Afternoons of Solitude

장르 : 다큐멘터리

상영시간 : 2시간 0분

연출 : Albert Serra
각본 : Albert Serra

시놉시스

The first documentary to tackle the aesthetic side of bullfighting in all its complexity and to do so with the expressiveness and plastic and conceptual refinement of director Albert Serra.

출연진

Andrés Roca Rey
Andrés Roca Rey
Self
Pablo Aguado
Pablo Aguado
Self

제작진

Albert Serra
Albert Serra
Director
Albert Serra
Albert Serra
Screenplay
Montse Triola
Montse Triola
Executive Producer
Luis Ferrón Ferri
Luis Ferrón Ferri
Executive Producer
Pierre-Olivier Bardet
Pierre-Olivier Bardet
Executive Producer
Jordi Ribas
Jordi Ribas
Sound
Artur Tort
Artur Tort
Director of Photography

비슷한 영화

그녀에게
간호사 베니뇨는 발레 학원에서 춤추고 있는 알리샤를 보고, 그녀의 아름다운 모습에 사랑에 빠진다. 갑작스러운 교통사고로 알리샤가 코마 상태에 빠지게 되자, 베니뇨는 헌신적인 사랑으로 그녀 곁을 지킨다. 여행지 기자 마르코는 투우사 리디아를 인터뷰하기 위해 그녀를 찾아간다. 사랑의 상처를 지닌 마르코와 리디아는 서로에게 빠져들며 연인으로 발전하지만 리디아가 투우 경기 도중 사고로 정신을 잃는다. 병원에서 만난 두 남자, 베니뇨와 마르코는 코마 상태에 빠진 그녀들을 보살피며 친구가 된다. 알리샤와 소통한다고 느끼며 끊임없이 말을 건네는 베니뇨와 달리 마르코는 이제 리디아의 사랑을 느낄 수 없다는 사실에 절망한다. 결국 리디아를 떠난 마르코는 그녀의 사망 소식과 함께 베니뇨가 감옥에 수감된 소식을 전해 듣는데...
하몽 하몽
실비아(Silvia: 페네로프 크루즈 분)는 고속도로변에서 매춘 술집을 운영하는 카르멘(Carmen: 안나 칼리에나 분)의 조카(국내 번역에는 조카지만, 실제 설정은 어머니임)로 팬티 회사의 공장에서 일하는 아름답고 관능적인 처녀이다. 실비아는 팬티 공장 사장의 아들 호세(Jose Luis: 조디 몰라 분)와는 연인 사이인데 호세의 어머니 콘치타(Conchita: 스테파니아 샌드렐리 분)의 맹렬한 반대는 두 사람을 힘들게 한다. 창녀의 조카라 비천한 신분에도 이유가 있지만 그보다 호세의 아버지 마뉴엘(Manuel: 후안 디에고 분)이 카르멘과 불륜의 관계를 맺고 있다는 사실을 알기 때문이다. 호세가 실비아와의 결혼 승락을 구하려 하자 두 사람 사이를 갈라놓기로 작심한 콘치타는 햄 건조 공장에서 일하는 투우사 지망생 라울(Raul: 하비에르 바르뎀 분)을 고용하여 실비아를 유혹하도록 주문한다. 이 과정에서 라울의 젊은 육체에 사로잡힌 콘치타는 라울과 불륜 행각을 벌이고 라울의 접근으로 마음이 흔들리기 시작한 실비아 때문에 번뇌에 빠진 호세는 카르멘과 육체 관계를 갖는다. 한편, 실비아와도 관계를 한 라울과 콘치타와 정사 장면을 목격하고 이성를 잃어버린 호세는 라울을 죽여버리겠다고 결심, 햄 건조공장에서 라울과 결투를 벌이지만 오히려 라울에게 맞아 죽고, 이때 건조장에 나타난 실비아, 카르멘, 마뉴엘은 통한의 눈물을 흘린다.
The Last Tango in Acapulco
A young woman drifts into a life of prostitution after being sexually assaulted by her father. On a trip to Acapulco, she falls in love with a handsome bullfighter.
마타도르
은퇴한 투우사인 디에고 몽테스는 투우사 양성소를 개설하여 제자들을 가르친다. 제자 엔젤은 디에고의 애인 메바를 겁탈한 후, 양심의 가책으로 경찰에 자수한다. 경찰은 엔젤을 조사하는 과정에서 투우양성소를 찾게 되고, 마리아는 엔젤의 변호사로서 디에고와 만나게 된다. 그들은 첫눈에 사랑에 빠진다. 질투를 느낀 에바는 경찰에 디에고의 숨겨진 죄상을 폭로하게 되고 경위는 마리아와 디에고를 추적한다. 그 시각에 경찰의 추적사실을 알게된 디에고와 마리아는 비밀한 장소에서 뜨거운 사라의 절정을 맞으며 이승의 사랑을 하직한다.
볼레로
맥은 학교 공부에 전념하느라 뒤졌던 자유로운 삶을 찾아 졸업식이 끝나자마자 그녀는 자기 순결의 꽃을 꺾어줄 아라비아의 족장을 찾아 여행을 떠난다. 같이 동행한 사람은 그녀의 운전사 카튼과 친구 카타리나였다. 그들은 모로코 사막으로 가 족장을 만나게 되고 그의 텐트로 초대받아 이색적인 사랑의 유혹에 몸을 맡기나 족장은 술에 골아떨어져 그의 신성한 의무를 다하지 못한다. 맥은 족장에게 걸었던 기대가 허물어지자 스페인으로 떠나 그곳에서 정열적인 투우사 엔젤을 만나게 되고 그에게 자신의 순결을 선물로 주기위해 침실로 초대해 정열을 불태운다. 그러던 중 한밤 중에 난데없이 모로코 족장이 나타나 맥을 납치해 가나 엔젤이 결국은 그녀를 구출해내며 두 연인은 끝내 결혼에 골인하게 된다.
판도라
스페인의 바닷가에서 어부들이 두 남녀의 시체를 발견한다. 사람들이 놀라는 가운데 한 노인만이 이들의 사연을 알고 있는 듯하다. 과거, 판도라는 모든 남자들이 연모했지만 정작 그녀는 어떤 남자도 사랑하지 않는다. 그때 신비에 싸인 선장 헨드릭이 마을에 등장하자 판도라는 마음이 흔들리는 걸 느낀다. 그러나 사실 헨드릭은 신의 저주를 안고 살아가는 남자였다.
Ni sangre ni arena
Cantinflas enjoys the bullfight show, and wants to crash in every of these spectacles. Also, there's a professional bullfighter, Manolete, who is identical to Cantinflas. Manolete has to give a bullfight show in a village, but Cantinflas arrives first as a stowaway in a train, and he'll be mistake by the real bullfighter. Cantinflas will give us a demonstration of courage.
The Bobo
Unsuccessful singing bullfighter Juan arrives in Barcelona to try his luck in a big town. He finally persuades a devious local impresario to book him, but only on the condition that Juan first manages to spend an evening with Olimpia, a "shrewd merciless beauty" who seems effortlessly to collect apartments and Maserati sports cars while leaving a trail of broken hearts behind her. Juan approaches the challenge by pretending to her he is an emissary for a rich count. Written by Jeremy Perkins
The Kid from Spain
Eddie and his Mexican friend Ricardo are expelled from college after Ricardo put Eddie in the girl's dormitory when he was drunk. Per chance Eddie gets mixed up in a bank robbery and is forced to drive the robbers to safety. To get rid of him they force him to leave the USA for Mexico, but a cop is following him. Eddie meets Ricardo there, Ricardo helps him avoid being arrested by the cop when he introduces Eddie as the great Spanish bullfighter Don Sebastian II. The problem is, the cop is still curious and has tickets for the bullfight. Eddie's situation becomes more critical, when he tries to help Ricardo to win the girl he loves, but she's engaged to a "real" Mexican, who is, unknown to her father, involved in illegal business. While trying to avoid all this trouble, Eddie himself falls in love with his friend's girl friend's sister Rosalie, who also want to see the great Don Sebastian II to kill the bull in the arena.
Brilliantine the Bull Fighter
Brilliantino the Bullfighter (originally titled Flood and Sand) is one of the first spoofs of Blood and Sand, Paramount’s smoldering matador melodrama that set box offices ablaze. Like Mud and Sand, starring Stan Laurel, the Banks parody was rushed into theaters in November 1922, while memory of the Valentino vehicle was fresh. The concept of Monty Banks impersonating the passionate matador must have been innately hilarious to audiences who had seen the original picture.
El Torero de Cordoba
A short documentary about the life and death of the bullfighter Manuel Rodriguez Manolete. It recounts his career this celebrated Spanish bullfighter who was the inspiration for the ill-fated Montalvo in Pandora and The Flying Dutchman.
Far from the Trees
An unprejudiced portrait of Spanish folklore and a crude analysis in black and white of its intimate relationship with atavism and superstition, with violence and pain, with blood and death; a story of terror, a journey to the most sinister and ancestral Spain; the one that lived far from the most visited tourist destinations, from the economic miracle and unstoppable progress, relentlessly promoted by the Franco regime during the sixties.
Love in a Hot Climate
Love in a Hot Climate (Spanish: Sangre y luces, French: Sang et lumières) is a 1954 Spanish-French drama film directed by Georges Rouquier and Ricardo Muñoz Suay. It was entered into the 1954 Cannes Film Festival.
Benítez Wants to Be a Bullfighter
Benitez pretends to be a toreador and his friends decide to pull a prank on him.
Spanish Clair de Lune
Two lovers perform a fandango dance. A jealous quarrel follows and the heart-broken swain decides to end it all. He throws himself from the window of his room, but instead of falling to his death, the anchor of a passing balloon intercepts his flight and he is taken high into the clouds. Laughing at his plight, the moon arouses the anger of the desperate lover and a battle between the two ensues.
The Trumpet Blows
In Mexico, a former bandit settles down and picks out a beautiful young dancer to be his wife. His younger brother also comes home after having spent years in the U.S., and falls in love with his brother's intended fiancé. Rather than cause problems, the younger brother goes to Mexico City to become a matador. While there, he gets word that the police, who have been hunting his brother, have finally captured him.
Camelia
A woman of low estate is beloved of a promising young man, but sacrifices her love for him in order to protect his future and reputation.
Long Live Madrid, Which Is My Town!
The bullfighter Marcial Lalanda financed and starred in this film about the rivalry between two bullfighters for the ill-fated love of the same woman. It features scenes of bullfights shot by Enrique Blanco using polychromatic film for the first time in Spain. Considered one of the greatest Spanish silent films.
The Magnificent Matador
Karen Harrison is a spoiled, rich, American predator who falls head-over-heels for the brooding, tormented, about-to-retire matador, Luis Santos who has inexplicably run away prior to a corrida that was to occasion the "alternativa" of a young, up-and-coming bullfighter.
El primer torero porno
A teacher whose true vocation is that of a bullfighter and, since bullfights are frowned upon in Catalonia, he is having a hard time working on what he likes. The crisis will force him to work in a theater performing a pornographic act to replace his partner's partner, whose social security problems have forced him to leave his job.