Free Floating (2006)
장르 : 드라마, 코미디, 로맨스
상영시간 : 1시간 41분
연출 : Boris Khlebnikov
시놉시스
"Free Floating" is a melodrama with elements of comedy about a young lad from an ordinary provincial town like many in Russia, with just one kindergarten, one school, one factory. As a result, one grows up here never facing the alternative as to what to choose, for everything is preordained. Leonid is an ordinary lad who, like his peers, goes to discos, dances with girls and picks fights with the local riff-raff later. Everything is going well for him, as his life is totally predictable. But one day the factory closes down and he becomes disoriented. For the first time ever, he is to make a choice on his own and think seriously about what he would like to do...
말 못할 트라우마를 가지고 자신만의 세계에 갇혀있던 ‘찰리’는 고등학교 신입생이 돼서도 친구들과 어울리지 못한 채 방황한다. 그러던 어느 날, 타인의 시선 따위는 신경 쓰지 않고 삶을 즐기는 ‘샘’과 ‘패트릭’ 남매를 만나 인생의 새로운 전환을 맞이한다. 멋진 음악과 친구들을 만나며 세상 밖으로 나가는 법을 배워가는 ‘찰리’. 자신도 모르는 사이 ‘샘’을 사랑하게 된 그는 이제껏 경험한적 없는 가슴 벅찬 나날을 보낸다.
노스캐롤라이나의 작은 마을 벤포트의 고등학교. 마을 목사의 딸로 매우 종교적이고 보수적인 제이미는 학교 친구들에게 따돌림당하는 것도 별로 신경쓰지 않는다. 믿음만이 삶의 전부인 제이미를 무시하는 랜든은 제이미와는 정반대로 무모한 젊음을 즐기는 친구들과 함께 지내며 미래에 대한 계획도, 믿음도 없이 무료한 일상을 보낸다. 랜든은 친구들과 함께 전학생에게 신고식을 강요하다가 부상을 입힌 벌로 매년 봄 행해지는 연극에 참여하게 된다. 연극도 싫지만 무엇보다 상대역이 제이미라는 사실 때문에 매우 고통스러워하던 랜든은 그녀와 연극 연습을 하면서 자신도 모르는 사이에 그녀를 사랑하게 되었다는 사실을 깨닫게 된다. 친구들의 멸시와 부모님의 반대에도 불구하고 함께 밤하늘의 별을 관측하고 달빛 아래에서 춤을 추면서 애틋한 감정들을 키워나가던 랜든과 제이미. 그러나 그들에게는 너무나 가혹한 운명이 기다리고 있는데...
내성적인 모범생 엘리에게 찾아온 로맨스 프로젝트. 학교 운동선수 폴을 도와 인기녀의 마음을 얻어야 한다. 그렇게 예기치 않은 인연을 맺는 세 사람. 하지만 엘리의 마음속에도 그녀를 향한 사랑이 싹트고 만다. 이 묘한 삼각관계, 대체 어디로 향할까?
사이먼은 평범한 삶을 사는 고등학생이다. 사랑하는 가족이 있고 친구들이있다. 다만, 자신이 게이인 걸 아무도 모른다는 것뿐. 남들과 다를 바가 없지만 게이라는 이유로 남들이 자신을 다르게 볼까 마음 한 켠에 고민을 안고 다닌다. 게이임을 숨기고 학교 생활을 이어가던 사이먼은 교내 게시판을 통해 학교에 커밍아웃하지 않은 게이가 또 있음을알게 된다. 사이먼은 익명의 학생 블루에게 메일을 보내 자신도 게이임을 처음으로 밝힌다. 사이먼은 블루와 메일을 주고받으며 가까워진다. 교내 수 많은 남학생중 블루는 누구일까?
지금까지 다섯 명. 짝사랑의 마음을 몰래 편지로만 남겨두었던 라라 진. 그런데 어느 날, 그들에게 쓴 비밀 러브레터가 발송됐다. 어떻게? 그건 중요하지 않다. 어제의 라라 진은 사라졌으니까.
보수적인 카톨릭 학교에 다니는 호기심 많은 ‘앨리스’ 우연히 초대된 채팅방에서 그동안 경험하지 못했던 짜릿한 쾌감을 느낀다. 학교에서 배운 금욕적인 생활과는 다른 행동에 ‘앨리스’는 죄를 짓고 있다고 자책하면서도 쉽게 유혹을 뿌리치지 못한다. 속죄하기 위해 참석한 여름 성경학교. 그곳에서 ‘앨리스’는 믿을 수 없는 광경을 목격한다.
자식보다 본인 인생이 더 중요한 엄마, 공부 잘하고 잘 생기고 인기 많은 엄마아들, 이런 엄마아들과 눈 맞은 10년 넘은 베프, 내 존재조차 모르는 짝사랑남, 고민을 상담해도 전혀 도움도, 위로도 안되는 돌직구 선생님까지, 내 주변은 무식하고 이기적인 인간들 투성이다. 그보다 더 끔찍한 사실은 지금 이 얼굴로 평생을 살아야 한다는 것… 망했다… 이번 생은 완전히 망했다!
16살 클라우디아는 세상과 단절된 채 자라왔다. 엄마의 죽음 이후 혼자 남겨진 클라우디아는 달콤한 공기처럼, 신선한 숨결처럼, 환상처럼 정원에 나타난 그레이스를 맞닥뜨리게 된다. 둘은 서로를 도우며 서로에게 필요했던 사랑과 친밀감을 나누지만, 어른의 세계가 소녀들의 사랑을 위협하기 시작하는데. 제35회 BFI 플레어 런던 LGBTIQ+ 영화제, 제30회 멜버른 퀴어영화제 상영작.
(2021년 제21회 한국퀴어영화제)
메리는 기독교 고등학교 3학년이 되기 전 방학, 남자친구 딘에게 충격적인 고백을 받게 된다. 그것은 다름이 아닌 딘이 게이라는 사실... 메리는 그 순간 하나님의 음성을 듣는다. 딘을 돕기 위해 무엇이든 해주라는 음성... 그때부터 메리는 딘과의 성적 접촉을 조금씩 늘려가게 되고, 결국 큰일까지 치르고야 만다. 그러나 개학하던 날 딘은 부모님께 갖고 있던 게이잡지를 들키게 되고, 그들의 강압적인 힘에 의해 '자비의 집'으로 가게 된다. 그렇게 메리는 새학기를 시작하게 된다.자신이 예수님이 주신 사명을 가장 잘 감당하고 있다고 생각하고 있는 이기적인 아이 힐러리 페이, 그녀의 이란성 쌍둥이 남동생 롤랜드, 문제아이자 학교의 유일한 유태인인 카산드라, 새로 전학온 담임 목사님의 아들 패트릭. 메리는 이들과의 관계 속에서 새로운 삶을 살아간다. 그러나 어느날, 그녀는 자신이 임신을 했다는 걸 알게 되는데...
The mother of the family for which Michelle baby-sits dies unexpectedly. Michelle is asked to take over looking after the children and is gradually "seduced" by the father.
Two young neighbors embark on a first love relationship in which they struggle to remain kids amid the complexities of modern adolescence.
A반 남신 ‘장즈수’와 처음 본 순간 KISS한 F반 ‘위안샹친’! 수학처럼 안 풀려도 절대 포기할 수 없는 확률 0% 멀고도 용감한 짝사랑 일대기. 장난 아니게 설레는 로코의 새로운 흥행 공식. 2019년 봄, 너 x 나 = 공식 ♡ 로코
평범한 고등학생인 콘노 마코토는 어떤 사고를 계기로 시간을 이동하는 능력을 얻게 된다. 이모 요시야마 카즈코에게 상담을 해 본 결과, 그것은 타임 리프라 불리는 능력으로 또래의 여자아이들에게 자주 있는 일이라고 아무렇지도 않게 말하는 것. 원하는 시간으로 돌아가 원하는 것은 모두 할 수 있게 된 마코토는 세상이 자기 것이 된 듯한 기분에 빠진다. 그러나 머지 않아 친구인 마미야 치아키와 츠다 코스케와의 관계에 미묘한 변화가 생긴다. 치아키로부터 생각지도 못한 고백을 받게 된 마코토는 당황한 나머지 타임 리프 능력을 이용해 그 고백을 없었던 것으로 만들어 버리는데...
스타(사샤 레인)는 어느 날 쓰레기통에서 음식을 구하던 중 제이크(샤이아 라보프)를 만난다. 자신들과 함께 가면 하루 300불까지도 벌 수 있다는 제이크를 따라 그들의 무리에 합류하게 된 스타. 그들은 사람들에게 잡지의 정기구독을 판매하고 그렇게 번 돈의 25%를 자신이 갖게 되는 다단계 사업을 하고 있었다. 다단계 사업에서 가장 뛰어난 실적을 올리고 있는 제이크를 따라 일을 배우게 되는 스타는 점점 그에게 호감을 갖게 된다. 하지만 잡지를 팔기 위해 거짓말로 동정을 구하는 그들의 영업방식에 거부감을 느끼는 스타. 그러던 중 스타는 트럭 운전수에게 꿈에 관한 질문을 받게 되며, 자신의 처지에 관해 뒤를 돌아보게 된다. 그러면서도 점점 제이크에게 호감을 느끼게 되는 스타. 하지만 제이크가 무리의 리더 크리스탈(라일리 코프)의 정부라는 사실을 알게된 스타는 점점 무리에 대해 회의감을 느끼게 되는데...
부유한 백인들의 학교에 다니는 16살의 스타(아만들라 스텐버그)는 흑인이라는 이유로 갖은 인종차별을 겪는다. 아슬아슬하게 유지되던 스타의 일상은 어린 시절의 단짝 카일이 경찰의 총에 맞는 모습을 목격하면서 전환점을 맞는다. 영화는 사건의 유일한 목격자인 스타가 혐오를 일삼는 교외의 커뮤니티에 있는 힘껏 돌을 던지는 과정을 담았다.
메사추세츠 주 어느 엘리트 학교의 졸업생 대표인 켈리(크리스 클라인)는 선물로 받은 벤츠를 몰고 작은 레스토랑에 간다. 켈리는 웨이트리스 사만사(릴리 소비에스키)에게 말 붙이는 것을 못마땅히 여긴 그녀의 남자친구 재스퍼(조시 하트넷) 일당과 시비 끝에 식당에 불을 낸다. 방학 동안 봉사활동 명령을 받은 켈리는 재스퍼와 사사건건 충돌하지만, 사만사는 켈리에게 점점 이끌린다. 그러던 중 사만사는 자신이 불치병에 걸린 사실을 알게 되는데...
Forced to give up his dreams of art school, Zach works dead-end jobs to support his sister and her son. Questioning his life, he paints, surfs and hangs out with his best friend, Gabe. When Gabe's older brother returns home for the summer, Zach suddenly finds himself drawn into a relationship he didn't expect.
따분한 게 질색인 아이, 이시다 쇼야. 간디가 어떤 사람인지, 인류의 진화과정이라든지, 알게뭐람. 어느 날 쇼야의 따분함을 앗아갈 전학생이 나타났다. 니시미야 쇼코. 그 아이는 귀가 들리지 않는다고 한다. 쇼야의 짓궂은 장난에도 늘, 생글생글 웃고만 있다. 짜증난다. 그의 괴롭힘에 쇼코는 결국 전학을 갔고, 이시다 쇼야는 외톨이가 되었다. 6년 후, 더 이상 이렇게 살아봐야 의미가 없음을 느낀 쇼야는 마지막으로 쇼코를 찾아간다. 처음으로 전해진 두 사람의 목소리. 두 사람의 만남이 교실을, 학교를, 그리고 쇼야의 인생, 쇼코의 인생을 바꾸기 시작한다.
목회자 집안에서 자란 자레드는 부모님에게 자신이 게이라는 것을 커밍아웃한다. 목사의 아들이 게이라는 사실에 자레드의 부모와 교인들은 그의 정체성을 두고 논쟁을 펼친다. 뒤이어 그들은 자레드의 정체성을 교화하기 위한 전환치료를 실시하게 된다.
지극히 평범한 일상을 보내는 소녀 ‘카메론’은 자신의 연인 ‘콜리’와 아슬아슬한 관계를 이어가다 보수적인 가족들에 의해 작은 교회가 운영하는 ‘동성애 치료 센터’에 강제 입소하게 된다. 자신의 성 정체성을 부정하고 교육하는 학교에서 ‘카메론’은 진짜 자신의 모습을 찾아 나서는데…
유능한 변호사는 현재 살인을 시도한 혐의로 체포당한 부유한 부인의 변호를 준비 중이다. 그녀는 가족의 친구에게 성폭행을 당할 뻔했고 이에 저항했을 뿐이라고 주장한다. 그런데 재판 과정에서 한 통의 편지가 발견되며 이야기는 예상치 못한 국면으로 흘러간다. 서머셋 몸의 『편지』를 원작으로 한 작품
안톤 체홉의 소설 『어려운 사람들(Difficult People)』과 희곡 『타티아나 레피나(Tatiana Repina)』에서 영감을 받아 만들어진 작품. 한 가족의 일상 풍경과 자신의 결혼식장에서 죽은 전 애인을 목격하는 남자의 이야기를 중심으로 전통적 스토리텔링과 극영화의 관습을 과감하게 해체하는 작품. 현재와 과거, 픽션과 논픽션, 영화와 TV쇼의 형식이 한자리에 모여 종잡을 수 없는 혼란을 만들어낸다.
The beginning of the 20th century. The recklessness of fanatics is pushing humanity towards the abyss. A revolution begins in Russia. Crazy Dr. Farkus induces an orgasm of inanimate matter. White Moroccan dwarfs are becoming active. A second Sun appears in the sky. In this difficult environment, captains selflessly confront the forces of chaos, maintaining the cosmic balance of history.
When a father and son from the Uzbek steppe move to Moscow in search of the boy's missing mother they are condemned to the lot of the 'gastarbeiter'.
An evocative, impressionistic drama of love and loss.
Aidai the baksy, or witch doctor, lives in the mountains and helps people. She uses mysterious actions to cure the sick and to give infertile couples children. As capitalist forces begin to encroach on tradition, the first casualty is any culture's most fundamental inheritance - land. The healer has to leave her land because the mob thinks the location is suitable for a filling station. A harsh battle between supernatural good and earthly evil ensues.
A couple of post-Soviet slackers want to record a video message for their friends who have moved to the United States. Muratova’s view of different types of freedom and pleasure.
A sublime, exceptionally well acted film about a single working class mother and her teenage son. She finds a man and marries him, her son is jealous and full of hot air at first but comes to understand her in the end. That's all. The simplicity of the story notwithstanding, this is one of the most sincere and lyrical films to have been produced in the 1960s-1970s Soviet Union. Very realistic, too, showing the life as it was then. Lyusyena Ovchinnikova is superb, it is this film that makes one realize what a wonderful and under-appreciated actress she was. Nikolay Burlyayev is very good as a lanky teenager, the final scene with him carrying a glass of carbonated water for his mother is stunning. Oleg Efremov is very convincing as a working class man who found his happiness at last.
Valentin and Valentina love each other and want to marry. But their mothers are strongly against this marriage. So strong is their hate that they can use any possible means.
Debord’s eighteen-minute Critique of Separation directs its experimental attentions to “the documentary.” Debord draws from a catalogue of newsreel footage and book covers, rephotographed photographs, views of Paris and its neighborhoods, and a catalogue of disabused, seemingly offhand footage of him and his friends in the porous zone comprising the cafe and the street.
Kind and lazy Jenya comes to Moscow from small village in Belarus for earnings. Criminal incident unexpectedly separates Jenya from companions and leaves him alone without money and documents. He has no friends or relatives in this big and hostile city and he is about to end as a homeless bum.
Focuses on a boy as he discovers love and comes to face the morality of his family. The film speaks of this through a web of oblique details, attempting to capture the flesh of relations and, perhaps, the very tension of being...
A businessman goes home during the working day to change his trousers having spilled coffee on himself. When he arrives in the underground garage below his apartment block he finds a car on fire with a dead man inside. He also finds himself being filmed. He takes the video upstairs to his home and watches a man do ordinary things like shave etc before covering himself in petrol and setting himself and his car alight. Procter becomes a driven man as he tries to unearth what drove this person to kill himself in such an unusual manner. By Joachim Trier.
This melodrama revolves around the post-war meeting reunion an intelligent front-line officer, now happily married, and a woman street vendor. This encounter reawakens in them submerged feelings of gratitude and tenderness as the officer recalls how they met during the war and what she used to mean to him. Now he learns that she is alone with a small daughter, the girl's father having been killed at the front.
As with so many early films by Sokurov, this film has two dates: the first is the date of its creation (the film was then banned), the second is the date of the final edition and legal public screening. The film consists of German and Soviet archive footage of the World War II — to be exact, from the end of the war. An attempt to make a large–scale documentary on this subject had been undertaken in the Soviet cinema of the 1960s: the film — “Ordinary Fascism” — by the outstanding Soviet film–maker Mikhail Romm had become a classic retrospective investigation of fascism. But Sokurov uses the expressive power of the documentary image in an absolutely different way. He does not amass materials for a large–scale picture of Nazi crimes.
Manivald is a fox in his early 30s. He is still living at home with his mother. One day a young hot wolf called Toomas comes to fix the washing machine. A love triangle develops between the three of them. Things get out of hand and Manivald realizes that it is time to move out.
급격하게 변화 중인 사회에 대한 감독의 비판과 우려가 녹아든 세 개의 이야기가 묶인 작품. 공동주택에 사는 이웃을 죽인 뒤 시체 처리를 고민하는 남자, 어린 시절 자신을 버린 어머니를 찾으려 자료를 찾는 여인, 가치관의 차이에 관한 대화를 나누는 할아버지와 어린이의 이야기가 차례로 펼쳐진다. 1997년 베를린영화제 경쟁부문 상영
Drama film about different lifes of twin brothers.
In the early inscriptions, this film is presented as a “lyrical bounce from reality” but not “senseless extravagance.” The plot involves a trek official to the advice of “There will be a hole in the sky even if you go back”, the procession of two people with a wardrobe and a march of people defending the established rules (“Down with walking backwards”). The formal aspect in the movie is a lot of trick shots using a mirror, photographs and negatives.
1918 – Lev Kuleshov’s directorial debut. This work is extremely important not only for Russian cinema; it became a landmark in the history of the world’s cinematograph. For the first time a specific method of montage had been used in this film, which came to be known later as “Soviet montage”. Despite the fact that Kuleshov’s films had preceded many discoveries of Vertov and Eisenstein, his works are little known outside Russia. Among his students were Vsevolod Pudovkin and Boris Barnet. In the introduction to Kuleshov’s book The Art of Cinema (1928), his former students wrote: “It was on his shoulders that we crossed into the open sea. We make films – Kuleshov made cinematography…”