Akbar Meshkini

Akbar Meshkini

프로필 사진

Akbar Meshkini

참여 작품

학교 가는 길
Production Design
A young girl zealously wants to go to school and learn to read and write. Almost everywhere she is met with hostility or indifference. The only young boy who takes her to his school is thrown out by the teacher, because helping her prevented him from arriving in time. On her way home she and other girls are taken as prisoners by boys playing as Taliban fighters. They tear her school book to pieces and threaten to stone their female captives.
천상의 소녀
Production Design
여기, 아프가니스탄의 수도 카불에는 할머니, 어머니와 가난하게 살고 있는 열두 살 소녀가 있다. 아버지를 비롯한 집안의 남자들은 모두 전쟁에 나가 죽었다. 어머니는 병원의 조수로 일하며 남은 가족인 할머니와 소녀를 부양하며 겨우 살아가고 있다. 어느 날 탈레반 정권이 소녀의 어머니가 일하던 병원을 폐쇄시키고 어머니는 일자리를 잃게 된다. 가족인 남자가 동행하지 않으면 밖에 나갈 수도, 일을 할 수도 없는 아프가니스탄의 탈레반 정권. 혹독한 가난에 시달리게 된 마을에서는 이에 항의하는 여인들의 시위가 매일 이어진다. 생계의 위협에 직면하게 된 소녀의 가족. 할머니는 군인의 눈을 피해 소녀를 남장시키자고 제안하는데…
Kandahar
Set Designer
After an Afghanistan-born woman who lives in Canada receives a letter from her suicidal sister, she takes a perilous journey through Afghanistan to try to find her.
내가 여자가 된 날
Assistant Director
첫 번째 이야기 어린 소녀는 아홉 번째 생일날 그녀는 이제 "여자"가 되었기 때문에 더 이상 남자 아이들과 놀아서는 안된다는 이야기를 듣는다 두 번째 이야기 남편의 반대를 무릅쓰고 자전거 경주에 참가하는 젊은 여성의 이야기. 처음에 남편이 그리고 시간이 갈 수록 점점 더 많은 마을 남자들이 그녀에게 집으로 돌아갈 것을 종용하는데... 마지막 이야기 상속받은 돈으로 이제 자신이 원하는 일을 할 수 있게 된 노년의 여성을 보여준다. 이 자유를 누리고자 그녀가 선택하는 방법은? 은 같은 시간 같은 장소에서 펼쳐지는 다른 세대의 세 여성이 꿈꾸는 자유와 여성에게 가해지는 잔인한 제약에 관해 이야기한다. 감독은 메마른 대지와 검푸른 바다가 부딪히는 해안선을 담은 풍광을 대비시키면서 미니멀리즘과 초현실주의를 동시에 느끼게 하는 영상을 통해 이란의 현실에서 여성이 된다는 것의 의미를 예리하게 되묻고 있다. (2018년 제20회 서울국제여성영화제)
내가 여자가 된 날
Art Direction
첫 번째 이야기 어린 소녀는 아홉 번째 생일날 그녀는 이제 "여자"가 되었기 때문에 더 이상 남자 아이들과 놀아서는 안된다는 이야기를 듣는다 두 번째 이야기 남편의 반대를 무릅쓰고 자전거 경주에 참가하는 젊은 여성의 이야기. 처음에 남편이 그리고 시간이 갈 수록 점점 더 많은 마을 남자들이 그녀에게 집으로 돌아갈 것을 종용하는데... 마지막 이야기 상속받은 돈으로 이제 자신이 원하는 일을 할 수 있게 된 노년의 여성을 보여준다. 이 자유를 누리고자 그녀가 선택하는 방법은? 은 같은 시간 같은 장소에서 펼쳐지는 다른 세대의 세 여성이 꿈꾸는 자유와 여성에게 가해지는 잔인한 제약에 관해 이야기한다. 감독은 메마른 대지와 검푸른 바다가 부딪히는 해안선을 담은 풍광을 대비시키면서 미니멀리즘과 초현실주의를 동시에 느끼게 하는 영상을 통해 이란의 현실에서 여성이 된다는 것의 의미를 예리하게 되묻고 있다. (2018년 제20회 서울국제여성영화제)
The Apple
Assistant Director
After twelve years of imprisonment by their own parents, two sisters are finally released by social workers to face the outside world for the first time.
Desiderium
Pharmacist
Desiderium lyrically charts the hapless loves of a three brother: Majid, they young handicapped brother with a deformed head falls in love with Aghdas, a prostitute hired by his eldest brother Habib to entertain him, not knowing the truth about her profession. Karim, the middle brother is so infatuated with a quail that he almost completely ignores his wife and her emotions. Habib himself is in love with Foroogh, a tailor lady who lives with them, while his sense of responsibility about Majid keeps him from requiting her affections.
Tranquility in the Presence of Others
Father
A colonel, who has two daughters working as nurses in Tehran, retires to a small city. The man marries a teacher from the provinces and goes with her to Tehran. However, he finds that his daughters have changed. The elder daughter eventually commits suicide and the younger daughter goes through an ill-fated marriage. The father, observing the problems of his children, goes insane and is confined to an asylum. For its political and social content, the film was banned by the government for several years.
Stranger
Ghasem (Behrouz Vosooghi) after getting released from the prison goes after his friend Abbas in the south. He there first has a fight with a guy who caused him to be jailed and then meets a...
Ahu's Husband
A family man falls in love with a widow, only to ruin his reputation and lose his wealth.
The Brick and the Mirror
Hashem is a cab driver who finds an infant child in the back seat of his cab one night after he gives a ride to a young woman. Hashem and his girlfriend, Taji, try to cope with this unwanted child. Hashem insists on getting rid of the child, Taji on keeping him.