Landscape (for Manon) (1987)
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 13분
연출 : Peter B. Hutton
시놉시스
A languid, beautifully shot collection of landscapes, edited into a whimsical and touching film.
일자리가 없어 도시를 배회하는 떠돌이는 어느날 아침 산책길에서 꽃 파는 눈먼 소녀(를 만난다. 떠돌이는 마지막 동전을 털어서 꽃을 사주고, 육중한 차문 닫히는 소리에 소녀는 그를 부자로 오인한다. 소녀에게 애정을 느낀 떠돌이는 부자 행세를 하며 가깝게 지내고, 그녀의 눈을 수술할 비용을 마련해 주기로 약속한다. 어느 날 술에 취해 물에 빠진 백만장자를 구해준 떠돌이는 그와 친구가 되는데, 백만장자는 술에 취했을 때만 그를 알아보고 술이 깨면 그를 도둑으로 오인한다. 백만장자가 술에 취했을 때 소녀의 수술비를 얻어낸 떠돌이는 그가 술이 깨기 전에 달아나 소녀에게 돈을 전해주고 사라지는데...
A social worker is coming to Gru's house to check if it's suitable for children. Margo, Edith, Agnes and the Minions must take care of the situation.
크노크라는 괴상한 노인의 부동산 중개소 직원인 후터는 비스보르크라는 한 소도시에 그의 부인 엘렌과 살고 있었다. 어느날 크노크는 비스보르크에 집을 한 채 사겠다는 오를록 백작의 편지를 받고 후터를 백작의 성으로 급히 보낸다. 후터는 자신이 오랫동안 집을 비우는 것을 슬퍼하는 부인을 친구인 하딩의 집에 머무르게 하고 백작의 성을 향해 떠난다. 길을 가다 어느 덧 해가 저물어 한 여관에 머무르게 된 후터는 우연히 조그마한 책자를 발견한다. 책에는 흡혈귀에 대한 섬뜩한 이야기가 씌여 있다. 이 영화의 사이 사이에는 훗날 비스보르크에서 일어날 일을 예언이라도 하는 듯한 내용이 삽입되어 있다. 다음날 다시 백작의 성을 향해 길을 가던 도중 고갯길에 다다르자 공포감을 느낀 짐꾼들은 더 이상 가기를 거부하고 후터는 할 수 없이 혼자서 길을 떠난다. 그런데 이때 어디선가 기괴한 인상의 마부가 홀연히 나타나 후터를 목적지인 오를록 백작의 성까지 눈깜짝할 사이에 데려다 준다. 성에 도착한 후, 어딘지 섬뜩한 느낌을 주는 오를록 백작을 만나 후터는 식사대접을 받고 하룻밤을 지낸다. 다음날 목에 무언가 물린 자국이 난 것을 발견하지만 후터는 모기에게 물린 것으로 간주해 버린다. 다시 오를록 백작과 만나 집에 대한 매매 이야기를 하는 도중 우연히 백작은 후터의 부인 엘렌의 사진을 보게된다. "당신 부인의 목이 참 아름답군요"라면서 백작은 의미심장한 표정으로 후터의 바로 맞은편에 있는 집을 사겠다고 한다. 이날밤 후터는 자신의 방으로 침투해 들어오려는 혼령을 만나게 되고 혼비백산하여 지하실로 내려가게 되는데, 지하실에 놓인 관속에서 죽은 시체와 같이 누워있는 오를록 백작이 눈을 뜨고 후터를 향해 일어선다. 완전히 공포에 사로잡힌 후터는 자신이 성에 갇힌 사실을 인식하고 어떻게든 성을 빠져 나갈 궁리를 한다.
부유한 화가에게 버림받고 갓난 어린 아이를 병원에서 낳은 여자가 키울 능력이 없어 고급차 안에 아이를 두고 간다. 그런데 자동차 도둑이 그 차를 훔치고 아이를 쓰레기통 옆에 두고 간다. 우연히 그 길을 지나가던 떠돌이 찰리가 애기 울음 소리를 듣고 얼떨결에 아이를 안게 되는데...
산업의 기계화와 대공황이 맞물려 힘든 시절, 공장의 컨베이어 벨트 위에서 하루 종일 나사못 조이는 일을 하는 찰리. 찰리는 반복되는 작업에 착란 현상을 일으키고, 눈에 보이는 모든 것을 조여버리는 강박 관념에 빠지고 만다. 그는 급기야 정신 병원에 가게 되고, 거리를 방황하다 시위 군중에 휩쓸려 감옥살이까지 하게 된다. 몇 년 후 감옥에서 풀려난 찰리는 부모를 잃고 고아가 된 한소녀를 만난다. 그녀의 도움으로 카페에서 일하게 되고 서로를 의지하며 새로운 희망을 가진다. 둘은 행복하고 단란한 가정을 꿈꾸며 일자리를 찾아 헤매지만 매번 다시 거리로 내몰리고 마는데...
Mia recounts her most intimate confessions, uncensored, in her first approach to a totally new world of domination and submission.
A folk horror movie about a woman who follows her boyfriend into the woods for a romantic surprise only to find something far more sinister. Inspired by thousands of witness accounts documenting the ongoing phenomenon of a certain species of shape-shifting creature in the forests of North America.
특별한 날이 없다고? 트롤 여왕 파피는 문득 깨닫는다. 트롤은 매일이 새로운데, 버겐은 매일이 똑같다는 사실! 버겐을 위한 홀리데이 만들기 대작전은 그렇게 시작됐다.
Deadpool sees an opportunity to save the day, but it doesn't go entirely as planned.
A kid begs to stay home while his older sister runs to the store. After she leaves, he wishes he would have gone because he doesn’t feel comfortable being at home in the dark as strange things start to happen...
스노글토그에 히컵과 투슬리스, 라이트 퓨리와 새끼들까지 모두 버크 섬에 모인다
A very old woman wants to have dinner with her friends. As they are all dead, the butler has to play the role of every guest.
디킨스의 크리스마스 고전 소설을 개작한 애니메이션
세상에 둘도 없는 친구이자 가족인 강아지 ‘스파키’를 사고로 잃은 천재 과학소년 ‘빅터 프랑켄슈타인’은 우연히 수업 시간에 전기 쇼크로 개구리를 되살리는 실험을 본 후, ‘스파키’를 되살리기 위한 비밀 작전에 돌입한다. 비바람이 몰아치던 날, 무덤 속 ‘스파키’는 ‘빅터’의 간절한 소원대로 백만 볼트의 전기 충격을 받은 후 다시 숨 쉬기 시작한다. 문제는 단 하나, ‘스파키’가 더 이상 예전의 모습이 아닌 온 몸에 꿰맨 자국과 철심이 박힌 채 되살아났다는 것! 사상초유의 부활견 ‘스파키’의 존재를 알게 된 ‘빅터’의 악동 친구들은 같은 방식으로 마을 곳곳에 잠들어 있던 친구들을 깨우기에 이르는데...
Margo, Edith, and Agnes spot an ice cream truck. The three of them go after the truck but Agnes falls as she attempts to pedal to the truck. The Minions, seeing her so upset by this, decide to build her a unicorn-themed motorcycle. Agnes goes for a little ride around town.
A Minion, seeing many owners walk their dogs, wants a puppy of his own. He tries to leash a ladybug but fails. Luckily, a UFO that sweeps away the ladybug somehow agrees to become a Puppy.
The residents of Hotel Transylvania find their world turned upside-down when youngster Dennis gets a surprise monster-sized pet.
Susan Murphy (a.k.a. Ginormica) and the Monsters are now working with the US government as special ops. So when an alien presence is detected in Susan's hometown of Modesto, California -- right before Halloween -- the team is dispatched to investigate. Everything appears normal, right down to the jack-o-lanterns peering out from every doorstep and windowsill. But when Halloween arrives, those innocent-looking carved pumpkins reveal themselves for what they really are mutant aliens. The altered pumpkins then start to implement their fiendish plan to take over Earth. The Monsters are there to combat the mutant gourds and try to smash their wicked scheme!
캡틴 아메리카가 레드 스컬과 싸우고 그의 전투기 '발키리'를 그린란드에 추락시킬 때 페기와 스티브의 교신 장면이 나온다. 스티브는 불시착하여 연결이 끊어지고, 페기는 울먹이며 스티브를 부른다. 스티브가 그린란드에 불시착한지 1년 후, 페기 카터는 S.S.R의 뉴욕 지부에서 근무하고 있었다. 하지만 지부장 플린 요원은 페기를 현장에 투입시키지 않고 암호 해독 같은 사무직 업무를 시키고 있었고, 페기는 플린에게 이에 대해 따분하다며 불만을 표한다. 어느 저녁, 페기는 분석한 자료를 동료에게 건네주고 난 뒤 그 밑에 놓여있던 스티브의 훈련병 시절 사진을 다시 발견한다. 그 때 플린이 페기에게 자신과 남성 요원들이 회식할 테니 책상의 데이터들을 정리하고 퇴근하라고는 술집으로 자리를 뜬다. 페기가 못마땅한 표정으로 이를 정리하고 있을 때, 지령을 알리는 경보음이 울리는데...
July ’71 is as much a record of the daily experiences of light and shadow as it is a catalogue of domestic life. More involved with “straight photography” than Brakhage, but far more engaged with tactility and the plastics of the image than Jonas Mekas, this early work embraces the mundane—making bread in the kitchen, riding bikes by the San Francisco Bay, hanging out in a cheap-looking flat with friends, plucking a game fowl for supper—while also paying attention to the wind, water, and trees that surround these fleeting moments.
A portrait of a dedicated filmmaker who is a charming yet elusive figure in thrall to cinema and the constant perfection of his craft.
This unique video, starring "Vincent Van Goat," introduces babies and toddlers to basic colors through charming puppetry, timeless art, live-action footage, classical music and child-friendly poetry. Includes images of Van Gogh's most famous ... Full Descriptionpaintings. Featuring child-friendly arrangements of music by Brahms, Ravel, Strauss, Tchaikovsky and others.
Footage of the aftermath of the January 14 1931 earthquake in Oaxaca, Mexico.
An off-screen narrator remembers a time he was five years old, walking to school in a heavy rain, wearing a yellow slicker and cap. He relates to us that a boy he'd never seen before ran up to him and said that it was raining worms. Our lad of five is on the cusp between believing anything he hears and entering the age of reason. He asks for proof. He holds out his hand.
Terra Incognita is a lensless film whose cloudy pinhole images create a memory of history. Ancient and modern explorer texts of Easter Island are garbled together by a computer narrator, resulting in a forever repeating narrative of discovery, colonialism, loss and departure.
A short film by Walerian Borowczyk in two parts. The first 'panel' follows the morning routine of Leon Boyer who, despite being almost 100 years old, still farms the land, drives a vintage car, and plays with his two dogs. The second panel shows shots of beautiful flowers and a cat, to a recording of Tino Rossi singing 'La romance de Nadir / Je crois encore entendre' from Bizet's opera 'Les pêcheurs de perles'.
In a 13-minute navigation, Nestler takes us downstream the Rhine River. The opportunity of cheap water transport kept prices of raw material down and made the Rhine one of the most important arteries of industrial transport in the world.
CICLÓN is a coverage of hurricane Flora's sweeping the Cuban provinces of Camagüey and Oriente in October 1963: the damage, the evacuation of the villages, and the aid to victims.
A camera moves back and forth at an increasing pace. Back and forth, back and forth...
It is winter and a snowman comes alive. On his adventure he will find a calendar that will make him wish to know the spring.
Hutton's most impressive work ... the filmmaker's style takes on an assertive edge that marks his maturity. The landscape has a majesty that serves to reflect the meditative interiority of the artist independent of any human presence. ... New York is framed in the dark nights of a lonely winter. The pulse of street life finds no role in NEW YORK PORTRAIT; the dense metropolitan population and imposing urban locale disappear before Hutton's concern for the primal force of a universal presence. With an eye for the ordinary, Hutton can point his camera toward the clouds finding flocks of birds, or turn back to the simple objects around his apartment struggling to elicit a personal intuition from their presence. ... Hutton finds a harmonious, if at times melancholy, rapport with the natural elements that retain their grace in spite of the city's artificial environment. The city becomes a ghost town that the filmmaker transforms into a vehicle reflecting his personal mood.
Momotaro, the hero of the story, is born out of a giant peach his foster mother finds floating on the river.
Hinrich, the son of a feudal German landowner, falls in love with the beautiful daughter of one of his father's serfs despite opposition from both families. But when he actually offers marriage to her, this is going too far. The return of his brother Detlev, with an unscrupulous aristocratic bride of his own and a rival claim to their father's estates, proves to be the trigger for tragedy.
On a tropical island, a native boy sings "Pagan Moon" to his sweetheart. Later, he plays music underwater with an octopus-pianist and other jazz-loving sea life.
In Rembrandt, Haanstra shows that it is possible to make a fascinating film only with images from paintings. He had to travel though all over Europe to numerous museums and private owners in order to film the works of art. In the work of the great painter, Haanstra recognizes his particular interest in man as an individual human being, cutting straight through all the religious motives. And Haanstra also wants to see Rembrandt as an individual.
Bartholomew Cubbins has SO MANY HATS. Every time he removes one in the presence of the King, it is replaced magically with another. This enrages the King, who brings him to trial, and to the ultimate sentence.
Three wordless rituals: birth, between, and rebirth. A woman lies at the bottom of a swimming pool, alone. The camera pans her body. She starts to rise, then sinks; convulsions follow and then she rises and hovers above the pool. A shirtless man in white pants stands in an asphalt lot, a car visible on either side. Convulsions begin. The cars back up, still facing him and each other. They pause; they race toward him. He leaps. A youth, shirtless and in white shorts, stands in front of a tall building. Doors open, he enters and walks to an elevator. Convulsions strike him as he rides to a top floor, exits the elevator, pauses, and runs toward a window. He crashes through.
Are we truly free? Are our desires truly our own or merely imposed products of the society we live in? The question this film is asking is this: are we slaves to the culture and society we were born in or is there a way to escape after all?
Six men. The forest. The menace is there somewhere. Armed, ready, looking for action, they wander, day and night, striving for a confrontation.