Nobuyuki Kikuchi

참여 작품

석양 뒤에
Sound
자연이 풍족한 가고시마현의 나가시마마치. 섬의 특산물인 방어의 양식업을 부부로 하는 히노 사츠키(야마다 마호)는 생후부터 길러왔던 7세의 토요카즈와 특별 입양 신청을 앞두고 있어 드디어 토요카즈와 진짜 가족이 될 수 있다는 것에 감회가 새로웠다. 한편 섬에는 1년 전에 나타나 식당에서 일하게 된 사토오 아카네(칸지야 시호리)라는 여성이 있었다. 어느 날, 발걸음을 잡을 수 없었던 토요카즈를 낳은 부모의 소재를 알게 된다.
Queer Fish Lane
Sound
X years after the “Shima pshoo” incident, aging Tarugani and Papajo are best friends who live in Patai Village, where those who failed to die continue to exist. When the two find themselves framed as thieves who stole an illegal substance from the local store, they set out on the road, chased by three dripping wet mysterious women.
Haruneko
Sound
Those who want to die seek refuge in a mysterious café in this feverishly strange Japanese debut.
카츠라기 살인사건
Sound
작은 상점을 운영하는 카츠라기 기요시네 집은 겉으로 보기엔 평온해 보이지만, 어느 날 그 집의 작은 아들 미노루가 거리에서 무차별 살인을 자행하면서 가족들의 민낯이 드러난다. 과연 이 살인사건에는 그 어떤 배후도 없는 것일까.
사랑에 빠진 것처럼
Sound Mixer
도쿄의 고급스러운 바에서 돈을 받고 남자들을 상대하는 아키코(타카나시 린)는 그녀의 비밀스런 일상을 모른 채 그녀에게 집착하는 남자친구 노리아키(카세 료)로 인해 쫓기듯 불안한 하루하루를 보낸다. 어느 날 밤, 오랫동안 알고 지낸 히로시로부터 누군가의 집을 방문하라는 제안을 받게 되고, 아키코는 그곳에서 노교수 타카시(오쿠노 타다시)를 만난다. 오래 전부터 자신을 아는 듯 대하는 타카시와 이야기하며 편안함을 느낀 아키코는 자연스러운 대화를 이어가며 하룻밤을 보낸다. 다음 날, 아키코를 학교에 데려다 주던 길에 타카시는 우연히 노리아키를 만나게 되고, 두 사람의 관계를 의심하는 노리아키의 집요한 시선이 주변을 맴도는데…
Eatrip
Sound Recordist
An exploration of the act of eating, both as an interaction among people and between people and nature.
Ain't No Tomorrows
Sound
17 year-old Hiruma is desperate to get laid and takes out his sexual urges on Anpai, a fat boy who has "boobs." His classmate Tomono, a sickly loner, is in a serious relationship with their married teacher.
신동
Sound
13세 피아노 천재 우타. 피아노 레슨에 흥미를 느끼지 못하는 그녀에게 학교생활은 따분하기만 하다. 어느날 그녀는 재능은 없지만 대학에 가기 위해 열심히 피아노 연습을 하는 와오를 만나게 되고, 그의 집을 놀이터 삼아 드나들게 된다. 와오를 위해 그녀의 옛 집에 있는 그랜드 피아노를 사용할 수 있도록 해주고, 결국 와오는 우타의 도움으로 1등으로 대학에 합격한다. 그러나 우타의 귀울림은 점점 심해져만 간다. (전주국제영화제)
새드 배케이션
Sound
중국으로부터의 밀항자 인수를 돕던 켄지(아사노 타다노부)는 배 안에서 아버지를 잃은 소년 아춘을 돌보기 위해 그를 데리고 도망친다. 켄지는 5살에 어머니로부터 버림받고, 충격으로 정신병을 앓던 아버지가 자살한 불우한 과거의 소유자. 11년 전, 살인사건에 휘말린 소꿉친구 야스오의 동생 유리(츠치 카오리)와 함께 살고 있다. 지적 장애자인 유리 그리고 순수한 아춘과의 생활은 켄지에게 이전엔 맛볼 수 없었던 안정감을 안겨주었다. ‘마미야 운송’이라는 작은 운송회사엔 다양한 과거를 안고 있는 사람들이 모여있다. 버스납치사건의 피해자인 코즈에(미야자키 아오이). 사채업자에게 쫓기고 있는 고토(오다기리 죠), 자격을 박탈당한 의사등 하나같이 타인에게 일정한 거리를 두고 살고있는 사람들. 그러던 어느 날 운명이 이끄는 것처럼 켄지는 ‘마미야 운송’의 사장의 대리운전을 맡게 된다. 차를 몰고 ‘마미야 운송’에 도착한 켄지는 그곳에서 5살에 자신을 버린 어머니(이시다 에리)와 만나게 되는데…
The Cheese & The Worms
Sound Editor
A documentary that records the daily life of a mother with a limited life expectancy and a grandmother, directed by the daughter, Haruyo Kato.
엘리 엘리 라마 사박다니
Sound
A.D. 2015: A virus has been spreading in many cities worldwide. It is a suicidal disease and the virus is infected by pictures. People, once infected, come down with the disease, which leads to death. They have no way of fighting against this infection filled with fear and despair. The media calls the disease the "Lemming Syndrome".
호숫가 살인사건
Sound
니키마는 중학교 입학 시험을 앞둔 딸을 위해 호숫가에 있는 사교육 시설에 들어간다. 세 아이와 그들의 부모는 몇달 동안 시험공부에 몰두하거나 뒷바라지를 하게 될 것이다. 그러나 첫날밤, 니키마를 찾아온 그의 애인이 니키마의 아내와 다투다가 오두막에서 살해당한다. 시체를 앞에 둔 부모는 아이들 공부에 방해가 되지 않도록 입을 다물고 증거를 없애기로 한다.
A Forest with No Name
Sound
Private detective Mike takes on an assignment to return a girl, who is set to marry into a prestigious family, from a mysterious commune in the forest.
Sky, Wind, Fire, Water, Earth
Sound
Kawase tries to come to terms with her late father, whom she never knew when growing up, and contemplates getting a tattoo like his.
자아와 타자
Sound
36세의 나이로 세상을 떠난 사진작가 고초 시게오(1946~1983)는 자신만의 독특한 관점과 테마가 담긴 『자아와 타자』(1977) 등 여러 사진집을 발표했다. 사토 마코토 감독은 고초 시게오가 남긴 여러 작품을 스크린으로 불러내 그의 세계를 탐구하는 한편, 촬영감독 다무라 마사키와 함께 고초 시게오의 발길이 닿았던 풍경을 찾아가 그를 추억한다.
유레카
Sound Recordist
큐슈의 어느 지방 도시의 버스 운전사인 사와이는 버스 납치 사건 현장에 우연히 있다가 구사일생으로 목숨을 건진다. 인질로 잡혔다가 사와이와 함께 살아남은 사람은 중학생인 나오키와 초등학생인 코즈에 남매. 세 사람은 사건이 아니라 언론과 주변 사람들의 무분별한 호기심때문에 더 큰 상처를 받는다. 사와이는 가족을 버리고 남매 역시 세상을 떠나 스스로 자신을 지키려고 한다. 7년 후, 남매는 단 둘이 살고 있고 사와이가 이 마을에 오면서 연쇄살인이 일어난다. 때마침 찾아온 사와이가 유력한 용의자가 되고 이에 괴로워하던 사와이는 남매의 집으로 들어오면서 세 사람은 기이한 가족이 되어 가는데.
마더
Sound Recordist
남자(미우라 토모카즈 분)와 여자(와타나베 미키코 분)의 커플이 있다. 두 사람은 결혼하지 않고 서로를 구속하지 않은 채 함께 살고 있다. 남자에게는 헤어진 처와의 사이에 여덟살난 아들이 있었다. 어느날 두 사람의 삶에 이 남자아이가 끼어든다. 아이가 끼어듦으로써 남자와 여자에게 아버지와 어머니의 역할이 주어지고 그때까지 자유로웠던 두 사람의 관계는 흔들리기 시작한다.
Letter from a Goddess
Sound
Documentary, 16mm
Soft Skin
Sound Recordist
Minako, a Tokyo housewife, is depressed that everyone has an active life outside the home except her. Taking her inspiration from TV reports of a hitch-hiking chainsaw murderer, Minako decides to spice up her life by finding a young lover and running off with him by faking her kidnapping. While her family frets and worries, Minako has a wonderful time. Eventually, though, she decides it's time to go back to her family. Her lover, however, isn't ready for the fun to end, and Minako's fake kidnapping soon becomes all too real.
Nadya's Village
Sound
Before the Chernobyl disaster, Nadja's village was home to 300 peasant families. After evacuation, only 6 households remain and access to the village is shut off. The remaining villagers continue to raise livestock, cultivate crops, and continue with their lives regardless of contamination.
Magino Village: A Tale
Sound
The movie compiles footage taken by Ogawa Production for a period of more than ten years after the collective moved to Magino village. Unique to this film are fictional reenactments of the history of the village in the sections titled "The Tale of Horikiri Goddess" and "The Origins of Itsutsudomoe Shrine". Ogawa combines all the techniques that were developed in his previous films to simultaneously express multiple layers of time—the temporality of rice growing and of human life, personal life histories, the history of the village, the time of the Gods, and new time created through theatrical reenactment—bring them into a unified whole. The faces of the Magino villagers appear in numerous roles transcending time and space—sometimes as individuals, sometimes as people who carry the history of the village in their memories, sometimes as storytellers reciting myths, and even as members of the crowd in the fictional sequences.
Sanrizuka: The Building of Iwayama Tower
Producer
The third film in Ogawa Productions’ Narita/Sanrizuka series of documentaries about the resistance by farmers and activists to the construction of the Narita Airport.
Sanrizuka: Peasants of the Second Fortress
Producer
It's the mid 60s. Tokyo needs a new airport. There isn't anywhere in Tokyo to put it, so the government decides on displacing some adjacent villages. The peasants of these villages are not having it. What results is a remarkable act of protest and civil disobedience.