Renato Guttuso

Renato Guttuso

출생 : 1911-12-26, Bagheria, Sicilia, Italia

사망 : 1987-01-18

프로필 사진

Renato Guttuso

참여 작품

Renato Guttuso
Self (archive footage)
분노
Prose Narrator (voice) (archive footage)
1963년 파졸리니는 뉴스릴을 사용한 영화 작업을 의뢰 받았다. 하지만 정치적 성향이 다른 극우 저널리스트 조반니 구아레스키가 영화에 참여함으로써 영화는 틀어지고 흥행에도 실패한다. 45년 후 쥬세페 베르톨루치 감독은 버려진 필름을 재구성한다. 당시 공개되지 않았던 파졸리니의 필름은 시적이고 정치적인 코멘터리로 가득할 뿐만 아니라 그의 급진적 역사인식을 적나라하게 보여준다. ‘우리의 삶은 왜 불만에 의해 지배되는가?’라는 의문으로 시작한 영화는 자유, 혁명, 계급투쟁에 대한 시각을 우주까지 확장시킨다.
FF.SS. cioè '...che mi hai portato a fare sopra a Posillipo se non mi vuoi più bene?'
Madonnaro
Diario di Guttuso
Self (archive footage)
고귀한 희생
Set Decoration
아메리고 로가스 형사(리노 벤추라)는 우연히 한 검사의 의문의 살인 사건에 대한 조사를 맡게 된다. 이후 연쇄적으로 저명한 판사들이 살해를 당하게 되는데 그럴수록 사건은 점점 미궁 속으로 빠져든다. 로가스 형사는 수사를 더 진행하면서 이 사건의 배후에 거대한 이탈리아 공산당 정계와 군부 실세들의 음모가 도사리고 있음을 알게 된다. 더불어 앞서 일어난 살인 사건들이 사실은 거대한 빙산의 일각일 뿐임을 직감하게 된다. 그렇게 로가스 형사는 거대한 음모 속으로 점점 빠져들어 간다.
Guttuso e... Il
Self
La Rabbia
Prose Narrator - Part One (voice)
Documentary footage (from the 1950s) and accompanying commentary to attempt to answer the existential question, Why are our lives characterized by discontent, anguish, and fear? The film is in two completely separate parts, and the directors of these respective sections, left-wing Pier Paolo Pasolini and conservative Giovanni Guareschi, offer the viewer contrasting analyses of and prescriptions for modern society. Part I, by Pasolini, is a denunciation of the offenses of Western culture, particularly those against colonized Africa. It is at the same time a chronicle of the liberation and independence of the former African colonies, portraying these peoples as the new protagonists of the world stage, holding up Marxism as their "salvation", and suggesting that their "innocent ferocity" will be the new religion of the era. Guareschi's part, by contrast, constitutes a defense of Western civilization and a word of hope, couched in traditional Christian terms, for man's future.
The Condemned of Altona
Storyboard Artist
A dying German magnate invites his youngest son and daughter-in-law home to discuss the future of the family's shipbuilding empire. There, the daughter-in-law stumbles upon a secret of the family's Nazi past.