Dot
1994년 영국 리버플의 한 시영공립 주택에서 한 노인이 사망한다. 그날 밤 유품 정리를 하던 손녀는 낡은 가방 하나를 발견하다. 그 안에는 오래된 편지 뭉치, 스페인 내란에 관한 신문 스크랩, 청춘의 할아버지와 동지들이 무장한 채 찍은 1936년 바르셀로나라는 문구가 씌어진 옛 사진들과 붉은 리본을 말라붙은 흙으로 싸둔 손수건, 그리고 스페인 공화파를 옹호하며 모임을 선전하는 삐라가 들어 있다. 1936년 리버플의 모임에서 한 스페인 시민군이 노동자들의 참전을 독려하는 열정적인 연설을 한다. 그는 프랑코의 스페인 공화정부에 반란상황을 설명하면서 유럽의 민주정부들의 도움을 거부하고 국제 노동자들의 참여를 호소한다. 그의 호소에 감동을 받은 데이빗은 실업수당을 받고 배고픈 시위를 하는 영국에서의 생활에 염증을 느끼고 스페인으로 가기로 한다.
Guest at wake
젊지만 보수적인 그렉 신부(Father Greg Pilkington: 라이너스 로체 분)는 리버풀 빈민가에 위치하고 있는 새로운 교구에 위임된다. 거기서 매튜 신부(Father Matthew Thomas: 톰 윌킨슨 분)와 함께 지내게 되는데, 매튜는 교단의 보수주의와 형식주의에 항거하며 적극적인 포교 활동을 벌이는 인물이다. 게다가 독신의 맹세를 어기고 가정부와 연인 관계를 맺고 있는 매튜 신부. 그렉은 이런 매튜를 보며 혼란스러워진다. 교회와 하느님의 가르침에 회의를 느끼게 되는 그렉은 신부복을 벗고 들른 술집에서 우연히 그레이엄(Graham: 로버트 칼라일 분)을 만나 하룻 밤 깊은 사랑을 나눈다. 다음 날 아이들을 상대로 고해성사를 받던 그렉 신부는 어린 소녀 리사(Lisa Unsworth: 크리스틴 트레마코 분)로부터 의붓 아버지에게 성폭행을 당하고 있다는 고해를 듣게된다. 고통받는 리사를 구해줘야 한다는 생각을 하지만 고해성사는 절대 공개돼서는 안된다는 규율을 어길 수 없어 그렉은 고뇌하기 시작한다. 그리고 이 사실을 눈치 챈 리사의 아버지(Mr. Unsworth: 로버트 푸그 분)는 간섭하지 말라며 그렉을 협박한다. 어느 날 리사의 어머니(Mrs. Unsworth: 레슬리 샤프 분)는 자신의 남편이 리사를 성폭행하는 장면을 목격하게 되고, 그렉을 찾아와 이 사실을 미리 알고 있었으면서 아무것도 하지 않은 그렉을 원망한다. 자신의 무기력함에 괴로워하던 그렉은 그레이엄을 찾아가나, 두 사람의 연애 장면이 경찰에 적발되어, 다음날 그렉 신부가 동성애자라는 기사가 신문에 크게 실린다. 결국 자살을 시도하는 그렉. 그러나 그것은 수포로 돌아가고 주교는 그렉에게 근신을 명한다.
Mrs Maines
A woman attempts to escape her domestic problems by fleeing to New York in search of her father. She finds him, and also new problems, some friendship, a romance, and an unexpected career as pro-boxer, to make ends meet.
Factory Girl
In England during World War II, a repressed dressmaker and her sister struggle looking after their 17-year-old niece, who is having a delusional affair with an American soldier.
Fat Woman at Party
Eddie and Michael are two 16-year-old gay friends from Liverpool. Berated by his father for his camp behavior, Eddie runs away from his Liverpool home and joins Michael, a streetwise hustler, who is also on the run.
These three semi-autobiographical short films by Terence Davies follow the journey of Robert Tucker, first seen as a hangdog child in "Children" (1976), then as a hollow-eyed middle-aged man in "Madonna and Child" (1980), and finally as a decrepit old man in "Death and Transfiguration" (1983). Dreamlike and profoundly moving.
In sepia tones, the film moves back and forth among three periods in Robert Tucker's life: he's an old man, near death, in a nursing home at Christmas time; he's in middle age caring for his cheerful but dying mother; he's a lad at Catholic school, practicing his catechism, going to confession for the first time, receiving the Eucharist, surrounded by the singing of a children's choir. In middle age, he looks through his scrapbook of photographs of muscular men; he recalls lovers and his mother's cremation. A nurse sits beside him on his last night; in his last breath, he reaches forward and back.