Cinderella (1922)
장르 : 애니메이션, 판타지, 가족
상영시간 : 13분
연출 : Lotte Reiniger
시놉시스
Lotte Reiniger's interpretation of Grimm's recorded version of Aschenputtel (Cinderella) from 1922.
이 새로운 홀리데이 클래식에서 크리스마스 트리만 초록색이 아닙니다. 슈렉이 돌아왔고 시즌의 정신을 되찾기 위해 노력하고 있습니다. 피오나와 아이들이 기억할 크리스마스를 약속한 후 피오나는 휴일에 집중 코스를 수강해야 합니다. 그러나 조용한 가족 크리스마스를 위한 모든 것이 자신에게 있다고 생각하는 바로 그때, 문을 두드리는 소리가 들립니다.
Night in an old mill is dramatically depicted in this Oscar-winning short in which the frightened occupants, including birds, timid mice, owls, and other creatures try to stay safe and dry as a storm approaches. As the thunderstorm worsens, the mill wheel begins to turn and the whole mill threatens to blow apart until at last the storm subsides.
A jealous stump threatens two trees that are in love by starting a forest fire. When the rain comes and puts out the fire the forest revives and celebrates the wedding.
Santa's little helpers must hurry to finish the toys before Christmas Day.
집에서 쫓겨난 톰과 제리는 '환상의 수퍼 레이스'에 참가하게 된다!
과연 그들은 우승을 할 수 있을까?
디킨스의 크리스마스 고전 소설을 개작한 애니메이션
A social worker is coming to Gru's house to check if it's suitable for children. Margo, Edith, Agnes and the Minions must take care of the situation.
세기의 앙숙인 톰과 제리. 여느 날처럼 쫓고 쫓기는 사냥 놀이를 하던 톰과 제리는 우연히 화성 로켓 발사를 앞둔 국제 우주 센터에 들어가게 된다. 사냥 놀이에 몰두한 톰과 제리는 로켓이 발사되는 것도 모른 채 로켓에 탑승, 우주 비행사들과 함께 화성으로 향한다. 화성에 도착한 우주 비행사들은 제대로 둘러보지도 않은 채 화성에 생명체가 없다는 성급한 판단을 내린 후 지구로 귀환하고, 사냥 놀이에 빠져있던 톰과 제리는 지구로 귀환하는 로켓을 놓쳐 결국 화성에 남게 된다. 제리를 본 화성인들은 고서에 나와있는 위대한 예언자 글룹과 닮았다며 궁전으로 데려가 극빈 대접을 하고, 뒤이어 궁전에 도착한 톰은 몸집이 제리와 비슷한 화성인들에 의해 거인으로 오해를 받으며 뜻하지 않게 화성 도시를 파괴하게 된다. 결국 화성인들에게 사로잡힌 톰은 처형당할 위기에 처하는데 그 순간 한 화성인이 달려와 제리는 위대한 글룹이 아니며 톰과 제리 모두 지구에서 보낸 첩자라는 의견을 피력한다. 첩자로 몰린 톰과 제리는 화성인 핍의 도움으로 겨우 달아나지만, 화가 난 화성나라 국왕은 지구를 공격하기로 결정한다.
인간과 엘프, 오우거, 거인 등 모든 종족이 모여 사는 왕국엔 한 때 평화가 넘쳤지만, 선왕이 죽고 그의 동생이 왕국을 통치하는 동안 엘프, 오우거, 거인 등 인간을 제외한 종족들이 학대를 받으며 살고 있었다. 공부를 마치고 돌아온 선왕의 아들 챠르 왕자(휴 댄시)는 삼촌만을 믿고 있을 뿐 왕국의 사정을 전혀 모르고 있다. 프렐이란 시골 마을에 살고 있는 엘라(앤 헤더웨이)는 어렸을 때 루신다라는 요정에게 "모든 명령에 복종하라" 는 축복 아닌 축복을 받고 자신의 의지와 상관없이 모든 명령에 복종하게 된다. 어머니가 돌아가신 얼마 후 아버지는 재혼을 하시고, 엘라에게는 하티와 올리브라는 의붓 자매가 생긴다. 대부분의 의붓 자매가 그렇듯 이들도 엘라를 마땅찮게 여긴다. 그러던 중 하티는 엘라가 무슨 명령이든지 복종한다는 사실을 알게 되고 그녀를 괴롭히기 시작한다. 하티의 장난으로 가장 소중한 친구까지 잃게 된 엘라는 자신에게 내려진 축복을 되돌리기 위해 베니라는 책을 들고 루신다를 찾아 나선다. 그 길에 변호사가 되고 싶은 엘프와 챠르 왕자를 만나 동행하게 되는데...
올라프가 특별한 크리스마스 가족 전통이 없는 엘사와 안나를 위해 아렌델 왕국의 크리스마스 전통을 찾아 순록 스벤과 함께 모험하는 이야기. 디즈니 애니메이션 [코코] 상영시 오프닝 영상으로 공개.
오래전 저주로 인해 아이를 갖지 못하던 부부는 어느 날 마녀로부터 저주를 풀 수 있는 방법을 알게 된다. 피처럼 붉은 망토, 우유처럼 하얀 소, 옥수수처럼 노란 머리카락, 순금처럼 빛나는 구두를 찾아야 한다는 것. 이 물건들을 찾기 위해 베이컨 부부는 숲으로 길을 떠나고, 그곳에서 늑대를 피해 할머니에게 빵을 가져다주려는 빨간 망토 소녀와 가난한 엄마를 위해 아끼는 소를 팔러 떠나는 소년 잭, 탑에 갇혀 왕자가 구해주기만을 기다리는 긴 머리 공주 라푼젤 그리고 왕자의 무도회에 가는 것이 꿈인 재투성이 소녀 신데렐라를 차례로 만나 도움을 주고받는데...
꿈을 믿으면 이루어진다! 테마 파크 동화 마을(Storybook Town)에 살고 있는 톰과 제리, 그리고 소년 잭은 탐욕스러운 억만장자의 손에서 공원을 지키기 위해 우연히 마법콩을 얻게 된다. 그들이 잠든 사이 마법콩이 구름을 뚫고 하늘 높이 자라면서 세 친구의 모험이 시작된다. 콩나무를 타고 올라간 저 너머의 세상에서 드루피, 스파이크 등의 친구들을 만나고 황금알을 낳는 거위까지 손에 넣으며 비열하고 사악한 거인을 상대로 엄청난 모험을 하게 된다. 그들은 과연, 위기에 처한 동화마을을 구할 수 있을까?
우리의 영원한 악동 톰과 제리가 이번엔 바다로 나섰다. 해적 삼형제의 보물을 찾기 위해 톰과 제리는 해적 무리를 능가해야 한다. 보물의 위치가 담긴 저주받은 지도는 해가 지기전에 다시 병에 담아야 한다. 그렇지 않으면 악령의 저주로 죽음을 피할 수 없다. 좌충우돌 악전 고투의 죽음을 눈앞에 둔 모험 끝에 드디어 우리의 톰과 제리는 해적을 제치고 보물을 차지하게 되는데...
평화로운 요정 마을을 어지럽힌 죄로 마을에서 추방당한 마녀 드리젤다! 그리고 마녀의 조카라는 이유로 마을 밖에서 살아야 하는 아테나.
그러나 아테나는 톰과 제리, 그리고 오갈 데 없는 동물들을 돌보며 살고 있는 착한 소녀다. 그러던 어느 날, 아테나와 톰, 제리는 우연히 드래곤의 알을 부화시켜 아기 드래곤을 돌보게 되고, 드래곤의 힘을 손에 넣어 요정 마을에 보복하려는 사악한 마녀 드리젤다와 맞서 싸우게 되는데...
세상의 모든 공주들이 동시에 반한 치명적인 매력의 왕자가 나타났다! 사악한 마녀의 저주로 세상 모든 여자를 한눈에 반하게 만드는 ‘매력 저주’에 걸린 챠밍 왕자. 치명적인 매력으로 신데렐라, 백설공주, 잠자는 숲 속의 공주 모두와 동시에 약혼하는 왕국 초유의 사태가 벌어지는데… 어둠의 마법을 풀고 나쁜 남자의 누명을 벗으려면 단 하나의 진정한 사랑을 찾아야만 한다. 챠밍 왕자는 유일하게 ‘매력 저주’가 통하지 않는 의문의 여도둑 ‘레노어’를 호위병으로 삼아 진정한 사랑을 찾기 위해 함께 모험을 떠난다. 우리가 알던 동화의 완벽한 반전! "슈렉" 제작진이 선사하는 최고의 판타지 매직버스터가 온다!
어린 시절 어머니를 여읜 엘라는 새엄마와 그녀의 두 딸과 함께 살게 된다. 무역상인 아버지마저 타지에서 돌아가시자 새엄마와 의붓 언니들은 엘라를 재투성이라는 뜻의 신데렐라라고 부르며 온갖 구박을 일삼는다. 항상 착한 마음씨와 용기를 가지라는 엄마의 유언을 지켜나가던 엘라는 숲 속에서 왕궁의 견습생이라는 키트를 만난다. 왕궁에서 무도회가 열리자 엘라는 키트를 만날 생각에 부풀지만, 새엄마는 엘라의 드레스를 찢어버린다. 상심에 빠져 울고 있던 엘라는 거지 여인으로 분장한 요정 대모를 만나는데...
프랑스의 작은 마을에 아버지와 살고 있는 벨은 책을 통해 넓은 세계를 꿈꾼다. 전쟁 영웅 개스톤의 저돌적인 구애와 마을 사람들의 핀잔에도 결혼 따위엔 관심이 없다. 어느 날 행방불명된 아버지를 찾아 폐허가 된 성에 도착한 벨은 저주에 걸린 야수를 만나 아버지 대신 성에 갇히고, 야수 뿐 아니라 성 안의 모든 이들이 신비로운 장미의 마지막 꽃잎이 떨어지기 전에 저주를 풀지 못하면 영원히 인간으로 돌아올 수 없는 운명임을 알게 된다. 성에서 도망치려던 벨은 자신을 보호해 준 야수의 진심을 알게 되면서 차츰 마음을 열어가기 시작하는데...
오랜 기다림 끝에 스테판 왕과 왕비 사이에 오로라 공주가 태어난다. 왕은 이 날을 축제일로 정하고 온 왕국은 기쁨에 들떠 있다. 요정 프로라, 포나, 메리웨더는 아기에게 한가지씩 축복을 내려준다. 프로라는 아름다움을, 포나는 고운 목소리를, 그리고 메리웨더가 영원히 행복하라고 축복을 내리려는 순간, 축제에 초대 받지 못한 데 앙심을 품은 악의 요정 멀레피센트가 나타나 공주가 16세 생일날 물레바늘에 손가락이 찔려 죽을 것이라는 저주를 내리고 사라진다. 왕은 공주에게 닥쳐올 재앙을 막고자 나라안의 모든 물레를 불태우라고 명령을 내리고, 요정들은 마녀의 눈을 피해 숲속에서 공주를 기르도록 왕비를 설득하는데...
크노크라는 괴상한 노인의 부동산 중개소 직원인 후터는 비스보르크라는 한 소도시에 그의 부인 엘렌과 살고 있었다. 어느날 크노크는 비스보르크에 집을 한 채 사겠다는 오를록 백작의 편지를 받고 후터를 백작의 성으로 급히 보낸다. 후터는 자신이 오랫동안 집을 비우는 것을 슬퍼하는 부인을 친구인 하딩의 집에 머무르게 하고 백작의 성을 향해 떠난다. 길을 가다 어느 덧 해가 저물어 한 여관에 머무르게 된 후터는 우연히 조그마한 책자를 발견한다. 책에는 흡혈귀에 대한 섬뜩한 이야기가 씌여 있다. 이 영화의 사이 사이에는 훗날 비스보르크에서 일어날 일을 예언이라도 하는 듯한 내용이 삽입되어 있다. 다음날 다시 백작의 성을 향해 길을 가던 도중 고갯길에 다다르자 공포감을 느낀 짐꾼들은 더 이상 가기를 거부하고 후터는 할 수 없이 혼자서 길을 떠난다. 그런데 이때 어디선가 기괴한 인상의 마부가 홀연히 나타나 후터를 목적지인 오를록 백작의 성까지 눈깜짝할 사이에 데려다 준다. 성에 도착한 후, 어딘지 섬뜩한 느낌을 주는 오를록 백작을 만나 후터는 식사대접을 받고 하룻밤을 지낸다. 다음날 목에 무언가 물린 자국이 난 것을 발견하지만 후터는 모기에게 물린 것으로 간주해 버린다. 다시 오를록 백작과 만나 집에 대한 매매 이야기를 하는 도중 우연히 백작은 후터의 부인 엘렌의 사진을 보게된다. "당신 부인의 목이 참 아름답군요"라면서 백작은 의미심장한 표정으로 후터의 바로 맞은편에 있는 집을 사겠다고 한다. 이날밤 후터는 자신의 방으로 침투해 들어오려는 혼령을 만나게 되고 혼비백산하여 지하실로 내려가게 되는데, 지하실에 놓인 관속에서 죽은 시체와 같이 누워있는 오를록 백작이 눈을 뜨고 후터를 향해 일어선다. 완전히 공포에 사로잡힌 후터는 자신이 성에 갇힌 사실을 인식하고 어떻게든 성을 빠져 나갈 궁리를 한다.
생일을 맞이한 안나를 위해 엘사가 특별한 생일 파티를 준비하면서 벌어지는 이야기.
Karin Daughter of Ingmar is a 1920 Swedish silent drama film directed by Victor Sjöström. It is the second part in Sjöström's large-scale adaption of Selma Lagerlöf's novel Jerusalem, following Sons of Ingmar from the year before, and depicting chapter three and four from the novel. The critical reception was however unenthusiastic and Sjöström decided to not direct any more parts.
A man with a huge hooked nose enters the Fleischer studios to have his bust sculpted. Meanwhile, across the studio, Max is animating Koko. When he's called over to consult on the too-accurate bust, Koko gets mischievous and creates his own drawings. He then escapes and crawls inside the clay bust, eventually wriggling off like an inchworm. He gets into a fight with the man being modelled, both of them flinging wads of clay.
A gang terrorizes Mexico City's high society on 1915. Murder, kidnaping and robbery are their trademarks. One police inspector (Cabrera) follows the gang crimes and eventually send them to the jail.
A short, early travel documentary about Nogent. The film starts with images of trains, buses, and railway tracks, which are juxtaposed to shots of deserted Paris streets, empty factories, and typewriters packed in slipcovers. It is a natural landscape organized by industrial infrastructure and populated by the urban crowds who are swimming, rowing, canoeing, sailing, fishing, or biking.
The film relates the painful ending of a love story binding an over-30-year-old woman and a North African, and the beginning and end of a relationship she also has with an “established” journalist. The stories illustrate the absolute claim of a woman who can understand love only in terms of life and death, an attitude that generally makes love appear dramatic, but at least burning and flickering, like the flame that glows in her heart.
Jiraiya is some sort of super-ninja with superpowers. He can fly, he can avoid detection by turning himself into a toad, and he has some sort of ability to vanish.
A short film without any direct action designed more as an experiment, with disjointed comic scenes with no common thread.
We watch white shapes dancing on black background, which changes when the white shape fills up the screen completely, and black lines and figures bounce around on the now white background.
A slum girl is forced to steal for a living. After she swipes a rich society's matron's necklace, she hides out at the home of a man who turns out to be the socialite's former fiance.
Free adaptation of Shakespeare′s drama: The Danish queen masquerades her daughter as a boy. Thus, the girl lives her whole life as Prince Hamlet.
When a young girl finds a beautiful dead lily in the woods, she asks her grandfather to tell her about it. The lily stands in splendour beside a stream, admired by the creatures of the woods. But an army of beetles, bent on conquering new territories, wants to cross the stream - and the lily is blocking their way. An unashamed allegory of the German rape of Belgium.
A languid, beautifully shot collection of landscapes, edited into a whimsical and touching film.
The gang wages war using old vegetables as munitions. Later, they ruin a movie in progress when they double-expose the film.
An American boy turns out to be the long-lost heir of a British fortune. He is sent to live with the cold and unsentimental lord who oversees the trust.
A man must choose between his mother and his wife as the rivalry ratchets up throughout New Year's Eve. Like Pick's previous films, New Year's Eve does not use intertitles.
Two cavemen, The Duke and Stonejaw Steve, call on Miss Araminta Rockface. The hated rivals fight, and Steve wins when he throws The Duke into a pot of boiling water. A title card introduces a third rival, "our unassuming hero, Theophilus Ivoryhead." Miss Rockface invites the three men into her father's drawing room/cave, apologizing for not offering tea, since it has not been discovered yet. The Duke and Steve fight again, and everyone rushes out of the cave. Mr. Rockface notices his pot of food is empty; earlier, Wild Willie the Missing Link had eaten it. Mr. Rockface tells the three suitors they will have to procure their own dinner. Steve locates a desert quail and shoots an arrow at it, but the arrow misses the quail and happily (for Steve) hits The Duke's behind. Meanwhile, Wild Willie is still hungry and goes hunting for snakes. He finds a dinosaur's tail instead...
Two kinds of starfish, the brittle and the feather. The brittle star moves its arms alone, without the aid of suckers. Underneath is a single opening. Stalks move food close to the mouth and move waste away. We see vents, used in reproduction and breathing. We watch the hatched young expelled into the water. The camera shows us brittle stars' intricate patters. We observe feather stars in clusters, like ferns. One turns over slowly; arms have branches with stalks for breathing and gathering microscopic food. Reproductive organs are inside branches. We see eggs develop at 1,400 nature's speed. Larvae emerge, 0.1 mm long. They grow. A feather star takes a walk.
Grierson set out to make "propaganda," and this film--with it's voice-over proclaiming the great value of the British industrial worker, without a hint of ambiguity or doubt--fits that category well. The authoritatarian narrator feels out-of-date and unsophisticated, but the footage is well shot and interesting, and the transparency of the propaganda aspect is almost a reflief at a time when so many films have hidden agendas.
In Russian, "Svyato" means "happy". But it is also a nickname for Svyatoslav, the son of director Kossakovsky, who for two years covered mirrors from Svyato. For the first time in his life, Svyato is going to watch himself on a mirror.
A film about love and gender. This documentary is set in the New Marilyn night club in Tokyo, Japan - where the hosts are transgender men. They can only make their living as hosts in a nightclub with other wannabes like them. The young women who come there often have relationships with them but the underlying fear is whether such a relationship can withstand the pressures on a girl to get married and have children. All three boys deal with this in different ways. These three hosts, the Shinjuku Boys, take us into their lives.