Writer
미트라 파라하니 감독은 장 뤽 고다르와 이란의 작가이자 감독인 에브라힘 골레스탄 간의 만남과 예술적 교류를 카메라에 담았다. 롤(Rolle)에 사는 91세의 스위스 감독과 서식스의 저택에 거주하는 100세가 넘은 이란의 문호. 29주간 매주 금요일마다 둘 사이에 문학작품의 글귀, 그림, 영화의 장면, 직접 찍은 동 영상 등으로 구성된 철학적 대화가 성립된다. 랑그와 랑가주의 차이처럼, 주제는 심각하고 깊지만 고다르가 보내는 수수께끼 같은 문자나 익살스런 셀카 때문에 대화는 자주 가볍고 장난스럽다.
Producer
미트라 파라하니 감독은 장 뤽 고다르와 이란의 작가이자 감독인 에브라힘 골레스탄 간의 만남과 예술적 교류를 카메라에 담았다. 롤(Rolle)에 사는 91세의 스위스 감독과 서식스의 저택에 거주하는 100세가 넘은 이란의 문호. 29주간 매주 금요일마다 둘 사이에 문학작품의 글귀, 그림, 영화의 장면, 직접 찍은 동 영상 등으로 구성된 철학적 대화가 성립된다. 랑그와 랑가주의 차이처럼, 주제는 심각하고 깊지만 고다르가 보내는 수수께끼 같은 문자나 익살스런 셀카 때문에 대화는 자주 가볍고 장난스럽다.
Editor
미트라 파라하니 감독은 장 뤽 고다르와 이란의 작가이자 감독인 에브라힘 골레스탄 간의 만남과 예술적 교류를 카메라에 담았다. 롤(Rolle)에 사는 91세의 스위스 감독과 서식스의 저택에 거주하는 100세가 넘은 이란의 문호. 29주간 매주 금요일마다 둘 사이에 문학작품의 글귀, 그림, 영화의 장면, 직접 찍은 동 영상 등으로 구성된 철학적 대화가 성립된다. 랑그와 랑가주의 차이처럼, 주제는 심각하고 깊지만 고다르가 보내는 수수께끼 같은 문자나 익살스런 셀카 때문에 대화는 자주 가볍고 장난스럽다.
Director
미트라 파라하니 감독은 장 뤽 고다르와 이란의 작가이자 감독인 에브라힘 골레스탄 간의 만남과 예술적 교류를 카메라에 담았다. 롤(Rolle)에 사는 91세의 스위스 감독과 서식스의 저택에 거주하는 100세가 넘은 이란의 문호. 29주간 매주 금요일마다 둘 사이에 문학작품의 글귀, 그림, 영화의 장면, 직접 찍은 동 영상 등으로 구성된 철학적 대화가 성립된다. 랑그와 랑가주의 차이처럼, 주제는 심각하고 깊지만 고다르가 보내는 수수께끼 같은 문자나 익살스런 셀카 때문에 대화는 자주 가볍고 장난스럽다.
Producer
장 뤽 고다르 감독이 갈피를 잡을 수 없는 이미지의 콜라주와, 현대의 삶에 대한 격렬한 해체, 그리고 이미지 스스로에 대한 비난을 담은 비주얼 에세이로 돌아왔다. 은 파운드 푸티지 작업을 통해 우리가 알고 있는 것들을 비틀며 세상을 향해 암울한 논평을 던진다.
Director of Photography
Bahman Mohassess was a celebrated artist at the time of the Shah. Trained in Italy, he created sculptures and paintings in his homeland. But audiences often took offence at the pronounced phalli on his mostly naked bronze figures and his work was regularly censored. All traces of him were lost after the revolution. It was said he destroyed his remaining paintings and disappeared.
Writer
Bahman Mohassess was a celebrated artist at the time of the Shah. Trained in Italy, he created sculptures and paintings in his homeland. But audiences often took offence at the pronounced phalli on his mostly naked bronze figures and his work was regularly censored. All traces of him were lost after the revolution. It was said he destroyed his remaining paintings and disappeared.
Director
Bahman Mohassess was a celebrated artist at the time of the Shah. Trained in Italy, he created sculptures and paintings in his homeland. But audiences often took offence at the pronounced phalli on his mostly naked bronze figures and his work was regularly censored. All traces of him were lost after the revolution. It was said he destroyed his remaining paintings and disappeared.
Idea
After Saddam Hussein's removal from power, Iranians rushed to cross the unguarded border with Iraq to visit the shrines of Shi'ism in Karbala and Najaf.
Writer
Filmmaker Mitra Farahani portrays love and sex in today’s Iran. One part fiction and one part documentary, the film was shot secretly and is banned in its native country.
Director
Filmmaker Mitra Farahani portrays love and sex in today’s Iran. One part fiction and one part documentary, the film was shot secretly and is banned in its native country.
Director
Tehran, October, 2000. One year ago, Morvarid lived as a man. Since her operation, she lives her femininity shielded from glances, between the four walls of her apartment. For the first time, she is covered with a chador and gets ready to go out as a woman: we are to follow her metamorphosis. How, in a country as Iran, can one have the will to be a woman?