Götz Spielmann
출생 : 1961-01-11, Wels, Austria
약력
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Götz Spielmann (born January 11, 1961 in Wels, Austria) is an Austrian director and scriptwriter.
Götz Spielmann grew up in Vienna. After High School, he lived in Paris for several months. From 1980 to 1987 he studied film direction and script-writing in Vienna at the Universität für Musik und darstellende Kunst Wien. At the Viennese Filmacadamy, his professors included Harald Zusanek and Axel Corti.
After making several short films, and receiving his diploma with Vergiss Sneider!, with the drama Erwin und Julia, Spielmann had his first great success. In 1993, his film Der Nachbar won the Vienna Filmaward at the Viennale. And in 1994, his film for television Dieses naive Verlangen was awarded with the Erich-Neuberg-Preis. In 2006, he was honored with the Upper Austrian Landeskulturpreis in the “Film” section.
Spielmann is one of the most important contemporary Austrian Film directors. His films The Stranger and Antares were the Austrian candidates for Oscar nomination for Best Foreign Language Film. Antares has been screened widely at more than thirty International Film Festivals.
Spielmann is on the committee of the Verband der Filmregisseure Österreichs (the Association of the Austrian film directors).
In the Linzer Kammerspiele (Linz, Upper Austria) he made his debut as Theatre Director with the performance of the play Der einsame Weg, written by Arthur Schnitzler. For the season 2006/2007, he wrote his first play for the theatre, the Landestheatre Linz, Imperium, which was first released on January 5, 2007 at the Linzer Kammerspiele.
In January 2009 Spielmann's Revanche was nominated for an Academy Award for Best Foreign Language Film.
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Director
Idea
Producer
는 도시와 농촌의 삶 사이에 놓인 긴장을 테마로 한 이야기이다. 확연하게 대비되는 환경에 놓인 두 자매가 영화의 주인공이다.
도시와 농촌, 부와 가난, 자유와 구속의 대비. 베를린에서 영화와 TV 배우로 남들이 부러워하는 인생을 사는 소냐는 일상에 공허함을 느끼고 늙은 아버지의 병간호를 하면서 시골에서 사는 언니 베레나를 찾는다. 한때 번성했으나 지금은 퇴락한 호텔 식당을 운영하는 베레나는 지적인 시골의사 안드레아와 불륜 관계이다. 소냐가 당도하면서 적막한 시골집에 작은 변화들이 생기기 시작하고, 자매들 사이의 긴장이 증폭된다. 소냐와 베레나는 외견상 상반된 인생을 살고 있지만, 그들 각자의 비밀을 가지고 있다는 점에서 한 통속인 인물들이다.
오스트리아를 대표하는 거장 괴츠 스필만은 헤어져 살아온 가족들의 단란한 재회 뒤에 놓인 서릿발 같은 대립을 파헤친다. 장애와 비밀을 내장한 구성원들 사이의 관계를 다룬 여느 가족드라마들처럼 는 가족들 간의 상처와 애증, 화해를 이야기한다. (2014년 15회 전주국제영화제/ 장병원)
Screenplay
는 도시와 농촌의 삶 사이에 놓인 긴장을 테마로 한 이야기이다. 확연하게 대비되는 환경에 놓인 두 자매가 영화의 주인공이다.
도시와 농촌, 부와 가난, 자유와 구속의 대비. 베를린에서 영화와 TV 배우로 남들이 부러워하는 인생을 사는 소냐는 일상에 공허함을 느끼고 늙은 아버지의 병간호를 하면서 시골에서 사는 언니 베레나를 찾는다. 한때 번성했으나 지금은 퇴락한 호텔 식당을 운영하는 베레나는 지적인 시골의사 안드레아와 불륜 관계이다. 소냐가 당도하면서 적막한 시골집에 작은 변화들이 생기기 시작하고, 자매들 사이의 긴장이 증폭된다. 소냐와 베레나는 외견상 상반된 인생을 살고 있지만, 그들 각자의 비밀을 가지고 있다는 점에서 한 통속인 인물들이다.
오스트리아를 대표하는 거장 괴츠 스필만은 헤어져 살아온 가족들의 단란한 재회 뒤에 놓인 서릿발 같은 대립을 파헤친다. 장애와 비밀을 내장한 구성원들 사이의 관계를 다룬 여느 가족드라마들처럼 는 가족들 간의 상처와 애증, 화해를 이야기한다. (2014년 15회 전주국제영화제/ 장병원)
Director
는 도시와 농촌의 삶 사이에 놓인 긴장을 테마로 한 이야기이다. 확연하게 대비되는 환경에 놓인 두 자매가 영화의 주인공이다.
도시와 농촌, 부와 가난, 자유와 구속의 대비. 베를린에서 영화와 TV 배우로 남들이 부러워하는 인생을 사는 소냐는 일상에 공허함을 느끼고 늙은 아버지의 병간호를 하면서 시골에서 사는 언니 베레나를 찾는다. 한때 번성했으나 지금은 퇴락한 호텔 식당을 운영하는 베레나는 지적인 시골의사 안드레아와 불륜 관계이다. 소냐가 당도하면서 적막한 시골집에 작은 변화들이 생기기 시작하고, 자매들 사이의 긴장이 증폭된다. 소냐와 베레나는 외견상 상반된 인생을 살고 있지만, 그들 각자의 비밀을 가지고 있다는 점에서 한 통속인 인물들이다.
오스트리아를 대표하는 거장 괴츠 스필만은 헤어져 살아온 가족들의 단란한 재회 뒤에 놓인 서릿발 같은 대립을 파헤친다. 장애와 비밀을 내장한 구성원들 사이의 관계를 다룬 여느 가족드라마들처럼 는 가족들 간의 상처와 애증, 화해를 이야기한다. (2014년 15회 전주국제영화제/ 장병원)
Producer
로버트와 수잔은 평온한 호숫가의 집에서 살고 있다. 알렉스와 타마라는 비엔나의 성매매업소에서 일한다. 그들의 삶은 알렉스의 무모한 은행 강도행각으로 인해 충돌하게 되고, 비극적인 죽음의 여파는 아무도 예측할 수 없는 파괴적인 결말로 이끈다
오스트리아의 도발적인 감독 괴츠 스필만의 최신작. "보복"은 서로 관련이 없어 보이는 네 사람의 삶이 어떻게 얽히고 영향을 주고 받는지를 보여준다. 비엔나에서 살고 있는 알렉스와 타마라는 성매매업소에서 일하고 있다. 로버트와 수잔나는 비엔나에서 몇 시간 거리의 한적한 시골에 살고 있다. 어느 날 알렉스는 자신이 저지른 무모한 강도행각 때문에 경찰 로버트와 대치하게 된다. 이 과정에서 타마라가 죽음을 맞게 되면서 네 사람의 운명은 돌이킬 수 없이 얽히게 된다. 스필만 감독은 분노와 복수, 속죄와 같은 감정을 억제된 연출을 통해서 담아낸다. 간결한 형식의 은 전통적인 의미에서의 해피엔딩은 아니지만 감독은 다음과 같이 표현하고 있다.“ 근본적으로는 내 영화에는 긍정이라는 빛이 반짝이고 있다. 인생은 결코 실수라고 할 수 없으며 어떤 삶이라도 모두 의미를 담고 있게 마련이다." (2008년 13회 부산국제영화제)
Screenplay
로버트와 수잔은 평온한 호숫가의 집에서 살고 있다. 알렉스와 타마라는 비엔나의 성매매업소에서 일한다. 그들의 삶은 알렉스의 무모한 은행 강도행각으로 인해 충돌하게 되고, 비극적인 죽음의 여파는 아무도 예측할 수 없는 파괴적인 결말로 이끈다
오스트리아의 도발적인 감독 괴츠 스필만의 최신작. "보복"은 서로 관련이 없어 보이는 네 사람의 삶이 어떻게 얽히고 영향을 주고 받는지를 보여준다. 비엔나에서 살고 있는 알렉스와 타마라는 성매매업소에서 일하고 있다. 로버트와 수잔나는 비엔나에서 몇 시간 거리의 한적한 시골에 살고 있다. 어느 날 알렉스는 자신이 저지른 무모한 강도행각 때문에 경찰 로버트와 대치하게 된다. 이 과정에서 타마라가 죽음을 맞게 되면서 네 사람의 운명은 돌이킬 수 없이 얽히게 된다. 스필만 감독은 분노와 복수, 속죄와 같은 감정을 억제된 연출을 통해서 담아낸다. 간결한 형식의 은 전통적인 의미에서의 해피엔딩은 아니지만 감독은 다음과 같이 표현하고 있다.“ 근본적으로는 내 영화에는 긍정이라는 빛이 반짝이고 있다. 인생은 결코 실수라고 할 수 없으며 어떤 삶이라도 모두 의미를 담고 있게 마련이다." (2008년 13회 부산국제영화제)
Director
로버트와 수잔은 평온한 호숫가의 집에서 살고 있다. 알렉스와 타마라는 비엔나의 성매매업소에서 일한다. 그들의 삶은 알렉스의 무모한 은행 강도행각으로 인해 충돌하게 되고, 비극적인 죽음의 여파는 아무도 예측할 수 없는 파괴적인 결말로 이끈다
오스트리아의 도발적인 감독 괴츠 스필만의 최신작. "보복"은 서로 관련이 없어 보이는 네 사람의 삶이 어떻게 얽히고 영향을 주고 받는지를 보여준다. 비엔나에서 살고 있는 알렉스와 타마라는 성매매업소에서 일하고 있다. 로버트와 수잔나는 비엔나에서 몇 시간 거리의 한적한 시골에 살고 있다. 어느 날 알렉스는 자신이 저지른 무모한 강도행각 때문에 경찰 로버트와 대치하게 된다. 이 과정에서 타마라가 죽음을 맞게 되면서 네 사람의 운명은 돌이킬 수 없이 얽히게 된다. 스필만 감독은 분노와 복수, 속죄와 같은 감정을 억제된 연출을 통해서 담아낸다. 간결한 형식의 은 전통적인 의미에서의 해피엔딩은 아니지만 감독은 다음과 같이 표현하고 있다.“ 근본적으로는 내 영화에는 긍정이라는 빛이 반짝이고 있다. 인생은 결코 실수라고 할 수 없으며 어떤 삶이라도 모두 의미를 담고 있게 마련이다." (2008년 13회 부산국제영화제)
The film "The Happiness of Others," is engaged in the happy hunting of man in the mental state of happiness. Be happy - and every second of their lives - is the goal of human existence. Welch various ways are there of her, this "feeling of indescribable joy" for a few brief moments by capturing and feel it to be able to show this film. Using a variety of colorful portraits and interviews with successful people, he takes the phenomenon of "Happiness" critical eye.
Writer
A deadly car crash sets off three parallel stories of women at crisis points, faltering behind the doors of the same, plain Vienna apartment block.
Director
A deadly car crash sets off three parallel stories of women at crisis points, faltering behind the doors of the same, plain Vienna apartment block.
SS Officer in Railway Yard
1939년 독일의 침공을 받은 폴란드를 배경으로, 역사적 사실에 근거한 전쟁 드라마. 1939년 폴란드 바르샤바, 독일이 폴란드를 침공하고 폴란드는 한달도 못가서 항복을 선언한다. 독일군은 바르샤바에 있는 유태인들을 게토로 옮기고 그들을 철저히 격리되고 감시당한다. 배고픔으로 처참한 생활을 하던 유태인들의 분노는 더해가고 젊은이들을 중심으로 혁명의 싹이 트기 시작한다. 유태교 평의회의장 체르니라코브는 유태인들의 생명을 지키고 권익을 찾기 위해 노력하지만 역부족이다. 그의 운전기사를 하고 있는 카직과 팔레스타인으로 탈출하려다가 붙잡혀 다시 게토로 돌아온 다혈질의 모데카이, 그리고 그의 친구 이작은 무기를 모으고 독일에 대항하기로 결심한다.
Writer
Austria in the last years of the monarchy: Wilhelm Kasda, Lieutenant of the Infantry, lives the life of a young officer. These include small, irrelevant affairs like those with Steffi. Steffi is a simple young woman. Kasda does not realize that her devotion is real love. After a night at the hotel, Kasda gives her a bill and disappears. A few years later, in June 1914, Kasda was visited by a former comrade, Lieutenant von Bogner. He had to resign years ago for gambling debts, is now married, works as a cashier in an office and has embezzled money.
Director
Austria in the last years of the monarchy: Wilhelm Kasda, Lieutenant of the Infantry, lives the life of a young officer. These include small, irrelevant affairs like those with Steffi. Steffi is a simple young woman. Kasda does not realize that her devotion is real love. After a night at the hotel, Kasda gives her a bill and disappears. A few years later, in June 1914, Kasda was visited by a former comrade, Lieutenant von Bogner. He had to resign years ago for gambling debts, is now married, works as a cashier in an office and has embezzled money.
Art Direction
Austria in the last years of the monarchy: Wilhelm Kasda, Lieutenant of the Infantry, lives the life of a young officer. These include small, irrelevant affairs like those with Steffi. Steffi is a simple young woman. Kasda does not realize that her devotion is real love. After a night at the hotel, Kasda gives her a bill and disappears. A few years later, in June 1914, Kasda was visited by a former comrade, Lieutenant von Bogner. He had to resign years ago for gambling debts, is now married, works as a cashier in an office and has embezzled money.
Writer
The seedy underbelly of Vienna at night. Mercedes is a femme fatale from Mexico, newly arrived at the Vienna airport with her German boyfriend Rainer, where they have smuggled a kilo of cocaine through customs. Unfortunately for them, the city has just had a major drug crackdown, leaving them without buyers and money. Disgusted with Rainer, Mercedes ditches him and hooks up with Harry, a lonely and bored cab driver who agrees to help her find a buyer for the drugs so she can get some cash and go home. She offers Harry a deal he can't refuse. Is he just another pawn for Mercedes or will her promises help him achieve his hope and dreams? The story careens through the night streets of Vienna, following two amateurs navigating their way through the treacherous world of the drug trade. It's a mood piece with the backdrop of a stifling urban loneliness.
Director
The seedy underbelly of Vienna at night. Mercedes is a femme fatale from Mexico, newly arrived at the Vienna airport with her German boyfriend Rainer, where they have smuggled a kilo of cocaine through customs. Unfortunately for them, the city has just had a major drug crackdown, leaving them without buyers and money. Disgusted with Rainer, Mercedes ditches him and hooks up with Harry, a lonely and bored cab driver who agrees to help her find a buyer for the drugs so she can get some cash and go home. She offers Harry a deal he can't refuse. Is he just another pawn for Mercedes or will her promises help him achieve his hope and dreams? The story careens through the night streets of Vienna, following two amateurs navigating their way through the treacherous world of the drug trade. It's a mood piece with the backdrop of a stifling urban loneliness.
Writer
Successful actress returns to her family home in rural Austria to visit her ailing father and her sister who spent her whole life taking care of him and her family. The reunion is marked by jealousy, introspection and a secret.
Director
Writer
Set in an old suburb of Vienna traversed by the local railway line and full of old dilapidated houses. In this district, and old man lives and when his neighbour dies and new tenants move in his existence is transformed.
Director
Set in an old suburb of Vienna traversed by the local railway line and full of old dilapidated houses. In this district, and old man lives and when his neighbour dies and new tenants move in his existence is transformed.
Fritz
Writer
Director
Polizist
Sternberg lands with his parachute in the bed of a stewardess, in the car of an airport employee and finally on a freeway service area. There he meets Harry. Harry is blind and he joins Sternberg who is looking for his Hedi. Together they land in the flat of the model married couple, Alf and Evy. With his appearance he upsets the day-to-day life of the couple.
Writer
Witty, literary and intellectual Kammerspiel film which presents the day after the end of the world as an allegory.
Director
Witty, literary and intellectual Kammerspiel film which presents the day after the end of the world as an allegory.
Grammel
Two apartments are joined together, the demolition of a wall transfers two small flats into a big one. Seven young people move in and share the living quarters. They all have definite ideas about life and living together and want to make them come true. But they don´t really know what they want. Everyday life causes problems and when a merry-go-round of changing relationships among the young people begins to run quicker and quicker, the constant moving from one room to the other ands before the eyes of the astonished house superintendent with the setting up again of the wall which separated the two walls.
Director
Spielmann was born in Wels in 1961, grew up in Vienna, Austria. Starts writing and directing while still in school. His first film is aired on television in 1978. In 1980 he starts studying screenwriting and directing at the Vienna Film Academy. Two films completed during his studies (Abschied von Hölderlin & Vergiss Sneider! receive international prizes and are screened at the Stadtkino, an arthouse cinema in Vienna. Spielmann graduates in 1987.
A man reads a book. Ordinary enough, except that he is sentenced to death and scheduled to be shot in ten minutes. Obviously, he will not get to the end of the story. Based on an unfinished short story by Arthur Schnitzler.
Producer
The day to day life of a boy and a farm hand working a farm in the middle of nowhere.
Writer
The day to day life of a boy and a farm hand working a farm in the middle of nowhere.
Director
The day to day life of a boy and a farm hand working a farm in the middle of nowhere.