Jusqu'ici, tout va (2022)
장르 : 드라마
상영시간 : 1시간 7분
연출 : Francesc Cuéllar
각본 : Francesc Cuéllar
시놉시스
In the middle of shooting a film, the lead actress meets with the director to discuss a problematic scene.
1956년, ‘세기의 섹스 심볼’로 불리우며 전세계의 사랑을 한 몸에 받고 있던 ‘마릴린 먼로’는 영화 의 촬영 차 영국을 방문하게 된다. 언론과 대중들의 뜨거운 관심 속에 촬영은 시작되지만, ‘마릴린’은 감독이자 남자 주인공인 ‘로렌스 올리비에’와의 잦은 의견 충돌과 낯선 곳에서의 외로움으로 점점 지쳐간다. 그런 그녀를 위로해준 사람은 조감독 ‘콜린’ 뿐. ‘마릴린’은 한결같이 친절하고 따뜻하게 대해주는 ‘콜린’에게 점차 끌리게 되고, ‘콜린’ 역시 예민하지만 사랑스러운 ‘마릴린’의 매력에 흠뻑 빠지게 된다. 결국 두 사람은 숨막히는 촬영장을 벗어나 일주일간의 달콤한 시간을 보내게 되는데…
Italy, 1970. An increasing legion of harmless warriors begins a peaceful struggle for sexual freedom through pornography, shaking and shocking religious authorities and conservative political institutions. They are ironic, happy, crazy. They are dreamers, defenders of definitive communion between body and soul. But they were censored and humiliated. They were mistreated and arrested for demanding loud a new cultural renaissance.
Spain, 1970s. A Clockwork Orange, a film considered by critics and audiences as one of the best works in the history of cinema, directed by Stanley Kubrick and released in 1971, was banned by the strict Franco government. However, the film was finally premiered, without going through censorship, during the 20th edition of the Seminci, the Valladolid Film Festival, on April 24, 1975. How was this possible?
수많은 걸작을 탄생시킨 영화감독 살바도르 말로(안토니오 반데라스). 약해진 몸과 마음으로 활동을 중단한 채 지내고 있다. 어느 날 그는 리마스터링된 본인의 영화 시사회에 참석해달라는 제안을 받는다. 32년 만에 자신의 영화를 재관람한 살바도르는 전과 다른 감상을 얻고 생각에 잠긴다. 그는 주연 배우였던 알베르토(아시에르 에테안디아)를 찾아가 함께 시사회에 가자고 말한다. 과거 사이가 좋지 않던 둘의 만남은 서먹하기 이를 데 없지만, 이내 전보다 가까워져 시사회에 동반 참석하기로 한다. 그러던 중 알베르토는 우연히 살바도르의 글을 읽고 이에 깊게 매료되는데…
Hawaii, May 1977. After the success of Star Wars, George Lucas and Steven Spielberg meet to find a new project to work on together, the former as producer, the latter as director. The story of how the charismatic archaeologist Indiana Jones was born and how his first adventure, released in 1981, triumphed at box offices around the world.
A group of college students, led by Claudia, decide to investigate a local tower that has figured prominently in disturbing reoccurring dreams Claudia has been having. They are suspended from school for their antics, but Claudia learns from one of the female staff members that the person in the dream is a student who killed herself years before and that the headmistress has seen her ghost.
대중의 가슴을 시원하게 뚫어줬던 이소룡의 주먹 한 방. 그 시작은 어땠을까. 액션 영화로 60년대 홍콩을 사로잡았던 제작사 '쇼 브라더스'부터 지금의 할리우드 블록버스터까지. 길이 남을 영화 속 쿵푸 이야기를 조명한다.
17대 1로 싸우는 주인공부터 운명 같은 남녀의 첫 만남, 폭발 후 멀쩡히 걸어가는 장면까지. 배우들과 내부 관계자들이 할리우드 영화의 전형적인 클리셰를 가감 없이 파헤친다.
낡고 오래된 복화극장은 내일이면 문을 닫을 예정이며, 그 마지막 상영작으로 호금전 감독의 <용문객잔>을 상영하고 있다. 쏟아지는 폭우를 뚫고 극장에 모인 관객 중에는 동성애 파트너를 찾는 젊은 일본 남자, 야한 옷차림으로 연신 피스타치오를 까먹는 젊은 여자, 그리고 손자의 손을 잡고 온 노인 마오티엔이 있다. <용문객잔>은 이 노인의 배우 데뷔작이었지만 극장의 다른 이들은 그 사정을 알 리 없다. 사람인지 유령인지 알 수 없는 이들이 객석과 복도, 화장실을 떠도는 가운데 그 동안 이 극장을 지켜온 두 사람, 다리를 저는 여자 매표원과 젊은 영사기사 역시 마지막까지 서로를 스쳐갈 뿐이다.
Deep Throat, a pornographic film directed by Gerard Damiano, a film-loving hairdresser, and starring Linda Lovelace, a shy girl manipulated by a controlling husband, was released in 1972 and divided audiences, who began to talk openly about sex, desire and female pleasure; but also about violence and abuse; and about pornography, until then an almost clandestine industry, as a revolutionary cultural phenomenon.
예일 대학을 우등으로 졸업한 청년 토드는 헐리우드에서 성공하려는 원대한 야망을 품고 캘리포니아로 온다. 그가 세를 얻은 낡은 아파트는 어릿 광대 출신인 해리 그레너와 스타에의 꿈을 키우고 있는 아름다운 딸 훼이 그리너가 살고 있다. 토드는 첫 눈에 훼이에게 끌리지만 엑스트라 일을 하며 가난과 싸우는 훼이는 그를 거들떠 보지도 않는다. 훼이는 아버지 해리가 죽자 장례 비용을 위해 고급 창녀로 전락하지만 토드의 설득으로 곧 빠져나온다. 그녀는 돈 많고 소심한 중년 남자 호머 심슨과 동거하지만 그를 위도적으로 학대하고 방탕한 생활에 빠진다. 불우한 어린 시절을 보내고 훼이에게서 위안을 찾던 호머는 결국 그녀가 집을 나가자 정신 이상을 일으킨다. 토드는 이런 어두운 헐리우드의 이면과 냉혹함에 환멸을 느끼게 되고 군중의 일대 혼란 사태가 일어난다.
배짱과 매력이 넘치는 ‘에롤 플린’은 파푸아뉴기니에서 영화 제작자들의 호위를 맡아 정글숲을 탐험하던 중, 우연히 무자비하게 살해당한 황금 탐사자의 시신을 발견한다. 이를 보고 그곳 어딘가에 황금이 있음을 직감한 ‘플린’. 황금을 쟁취하기로 마음먹은 그는 식인종과 악어라는 위협도 불사하고 친구들과 함께 황금을 찾아 나서는데…
This feature-length documentary delves into the trilogy, opening with the inspiration and vision for the new Batman films and inching its way toward the Rises finale and the culmination of nearly a decade of creative blood, sweat and tears. Candid, thoughtful and extensive, and comprised of revealing behind-the-scenes footage, countless interviews, audition tapes (with Christian Bale and Cillian Murphy doning the cape and cowl), and a narrative grip and momentum all its own, it leaves no stone unturned.
A hilarious introduction, using as examples some of the best films ever made, to some of Slovenian philosopher and psychoanalyst Slavoj Žižek's most exciting ideas on personal subjectivity, fantasy and reality, desire and sexuality.
전작 영화 강의에 이어 이번에는 지젝이 등장하여 이데올로기 문제를 중점적으로 다룬다. 그가 다루는 핵심은, 우리가 믿는 것과 행동 하는 것 사이의 간극과 시차이다. 그의 책을 통해 잘 알려진 내용들이지만 , 를 인용하며 해설을 전하고 있다. 시청각 지젝 개론서라 부를 만 하다.
Likely in June 1897, a group of people are standing along the platform of a railway station in La Ciotat, waiting for a train. One is seen coming, at some distance, and eventually stops at the platform. Doors of the railway-cars open and attendants help passengers off and on. Popular legend has it that, when this film was shown, the first-night audience fled the café in terror, fearing being run over by the "approaching" train. This legend has since been identified as promotional embellishment, though there is evidence to suggest that people were astounded at the capabilities of the Lumières' cinématographe.
스웨덴의 포뢰 섬에 위치한 잉마르 베리만 감독의 집은 전세계의 영화감독들에게는 성지와도 같은 의미가 되었다. 미카엘 하네케, 클레어 드니, 이안, 라스 폰 트리에 등이 이곳에 찾아와 베리만의 개인공간을 둘러보며 그들 각자에게 베리만 감독과 그의 작품들은 어떤 의미인지를 회고한다. 이곳에 오지 못한 우디 알렌, 마틴 스콜세지, 웨스 앤더슨은 뉴욕에서 이야기에 동참한다. 거장감독들이 밝히는 베리만에 대한 애증의 기억들, 혹은 우리가 모르던 베리만 이야기.
In 1939, boy-wonder Orson Welles leaves New York, where he has succeeded in radio and theater, and, hired by RKO Pictures, moves to Hollywood with the purpose of making his first film.
아마존 정글 속에 오페라 하우스를 지어 최고의 오페라 공연을 무대에 올리려 하는 열렬한 오페라광 피츠카랄도의 이야기를 그린 베르너 헤어초크의 1982년작 의 제작 과정을 담은 다큐멘터리. 헤어초크는 실제로 아마존 정글에서 무모한 로케이션 촬영을 감행했고, 주연을 맡은 클라우스 킨스키, 클라우디아 카르디날레를 비롯한 제작진은 점점 지쳐 갔다. 레스 블랭크가 헤어초크의 광기 어린 창작열에 두려움 없이 다가갔으며, 블랭크의 최고작으로 평가받고 있다.
A personal and captivating account of the extraordinary life and work of Ingrid Bergman (1915-82), a young Swedish woman who became one of the most celebrated actresses in world cinema.