Screaming in a Bottomless Ocean (2020)
장르 : 드라마, 미스터리
상영시간 : 15분
연출 : Aly Diab
시놉시스
A couple living together in an apartment in the city face a hard decision after an ambiguous turn of events.
1972년, 레바논 베이루트의 외교관 ‘메이슨’은 부인과 함께 레바논 소년 ‘카림’을 돌본다. 그러던 어느 날, ‘카림’의 형이 뮌헨 참사 주범으로 밝혀지고, 때마침 습격한 그의 형 ‘라미’의 테러로 ‘메이슨’의 부인이 살해되고 만다. 10년 뒤 현재, 테러 사건 이후 폐인이 된 ‘메이슨’은 거절 못 할 제안에 의해, CIA 요원과 테러범의 목숨을 맞바꾸는 사상 초유의 인질 협상 작전에 투입되어 베이루트를 다시 찾는데…
칼로 사람을 찌르고 교도소에 갇힌 12살 소년 자인은 부모를 상대로 소송을 제기한다. 신분증도 없고, 출생증명서도 없어서 언제 태어났는지도 모르는 자인. 법정에 선 자인에게 왜 부모를 상대로 소송을 제기하는지 판사가 묻자 자인이 대답한다. ‘태어나게 했으니까요. 이 끔찍한 세상에 태어나게 한 게 그들이니까요.’
전 세계의 이목이 집중된 1972년 뮌헨올림픽. 모두가 스포츠의 환희와 감동에 열광하는 가운데 끔찍한 인질 사건이 발생한다. 이 사건은 전 세계에 TV로 생중계가 되고, 팔레스타인 무장 조직 ‘검은 9월단’은 인질로 잡았던 이스라엘 선수단 11명을 살해한다. 전 세계는 엄청난 충격과 혼란에 휩싸이고, 팔레스타인은 이제 세계가 그들의 목소리로 귀기울이게 되었다고 자축한다. 하지만, 팔레스타인에 대한 보복을 결심한 이스라엘은 ‘검은 9월단’이 했던 것처럼 세계인의 이목을 끌 수 있는 비밀 공작을 준비하게 되고…. 이스라엘 정보기관 ‘모사드’는 최정예 요원들을 소집, 기록조차 없는 비밀 조직을 만들고 ‘검은 9월단’에 대한 복수를 명령한다. 조국애가 깊은 ‘모사드’ 출신 비밀 요원 ‘애브너(에릭 바나)’를 리더로 도주, 폭발물, 문서위조, 뒷처리를 담당하는 전문가들로 암살팀을 구성한다. 뮌헨 사건의 배후 인물로 지목된 팔레스타인인은 모두 11명. 이스라엘 비밀 요원들은 이들을 한 명씩 찾아내 치밀한 복수를 시작한다. 하지만 그들은 목표물을 제거할수록 조국의 임무와 복수의 정당성 사이에서 고민하기 시작하고, 살인에 대한 죄책감을 느낀다. 동시에 자신들 또한 누군지 모르는 암살팀의 표적으로 쫓기게 되는 아이러니한 상황에 빠져든다. 애브너와 비밀 요원들은 점점 더 큰 두려움과 죄책감에 사로잡혀가는데….
CIA요원에서부터 파키스탄 이민노동까지 각기 다른 네 명의 이야기를 통해 석유이권을 둘러싼 정치적 음모와 배신, 권력의 부패를 파헤치는 음모 스릴러
어느 날, 옛 친구와 함께 술집에 들른 영화감독 아리는 계속 반복되는 친구의 악몽에 관해 듣게 된다. 매일 밤 꿈에 어김없이 등장해 자신을 쫓는 정체 모를 26마리의 사나운 개들에 관한 이야기. 두 남자는 이 악몽이 80년대 초 레바논 전쟁 당시 그들이 수행했던 이스라엘 군에서의 임무와 어떠한 연관이 있다고 결론 내린다. 오랜 시간 친구와 대화를 나누던 중 아리는 자신이 당시의 일들을 전혀 기억하지 못한다는 것을 깨닫고, 잃어버린 기억을 찾기 위해서 전세계를 돌며 자신의 옛 친구들과 동료들을 찾아 나선다. 아리가 과거의 비밀을 더 깊이 파헤쳐갈수록 때로는 선명하게, 때로는 초현실적인 이미지의 형태로 그의 기억들도 하나씩 떠오르기 시작하는데….
“테러에 대해서라면, 도덕 따윈 없다.” 모사드, 아만과 함께 이스라엘의 3대 정보기관으로 꼽히는 신베트(Shin Bet)는 국내 정보를 담당하며 팔레스타인의 테러와 싸워 왔다. 영화는 무인폭격기가 직접 촬영한 폭파 장면 등 실제 현장을 담은 자료들과 애니메이션 기법을 통해 대테러 전쟁의 뒷이야기를 생생하게 그려낸다. 특히 지난 30년간 조직을 이끌었던 6명의 전임 수장들이 그동안 어디서도 들을 수 없던 신베트의 이야기를 직접 들려준다.
(2013년 제10회 EBS 국제다큐영화제)
Beirut resident Soraya is drawn to two men: daredevil photographer Nabil and Talal, who must embrace his feudal heritage when his father is kidnapped.
Architecture in Beirut was the second greatest victim of the civil war, with pages of ancient and modern history erased by the end of the conflict. This documentary interviews citizens calling for a reconstruction plan that would preserve Beirut’s spirit of culture and openness.
Bahij Hojeij’s documentary studies the infamous Green Line between east and west Beirut during the civil war.
“Al Makhtufun” won the 1998 Best Short Documentary Film Award at the Mediterranean Film Festival for highlighting the issue of abducted Lebanese. The film raises two major issues: The abductee’s physical absence and his spiritual presence among his family members, and the parents silently wishing his return. The documentary looks at documents kept by Wadad, a mother who decides to step outside her comfort zone and share her papers and forms when other parents would not.
July 2006. Another war breaks out in Lebanon. The directors decide to follow a movie star, Catherine Deneuve and a friend, actor and artist Rabih Mroue;, on the roads of South Lebanon. Together, they will drive through the regions devastated by the conflict. It is the beginning of an unpredictable, unexpected adventure...
A local doctor is recruited as a cold war spy to fulfill a very important secret mission in the Middle East, only to experience that his mission is complicated by a sexy female double agent.
In April, 1975, civil war breaks out; Beirut is partitioned along a Moslem-Christian line. Tarek is in high school, making Super 8 movies with his friend, Omar. At first the war is a lark: school has closed, the violence is fascinating, getting from West to East is a game. His mother wants to leave; his father refuses. Tarek spends time with May, a Christian, orphaned and living in his building. By accident, Tarek goes to an infamous brothel in the war-torn Olive Quarter, meeting its legendary madam, Oum Walid. He then takes Omar and May there using her underwear as a white flag for safe passage. Family tensions rise. As he comes of age, the war moves inexorably from adventure to tragedy.
The story of a platoon of Israeli soldiers in Lebanon of 1986, shortly before Israeli withdrawal, and the dilemmas they face in having to fight against Lebanese guerilla in a hostile but civilian area.
Yallah! Underground follows some of today’s most influential and progressive artists in Arab underground culture from 2009 to 2013 and documents their work, dreams and fears in a time of great change for Arab societies. In a region full of tension, young Arab artists in the Middle East have struggled for years to express themselves freely and to promote more liberal attitudes within their societies. During the Arab Spring, like many others of this new generation, local artists had high hopes for the future and took part in the protests. However, after years of turmoil and instability, young Arabs now have to challenge both old and new problems, being torn between feelings of disillusion and a vague hope for a better future.
해안 지역의 작은 마을 므샤칼에서 존경 받는 음악 교사 ‘레바’는 학창시절 첫사랑 ‘라라’와의 결혼에 성공하고 눈에 넣어도 아프지 않을 아들 ‘가디’가 탄생한다. 하지만 특수 장애를 안고 태어난 ‘가디’는 매일 밤 발코니에서 괴성에 가까운 노래를 부르다 ‘악마’로 불리기 시작하고, 주민들은 ‘가디’를 내몰기 위한 항의를 시작한다. 아들을 보호 시설로 보낼 수 없는 아빠 ‘레바’는 마을 사람들의 마음을 돌리기 위해 작전을 세운다. 과연 ‘가디’가 마을 사람들을 구원할 천사라는 행복한 거짓말에 성공하고, 무사히 마을에 남을 수 있을까?
Patrick Perrault, a photo-journalist covering the war in Beirut in the late 1980s, is himself caught up in the hostilities when one day he is picked up and bundled into a car at gun-point. Blind-folded, he is taken to an unknown location where he discovers that he is being taken hostage by Lebanese guerrillas.
저명한 저널리스트인 로버트 피스크는 40년 동안 세계에서 가장 폭력적이고 첨예한 문제들에 대해 보도해왔다. 창 영 감독은 피스크가 전쟁으로 황폐해진 땅을 돌아다니며 사람들에게 진실을 알리고자 고군분투하는 모습을 거침없는 액션으로 포착한다.
Still Burning tells the unexpected reunion in Paris in June 1998 of André, a Lebanese filmmaker living and working in France, and Walid, the very close friend he has not seen for years. In their youth, in Beirut, during the civil war, they were both possessed by the same artistic vocation: Cinema, but also by the same woman: Amira. Their reunion, all night long, will not fail to awaken their old repressed demons for better or for worse.
In a world where all kind of art is banned, Georges and his friends decide to start a revolution.