Vera Hamburger

참여 작품

O Amor Dá Trabalho
Art Direction
Express Kidnapping
Art Direction
Sao Paulo, Brazil. Isabel, a 25-year-old girl, is kidnapped. The first ATM the criminals try to withdraw money from is broken. It's almost 10:00pm. The kidnappers realize they will not be able to get to the next one on time. What was meant to be an express kidnapping becomes an all-night imprisonment.
De Onde Eu Te Vejo
Art Direction
After 20 years of marriage, Ana Lúcia and her husband Fábio decide to get a divorce. Fábio, however, decides to move to an apartment across the street, in front of the window of his former apartment - where Lúcia still lives. Both will have to learn how to deal with job crisis, problems with their daughter and this whole new situation.
Ó Paí, Ó: O Filme
Art Direction
During Carnival at the historic site of Pelourinho, we follow the lives of tenants in a run-down rental house who try to survive using creativity, irony, humor and music. This is an adaptation of the TV show, not the 2007 movie which inspired the TV show.
Ó Paí Ó: Look at This
Art Direction
During the Carnival in the historical site of Pelourinho, Salvador da Bahia, we follow the lives of the tenants of a falling-to-pieces tenement house who try to get by using creativity, irony, humor, and music.
What Is It Worth?
Set Designer
Free adaptation of Machado de Assis's short story "Pai Contra Mãe", having some of Nireu Cavalcanti's 18th Century chronicles as inspiration, the film traces parallels between life in during the slavery period and in modern Brazil.
Cafundó
Art Direction
Cafundó is a 35 mm color film which blends fact with fiction in the life of João de Camargo, a former black slave (1858-1942, Sorocaba, Brazil) who, in his old age, works miracles and devotes himself to assisting others in order to attain his freedom. João de Camargo represents the genesis of religious and cultural syncretism in Brazil.
카란디루
Art Direction
남미 최대의 감옥 카란디루. 과밀수용으로 폭력과 전염병이 급속도로 번져가던 어느 날 에이즈 치료와 예방교육을 위해 한 의사(드라우지오 바렐라)가 도착한다. 바렐라는 카란디루에 발을 들여놓는 순간부터 거친 수감자들의 칼부림을 목격하고 열악한 환경에 몸서리치지만, 수 많은 환자들을 외면하지 못해 그곳에 남기로 한다. 감옥 한 쪽에 마련된 간이 진료실은 ‘이곳에 죄 지은 사람은 없다’는 수감자들의 각양각색 사연들이 오가는 특별한 공간이 된다. 자기는 원래 좀도둑에 불과했다고 주장하는 우연한 살인범 에보니, 아내‘들’의 사랑다툼이 방화로 이어져 감옥신세까지 지게 되었다는 미워할 수 없는 바람둥이 하이니스, 이름과는 정반대로 트랜스젠더 레이디 디와 사랑에 빠지고 옥중결혼식까지 올리는 행운의 사나이 투 배드(Too bad)... 바렐라는 다양한 죄수들을 만나 각각의 너무나 인간적인 범죄의 뒷이야기에 귀를 기울인다. 얼핏 보면 온갖 범죄자들이 모인 무법천지, 그러나 나름의 엄격한 위계질서를 가지고 움직이던 카란디루의 최대행사인 축구시합이 열리던 날! 축구장 밖에서 일어난 사소한 싸움이 카란디루 전체의 폭동으로 번지게 되고... 경찰기동대의 잔혹한 진압으로 카란디루는 순식간에 끔찍한 피바다를 이룬다. 운 좋게도 비극의 그날 카란디루를 잠시 떠나있었던 바렐라는 살아남은 자들의 생생한 고백을 전해듣는다.
신은 브라질인이다
Art Direction
인간의 어리석음에 신물이 난 신은 모두 다 떠나서 휴가를 취하기로 결심한다. 그러기 위해서 그는 자신의 자리를 맡아줄 성자가 필요하다. 브라질에선 아직 공인된 성인이 없긴 하지만 신은 어느 곳보다도 신앙심 깊은 국민들이 있는 그 곳에서 성인을 찾기로 한다. 퀸카 다스 뮬라스 라는 성인을 찾는 신은 어부이자 타이어 수리공인 타오카, 그리고 아름다운 처녀 마다와 함께 길을 가게 된다. 이들과 함께 브라질의 방방곡곡을 돌아다니는 신의 여정은 길에서 만난 다양한 사람들로 인해 풍부한 이야기를 자아낸다. (2003년 제29회 서울독립영화제) 연출의도 시네마 노보(Cinema Novo)의 산증인 카를로스 디에게스 감독이 99년 이후 내놓은 신작 는 그가 로드 무비 장르로 다시 돌아왔음을 알려주고 있다. 텔레비전이라는 새로운 라이벌을 만나 현대화의 흐름 속에서 좌충우돌하는 일단의 카니발 배우들이 등장하는 79년작 에서와 같이 이 최신작에서 노감독이 보여주고자 하는 것은 아름다움에 대한 찬사와 그의 조국 브라질에 대한 애정이다. 또한 일련의 브라질 영화들이 담고 있는 거친 사회에 대한 비관적인 대응과는 달리 좀 더 나아질 미래에 대한 노감독의 지긋한 낙관 또한 내비치고 있는 작품이다.
Uma Onda no Ar
Art Direction
Based on the true story of four friends who decide to install a communal pirate radio station called Rádio Favela in a shanty-town, to give voice to the outcasts' complaints.
Love and Co.
Production Design
Godofredo suffers a terrible blow when he comes back home earlier than usual and finds his wife in the arms of his partner. He sends his wife away to a coast town and dares his rival to a duel. But he begins to miss his wife and the company of his friend.
The Oyster and the Wind
Set Decoration
A young girl named Marcela lives with her dad, Jose, a lighthouse keeper, and old Daniel on an island. The only contact the girl has with the world outside her home is by a boat with four sailors that pays a visit to the island in order to take them supplies. Daniel, who not only protects her from her dad's strictness but also teaches her how to be literate, is her source of tenderness. Her dad thinks she should be away from the world - though she wishes she could spend a few days in town. Then one day, as she has her first period and becomes a woman, she starts feeling sexuality through the blowing wind, which she talks to.
Lamarca
Set Designer
The real story of Carlos Lamarca, a captain who, during the military dictatorship in Brazil, deserted Brazilian Army and got involved in left-wing guerilla groups, becoming one of their most prominent leaders.
Era Uma Vez no Tibet
Art Direction