Mercedes Gaviria
출생 : , Medellín, Colombia
Sound
After my grandmother’s death I begin to question our gender roles between her generation and mine. Reflections, voice notes and 8mm files of women from different times try to define what they were in their time and what we long for in ours.
Sound Recordist
식물 보존과 영화 보존의 세계로 우리를 초대하며 이들 작업의 보이지 않는 공정, 즉 두 작업을 잇는 예술적•정치적 기원을 탐구한다.
Sound
It is no coincidence that the second feature by Argentinian Melisa Liebenthal begins with a quote from “Duino Elegies” by Rilke, who was concerned with existential angst. And, more prosaically, Marina, the film’s young protagonist, is faced with similar anxiety. In fact, her problem is her face. One morning, she discovers her face has changed, and she can no longer recognise herself. Not even her mother can, who bumps into her on the street and says hello to her like she would to any stranger (deadpan, surreal humor is part of the film’s recipe). Marina is thus forced to confront her identity: who is she? Is she determined by her parent’s DNA or by her ID card? Can she be identified by a family portrait, by biometrics or the love of those around her, including her Colombian boyfriend? Is she prettier now?
Sound
열일곱 살 에밀리아는 이모 이네스의 호스텔에 도착하는데, 그곳에는 위험한 야수가 어슬렁거린다는 소문이 돌고 있다. 성(性)에 눈을 뜨기 위한 여정을 떠난 에밀리아는 야수를 죽이기 위해 자신의 과거와 맞서야만 한다.
Sound
Everyone is locked up, but Clementina and the man she's quarantined with won't stop working. We know little about him, and even less about her: we just see over and over again her mysterious face, which seems to defy everything.
Sound
Agatha and Leonidas have a somewhat absorbing mother-child relationship: Agatha never fell in love again, and Leonidas doesn't know what love is. From one day to the next, Agatha wakes up in the body of a seven-year-old girl.
영화감독 메르세데스는 영화를 촬영하고 있는 아버지와 만나기 위해 고향으로 돌아간다. 영화감독으로서 관점을 나눌 수 있는 아버지, 침묵하는 어머니, 고집 센 형제를 앞에 두고, 메르세데스는 가족의 끊임없는 모순을 받아들인다. (제22회 전주 영화제)
Director
Flowers have decided to hear the noises of an unknown girl.
Writer
영화감독 메르세데스는 영화를 촬영하고 있는 아버지와 만나기 위해 고향으로 돌아간다. 영화감독으로서 관점을 나눌 수 있는 아버지, 침묵하는 어머니, 고집 센 형제를 앞에 두고, 메르세데스는 가족의 끊임없는 모순을 받아들인다. (제22회 전주 영화제)
Director
영화감독 메르세데스는 영화를 촬영하고 있는 아버지와 만나기 위해 고향으로 돌아간다. 영화감독으로서 관점을 나눌 수 있는 아버지, 침묵하는 어머니, 고집 센 형제를 앞에 두고, 메르세데스는 가족의 끊임없는 모순을 받아들인다. (제22회 전주 영화제)
Sound
An investigation about a transmission parallel to that of man’s arrival to the Moon, captured by a radio ham from Avellaneda, confronts the director of Channel 54 with a series of conspiracy theories and mysterious figures. Doing so also means questioning the nature of the images.
Sound
아르헨티나 북부 코리엔테스 지방, 라스밀(Las Mil)이라는 작은 마을을 배경으로 펼쳐지는 우정, 사랑, 힘의 관계를 보여준다. 감독은 영화 배경이 되는 지역의 역사나 정치적 상황을 전면에 드러내거나 일절 설명하지 않는다. 하지만 부재를 통해 실제 부재했던 힘을 묘사하는 방식으로, 영화 속에 어떤 공적인 힘도 등장하지 않게 함으로써 실제 정치권력이 수년간 주민들을 방치한 결과를 약물과 빈곤을 통해 드러낸다. 시나리오는 지방 생활의 관습을 보여주는 많은 이야기 속에서 이리스와 레나타 사이의 사랑 이야기를 탄생시킨다.
Sound Editor
마르코스는 야간응급병동의 베테랑 간호사로 수간호사 진급을 눈앞에 두고 있다. 하지만 그에게는 비밀이 하나 있다. 고통 속에 삶을 연명해나가는 환자들을 위해 몰래 안락사를 자행하고 있는 것. 신입간호사인 젊은 가브리엘이 마르코스에게 가깝게 다가오면서 아무도 모르는 그의 비밀은 마르코스를 점점 옥죄고 그는 가브리엘에 대한 뒷조사를 시작한다.
Sound Director
Argentina, late 19th century. Sergeant Cruz is wounded and walks lost through a forest in Patagonia. After a long walk, he finally reaches the shores of a lake where he sits waiting for the inevitable. However, the encounter with a mysterious character will confront him with his past and his true destiny
Director
Sound
God is now a Power Plant. On a misty night cows escape, a child is chosen, and a girl tries to find freedom.
Sound
퓨마 한 마리가 아르헨티나 북부에 있는 원주민 마을 푸에블로 나시온 란켈을 활보한다. 사냥은 성년의식 중 하나이기에 나이가 든 소년들은 퓨마를 죽이고 싶어한다. 하지만 우리엘만큼은 다른 길을 선택하는데…
Sound Director
Three women meet by chance at the end of the world, in Argentinian Patagonia, and set out on a polyamorous journey, caught up in the search for new kinds of relationships, far from possession and pain. They become the Daughters of Fire, a band dedicated to helping those women who look for their own path to erotica.
Sound
By chance, Martin and Laura travel to Villa Gesell at the same time. They are not together anymore but 18 years ago they conceived their son, Pablo, there. Soon, situations as absurd as they are touching will arise from their encounter. Juan Villegas ventures into comedy and is back at Bafici with a nostalgic, intimate film.
Sound Recordist
독일 음악가 헬무트 라헨만은 안데르센의 동화 『성냥팔이 소녀』를 직접 각색한 오페라를 무대에 올리기 위해 부에노스아이레스에 오지만, 오케스트라단은 파업 중이다. 그럼에도 라헨만은 공연 준비를 강행한다. 다큐멘터리와 픽션을 오가며 불안정한 긴장감을 자아낸다. 비극적 결말을 맞는 안데르센의 동화와 역시 비극적인 운명을 가진 당나귀의 이야기(로베르 브레송의 영화 "당나귀 발타자르")가 교차하며 삶의 모순되고 비극적인 근원에 다가간다.
Sound Designer
Narradora
Sound
For more than 30 years, 9 friends have religiously gathered in a roasted corner every month. When they find out that Javier, who makes the roasts, is going to live in another country, mixed feelings, betrayals and jealousy begin to emerge. Deep down, they try to mask something that none of them dares to say: for them, if the roasts are finished, their friendship ends forever.
Sound
Wake up in the morning. He feels bad. He brushes his teeth after vomiting. Record the house reviewing drawings, a model and a written photo that makes him smile. He returns it to the cork of old familiar images. Make breakfast for two. Waits.