/cUUiob2dmphZKJ84GqRgb4jpb7M.jpg

The Tapestry (1976)

A young Black law-student tries to juggle her studies, lover and friend while battling her inner-demons.

장르 :

상영시간 : 56분

연출 : Maya Angelou

시놉시스

A television drama directed by Maya Angelou. In 1975, the accomplished writer became the first African American woman to join the Directors Guild of America in the director’s category. Produced by trailblazing TV executive Barbara Schultz, Visions often focused on complex themes including social justice, feminism, race and sexuality. Executive Producer: Barbara Schultz. Director: Maya Angelou. Writer: Alexis DeVeaux. With: Gloria Jones Schultz, Glynn Turman, Ebony Wright.

출연진

Gloria Jones Schultz
Gloria Jones Schultz
Glynn Turman
Glynn Turman
Ebony Wright
Ebony Wright
Lavender

제작진

Maya Angelou
Maya Angelou
Director

추천 영화

블루 진스
The story of two seventeen year old boys. They are wearing medals around their necks. They have their pockets full of chewing gum something that they chew ceaselessly. They are wearing blue jeans. They spend the day along the beach front in Cannes looking for girls to win over.
Raw Weekend
A small movie crew shooting a love scene in a wooded valley with Tammy and Pete, is surprised by the appearance of Dolores, a semi-nude woman who wanders through the background. The crew follows her, in hopes of photographing her for the motion picture. They find Dolores and her friend, Lee, sunbathing amidst the rocks and waterfalls, and the women invite the crew to picnic beside their cabin. After lunch Dolores and Lee row and swim in the lake while Tammy stays inside the cabin studying her script. Tammy grows restless, takes off her nightgown, and joins Dolores and Lee outside.
The Pleasure of Love
Guillaume de Burlador is a private tutor who hits a low point sufficiently severe for him to contemplate a somewhat theatrical suicide. Instead he is taken off by flying boat to a mad French colonial possession bedecked by mad servants and crazy decor. Three educated and rather gorgeous women live there, and they hire him to tutor a young teenager, but more with plans to seduce him in mind.
커밍 2 아메리카
아킴과 세미가 돌아왔다! 풍요로운 자문다 왕국의 왕위에 오른 아킴 왕(에디 머피)과 충직한 심복 세미 (아세니오 홀)는 아프리카의 위대한 조국을 떠나 세계를 가로질러 모든 게 시작되었던 뉴욕의 퀸스를 향해 포복절도할 새로운 모험을 떠난다.
No One Man
When the boyfriend of a rich, bored socialite dies from a weak heart, she finds herself attracted to the doctor who treated him, a hard-working idealist decidedly different from the usual spoiled society rich kids she is used to.
Incense, Sweaters, & Ice
Incense, Sweaters, and Ice is a new feature film inspired by the idea that anything one does while being watched is a performance. The film follows three protagonists—Mrs. Queen Esther Bernetta White, Girl, and WB (“whiteboy”)—as they navigate the dramas of surveillance, moving between looking, being looked at, and remaining unseen. How does the ever present potential image affect the way we act and the way we see ourselves? By examining how cinema now happens in real time, Syms works between the documented and the live to find the lie.
Sapovnela
"Sapovnela" means "the flower that nobody can find." We present this film without subtitles (the voiceover was forced on us by the censorship in the counter-revolutionary times, but the film was banned anyway due to its ending). This was my first attempt at combining music and colors. Also, this is a story about the old florist Mikhail Mamulashvili who created wonderful compositions in his small garden. -- Otar Iosseliani
뷰티풀 크리쳐
평범하고 안정적인 삶을 원하는 도로시. 그녀는 남자친구 토니가 위험한 범죄에 가담하자 이를 피해 충성스러운 애완견과 함께 토니를 떠날 것을 결심한다. 그러나 우연히 매력적인 페출라가 그녀의 남자친구 브라이언으로부터 폭행당하는 장면을 목격하고, 페출라를 돕던 도로시는 그만 우발적으로 브라이언을 살해하고 만다. 사면초가에 빠진 도로시와 페출라는 어차피 틀어지고 꼬여버린 인생... 이번 기회에 팔자나 고쳐보자고 의기투합하여 있지도 않은 유괴사건을 꾸미고 브라이언의 형 로니로부터 거액의 몸값을 받아낼 대담한 계획을 세우는데...
20세기 최고의 수상
야심에 찬 젊은 정치인은 캐나다의 수상이 되기를 꿈꾸지만 그에게는 넘어야 할 혹독한 장애물이 가득하다. 우선 고압적인 태도의 어머니와 전쟁을 주장하는 정치인들, 그리고 퀘벡의 유토피아적 이상주의 등이 그의 발목을 잡는 가운데, 선과 악의 싸움은 20세기의 궁극적인 생존이라는 주제와 함께 정점으로 치닫는다.
카프리의 깊은 밤
결혼생활 3년만에 회의를 느낀 프레드와 제니퍼는 파경 직전, 군인으로 근무하다 사랑이 맺어졌던 이탈리아의 카프리로 출장을 겸한 여행을 떠난다. 그러나, 카프리에 도착한 부부는 화해의 목적은 뒤로 하고, 둘 다 옛 사랑의 그림자를 찾아나선다. 쉽게 로자와 상봉한 프레드는 아내 몰래 그녀와 열정적인 사랑을 불태운다. 한편, 어렵게 옛 애인 치로를 만난 제니퍼도 과거의 욕구불만을 그에게 해소하려 한다. 그러나 아들 듀치오가 풍토병이 난 것을 계기로 부부는 문제의 근본이 자신들에게 있다는 것을 깨닫는다.
콜렉티브
2015년 부쿠레슈티 콜렉티브 클럽 화재사건과 그 이후 언론과 정부의 부정부패 척결 과정을 다룬 다큐멘터리
Burning Up
Racecar-driver Lou Larrigan gets mixed up with a crooked gang of racetrack promoters, and is in love with Ruth Morgan, whose father is marked as a victim by the gang.
Extortion
In this B potboiler, a college professor finds himself suspected of a murder on his school's campus.
Suspicious River
A young married woman sells her body, not just for money, to guests at the motel where she works as a receptionist.
The Madness of Dr. Tube
A scientist develops a powder that he believes will have the effect of distorting reality for those who take it. To test its effect tries it out on his assistant, a dog, himself and two young couples.
왕들의 그날 밤
서아프리카에서 가장 큰 코트디부아르의 교도소 마카. 소매치기로 수용된 17세 청년은 첫날부터 두목 검은 수염의 부름을 받는다. 검은 수염은 청년을 다짜고짜 ‘로마인(Roman)’으로 지목하고 밤에 ‘붉은 달’이 떠오르면 모든 수감자에게 어떤 이야기든 밤새 들려줄 것을 명한다. 붉은 달이 떠오르자 소년은 살아남기 위해 자마왕에 대한 이야기를 술술 풀어나간다. 코트디부아르는 근 20년간의 내전으로 정치와 경제, 치안이 여전히 불안한 상태다. 어린 시절 실제 마카에 수감된 엄마의 면회를 다녔던 경험에서 영감을 받은 감독은 마카라는 프리즘을 통해 전쟁 후의 코트디부아르 사회를 직시한다. 앤틱한 분위기와 붉은 달, 아프리카 태초의 몸짓이 어우러져, 감옥은 환상의 공간으로 거듭난다. 주인공이 불러온 감옥 밖의 이야기는 폭력과 신화의 이미지로 가득하다. 유일한 백인 수감자 드니 라방의 출현 또한 작품에 신비함을 더한다.
Fashion Model
When two employees of a clothing factory are murdered, the shadow of suspicion falls upon a lowly stock boy.
하이 소사이어티
상류사회 예술계와 관련이 있는 여인의 도움을 받아 패션학교에 들어가게 된 서민 출신의 알리스(여주인공)는, 그 보답을 하기 위해 그녀의 집에 갔다가 그녀의 아들인 앙투완(남주인공)을 만나 사랑을 싹틔우게 된다. 그렇지만 점점 상류사회와 자신의 차이점을 느끼게 되는 알리스는 앙투완과의 이별을 고민하게 되고, 그런 와중에 앙투완은 알리스에게 누드 사진 모델이 되어 줄 것을 요청하게 되는데...
다가올 세상
19세기 중반 미국 동해안 국경의 어딘가에서 이웃에 살고 있는 두 부부가 고난과 고립에 맞서 싸운다. 아름답지만 척박한 자연 환경은 그들을 육체적, 정신적으로 시험한다.
Invisible Adversaries
Anna, an artist, is obsessed with the invasion of alien doubles bent on total destruction. Her schizophrenia is reflected in the juxtapositions of long movie camera takes with violently edited montages: private with public spaces; black & white with colour, still photographs with video, earsplitting sounds with disruptive camera angles. Anna uses her body like a map; after a devastating quarrel with her lover, she paints red stitches on herself. Watching their scenes together, we realize how seldom, if ever before, the details of sexual intimacy have been shown in film from the point of view from a woman. Export privileges rupture over unity and never settles for one-dimensional solutions