Koji Fukada
출생 : 1980-01-01, Koganei, Tokyo, Japan
약력
Koji Fukada (深田 晃司 Fukada Kōji, born 1980, in Koganei, Tokyo) is a Japanese film director and screenwriter.
Screenplay
타에코는 어린 아들을 아끼며 행복한 결혼 생활을 꿈꾸지만 갑작스러운 사고가 벌어진다. 비극이 벌어진 뒤 타에코 앞에 사라졌던 전남편이 돌아온다. 청각장애를 지닌 한국인 전남편은 타에코가 돌봐주지 않으면 안 되는 처량한 몰골로 나타나 그녀 주변에 머무른다. 타에코는 이 보잘것없는 남자를 외면하지 못하고 남들이 이해 못할 선택을 한다.
Editor
타에코는 어린 아들을 아끼며 행복한 결혼 생활을 꿈꾸지만 갑작스러운 사고가 벌어진다. 비극이 벌어진 뒤 타에코 앞에 사라졌던 전남편이 돌아온다. 청각장애를 지닌 한국인 전남편은 타에코가 돌봐주지 않으면 안 되는 처량한 몰골로 나타나 그녀 주변에 머무른다. 타에코는 이 보잘것없는 남자를 외면하지 못하고 남들이 이해 못할 선택을 한다.
Director
타에코는 어린 아들을 아끼며 행복한 결혼 생활을 꿈꾸지만 갑작스러운 사고가 벌어진다. 비극이 벌어진 뒤 타에코 앞에 사라졌던 전남편이 돌아온다. 청각장애를 지닌 한국인 전남편은 타에코가 돌봐주지 않으면 안 되는 처량한 몰골로 나타나 그녀 주변에 머무른다. 타에코는 이 보잘것없는 남자를 외면하지 못하고 남들이 이해 못할 선택을 한다.
Screenplay
Kazumichi Tsuji is a bored office worker in questionable relationships with two women at work. One day he meets the intriguing Ukiyo Hayama at a convenience store. However, having her in his life brings nothing but trouble.
Director
Kazumichi Tsuji is a bored office worker in questionable relationships with two women at work. One day he meets the intriguing Ukiyo Hayama at a convenience store. However, having her in his life brings nothing but trouble.
Screenplay
Just before the end of World War II, the Yalta Conference was held by the “Big Three” Allied leaders: Franklin Delano Roosevelt of the United States, Winston Churchill of Britain, and Joseph Stalin of the USSR. Japanese theater company Seinendan reimagines their conversations about postwar rule and power as a darkly humorous satire.
Editor
Just before the end of World War II, the Yalta Conference was held by the “Big Three” Allied leaders: Franklin Delano Roosevelt of the United States, Winston Churchill of Britain, and Joseph Stalin of the USSR. Japanese theater company Seinendan reimagines their conversations about postwar rule and power as a darkly humorous satire.
Producer
Just before the end of World War II, the Yalta Conference was held by the “Big Three” Allied leaders: Franklin Delano Roosevelt of the United States, Winston Churchill of Britain, and Joseph Stalin of the USSR. Japanese theater company Seinendan reimagines their conversations about postwar rule and power as a darkly humorous satire.
Director
Just before the end of World War II, the Yalta Conference was held by the “Big Three” Allied leaders: Franklin Delano Roosevelt of the United States, Winston Churchill of Britain, and Joseph Stalin of the USSR. Japanese theater company Seinendan reimagines their conversations about postwar rule and power as a darkly humorous satire.
Editor
헌신적이고 상냥한 간병인인 이치코는 오랫동안 오이쇼가의 할머니를 돌보면서 큰 딸 모토코와 친 가족 같은 관계로 지낸다. 우연히 모토코의 여동생 사키가 실종되는 사건이 발생하고, 사건의 실체가 드러나면서 이치코는 곤란한 지경에 처하게 된다.
Screenplay
헌신적이고 상냥한 간병인인 이치코는 오랫동안 오이쇼가의 할머니를 돌보면서 큰 딸 모토코와 친 가족 같은 관계로 지낸다. 우연히 모토코의 여동생 사키가 실종되는 사건이 발생하고, 사건의 실체가 드러나면서 이치코는 곤란한 지경에 처하게 된다.
Director
헌신적이고 상냥한 간병인인 이치코는 오랫동안 오이쇼가의 할머니를 돌보면서 큰 딸 모토코와 친 가족 같은 관계로 지낸다. 우연히 모토코의 여동생 사키가 실종되는 사건이 발생하고, 사건의 실체가 드러나면서 이치코는 곤란한 지경에 처하게 된다.
Cinematography
One rainy night, somewhere in the corner of the city, uncanny memories meet on a motel bed.
Screenplay
One rainy night, somewhere in the corner of the city, uncanny memories meet on a motel bed.
Director
One rainy night, somewhere in the corner of the city, uncanny memories meet on a motel bed.
Screenplay
쓰나미로 파괴된 인도네시아의 어느 마을에 한 남자가 바다에서 나타나 쓰러진다. 구조대원 타카코와 그녀의 아들은 그 남자를 데려가 ′라우트′, 즉 ‘바다’라는 별명을 지어준다. ‘바다’라는 이 사나이는 곧 주변 사람들에게 지속적인 영향을 미칠 불가사의한 힘을 발휘한다.
Director
쓰나미로 파괴된 인도네시아의 어느 마을에 한 남자가 바다에서 나타나 쓰러진다. 구조대원 타카코와 그녀의 아들은 그 남자를 데려가 ′라우트′, 즉 ‘바다’라는 별명을 지어준다. ‘바다’라는 이 사나이는 곧 주변 사람들에게 지속적인 영향을 미칠 불가사의한 힘을 발휘한다.
Screenplay
여자가 남자에게 질문하는 모습을 물끄러미 바라보는 또 다른 여자. 세 명의 대화는 뜻밖의 방향으로 흐른다.
Director
여자가 남자에게 질문하는 모습을 물끄러미 바라보는 또 다른 여자. 세 명의 대화는 뜻밖의 방향으로 흐른다.
Editor
막 출소한 야사카가 집으로 찾아오자, 토시오는 공장에서 자신의 일을 도우며 함께 기거하도록 방을 내어준다. 하지만 그 선택은 되돌릴 수 없는 파국을 야기하며, 단란했던 토시오의 가정은 야사카로 인해 큰 위기를 겪게 되는데.
Screenplay
막 출소한 야사카가 집으로 찾아오자, 토시오는 공장에서 자신의 일을 도우며 함께 기거하도록 방을 내어준다. 하지만 그 선택은 되돌릴 수 없는 파국을 야기하며, 단란했던 토시오의 가정은 야사카로 인해 큰 위기를 겪게 되는데.
Director
막 출소한 야사카가 집으로 찾아오자, 토시오는 공장에서 자신의 일을 도우며 함께 기거하도록 방을 내어준다. 하지만 그 선택은 되돌릴 수 없는 파국을 야기하며, 단란했던 토시오의 가정은 야사카로 인해 큰 위기를 겪게 되는데.
Producer
The world's first human-android acting duo, called Android Theater Project, is the collaborative brainchild of noted Japanese playwright Oriza Hirata and the leading robotics scientist Hiroshi Ishiguro. "Sayonara" is a remakable android play and has been adapted to feature film by the acclaimed filmmaker Koji Fukada (Hospitalité, Au revoir l’été). In this film project the setting of the story is largely expanded, depicting time and space in a way which can only be achieved in film, examining life and death though the communication between dying human and immortal android.
Screenplay
The world's first human-android acting duo, called Android Theater Project, is the collaborative brainchild of noted Japanese playwright Oriza Hirata and the leading robotics scientist Hiroshi Ishiguro. "Sayonara" is a remakable android play and has been adapted to feature film by the acclaimed filmmaker Koji Fukada (Hospitalité, Au revoir l’été). In this film project the setting of the story is largely expanded, depicting time and space in a way which can only be achieved in film, examining life and death though the communication between dying human and immortal android.
Director
The world's first human-android acting duo, called Android Theater Project, is the collaborative brainchild of noted Japanese playwright Oriza Hirata and the leading robotics scientist Hiroshi Ishiguro. "Sayonara" is a remakable android play and has been adapted to feature film by the acclaimed filmmaker Koji Fukada (Hospitalité, Au revoir l’été). In this film project the setting of the story is largely expanded, depicting time and space in a way which can only be achieved in film, examining life and death though the communication between dying human and immortal android.
Editor
After a 17-year absence, a pig farmer’s sister suddenly returns home with her baby. As they remember their childhood, they resolve to dig up “something” they buried long ago.
Screenplay
After a 17-year absence, a pig farmer’s sister suddenly returns home with her baby. As they remember their childhood, they resolve to dig up “something” they buried long ago.
Director
After a 17-year absence, a pig farmer’s sister suddenly returns home with her baby. As they remember their childhood, they resolve to dig up “something” they buried long ago.
Editor
After failing her university entrance exam, Sakuko is invited by her aunt Mikie to spend summer vacation in a beautiful seaside town. Sakuko gets to know the people of the town, including Takashi, a shy relative of her childhood friend.
Screenplay
After failing her university entrance exam, Sakuko is invited by her aunt Mikie to spend summer vacation in a beautiful seaside town. Sakuko gets to know the people of the town, including Takashi, a shy relative of her childhood friend.
Director
After failing her university entrance exam, Sakuko is invited by her aunt Mikie to spend summer vacation in a beautiful seaside town. Sakuko gets to know the people of the town, including Takashi, a shy relative of her childhood friend.
3.11 대지진이 평범한 일본인의 정신과 일상에 어떤 영향을 미쳤는지 알리는 작품. 도쿄의 자그마한 아파트. 이웃해 살고 있는 사에코와 유카코는 대지진 이후 모든 것이 불안하다. 남편에게 이혼을 요구받은 사에코는 딸이 방사능에 노출될까 걱정하고, 유카코 역시 방사능의 두려움 때문에 남편과 이사를 가자고 조른다.
Himself
Theatre 1 (Observational Film Series #3) is a feature length documentary, which closely depicts the world of Oriza Hirata, Japan's leading playwright and director, and his theatrical company, Seinendan. By depicting them, the film leads the audience to revisit fundamental but timely questions: What is theatre? Why do human beings act?
Screenplay
부부와 종업원 1명이 꾸려가는 도쿄 뒷골목의 작은 인쇄소에 많은 이민자가 찾아들면서 서로 얽히고 부대끼면서 일어나는 일상을 유머러스하게 그린 작품.
Director
부부와 종업원 1명이 꾸려가는 도쿄 뒷골목의 작은 인쇄소에 많은 이민자가 찾아들면서 서로 얽히고 부대끼면서 일어나는 일상을 유머러스하게 그린 작품.
Screenplay
'Human Comedy in Tokyo', describes ordinary everyday lives without any significant incidents. Various dialogues are elaborately woven to bring tiny splits in human relationships to light, and through the three episodes the characters have their moments of realizing that they are actually in solitude.
Director
'Human Comedy in Tokyo', describes ordinary everyday lives without any significant incidents. Various dialogues are elaborately woven to bring tiny splits in human relationships to light, and through the three episodes the characters have their moments of realizing that they are actually in solitude.
Writer
The Japanese painter FUKAZAWA Takeshi expresses in pictures the novel written by Honoré de BALZAC “La grenadière”. Over 70 tempera paintings are beautifully brought to life and put together by FUKADA Koji for this Ga-nime that tells us the story of a mother and child in the 19th century, coated in a music that punctuates the whole experience. FUKAZAWA and FUKADA thus succeed in reproducing the ambiance of this mansion so dear to BALZAC, as the artistic pictures call to the imagination and the emotions of the viewer that only be so aroused by a Ga-nime.
Director
The Japanese painter FUKAZAWA Takeshi expresses in pictures the novel written by Honoré de BALZAC “La grenadière”. Over 70 tempera paintings are beautifully brought to life and put together by FUKADA Koji for this Ga-nime that tells us the story of a mother and child in the 19th century, coated in a music that punctuates the whole experience. FUKAZAWA and FUKADA thus succeed in reproducing the ambiance of this mansion so dear to BALZAC, as the artistic pictures call to the imagination and the emotions of the viewer that only be so aroused by a Ga-nime.
Production Design
A young man is unable to have relations with the girls he likes. A pimp meets him after having a strange experience and they are althogether on a bizarre ride through a gloomy and disconnected Tokyo.
Music
Screenplay
Director
Director