New York Portrait, Chapter I (1979)
장르 : 다큐멘터리
상영시간 : 16분
연출 : Peter B. Hutton
시놉시스
Hutton's most impressive work ... the filmmaker's style takes on an assertive edge that marks his maturity. The landscape has a majesty that serves to reflect the meditative interiority of the artist independent of any human presence. ... New York is framed in the dark nights of a lonely winter. The pulse of street life finds no role in NEW YORK PORTRAIT; the dense metropolitan population and imposing urban locale disappear before Hutton's concern for the primal force of a universal presence. With an eye for the ordinary, Hutton can point his camera toward the clouds finding flocks of birds, or turn back to the simple objects around his apartment struggling to elicit a personal intuition from their presence. ... Hutton finds a harmonious, if at times melancholy, rapport with the natural elements that retain their grace in spite of the city's artificial environment. The city becomes a ghost town that the filmmaker transforms into a vehicle reflecting his personal mood.
일자리가 없어 도시를 배회하는 떠돌이는 어느날 아침 산책길에서 꽃 파는 눈먼 소녀(를 만난다. 떠돌이는 마지막 동전을 털어서 꽃을 사주고, 육중한 차문 닫히는 소리에 소녀는 그를 부자로 오인한다. 소녀에게 애정을 느낀 떠돌이는 부자 행세를 하며 가깝게 지내고, 그녀의 눈을 수술할 비용을 마련해 주기로 약속한다. 어느 날 술에 취해 물에 빠진 백만장자를 구해준 떠돌이는 그와 친구가 되는데, 백만장자는 술에 취했을 때만 그를 알아보고 술이 깨면 그를 도둑으로 오인한다. 백만장자가 술에 취했을 때 소녀의 수술비를 얻어낸 떠돌이는 그가 술이 깨기 전에 달아나 소녀에게 돈을 전해주고 사라지는데...
A social worker is coming to Gru's house to check if it's suitable for children. Margo, Edith, Agnes and the Minions must take care of the situation.
크노크라는 괴상한 노인의 부동산 중개소 직원인 후터는 비스보르크라는 한 소도시에 그의 부인 엘렌과 살고 있었다. 어느날 크노크는 비스보르크에 집을 한 채 사겠다는 오를록 백작의 편지를 받고 후터를 백작의 성으로 급히 보낸다. 후터는 자신이 오랫동안 집을 비우는 것을 슬퍼하는 부인을 친구인 하딩의 집에 머무르게 하고 백작의 성을 향해 떠난다. 길을 가다 어느 덧 해가 저물어 한 여관에 머무르게 된 후터는 우연히 조그마한 책자를 발견한다. 책에는 흡혈귀에 대한 섬뜩한 이야기가 씌여 있다. 이 영화의 사이 사이에는 훗날 비스보르크에서 일어날 일을 예언이라도 하는 듯한 내용이 삽입되어 있다. 다음날 다시 백작의 성을 향해 길을 가던 도중 고갯길에 다다르자 공포감을 느낀 짐꾼들은 더 이상 가기를 거부하고 후터는 할 수 없이 혼자서 길을 떠난다. 그런데 이때 어디선가 기괴한 인상의 마부가 홀연히 나타나 후터를 목적지인 오를록 백작의 성까지 눈깜짝할 사이에 데려다 준다. 성에 도착한 후, 어딘지 섬뜩한 느낌을 주는 오를록 백작을 만나 후터는 식사대접을 받고 하룻밤을 지낸다. 다음날 목에 무언가 물린 자국이 난 것을 발견하지만 후터는 모기에게 물린 것으로 간주해 버린다. 다시 오를록 백작과 만나 집에 대한 매매 이야기를 하는 도중 우연히 백작은 후터의 부인 엘렌의 사진을 보게된다. "당신 부인의 목이 참 아름답군요"라면서 백작은 의미심장한 표정으로 후터의 바로 맞은편에 있는 집을 사겠다고 한다. 이날밤 후터는 자신의 방으로 침투해 들어오려는 혼령을 만나게 되고 혼비백산하여 지하실로 내려가게 되는데, 지하실에 놓인 관속에서 죽은 시체와 같이 누워있는 오를록 백작이 눈을 뜨고 후터를 향해 일어선다. 완전히 공포에 사로잡힌 후터는 자신이 성에 갇힌 사실을 인식하고 어떻게든 성을 빠져 나갈 궁리를 한다.
산업의 기계화와 대공황이 맞물려 힘든 시절, 공장의 컨베이어 벨트 위에서 하루 종일 나사못 조이는 일을 하는 찰리. 찰리는 반복되는 작업에 착란 현상을 일으키고, 눈에 보이는 모든 것을 조여버리는 강박 관념에 빠지고 만다. 그는 급기야 정신 병원에 가게 되고, 거리를 방황하다 시위 군중에 휩쓸려 감옥살이까지 하게 된다. 몇 년 후 감옥에서 풀려난 찰리는 부모를 잃고 고아가 된 한소녀를 만난다. 그녀의 도움으로 카페에서 일하게 되고 서로를 의지하며 새로운 희망을 가진다. 둘은 행복하고 단란한 가정을 꿈꾸며 일자리를 찾아 헤매지만 매번 다시 거리로 내몰리고 마는데...
Mia recounts her most intimate confessions, uncensored, in her first approach to a totally new world of domination and submission.
A documentary following young Anishinaabe water activist Autumn Peltier as she travels to the UN to preserve the future of Indigenous communities.
A folk horror movie about a woman who follows her boyfriend into the woods for a romantic surprise only to find something far more sinister. Inspired by thousands of witness accounts documenting the ongoing phenomenon of a certain species of shape-shifting creature in the forests of North America.
디즈니에서 제공하는 극장용 단편 시리즈. 이 재미있는 단편은 픽사 스튜디오에서 애니메이터겸 스토리 아티스트로 재직 중인 한인 직원 피터 손씨가 직접 감독한 것으로 아기들을 만들어내는 회색 구름 '거스'와 '아기들을 배달하는 황새 펙을 등장시켜 이미 미국 내에서는 좋은 반응을 얻어냈다.
집에서 쫓겨난 톰과 제리는 '환상의 수퍼 레이스'에 참가하게 된다!
과연 그들은 우승을 할 수 있을까?
특별한 날이 없다고? 트롤 여왕 파피는 문득 깨닫는다. 트롤은 매일이 새로운데, 버겐은 매일이 똑같다는 사실! 버겐을 위한 홀리데이 만들기 대작전은 그렇게 시작됐다.
Deadpool sees an opportunity to save the day, but it doesn't go entirely as planned.
A kid begs to stay home while his older sister runs to the store. After she leaves, he wishes he would have gone because he doesn’t feel comfortable being at home in the dark as strange things start to happen...
스노글토그에 히컵과 투슬리스, 라이트 퓨리와 새끼들까지 모두 버크 섬에 모인다
A very old woman wants to have dinner with her friends. As they are all dead, the butler has to play the role of every guest.
디킨스의 크리스마스 고전 소설을 개작한 애니메이션
산타와 루돌프가 마다가스카 섬에 추락하고, 알렉스, 마티, 글로리아, 멜만과 익살스러운 펭귄들은 위기에 처한 크리스마스를 구하려 한다.
세상에 둘도 없는 친구이자 가족인 강아지 ‘스파키’를 사고로 잃은 천재 과학소년 ‘빅터 프랑켄슈타인’은 우연히 수업 시간에 전기 쇼크로 개구리를 되살리는 실험을 본 후, ‘스파키’를 되살리기 위한 비밀 작전에 돌입한다. 비바람이 몰아치던 날, 무덤 속 ‘스파키’는 ‘빅터’의 간절한 소원대로 백만 볼트의 전기 충격을 받은 후 다시 숨 쉬기 시작한다. 문제는 단 하나, ‘스파키’가 더 이상 예전의 모습이 아닌 온 몸에 꿰맨 자국과 철심이 박힌 채 되살아났다는 것! 사상초유의 부활견 ‘스파키’의 존재를 알게 된 ‘빅터’의 악동 친구들은 같은 방식으로 마을 곳곳에 잠들어 있던 친구들을 깨우기에 이르는데...
Margo, Edith, and Agnes spot an ice cream truck. The three of them go after the truck but Agnes falls as she attempts to pedal to the truck. The Minions, seeing her so upset by this, decide to build her a unicorn-themed motorcycle. Agnes goes for a little ride around town.
A Minion, seeing many owners walk their dogs, wants a puppy of his own. He tries to leash a ladybug but fails. Luckily, a UFO that sweeps away the ladybug somehow agrees to become a Puppy.
In Titan's Goblet refers to a landscape painting by Thomas Cole circa 1833. The film is intended as a homage to Cole, who is regarded as the father of the Hudson River School of painting.
Chapter Two represents a continuation of daily observations from the environment of Manhattan compiled over a period from 1980-1981. This is the second part of an extended life's portrait of New York.
A portrait of a dedicated filmmaker who is a charming yet elusive figure in thrall to cinema and the constant perfection of his craft.
Migration is an analysis of an image, a metaphorical exercise in perception and representation, illusion and reality, microcosm and macrocosm, nature and consciousness.
Short poetic documentary about the southern sea in the Netherlands.
Peter Hutton’s meditation on the Hudson River.
In 2005, a suicide bomber walked into Ashraf's wedding, killing 27 people. Now he is on a quest to confront terrorism around the globe.
An investigation of the emotional and economic value of Africa's most lucrative export: filmed poverty. Deep in the interiors of the Congo, Dutch artist Renzo Martens single-handedly undertakes an epic journey and launches an emancipatory program that helps the poor become aware of what is their primary capital resource: Poverty. After three years of traveling through the Democratic Republic of the Congo he asks the question: "Who owns poverty?
A stunning study of real-time light changing from day to night which was filmed in a forest high up in California’s Sierra Nevada Mountains
Raymundo Gleyzer's documentary on o community of Pottery Makers in the west of Cordoba province in Argentina who create pieces to sell to the tourists.
It’s a black-and-white record of European cities in the dark (2-5am), from Basle to Belfast. Quiet, and meditative, what emerges most strongly is an eerie sense of city landscapes as deserted film sets, in which the desolate architecture overwhelms any sense of reality. The only reassurance that we are not in some endless machine-Metropolis is the shadow of daytime activity: a juggernaut plunging through a darkened village, a plague of small birds in the predawn light. The whole thing is underscored by a beautiful ‘composed’ soundtrack, from quietly humming streetlights to reggae and the rumble of armoured cars in Belfast. A strange and remarkable combination of dream, documentary and science-fiction.
Documentary about men who are fighting one of the elements in the 21st century: mine workers in Germany, king crab fishers of the Bering Sea, Russian "Smokejumpers" and astronaut training.
A short treatise on the semiotics of capital, happiness, and phenomenology under the flickering neon of global capitalism.
An off-screen narrator remembers a time he was five years old, walking to school in a heavy rain, wearing a yellow slicker and cap. He relates to us that a boy he'd never seen before ran up to him and said that it was raining worms. Our lad of five is on the cusp between believing anything he hears and entering the age of reason. He asks for proof. He holds out his hand.
Terra Incognita is a lensless film whose cloudy pinhole images create a memory of history. Ancient and modern explorer texts of Easter Island are garbled together by a computer narrator, resulting in a forever repeating narrative of discovery, colonialism, loss and departure.
On May 30, 1889 the South Fork Dam, which maintained a pleasure lake for wealthy Pittsburgh industrialists and their families, failed due to very heavy rains and poor maintenance by the dam's owners. The burst dam sent a wall of water and debris, 40 feet high and half a mile wide, 14 miles downstream to the bustling industrial city of Johnstown, Pennsylvania. More than 2000 people lost their lives in the disaster. This documentary tells the story, and tells us that the disaster was easily avoidable.
The first part (winter) of a seasonal study of the Hudson river in New York.
American Colour was funded by the Images Festival and the Deluxe Cinematic Vision Award. "Joshua Bonnetta’s American Colour (note the bi-national spelling), was shot on old rolls of 16mm Kodachrome during a pilgrimage from the stock’s birthplace in upstate New York to Kansas, where its final rolls were processed earlier this year. Like a postscript to Dean’s Kodak, American Colour explores Kodachrome’s historic use and singular hues, doing so with digital means in the wake of its obsolescence.