안녕, 용문객잔 (2003)
장르 : 드라마, 코미디
상영시간 : 1시간 22분
연출 : Tsai Ming-liang
시놉시스
낡고 오래된 복화극장은 내일이면 문을 닫을 예정이며, 그 마지막 상영작으로 호금전 감독의 <용문객잔>을 상영하고 있다. 쏟아지는 폭우를 뚫고 극장에 모인 관객 중에는 동성애 파트너를 찾는 젊은 일본 남자, 야한 옷차림으로 연신 피스타치오를 까먹는 젊은 여자, 그리고 손자의 손을 잡고 온 노인 마오티엔이 있다. <용문객잔>은 이 노인의 배우 데뷔작이었지만 극장의 다른 이들은 그 사정을 알 리 없다. 사람인지 유령인지 알 수 없는 이들이 객석과 복도, 화장실을 떠도는 가운데 그 동안 이 극장을 지켜온 두 사람, 다리를 저는 여자 매표원과 젊은 영사기사 역시 마지막까지 서로를 스쳐갈 뿐이다.
Christine is a pasty-faced teen in a windbreaker and ill-fitting striped shirt who walks endlessly from one friend's house to another, delivering heroin while their parents are absent.
Natan tells the remarkable story of Bernard Natan, a Romanian immigrant who came to Paris in 1905 and was involved almost immediately with French cinema. He took control of the Pathe film group in the late 1920s and went on to produce epic films such as Les Miserables. But Natan has become largely written out of French film history for various different reasons. I will not go into details here as the story is an excellent one, suffice to say that his ethnicity and subsequent rumours plagued Natan almost from the start of his career. His ‘comeuppance’ for his alleged transgressions is at the heart of this devastating documentary.
After finishing his MA in Anthropology, Hugo spends his days giving his brain a rest from the endless reading of texts by unknown authors. His only company is Luisa, the cleaning lady, with whom he plays cat and mouse. To escape the sleep of reason – which creates monsters -, Hugo exercises his lyrical vein by writing, with his friend Manuel, songs about their neighbourhood. The quiet dilettantism of our protagonist is shaken by Catarina, a young and beautiful translator who’s starting her professional life as a freelancer. Hugo is hooked and wavers. High above, a kestrel falcon hovers. It’s not the only bird of prey that can do it.
Katja is a young retiree. At 24, she is living in a circle of solitude, spending her days walking her dog and looking out of the window.
알콜 중독에 전과 기록을 가지고 있는 57세 '조'(니콜라스 케이지)는 벌목 일꾼들의 관리자로 과거를 잊고 새로운 삶을 시작한다. 어느 날, ‘조’의 일터에 낯선 15세 소년 ‘게리’(타이 쉐리던)가 찾아와 일자리를 요구하고, ‘게리’에게 묘한 동질감을 느낀 ‘조’는 그를 지켜보기 시작한다. 어린 나이임에도 불구하고 어른스럽고 믿음직스러운 ‘게리’에게 ‘조’는 점차 신뢰가 가기 시작한다. 어느 날, 게리가 아버지의 모진 학대 속에 동생을 지키기 위해 고군분투 한다는 사실을 알게 된 ‘조’. 늘 즉흥적인 삶을 살아온 ‘조’에게 불우한 환경 속에서도 강한 생활력과 의지를 가진 소년 ‘게리’는 놀랍기만 하다. 아버지에게 맞아 피를 흘리며 자신을 찾아온 ‘게리’를 ‘조’는 성가신 일에 얽히고 싶지 않다며 차갑게 밀어낸다. 조용히 살고 싶던 ‘조’는 애써 ‘게리’를 모른 채 하지만, 결국 ‘게리’의 든든한 조력자가 되어주기로 결심한다. 힘겨운 생활 속에서 서로의 든든한 버팀목이 되어주며 위안을 얻는 두 남자 ‘조’와 ‘게리’. 함께여서 더 이상 무서울 것 없는 이들에게 감당하기 어려운 시련이 찾아오는데…
What some filmmakers do when they are not making movies: they waste time; they eat and get drunk; they take a walk after watching a movie; they fall in love; they are alone or with friends, building future memories for a future movie.
A young woman wandering around meets a young man going to a casting call for a pornographic film.
홍수경보가 발령된 델리웨어 카운티에 살고 있는 파커 가족은 잠시 시내에 다녀온다던 엄마의 갑작스런 부고 소식을 듣게 된다. 하지만 가문 대대로 내려오는 전통 행사인 ‘희생절’을 준비해야 하는 가족들은 슬퍼할 겨를도 없이 장례를 치르고 행사 준비를 시작한다. 한편, 딸이 실종된 이후 실의에 빠져 외롭게 살아가고 있던 마을의 의사 배로우는 산책하던 중 강가에서 사람의 뼈로 의심되는 것을 발견하고, 직감적으로 그것이 딸의 실종 사건과 연관이 있을 것이라 생각하는데…
어느 여름 날, 아름다운 호숫가에 게이들이 약속이라도 한듯 모여든다. 프랑크는 일광욕을 하면서 마음에 드는 파트너를 찾아보지만 구석에서 늘 혼자 앉아있는 뚱뚱한 앙리와 수다를 떨다 집에 가는 일이 허다하다. 그러던 어느날 구리빛의 근육을 가진 미셸에게 강한 끌림을 느끼고 애인 사이가 된다. 얼마 후 프랑크는 미셸이 전 애인을 살해하는 장면을 목격하는데...
A montage of scenes from vintage Chinese films—most of which were considered lost until some nitrate prints were discovered in a California warehouse in the 1990s—set to the song "Hua yang de nian hua" ("Age of Bloom") by Zhou Xuan.
"Ni Muy Muy, Ni Tan Tan, Simplemente, Tin Tan. Tin Tan was one of the greatest comdedian-actors in the history of Mexican Cinema. He began his film career during the early years of what became the Golden Age of Mexican Cinema. Throughout the majority of his movies he plays the character of a pachuco; the Chicano/Mexicano in zoot suit, throwing out the tirili phrases and words, and jammin the jitty-bug. With the style and the slang down to a tee, he was picked up in Cd. Juarez Chihuahua by an acting troupe. Touring extensively through-out Mexico with the troupe landed him in Mexico City with film contracts. It was in those films that Tin Tan exposed the image of the pachuco, which Mexican Youth adopted. From the desert border-towns of Juarez y El Paso the style took off in various parts of the country, most notably in Mexico City
In 1967, Cuban documentary filmmaker Octavio Cortazar followed a projectionist whose mission was to show moving pictures to rural communities for the first time. Cortazar’s short film documents one audience’s response to its first film: Charlie Chaplin’s Modern Times.
Carol Corliss, a beautiful movie star so insecure about her celebrity that she goes around in disguise, meets a rugged outdoorsman who is unaffected by her star status.
In this animated short featuring the Bear Family, Papa Bear attempts to fix a leaky roof.
An older woman gets involved with her young neighbor.
Two men bond as one recovers from an attack and the other deals with the impending death of his grandmother.
Hong Kong cinemas had a wide range of glamorous female stars during the golden age of the 60's and 70's. The series will take the audience on a sentimental journey to the good old days and once again look at the expansive epic costume dramas and huangmei operas in which actresses played both the male and female roles. Rare interviews with Sir Run Run Shaw, stars Ivy Ling Po, Shaw Yin Yin, Tanny Tie Ni and Cheng Pei Pei are also featured.
오랜 시간 고전문헌학을 강의 하며 새로울 게 없는 일상을 살아온 ‘그레고리우스’(제레미 아이언스)는 폭우가 쏟아지던 어느 날, 우연히 위험에 처한 낯선 여인을 구한다. 하지만 그녀는 비에 젖은 붉은 코트와 오래된 책 한 권, 15분 후 출발하는 리스본행 열차 티켓을 남긴 채 홀연히 사라진다. ‘그레고리우스’는 난생 처음 느껴보는 강렬한 끌림으로 의문의 여인과 책의 저자인 ‘아마데우 프라두’(잭 휴스턴)를 찾아 리스본행 야간열차에 몸을 싣게 되는데…
A collection of short films made by the Lumiere brothers, a team of pioneering filmmakers in turn-of-the-century France, narrated by Bertrand Tavernier.
Can a burned out, has been- never was 80's rocker still rock today in the modern music world?
평범한 10대 소녀인 소피는 그동안 자신에게 소홀했던 아버지와 단둘이 튀르키예로 여행을 떠난다. 아버지와 처음으로 둘만의 오붓한 시간을 즐기는 동안, 소피는 어떻게든 자신을 즐겁게 해주려는 아버지의 새로운 이면을 보게 되는데…
전설로 기억되는 영춘권의 그랜드마스터 엽문, 어떤 고난에도 품위를 잃지 않았던 그의 아내 장영성, 궁가 64수의 유일한 후계자로서 엽문과 무술로 교감했던 궁이. 무술의 황금시대, 그들의 삶을 송두리째 바꾼 운명의 소용돌이!
여덟 개의 산과 바다를 여행하는 자와, 태산의 정상에 오른 자 중에 누가 더 큰 깨달음을 얻었을까? 멀리 네팔을 떠도는 피에트로는, 후자의 삶을 갈망했던 아버지와 산의 무게를 껴안은 친구 브루노의 삶을 생각한다.