules, led by new faces, driven by their values and ideals, they open a new dialogue, challenge the state and are getting ready for a new kind of revolution.
60년대 홍콩. 위 여사는 묘한 분위기를 풍기는 고등학생 딸 메이링 함께 7번가에 살고 있다. 대학생 쯔밍이 메이링의 영어 과외교사로 오게 되면서 모녀와 쯔밍 사이에 미묘한 기류가 흐르기 시작한다. 과거 지식인으로서 사회의 변화를 위해 싸웠던 위 여사는 쯔밍을 만나게 되면서 대학시절 문학에 열광했던 기억이 되살아난다. 어느 날 쯔밍과 함께 영화관에 찾게 된 위 여사. 그곳에서 두 사람은 마법의 순간을 경험하게 되고 금지된 욕망에 휩싸이게 되는데...
하나의 몸 안에 남성성과 여성성이 모두 들어 있다면 어떨까? 만약 신체가 사회적, 정치적 폭력과 차별의 재현이라면 어떨까? 인도네시아 거장 누그로호는 인도네시아 전통 춤 댄서 와휴 주노의 삶을 가난한 어린 시절부터 세계적인 무용수로 성장하는 과정을 연대기적으로 따라간다.