Isobel Buchanan

Isobel Buchanan

프로필 사진

Isobel Buchanan

참여 작품

긴 하루가 지나고
Vocals
11살 소년 버드는 사랑하는 엄마와 가족들이 곁에 있지만, 외롭고 슬프다. 더구나 버드는 자신을 괴롭히는 아이들과 압제적인 선생님들 때문에 학교 생활에 적응하기가 더욱 힘들고, 겉돌기만 한다. 그런 버드에게 있어 유일한 위안은 동네 영화관에 가는 것이다. 카메라는 버드의 음울한 기억과 버드가 바라보는 어른들의 세계를 유영하듯 뒤쫓는다. 데이비스는 확고한 스타일과 특유의 재기 넘치는 연출로 다시금 자신의 어린 시절이 투영된 아름다운 서정시를 만들어냈다. 데이비스의 유연한 카메라는 시간과 기억을 뒤섞고, 버드의 상상과 실제 세계의 경계를 무너뜨린다. 버드 역을 맡은 아역 배우 리 맥코맥의 연기는 표정 하나, 몸짓 하나에서까지 절절함이 묻어난다. 영화의 마지막 부분에 쓰인 곡은 바로 영화의 제목과 같은데, 영국의 유명 작곡가 아서 설리번이 만들었으며, 장송곡으로 자주 쓰인다. (2014 영화의 전당 - 영국영화의 심장: 마이크 리 & 테렌스 데이비스)
아마데우스
Susanna in 'The Marriage of Figaro' (singing voice) (uncredited)
1823년 눈보라치는 밤, 한 노인이 자살을 시도하다 실패하고 신부에게 자신의 죄를 고백한다. 비엔나 왕실의 궁정음악가 살리에리는 새롭게 떠오르는 천재 작곡가 모차르트의 소문을 듣고 그의 천재성을 확인하려 한다. 모차르트가 그의 약혼녀를 범하고 오만하고 방탕한 생활을 거듭하자 그러한 모차르트에게 천재성을 부여한 신을 저주하고 그를 증오하기 시작한다. 한편 빈곤과 병마로 시달리던 모차르트는 자신이 존경하던 아버지의 죽음에 커다란 충격을 받고 자책감에 시달린다. 살리에리는 이를 이용해 모차르트가 아버지의 환상에 시달리도록 하면서 진혼곡의 작곡을 부탁하는데...
Carmen
Micaëla
CARMEN is the classic tale of forbidden passion between a young man and a spoken-for woman, Carmen. From ORF and TDK Music, this release features a live performance of Georges Bizet's 19th century operatic masterwork Carmen. Directed by Academy Award-nominated filmmaker Franco Zeffirelli, the production was shot on December 9, 1978, at the Wiener Straatsoper. Starring Elena Obraztsova in the titular role, the orchestra is conducted by Carlos Kleiber.
Lakmé
Ellen
Opera Australia's 1976 production of Lakmé, an opera in three acts by Léo Delibes, with a French libretto by Edmond Gondinet and Philippe Gille. Set in India during the British Raj, the story focuses on Lakmé, the daughter of a Hindu priest. Lakmé's life is troubled by her infatuation with a British officer.
Dialogues of the Carmelites
Blance de la Force
Francis Poulenc's only full-length opera is firmly rooted in the post World War II era. Based on the historical events of the time of the French Revolution, this story of a community of Carmelite nuns who go to the guillotine rather than renounce their calling can be received in many ways. Poulenc's warmly melodic and lyrical score is wholly dramatic and gripping, and Dame Joan Sutherland, recreating the role she sang at the opera's British premiere in 1958, sings the second prioress with commanding moderation. This production serves the inspiration of Poulenc in every important particular of style, economy and theatrical force. Richard Bonynge conducts the Elizabethan Sydney Orchestra. Sung in English.