Heiward Mak

Heiward Mak

약력

Heiward Mak majored in design studies at Hong Kong Polytechnic University, but became interested in filmmaking after she graduated in 2003. She entered the creative media program at the City University of Hong Kong and began making short films. Her graduation short won an award at the IFVA Hong Kong Independent Short Film & Video Awards, attracting the attention of actor-producer Eric Tsang. She was promptly hired to work alongside veteran Aubrey Lam on the script to Men Suddenly in Black 2 (2006), the sequel to Pang Ho-cheung’s popular comedy. At the time, Tsang was involved in the production of a trilogy of films about high school students, set in Hong Kong, Taiwan, and mainland China, respectively. The trilogy was entitled Winds of September, after the Taiwanese installment, and Tsang hired Mak to write and direct the Hong Kong episode. Mak was only in her early twenties at the time, and her film High Noon (2008) received critical accolades as an energetic and unhackneyed look at Hong Kong’s disaffected youth. It also won her a nomination as Best New Director at the 2009 Hong Kong Film Awards.

프로필 사진

Heiward Mak

참여 작품

Depths of Night
Woman (Voice)
The film portrays the author's fear of how Hong Kong has changed and how she faces her emotions. It feels like the soul is broken into many pieces, but if we survive, depths of night will eventually pass.
Fire Room
Producer
A time and space that get mixed up, A brother and a sister, One who loves starting fire, Whereas the other loves extinguishing it, An unusual relationship.
Drifting
Editor
Just out of jail, Fai finds a spot on a street corner where other homeless people welcome him. But he doesn’t get much time to settle in. The police soon chase them away, and their possessions disappear into a garbage truck. Young social worker Ms Ho thinks it’s time to fight this in court. In the meantime, Fai and his friends have other concerns.
아버지의 마라탕
Writer
아버지가 세상을 떠난 후, 홍콩에 사는 딸 루수는 대만과 중국에 지금껏 있는 줄도 몰랐던 이복자매들이 있다는 사실을 알게 된다. 아버지가 남긴 빚을 갚기 위해 그녀는 자매들과 함께 아버지의 마라탕 식당을 운영하기로 한다. 대만에 살던 동생은 엄마와의 관계에 시달리고, 중국에서 온 패셔니스타 동생은 결혼하라는 할머니의 압박을 피하려 애쓴다. 한편 루수는 새로운 관계를 시작하기 위해 전 남자친구와 관계를 끊어 내고자 노력한다.
아버지의 마라탕
Director
아버지가 세상을 떠난 후, 홍콩에 사는 딸 루수는 대만과 중국에 지금껏 있는 줄도 몰랐던 이복자매들이 있다는 사실을 알게 된다. 아버지가 남긴 빚을 갚기 위해 그녀는 자매들과 함께 아버지의 마라탕 식당을 운영하기로 한다. 대만에 살던 동생은 엄마와의 관계에 시달리고, 중국에서 온 패셔니스타 동생은 결혼하라는 할머니의 압박을 피하려 애쓴다. 한편 루수는 새로운 관계를 시작하기 위해 전 남자친구와 관계를 끊어 내고자 노력한다.
황금형제
Screenplay
의리에 목숨 걸었던 다섯 명의 의형제들, 세월이 흘러 착한 한탕을 벌이기 위해 다시 뭉쳤다! 이번 타겟은 돈이 아닌 의약품! 열악한 난민캠프를 돕기 위해 외국 정보기관의 의약품 트럭을 노린다. 하지만 탈취한 트럭 안은 약이 아니라 금괴로 가득한데…?! 영원을 약속했던 의형제에게 배신당한 용병들! 배신자를 응징하기 위한 스펙터클한 복수전이 시작된다!
매드 월드
Producer
조울증으로 치료를 받고 있는 전직 애널리스트 퉁. 그는 조울증 때문에 병약한 자신의 어머니를 죽이려고 한 이력을 갖고 있다. 다시 사회로 복귀하기 위해 그는 자신의 보호자인 아버지를 찾게 되지만, 그에게 아버지는 오히려 과거 자신과 어머니를 버린 이기적인 사람일 뿐이다.
타개아천공
Director
An omnibus of 4 short stories, each of them occurring in different corners of our society, but all of which encompass the same themes: courage, determination, pursuance and hope.
Uncertain Relationships Society
Writer
“Ambivalence means… nothing has happened, but you remember everything.” Another coming-of-age story about youngsters who are always desperate for but also afraid of falling in love, director Heiward Mak (High Noon, Ex, Diva) continues to examine the ambivalence of youthful love like an autopsy in this episodic adventure among a group of twenty-something. These characters might be a bunch of losers in love who are searching for self-esteem and recognition, but what make these intertwining tales relevant today are not just the pain and longing, but also the bittersweet memories and emotional growth of Hong Kong’s post-90s generation.
Uncertain Relationships Society
Director
“Ambivalence means… nothing has happened, but you remember everything.” Another coming-of-age story about youngsters who are always desperate for but also afraid of falling in love, director Heiward Mak (High Noon, Ex, Diva) continues to examine the ambivalence of youthful love like an autopsy in this episodic adventure among a group of twenty-something. These characters might be a bunch of losers in love who are searching for self-esteem and recognition, but what make these intertwining tales relevant today are not just the pain and longing, but also the bittersweet memories and emotional growth of Hong Kong’s post-90s generation.
Diva
Screenplay
When an accident temporarily robs her of her voice, Diva J flees to a small deserted village to heal both her mental and physical wounds. Her life changes when she meets and falls in love with the blind Hu Ming, who inspires her to make a comeback. But, in her absence, a new diva has risen. R has become an overnight sensation that everyone sees as the main contender for J's crown. Yet, their successes have come at a high price. J is secretly pining for a forbidden love that seems destined to wither, and R has found that the road to stardom is littered with estranged friends and painful break-ups. But in the midst of this, both divas rise to find their own voice.
Diva
Director
When an accident temporarily robs her of her voice, Diva J flees to a small deserted village to heal both her mental and physical wounds. Her life changes when she meets and falls in love with the blind Hu Ming, who inspires her to make a comeback. But, in her absence, a new diva has risen. R has become an overnight sensation that everyone sees as the main contender for J's crown. Yet, their successes have come at a high price. J is secretly pining for a forbidden love that seems destined to wither, and R has found that the road to stardom is littered with estranged friends and painful break-ups. But in the midst of this, both divas rise to find their own voice.
We Might As Well Be Strangers
Director
Four Hong Kong directors portray Hong Kong through their own experiences.
아이 러브 홍콩
Writer
After his business goes bust, Ng Shun and his family move back to his old apartment to stay with his father. He has not returned for 10 years because the apartment is too small for his family. Furthermore, the environment is unfamiliar to Shun's family. Coincidentally Shun's old childhood friend, Lung returns too. Due to an old misunderstanding, Shun is distrustful of Lung. Will Lung regain Shun's trust again?
교감
Screenplay
전 남자친구 커플과 불편한 동거가 시작되었다? 조이는 남자친구인 우디와 여행을 가기 위해 공항에서 비행기를 기다리던 중 사소한 말다툼으로 그와 헤어지게 된다. 조이의 전 남자친구인 핑은 새로운 여자친구 씨와 함께 우연히 이 광경을 목격하게 되고, 조이를 집까지 바래다 준다. 그러나 그녀의 집은 이미 월세 계약이 만료가 된 상태이고, 설상가상으로 그녀는 여권과 지갑마저 공항에 놓고 오게 되어 무일푼의 오갈 곳 없는 신세가 된다. 전 남자친구인 핑은 조이를 혼자 내버려두고 가는 것이 내키지 않아 현재 여자친구인 씨와 함께 살고 있는 자신의 집으로 조이를 데리고 간다. 이렇게 해서 조이 그리고 그녀의 전 남자친구인 핑, 핑의 현재 여자친구인 씨는 어쩔 수 없이 불편한 동거를 시작하게 된다. 이 과정에서 조이와 핑은 옛기억을 떠올리게 되며 서로 간의 미묘한 감정을 주고 받으며 긴장감을 유발하게 된다. 생동감 넘치는 연출과 감성을 자극하는 주인공의 심리 묘사가 돋보이는 수작!
교감
Director
전 남자친구 커플과 불편한 동거가 시작되었다? 조이는 남자친구인 우디와 여행을 가기 위해 공항에서 비행기를 기다리던 중 사소한 말다툼으로 그와 헤어지게 된다. 조이의 전 남자친구인 핑은 새로운 여자친구 씨와 함께 우연히 이 광경을 목격하게 되고, 조이를 집까지 바래다 준다. 그러나 그녀의 집은 이미 월세 계약이 만료가 된 상태이고, 설상가상으로 그녀는 여권과 지갑마저 공항에 놓고 오게 되어 무일푼의 오갈 곳 없는 신세가 된다. 전 남자친구인 핑은 조이를 혼자 내버려두고 가는 것이 내키지 않아 현재 여자친구인 씨와 함께 살고 있는 자신의 집으로 조이를 데리고 간다. 이렇게 해서 조이 그리고 그녀의 전 남자친구인 핑, 핑의 현재 여자친구인 씨는 어쩔 수 없이 불편한 동거를 시작하게 된다. 이 과정에서 조이와 핑은 옛기억을 떠올리게 되며 서로 간의 미묘한 감정을 주고 받으며 긴장감을 유발하게 된다. 생동감 넘치는 연출과 감성을 자극하는 주인공의 심리 묘사가 돋보이는 수작!
담배 연기 속에 피는 사랑
Writer
홍콩 정부의 금연 정책에 따라 구석으로 내몰린 애연가들. 그렇게 담배를 끈으로 다양한 직종의 사람들이 흡연 구역에 모여 이야기를 나누게 된다. 그중 담배 연기와 함께 피어나는 사랑이 있었으니! 두 흡연 남녀의 이야기, 들어 보실래요?
암페타민
Editor
이성애자인 수영강사 카프카는 회사의 중역인 젊고 열정적인 게이 대니얼과 만난다. 운명적인 사랑에 빠지게 된 두 사람은 그들의 사랑이 어떤 장애도 극복할 수 있다고 믿는다. 세상과 맞서야 하는 자신들의 사랑과 카프카의 마약 중독마저도. 그러나 마약보다 더 독한 사랑에 중독되어버린 그들은…. 홍콩 퀴어영화계를 이끌어가는 감독, 스커드의 신작. (2010년 14회 부천국제판타스틱영화제)
Quattro Hong Kong
Director
Four short films by four Hong Kong directors.
High Noon
Writer
The Hong Kong chapter of Eric Tsang's "Growing-up Trilogy" bears testimony to the saying: "The kindness of the gods is manifested in allowing young people to embark on life unprepared." Heiward Mak, the 23-year-old director whom people in the inner circle repute to be the next shining star of Hong Kong cinema, crafts a string of vignettes about seven young people about to sit for a major public exam. Clever, humorous, angry and dangerous, this is the Cruel Stories of Youth for the Me Generation of this century of globalization and mediocrity
High Noon
Director
The Hong Kong chapter of Eric Tsang's "Growing-up Trilogy" bears testimony to the saying: "The kindness of the gods is manifested in allowing young people to embark on life unprepared." Heiward Mak, the 23-year-old director whom people in the inner circle repute to be the next shining star of Hong Kong cinema, crafts a string of vignettes about seven young people about to sit for a major public exam. Clever, humorous, angry and dangerous, this is the Cruel Stories of Youth for the Me Generation of this century of globalization and mediocrity
Men Suddenly in Black 2
Writer
Lovers’ Lover
Writer
Heiward Mak’s Graduation Short Film, which won the 12th IFVA Gold Prize.
Lovers’ Lover
Director
Heiward Mak’s Graduation Short Film, which won the 12th IFVA Gold Prize.
Take us to the island
Executive Producer
A devoted couple settled themselves in Hong Kong decades ago through turmoil across the border, navigated through ebb and flow together in life. Since the stroke of the wife, Yeung Ha (Brenda Chan), they were both physically and mentally weighed down. Husband Lau Choi (Ying To Li), with his unswerving affection, continues their journey to the other side of life as it vanish away.