Anil Choudhury

참여 작품

The Stranger
Production Manager
A well-off Indian family is paid an unexpected, and rather unwanted, visit by a man claiming to be the woman's long lost uncle. The initial suspicion with which they greet the man slowly dissolves as he regales them with stories of his travels, tales that are at odds with their conventional middle class perspective on the world.
The Branches of the Tree
Production Manager
When a wealthy patriarch falls ill on his 70th birthday, three of his sons rush in from Calcutta, leading to a reunion filled with painful ironies and lingering disillusionment. As the family—including an addled fourth son (Soumitra Chatterjee) who lives with the old man—watches and waits, the static occasion brings out simmering tensions in their family dynamics, from the father’s moral rectitude to the business ambition of two sons and the withdrawal of their siblings.
The Home and the World
Production Controller
When the movie opens, a woman is recalling the events that molded her perspective on the world. Years ago, her husband, a wealthy Western-educated landowner, challenged tradition by providing her with schooling, and inviting her out of the seclusion in which married women were kept, to the consternation of more conservative relatives. Meeting her husband's visiting friend from college, a leader of an economic rebellion against the British, she takes up his political cause, despite her husbands warnings. As the story progresses, the relationship between the woman and the visitor becomes more than platonic, and the political battles, pitting rich against poor and Hindu against Moslem, turn out not to be quite as simple as she had first thought.
The Chess Players
Production Executive
It is the year 1856. Nawab Wajid Ali Shah is the king of Awadh, one of the last independent kingdoms of India. The British colonialists, intent on controlling this rich land, have sent general Outram on a secret mission to clear the way for an annexation. Pressure is mounting amidst intrigue and political manoeuvres, but the Nawab whiles away his time in pursuit of pleasure and religious practice. The court is of no help either—Court nobles Mir and Mirza, ignoring the situation of their country and all their duties towards their families, spend their days playing endless games of chess. The film is based on Munshi Premchand's short story of the same name.
외로운 아내
Production Manager
1870년대 인도. 차루는 외롭고 한가한 생활을 하고 있다. 차루의 남편 부파티는 가정생활보다 신문제작에 더 많은 시간을 할애하기 때문이다. 남편의 사촌이자 시인인 아말이 그들의 집으로 오게 되고, 차루는 아말과 문학적 교감을 나눈다. 위태로운 결혼생활의 모습과 자신의 목소리를 확립하기 위한 첫걸음을 내딛는 여성의 이야기를 담았다. (영화의 전당)
Teen Kanya
Production Manager
'Teen Kanya' is an anthology film based upon short stories by Rabindranath Tagore, as a tribute on the author's centenary. The title means "Three Daughters", and the film's original Indian release contained three stories, with three central female characters linking the stories together. 'The Postmaster' concerns an orphan girl who grows attached to the postmaster she is caring for after he teaches her to read and write. 'Monihara' is a supernatural tale about a woman obsessed with the jewels her husband buys for her. 'Samapti' follows a young man who falls for an unconventional girl from his new village instead of his arranged bride, the daughter of a respectable family. The international release did not include 'Monihara', and was released as 'Dui Kanya', or "Two Daughters".
아푸의 세계
Production Manager
부모를 모두 저 세상으로 떠나 보내고 어른이 된 아푸는 캘커타의 기찻길 옆에 있는 허름한 하숙집에서 살며 작가로서 이름을 알리기 위해 애쓰고 있다. 그의 친구 풀루는 작은 벵골 마을에서 열리는 누이의 결혼식에 그를 초대하나 신랑감이 정신적 결함이 있다는 사실이 드러나면서 잔치는 엉망이 되며, 만약 신부가 정해진 시간에 결혼하지 않으면 신부는 지독히 치욕적인 입장에 처하게 된다. 아푸는 당황하여 저항도 해보았지만 결국 강제로 그녀와 결혼하게 되고 십 대의 신부를 도시의 오두막으로 데려가며, 모든 불리한 상황에도 불구하고 그들의 결혼생활은 행복한 1년이 지난 후 아파르나는 아기를 출산하러 고향으로 돌아가 그녀가 아기를 낳다 죽었다는 전갈이 온다. 너무나 절망한 아푸는 자기 아들조차 만나려 하지 않고, 5년 후 탄광에서 일하고 있는 아푸를 찾아낸 풀루는 돌아와서 거칠게 자라 다루기 힘들어진 아들을 책임지라고 그를 설득하며, 처음에 아이는 자기가 아빠라고 하는 낯선 사람을 맹렬히 거부하지만 차츰 둘 사이에 조심스러운 신뢰가 자라나고 마침내 아푸는 아들을 어깨에 태우고 도시의 세계로 돌아간다. 사티야지트 레이의 이름과 인도영화를 세계에 알린 '아푸 삼부작'의 완결편이다.
뮤직 룸
Production Manager
벵갈의 부유한 영주 비스왐바르 로이. 하지만 그에게 더 이상의 추가 수입은 전무하고, 강의 범람으로 토지는 점차 줄어들고 허물어진다. 그럼에도 사치스런 생활을 지속하며, 저택에서 가장 화려하게 꾸민 ‘뮤직룸’에서 음악을 즐기고, 연주회를 열던 로이는 쇠락해가는 현실을 직시하지 못하고 옛 영광만을 추억한다. 벵갈의 가난한 소년 아푸의 일생을 연대기적으로 그린 ‘아푸 3부작’으로 인도영화의 선구자는 물론 세계적 거장으로 자리매김한 레이는 ‘아푸 3부작’과 마찬가지로 네오리얼리즘적인 시선을 유지한다. 이전보다 좀 더 침울하고 애조 띤 화면은 한 시대의 우울한 몰락 과정을 감각적으로 환기시킨다.
Parosh Pathar
Production Manager
An underpaid middle-aged clerk finds a stone that changes iron to gold on touch.
불굴의 인간
Production Manager
1920년, 소년 아푸와 아푸의 가족들은 고향 마을을 떠나 바라나시의 작은 아파트에 도착한다. 이곳에서 가족들은 새로운 삶의 변화를 겪고, 아푸는 어른들의 다양한 모습을 보며 조금씩 청년으로 성장한다. 사트야지트 레이의 ‘아푸 3부작’ 중 두 번째 작품.
길의 노래
Production Manager
인도의 거장 사티야지트 레이의 데뷔작. 벵갈의 한 가난한 마을에 사는 소년이 늙은 노모와 누이의 죽음을 겪으면서 정신적으로 성장하는 과정을 그린 작품이다.