Screenplay
April 2020––Lockdown. Etienne, a film director, and his brother Paul, a music journalist, are confined together in their childhood home with their new partners Morgane and Carole. Every room, every object, reminds them of their childhood, and the memories of the absents––their parents, their neighbors… This compels them to measure the distance that separates them from each other and the roots they share, those of their ground zero. As the world around them is becoming increasingly unsettling, unreality, and even a disturbing strangeness, invades their daily gestures and actions.
Producer
April 2020––Lockdown. Etienne, a film director, and his brother Paul, a music journalist, are confined together in their childhood home with their new partners Morgane and Carole. Every room, every object, reminds them of their childhood, and the memories of the absents––their parents, their neighbors… This compels them to measure the distance that separates them from each other and the roots they share, those of their ground zero. As the world around them is becoming increasingly unsettling, unreality, and even a disturbing strangeness, invades their daily gestures and actions.
Director
April 2020––Lockdown. Etienne, a film director, and his brother Paul, a music journalist, are confined together in their childhood home with their new partners Morgane and Carole. Every room, every object, reminds them of their childhood, and the memories of the absents––their parents, their neighbors… This compels them to measure the distance that separates them from each other and the roots they share, those of their ground zero. As the world around them is becoming increasingly unsettling, unreality, and even a disturbing strangeness, invades their daily gestures and actions.
Lars Eidinger is one of Germany’s most talented and versatile actors with his love of improvisation and physical acting style.
This documentary seeks to dispel some of the mystique surrounding this exceptional actor’s unique art and also provide an exciting insight into the world of theatre and filmmaking.
Self - Filmmaker
Throughout the 19th century, imaginative and visionary artists and inventors brought about the advent of a new look, absolutely modern and truly cinematographic, long before the revolutionary invention of the Lumière brothers and the arrival of December 28, 1895, the historic day on which the first cinema performance took place.
Thanks
On January 31, 1857, the French writer Gustave Flaubert (1821-80) took his place in the dock for contempt of public morality and religion. The accused, the real one, is, through him, Emma Bovary, heroine with a thousand faces and a thousand desires, guilty without doubt of an unforgivable desire to live.
Self
Documentary about filmmaker and film lover Stig Björkman during the pandemic year of 2020 when he stay in touch with his friends over his laptop.
Screenplay
90년대 초, 쿠바 본토를 공격하는 ‘반 카스트로’ 테러리스트 조직에 침투하기 위해 마이애미에 스파이 단체를 만들었던 소수의 쿠바 사람들의 이야기.
Director
90년대 초, 쿠바 본토를 공격하는 ‘반 카스트로’ 테러리스트 조직에 침투하기 위해 마이애미에 스파이 단체를 만들었던 소수의 쿠바 사람들의 이야기.
Self
A fly-on-the-wall documentary about the recording of the music score by Sonic Youth.
Self - Filmmaker
A walk through the career of French filmmaker André Téchiné, from his own point of view and that of those who worked with him: Catherine Deneuve, Daniel Auteuil, Emmanuelle Béart, Juliette Binoche and Sandrine Kiberlain, among others.
Writer
'종이책과 E북 사이에서 고민에 빠졌다' 성공한 편집장, 알랭. '부부는 욕망만으로 살지 않는다' 아름다운 스타배우, 셀레나. '나의 연애사를 책에 썼다' 작가, 레오나르. '남편의 연애를 눈치챘다' 정치인 비서관, 발레리. '종이책의 시대를 바꾸고 싶다' 젊은 디지털 마케터, 로르. 모든 게 완벽한 쿨한 파리지엥들의 지적인 토크가 폭죽처럼 터진다!
Director
'종이책과 E북 사이에서 고민에 빠졌다' 성공한 편집장, 알랭. '부부는 욕망만으로 살지 않는다' 아름다운 스타배우, 셀레나. '나의 연애사를 책에 썼다' 작가, 레오나르. '남편의 연애를 눈치챘다' 정치인 비서관, 발레리. '종이책의 시대를 바꾸고 싶다' 젊은 디지털 마케터, 로르. 모든 게 완벽한 쿨한 파리지엥들의 지적인 토크가 폭죽처럼 터진다!
Himself - Filmmaker
잉마르 베리만 탄생 100주년을 기념해서 국제적으로 널리 알려진 감독 마가레테 폰 트로타는 베리만의 삶과 작품들을 조명한다. 그와 가장 가깝게 협업했던 이들과 새로운 세대의 영화 연출가들이 그에 관한 이야기를 나눈다. 이 다큐멘터리는 베리만이 남기고 떠난 작품들의 주요 요소를 밝히는 동시에 그의 삶에서 되풀이되었던 주제들의 발자취를 따라나선다.
Himself
30 years after his debut, Olivier Assayas is back in New York to present his latest feature film shot in Paris, London, Prague and Oman - This portrait of the filmmaker is part of the collection « Cinéma, de notre temps » created by Janine Bazin and André S. Labarthe.
Screenplay
지칠 대로 지쳐버린 베스트셀러 작가 ‘델핀’은 자신의 팬 사인회에서 의문의 여성 ‘L’을 만난다. 아름답고 매혹적이며 똑똑하지만 어딘가 미스테리한 분위기의 L. 델핀은 모든 것이 피곤한 와중에도 L과의 대화는 이상하리만큼 즐겁게 느껴진다. L은 팬에서 친구로 가까워지며 델핀의 집에서 함께 지내게 되지만 시간이 지날수록 델핀은 자신에게 점점 더 깊이 관여하는 L에게 부담을 느끼게 된다. 그녀가 의도적으로 자신의 삶에 침투한 것이라 확신한 델핀은 L을 소재로 소설을 쓰기로 결심한다. 델핀의 속내를 아는 듯 모르는 듯 L의 태도는 점점 더 가학적으로 변해가는데…
Self - Movie Director
Forty years after his death, this documentary pays tribute to one of the major filmmakers of Italian cinema, to an original work that continues to inspire today's cinema. Coming from one of the greatest families of the Italian aristocracy, he could have been a rich and cultured man, living in opulence and idleness, but Luchino wanted a different destiny. This is the story that director Elisabeth Kapnist and Christian Dumais-Lvowski wanted to tell. Count Visconti di Modrone wears the clothes of a legend that he never stopped shaping throughout his life. This documentary reconstructs the fabric of a brilliant life, dedicated to art; theater, opera, and cinema. This artistic work is also that of a committed man, who was a fellow traveler of the Communist Party, and who resisted fascism.
Dialogue
프랑스 파리에서 퍼스널 쇼퍼로 일하는 미국 여자 모린. 영혼들과 대화할 수 있는 능력을 가진 그녀는 최근 쌍둥이 오빠의 죽음으로 힘겨운 시간을 보낸다. 그러던 어느 날, 정체를 알 수 없는 존재로부터 의문의 메시지가 들어오는데… “난 널 알아, 너도 날 알고, 내 정체가 안 궁금한가?”
Director
프랑스 파리에서 퍼스널 쇼퍼로 일하는 미국 여자 모린. 영혼들과 대화할 수 있는 능력을 가진 그녀는 최근 쌍둥이 오빠의 죽음으로 힘겨운 시간을 보낸다. 그러던 어느 날, 정체를 알 수 없는 존재로부터 의문의 메시지가 들어오는데… “난 널 알아, 너도 날 알고, 내 정체가 안 궁금한가?”
Screenplay
프랑스 파리에서 퍼스널 쇼퍼로 일하는 미국 여자 모린. 영혼들과 대화할 수 있는 능력을 가진 그녀는 최근 쌍둥이 오빠의 죽음으로 힘겨운 시간을 보낸다. 그러던 어느 날, 정체를 알 수 없는 존재로부터 의문의 메시지가 들어오는데… “난 널 알아, 너도 날 알고, 내 정체가 안 궁금한가?”
Self
An inquiry into two of the most influencial French filmakers friendship and feud.
Self
1962년, 프랑수아 트뤼포는 알프레드 히치콕에게 일주일에 걸친 긴 인터뷰를 제안한다. "새", "싸이코", "현기증", "이창" 등 숱한 명작을 남긴 ‘서스펜스의 대가’ 알프레드 히치콕과 그런 히치콕을 흠모했던 씨네필이자 ‘누벨바그의 기수’였던 프랑수아 트뤼포. 일주일간의 대화 속에서 드러나는 히치콕의 작품세계와 두 감독의 우정!
Self
허우샤오시엔과 에드워드 양으로 대표되는 대만 뉴웨이브가 세계 영화계에서 부상하게 된 과정과 그들의 영화가 세계 영화계에 미친 영향을 탐구하는 다큐멘터리.
Writer
연상의 상사인 ‘헬레나’를 유혹해 자살로 몰고 가는 젊고 매력적인 캐릭터 ‘시그리드’ 역으로 단숨에 세계적인 스타가 된 마리아 엔더스(줄리엣 비노쉬). 그로부터 20년 후 마리아는 자신을 톱 배우로 만들어 준 연극의 리메이크에 출연 제안을 받지만, 그녀에게 주어진 역할은 주인공이 아닌 나이 든 상사 ‘헬레나’다. 리허설을 위해 알프스의 외딴 지역인 실스마리아를 찾은 마리아는 관객들의 기억 속에 영원히 ‘시그리드’로 남고 싶다는 욕망에 사로잡히고, 잔인하고 이기적인 ‘시그리드’보다 솔직하고 인간적인 ‘헬레나’가 더 매력적이라 주장하는 매니저 발렌틴(크리스틴 스튜어트)과 끊임없이 충돌하는데... 급기야 ‘시그리드’ 역을 맡게 된 할리우드의 스캔들 메이커 조앤(클로이 모레츠)의 젊음을 동반한 아름다움마저 질투하기 시작한 마리아. 과연 그녀의 무대는 무사히 막을 올릴 수 있을까?
Director
연상의 상사인 ‘헬레나’를 유혹해 자살로 몰고 가는 젊고 매력적인 캐릭터 ‘시그리드’ 역으로 단숨에 세계적인 스타가 된 마리아 엔더스(줄리엣 비노쉬). 그로부터 20년 후 마리아는 자신을 톱 배우로 만들어 준 연극의 리메이크에 출연 제안을 받지만, 그녀에게 주어진 역할은 주인공이 아닌 나이 든 상사 ‘헬레나’다. 리허설을 위해 알프스의 외딴 지역인 실스마리아를 찾은 마리아는 관객들의 기억 속에 영원히 ‘시그리드’로 남고 싶다는 욕망에 사로잡히고, 잔인하고 이기적인 ‘시그리드’보다 솔직하고 인간적인 ‘헬레나’가 더 매력적이라 주장하는 매니저 발렌틴(크리스틴 스튜어트)과 끊임없이 충돌하는데... 급기야 ‘시그리드’ 역을 맡게 된 할리우드의 스캔들 메이커 조앤(클로이 모레츠)의 젊음을 동반한 아름다움마저 질투하기 시작한 마리아. 과연 그녀의 무대는 무사히 막을 올릴 수 있을까?
Self
Stéphane Goudet is all over the Tati box-set as the preeminent Tati scholar, so it is only fitting that he conclude the disc with a half hour lecture that concludes the themes and methods of the filmmaker.
Screenplay
1968년 5월 프랑스 혁명 이후의 파리 화가를 꿈꾸는 '질'은 자신을 둘러싼 정치적, 예술적 변동 가운데 자유로웠던 시절을 추억하며 자신의 청춘을 찾으려 하는데...
Director
1968년 5월 프랑스 혁명 이후의 파리 화가를 꿈꾸는 '질'은 자신을 둘러싼 정치적, 예술적 변동 가운데 자유로웠던 시절을 추억하며 자신의 청춘을 찾으려 하는데...
Self
At the 60th anniversary of Cannes Film Festival, 34 famous directors are followed by camera.
Writer
1970년대 냉전시절 대형암살과 테러사건으로 유명한 희대의 테러리스트 카를로스 더 재칼에 대한 일대기 영화. 그는 1994년 수단에서 체포돼 프랑스에서 종신형을 살고 있는 현존 인물. 영화는 끝이 없는 투쟁의 소용돌이에 휩싸이게 된 한 인간의 삶을 조명한다.
Director
1970년대 냉전시절 대형암살과 테러사건으로 유명한 희대의 테러리스트 카를로스 더 재칼에 대한 일대기 영화. 그는 1994년 수단에서 체포돼 프랑스에서 종신형을 살고 있는 현존 인물. 영화는 끝이 없는 투쟁의 소용돌이에 휩싸이게 된 한 인간의 삶을 조명한다.
Writer
1970년대 냉전시절 대형암살과 테러사건으로 유명한 희대의 테러리스트 카를로스 더 재칼에 대한 일대기 영화. 그는 1994년 수단에서 체포돼 프랑스에서 종신형을 살고 있는 현존 인물. 영화는 끝이 없는 투쟁의 소용돌이에 휩싸이게 된 한 인간의 삶을 조명한다.
Director
1970년대 냉전시절 대형암살과 테러사건으로 유명한 희대의 테러리스트 카를로스 더 재칼에 대한 일대기 영화. 그는 1994년 수단에서 체포돼 프랑스에서 종신형을 살고 있는 현존 인물. 영화는 끝이 없는 투쟁의 소용돌이에 휩싸이게 된 한 인간의 삶을 조명한다.
Screenplay
1970년대 냉전시절 대형암살과 테러사건으로 유명한 희대의 테러리스트 카를로스 더 재칼에 대한 일대기 영화. 그는 1994년 수단에서 체포돼 프랑스에서 종신형을 살고 있는 현존 인물. 영화는 끝이 없는 투쟁의 소용돌이에 휩싸이게 된 한 인간의 삶을 조명한다.
Director
1970년대 냉전시절 대형암살과 테러사건으로 유명한 희대의 테러리스트 카를로스 더 재칼에 대한 일대기 영화. 그는 1994년 수단에서 체포돼 프랑스에서 종신형을 살고 있는 현존 인물. 영화는 끝이 없는 투쟁의 소용돌이에 휩싸이게 된 한 인간의 삶을 조명한다.
self
Guided by Liv Ullmann and with commentaries from a number of prominent filmmakers for whom Bergman is and remains an important influence - such as Woody Allen, Olivier Assayas, Bernardo Bertolucci, Arnaud Desplechin, John Sayles, Martin Scorsese and Lars von Trier, the film provides a vivid portrait of the artist who in each new project found a challenge for himself and for the people he worked with - both actors and colleagues behind the camera.
Writer
뛰어난 예술적 감각으로 카밀 코로, 오딜롱 르동, 루이 마조렐 같은 19세기 작가들의 작품을 소장하며 한 평생을 보낸 어머니.
한 여름 가족들과 함께 생일을 기념하던 어느 날, 그녀는 생일을 즐기기 보다는 자신이 죽으면 있을 집과 집안의 물건들에 대한 처리 문제로 걱정을 털어놓는다.
그러나 큰 아들 프레데릭은 어머니뿐만 아니라 삼 남매와 손자, 손녀들의 추억까지 고스란히 담겨 있는 이 집은 당연히 그대로 보존될 것이라며 귀를 기울이지 않는다. 그러던 어느 날, 갑작스럽게 어머니의 사망소식을 듣게 된 세 남매는 믿을 수 없는 이별을 맞게 되고. 막상 생전 어머니의 집과 유품을 처리해야 하는 상황에 놓인 그들은 생각지 못했던 이견 때문에 충돌하게 된다.
유품을 지키고 싶은 큰 아들 프레데릭(샤를르 베를랭), 디자이너로 해외 활동이 많은 둘째 아드리엔(줄리엣 비노쉬) 그리고 중국에서 시작할 새 일로 목돈이 필요한 막내 제레미(제레미 레니에)까지, 세 남매는 자신들이 처한 현실과 어머니의 유품에 대한 안타까움 사이에서 갈등하게 되는데...
Director
뛰어난 예술적 감각으로 카밀 코로, 오딜롱 르동, 루이 마조렐 같은 19세기 작가들의 작품을 소장하며 한 평생을 보낸 어머니.
한 여름 가족들과 함께 생일을 기념하던 어느 날, 그녀는 생일을 즐기기 보다는 자신이 죽으면 있을 집과 집안의 물건들에 대한 처리 문제로 걱정을 털어놓는다.
그러나 큰 아들 프레데릭은 어머니뿐만 아니라 삼 남매와 손자, 손녀들의 추억까지 고스란히 담겨 있는 이 집은 당연히 그대로 보존될 것이라며 귀를 기울이지 않는다. 그러던 어느 날, 갑작스럽게 어머니의 사망소식을 듣게 된 세 남매는 믿을 수 없는 이별을 맞게 되고. 막상 생전 어머니의 집과 유품을 처리해야 하는 상황에 놓인 그들은 생각지 못했던 이견 때문에 충돌하게 된다.
유품을 지키고 싶은 큰 아들 프레데릭(샤를르 베를랭), 디자이너로 해외 활동이 많은 둘째 아드리엔(줄리엣 비노쉬) 그리고 중국에서 시작할 새 일로 목돈이 필요한 막내 제레미(제레미 레니에)까지, 세 남매는 자신들이 처한 현실과 어머니의 유품에 대한 안타까움 사이에서 갈등하게 되는데...
Director
Olivier Assayas’ Eldorado is a riveting documentary chronicling the efforts of Ballet Preljocaj to choreograph an otherworldly icon of 21st century music: Karlheinz Stockhausen’s ethereal Sonntags-Abschied.
Interviewee
A documentary by Olivier Gonard, shot partly in Paris’s Musée d’Orsay, that examines Olivier Assayas' film Summer Hours, and its approach to art.
Writer
칸영화제 60주년을 기념하여 조직위원장 질 자콥이 직접 제작과 편집을 맡고, ‘영화관(館)’ 하면 떠오르는 느낌을 주제로 역대 황금종려상 수상 감독 35명이 3분짜리 스케치 33편을 찍어 완성된 영화. 거장들의 개성 넘치는 작품 속에 그들만의 영화관(觀)이 엿보인다.
Director
칸영화제 60주년을 기념하여 조직위원장 질 자콥이 직접 제작과 편집을 맡고, ‘영화관(館)’ 하면 떠오르는 느낌을 주제로 역대 황금종려상 수상 감독 35명이 3분짜리 스케치 33편을 찍어 완성된 영화. 거장들의 개성 넘치는 작품 속에 그들만의 영화관(觀)이 엿보인다.
Himself
Christopher Doyle is one of the best known and most acclaimed directors of photography in world cinema. Born in Australia, he sees himself as an Asian citizen rather than a Westerner. His artistic contribution to the films of Wong Kar-wai, Zhang Jimou and Fruit Chan films, among others, is indisputable. Filmed in DV and Super8, this documentary is a kind of wild and stylized road movie -- from Bangkok to Hong Kong, via New York. The camera follows this eccentric and outrageous artist as he gives us his thoughts on his past and present work. From the recent sets of Invisible Waves by Thailand's Pen ek Ratanaruang, and M. Night Shyamalan's Lady in the Water, to the locations in Hong Kong where he shot some of his most famous pictures, such as In The Mood for Love and Dumplings, Chris Doyle talks about his cinematic fascination for Asian culture.
Writer
런던에 살고 있는 이탈리아 출신의 ‘산드라’는 이전에 금융계의 큰손이었던 ‘마일즈’와 연인 관계였다. ‘마일즈’는 연인인 ‘산드라’에게 자신이 접대해야 하는 비즈니스 파트너에게 성상납을 하도록 요청하고 ‘산드라’는 그를 사랑했기 때문에 그런 무리한 요구를 번번히 들어주게 된다. 그녀의 또 다른 연인인 ‘레스터’는 프로 킬러로 한때 금융계의 큰 손이었지만 현재는 투자하는 것들마다 실패를 거듭하면서 많은 빚을 지게 된 ‘마일즈’를 살해해 달라는 청부를 받게 된다. 한편, ‘레스터’의 아내는 ‘산드라’와 남편의 관계를 알면서도 조용히 지켜본다. 그리고 서서히 드러나는 음모와 배신으로 ‘산드라’는 홍콩에서 국제 미아가 될 처지에 놓이게 된다. 하지만 그녀에게 뜻하지 않는 도움의 손길이 나타나지만 그들의 존재마저 믿을 수 없게 된다.
Director
런던에 살고 있는 이탈리아 출신의 ‘산드라’는 이전에 금융계의 큰손이었던 ‘마일즈’와 연인 관계였다. ‘마일즈’는 연인인 ‘산드라’에게 자신이 접대해야 하는 비즈니스 파트너에게 성상납을 하도록 요청하고 ‘산드라’는 그를 사랑했기 때문에 그런 무리한 요구를 번번히 들어주게 된다. 그녀의 또 다른 연인인 ‘레스터’는 프로 킬러로 한때 금융계의 큰 손이었지만 현재는 투자하는 것들마다 실패를 거듭하면서 많은 빚을 지게 된 ‘마일즈’를 살해해 달라는 청부를 받게 된다. 한편, ‘레스터’의 아내는 ‘산드라’와 남편의 관계를 알면서도 조용히 지켜본다. 그리고 서서히 드러나는 음모와 배신으로 ‘산드라’는 홍콩에서 국제 미아가 될 처지에 놓이게 된다. 하지만 그녀에게 뜻하지 않는 도움의 손길이 나타나지만 그들의 존재마저 믿을 수 없게 된다.
Director
A thief with an ambiguous relationship to a young woman steals her purse during a screening.
Writer
아멜리에의 프로듀서가 전세계 최고의 감독 20명과 찍은 18편의 옴니버스 영화로, 파리를 배경으로 한 18가지의 색다른 사랑 이야기를 담고 있다. 5분의 제한 시간 안에서 펼쳐지는 이야기들의 한가지 공통점은 바로 '사랑의 도시, 파리'라는 주제이다. 각각의 감독들은 이 주제를 받아들이고 자신들만의 개성을 듬뿍 담은 작품들을 탄생시켰다. 마치 를 연상시키는 내레이션으로 연결된 18편의 짧은 영화들은 파리를 배경으로 펼쳐지는 갖가지 훈훈한 사랑의 기운을 전달하고 있다. 파리 시내 20개 구 중 한 곳을 골라 최소한의 비용으로 5분 동안 사랑이야기를 찍기. 에 참여한 20명의 감독에게 주어진 공통조건이었다. 몽마르트 언덕, 에펠탑, 차이나타운, 마레, 센 강변 등 파리 곳곳을 배경으로, 현대 파리의 일상과 주인공들의 천차만별 사랑, 그리고 세계 곳곳의 감독들이 파리에 보내는 사랑이 함께 어우러진다. 감독들 각자의 개성과 세계적인 스타들의 모습이 몽타주된 감미로운 영화.
Director
아멜리에의 프로듀서가 전세계 최고의 감독 20명과 찍은 18편의 옴니버스 영화로, 파리를 배경으로 한 18가지의 색다른 사랑 이야기를 담고 있다. 5분의 제한 시간 안에서 펼쳐지는 이야기들의 한가지 공통점은 바로 '사랑의 도시, 파리'라는 주제이다. 각각의 감독들은 이 주제를 받아들이고 자신들만의 개성을 듬뿍 담은 작품들을 탄생시켰다. 마치 를 연상시키는 내레이션으로 연결된 18편의 짧은 영화들은 파리를 배경으로 펼쳐지는 갖가지 훈훈한 사랑의 기운을 전달하고 있다. 파리 시내 20개 구 중 한 곳을 골라 최소한의 비용으로 5분 동안 사랑이야기를 찍기. 에 참여한 20명의 감독에게 주어진 공통조건이었다. 몽마르트 언덕, 에펠탑, 차이나타운, 마레, 센 강변 등 파리 곳곳을 배경으로, 현대 파리의 일상과 주인공들의 천차만별 사랑, 그리고 세계 곳곳의 감독들이 파리에 보내는 사랑이 함께 어우러진다. 감독들 각자의 개성과 세계적인 스타들의 모습이 몽타주된 감미로운 영화.
Director of Photography
Footage from 2005’s Festival Art Rock in Saint-Brieuc, France, featuring Metric, Sonic Youth, Jeanne Balibar, and other acts.
Director
Footage from 2005’s Festival Art Rock in Saint-Brieuc, France, featuring Metric, Sonic Youth, Jeanne Balibar, and other acts.
Writer
캐나다에서 공연중인 록가수 리와 그의 아내 에밀리. 그들은 음악을 사랑하고 부모님이 돌보고 있는 어린 아들을 위해 열심히 살려고 하지만, 한 번 빠져든 마약의 세계를 헤어나오기란 쉽지 않다. 어느 날 두 사람은 말다툼을 하고 에밀리는 모텔을 뛰쳐나가는데, 그날 밤 리가 헤로인 과다복용으로 숨지게 된다.다음 날 아침 돌아온 그녀에겐, 죽은 남편과 마약소지죄로 선고받은 6개월형이 남아있을 뿐이다. 형을 마치고 세상에 나온 에밀리. 그녀는 사랑하는 아들과 새로운 삶을 꾸리려는 희망으로 가득 차 있지만 시부모는 쉽게 이를 허락하지 않는다. 에밀리는 아들과 다시 만날 수 있다는 소망으로 지금까지와는 다른 삶을 살기 위해 노력하기 시작한다.가끔은 약의 유혹을 받지만, 아들에 대한 사랑과 미래에의 희망으로 차차 극복해가는 에밀리. 주변의 든든한 지원자 덕분에 그녀가 하고 싶어했던 음악 작업 또한 다시 시작하게 되고, 그토록 원하던 아들과의 소중한 시간 또한 누리게 되는데…
Director
캐나다에서 공연중인 록가수 리와 그의 아내 에밀리. 그들은 음악을 사랑하고 부모님이 돌보고 있는 어린 아들을 위해 열심히 살려고 하지만, 한 번 빠져든 마약의 세계를 헤어나오기란 쉽지 않다. 어느 날 두 사람은 말다툼을 하고 에밀리는 모텔을 뛰쳐나가는데, 그날 밤 리가 헤로인 과다복용으로 숨지게 된다.다음 날 아침 돌아온 그녀에겐, 죽은 남편과 마약소지죄로 선고받은 6개월형이 남아있을 뿐이다. 형을 마치고 세상에 나온 에밀리. 그녀는 사랑하는 아들과 새로운 삶을 꾸리려는 희망으로 가득 차 있지만 시부모는 쉽게 이를 허락하지 않는다. 에밀리는 아들과 다시 만날 수 있다는 소망으로 지금까지와는 다른 삶을 살기 위해 노력하기 시작한다.가끔은 약의 유혹을 받지만, 아들에 대한 사랑과 미래에의 희망으로 차차 극복해가는 에밀리. 주변의 든든한 지원자 덕분에 그녀가 하고 싶어했던 음악 작업 또한 다시 시작하게 되고, 그토록 원하던 아들과의 소중한 시간 또한 누리게 되는데…
Self
Twenty years after David Cronenberg prophesied the dark side of the Internet age in Videodrome, acclaimed French filmmaker Olivier Assayas updated it for the New Millennium in his startlingly prescient Demonlover, a chilling exploration of the nexus between sex and violence available at the click of a button.
Director
높은 수익성이 기대되는 상품인 X-등급 헨타이(일본 포르노 애니메이션)에 대한 전세계 온라인 판권을 놓고 회사 간 권력투쟁이 벌어지자 첩보 활동, 폭력, 그리고 살인으로 이어진다.
Writer
높은 수익성이 기대되는 상품인 X-등급 헨타이(일본 포르노 애니메이션)에 대한 전세계 온라인 판권을 놓고 회사 간 권력투쟁이 벌어지자 첩보 활동, 폭력, 그리고 살인으로 이어진다.
Screenplay
장 바르네리는 유명한 도자기 공장을 소유한 집안 출신의 목사이다. 부인 나탈리의 외도로 결혼생활이 파경에 이르게 된 즈음, 장도 20살의 폴린에게 사랑을 느끼고 그녀와의 결혼을 위해 목사직을 그만둔다. 장과 폴린은 스위스로 떠나지만 안락한 전원생활도 잠시뿐,폴린의 반대에도 불구하고 장은 가업을 이어받기 위해 고향으로 돌아온다. 곧 전쟁이 발발하고, 평화가 찾아오는 듯했지만 전쟁이 끝난 후 장은 예전의 영광을 되찾기 위해 더우더 사업에 매달린다. 냉담한 노조,외국과의 경재, 그리고 1929년 불어닥틴 경제위기로 장은 파탄지경에 이른다. 어쩔수 없이 생산량을 줄이고, 사원을 축소하면서 그의 꿈은 무너지게 된다. 사랑하는 남편과 공장을 살리기 위해 폴란은 남편이 포기한 것을 일으켜 세우려고 노력한다.
Director
장 바르네리는 유명한 도자기 공장을 소유한 집안 출신의 목사이다. 부인 나탈리의 외도로 결혼생활이 파경에 이르게 된 즈음, 장도 20살의 폴린에게 사랑을 느끼고 그녀와의 결혼을 위해 목사직을 그만둔다. 장과 폴린은 스위스로 떠나지만 안락한 전원생활도 잠시뿐,폴린의 반대에도 불구하고 장은 가업을 이어받기 위해 고향으로 돌아온다. 곧 전쟁이 발발하고, 평화가 찾아오는 듯했지만 전쟁이 끝난 후 장은 예전의 영광을 되찾기 위해 더우더 사업에 매달린다. 냉담한 노조,외국과의 경재, 그리고 1929년 불어닥틴 경제위기로 장은 파탄지경에 이른다. 어쩔수 없이 생산량을 줄이고, 사원을 축소하면서 그의 꿈은 무너지게 된다. 사랑하는 남편과 공장을 살리기 위해 폴란은 남편이 포기한 것을 일으켜 세우려고 노력한다.
Screenplay
Entry on Taiwanese new-wave filmmaker Hou Hsiao-Hsien for French television's "Cinéma, de notre temps" series, directed by Olivier Assayas.
Director
Entry on Taiwanese new-wave filmmaker Hou Hsiao-Hsien for French television's "Cinéma, de notre temps" series, directed by Olivier Assayas.
Writer
A story about the transition from late youth to early maturity, the film follows several friends and lovers as they come to make decisions on how to live their lives--getting a job more in harmony with ones ideals, committing to a lover, giving up a lover that no longer loves you: a film about grown-ups growing up.
Director
A story about the transition from late youth to early maturity, the film follows several friends and lovers as they come to make decisions on how to live their lives--getting a job more in harmony with ones ideals, committing to a lover, giving up a lover that no longer loves you: a film about grown-ups growing up.
Writer
프랑스의 작은 시골 마을. 홀어머니 밑에서 자란 마틴은 10살이 되던 해에 아버지 빅터를 처음으로 만난다. 그가 만난 아버지 빅터는 마틴 모자를 버리고 이미 다른 여자와 세 명의 아들을 낳아 가정을 꾸리고 있는 상태. 마틴에게는 갑자기 반갑지 않은 세명의 이복 형제들이 생겼다. 12년이 지난 후 마틴은 그의 고향을 떠나 파리로 간다. 운 좋게도 우연히 모델일을 제안 받은 그는 일을 위해 파리로 떠난 것이다. 그리고 그 곳에서 그의 이복형인 벤자민의 여자 친구 앨리스를 만나게 된다. 폐쇄적인 성격의 바이올리니스트인 앨리스에게 마틴은 본능적으로 이끌린다. 서로에게 강렬하게 매혹된 두 사람은 사랑에 빠지지만 그들이 함께 할 미래에는 앨리스가 극복해야 하는 마틴의 어두운 그림자가 놓여 있다. 마틴은 그의 과거와 가족들을 떠난 이유에 대해 앨리스에게 한마디도 말하지 않지만 그들은 서로의 과거에 대해 더 이상 묻지 않는다. 그러나 앨리스가 마틴에게 임신한 사실을 알리자 그는 과거의 기억을 떠올리며 갑자기 심각한 발작증세를 보인다. 앨리스는 마틴을 도울 수 있는 유일한 길인 그의 숨겨진 과거를 찾아 나서기로 한다.
Director
Experimental short made by Olivier Assayas for Fondation of Contemporary Art and starring Maggie Cheung.
Writer
점차 쇠락해가는 프랑스 영화 감독 ‘르네 비달’은 고전 명작 "뱀파이어"를 리메이크하려는 계획을 세우고 홍콩 여배우 ‘장만옥’을 뱀파이어 집단의 우두머리 ‘이마 베프’역으로 캐스팅한다. 그러나 파리에 도착한 그녀를 기다리는 건 창작의 활기가 사라진 썰렁한 현장과 불편한 의상, 그리고 지친 기색을 감추지 않는 감독뿐. 결국 막다른 골목에 놓인 "이마 베프"는 완성을 눈 앞에 두고 길을 잃게 되는데…
Director
점차 쇠락해가는 프랑스 영화 감독 ‘르네 비달’은 고전 명작 "뱀파이어"를 리메이크하려는 계획을 세우고 홍콩 여배우 ‘장만옥’을 뱀파이어 집단의 우두머리 ‘이마 베프’역으로 캐스팅한다. 그러나 파리에 도착한 그녀를 기다리는 건 창작의 활기가 사라진 썰렁한 현장과 불편한 의상, 그리고 지친 기색을 감추지 않는 감독뿐. 결국 막다른 골목에 놓인 "이마 베프"는 완성을 눈 앞에 두고 길을 잃게 되는데…
Writer
파리의 변두리에서 살고 있는 소년 질과 소녀 크리스틴. 그들의 가족은 무능하고 가족에게 전혀 살갑지가 않다. 그들은 목적없이 하루하루를 살고 있을 뿐이다. 어느 날, 질과 크리스틴은 수퍼마켓에서 음반을 훔치다가 붙잡힌다. 질은 풀려나지만 크리스틴은 부모님의 회피에 의해 위탁가정에 들어가게 된다. 크리스틴을 찾아온 질과 함께 도망친 두 사람은 청소년들이 모여사는 집에 들어간다. 그곳에서 더 남쪽으로 도망가기로 결심한다.
Director
파리의 변두리에서 살고 있는 소년 질과 소녀 크리스틴. 그들의 가족은 무능하고 가족에게 전혀 살갑지가 않다. 그들은 목적없이 하루하루를 살고 있을 뿐이다. 어느 날, 질과 크리스틴은 수퍼마켓에서 음반을 훔치다가 붙잡힌다. 질은 풀려나지만 크리스틴은 부모님의 회피에 의해 위탁가정에 들어가게 된다. 크리스틴을 찾아온 질과 함께 도망친 두 사람은 청소년들이 모여사는 집에 들어간다. 그곳에서 더 남쪽으로 도망가기로 결심한다.
Screenplay
In a shock after her mother’s sudden death, warehouse forklift driver Tina seeks out the rich, enigmatic businessman father she has never known and discovers a half-sister, Lise.
Director
In a shock after her mother’s sudden death, warehouse forklift driver Tina seeks out the rich, enigmatic businessman father she has never known and discovers a half-sister, Lise.
Self
Documentary overview of the life of French filmmaker François Truffaut.
Writer
Adrien is 19 years old. He has not met his father, Clément for 4 years. Adrien returns home and the two try to better understand each other. Clément lives together with Louis, a twenty-something girl who wants to be an actress. The boy starts a flirt with Louise which pushes the father-son relationship back to a crisis...
Director
Adrien is 19 years old. He has not met his father, Clément for 4 years. Adrien returns home and the two try to better understand each other. Clément lives together with Louis, a twenty-something girl who wants to be an actress. The boy starts a flirt with Louise which pushes the father-son relationship back to a crisis...
Writer
Maria is a sweet child. She hasn’t father and doesn’t like her mother. She has a boyfriend, A bandit who would like to change his class.
Writer
Feckless aspiring architect Stéphane leaves his pregnant girlfriend for theater designer Sabine; Sabine in turn vainly attempts to overcome her violent obsession with an actor in her theater company. A game of emotional chutes and ladders ensues.
Director
Feckless aspiring architect Stéphane leaves his pregnant girlfriend for theater designer Sabine; Sabine in turn vainly attempts to overcome her violent obsession with an actor in her theater company. A game of emotional chutes and ladders ensues.
Writer
A 100-year-old family feud in Albania continues to target men for vengeful execution in this somber drama.
Writer
Three young friends steal some music equipment for their struggling post-punk band and, in a panic, kill the shop’s owner. Assayas’ debut feature examines, with characteristic restraint and acuity, the psychological fallout as the band unravels—and each of its members grapple with their own feelings of guilt, paranoia, and despair.
Director
Three young friends steal some music equipment for their struggling post-punk band and, in a panic, kill the shop’s owner. Assayas’ debut feature examines, with characteristic restraint and acuity, the psychological fallout as the band unravels—and each of its members grapple with their own feelings of guilt, paranoia, and despair.
Screenplay
프랑스의 한 한적한 시골 마을, 소년 토마스(니콜라스 지라우디)는 숲속에서 도망친 죄수 마르탱(바덴 스탄크작)을 만나게 된다. 이혼한 어머니와 할머니와 함께 살고 있는 토마스는 돈을 가지고 오라는 마르탱의 협박에 매사가 공포스럽다. 한편, 바에서 일하는 토마스의 어머니 릴리(카트린느 드뇌브)는 이혼한 상태임에도 여전히 그의 전 남편이 계속 자신의 주위를 맴도는 것이 못내 부담스럽다. 탈출구를 찾으려 하지만 그 시골 마을을 벗어나지 않는 이상 어렵다는 것을 알게 된다. 그러다 칼에 찔려 쓰러져 있는 마르탱을 릴리가 도와주면서, 그들 모자 사이에 마르탱이 끼어들게 된다. 젊은 마르탱과 릴리는 그렇게 계속 가까워진다. 그런데 마르탱에게는 또 다른 젊은 애인이 있는 상태다. 그렇게 그들의 관계는 조금씩 파국으로 치닫는다.
Writer
In a somewhat deflated story of robbery and deception set against the rooftops and byways of Paris, a group of enterprising petty thieves take advantage of the dog days of August to burglarize vacated apartments. At this time of year, all Parisiens are on vacation elsewhere, and the city is invaded by tourists on vacation from their own cities. In this mass rearrangement of the European population, the thieves get away with their looting until they run into an architect who catches them in the act. But his morals are nothing to brag about, as he gets more involved in what they are doing and wants some of their take. He is also smitten with one of the down-and-out women the thieves have been supporting (Dominque Laffin). As in so many French dramas, these conflicting relationships are doomed to be resolved only by tragedy.
Dialogue
Nina, young girl from the provinces discovering the capital, meets people by chance, and carries out apprenticeship of the theatre and love. Paulot first of all, reassuring figure of an ordinary man, solid as a rock. Then Quentin, a fallen actor tormented by a past drama, violent as lightning. Finally, Scrutzler, an inflexible and exhausted director who chooses Nina, throws her on the stage. A revelation is born through these three meetings. But, it is with herself that Nina has an appointment.
Screenplay
Nina, young girl from the provinces discovering the capital, meets people by chance, and carries out apprenticeship of the theatre and love. Paulot first of all, reassuring figure of an ordinary man, solid as a rock. Then Quentin, a fallen actor tormented by a past drama, violent as lightning. Finally, Scrutzler, an inflexible and exhausted director who chooses Nina, throws her on the stage. A revelation is born through these three meetings. But, it is with herself that Nina has an appointment.
Director
Winston Tong and collaborators are interviewed during a busy day at the recording studio.
Screenplay
한 젊은 여성이 소설을 쓰기 위해 일본으로 여행을 떠납니다.
Director
한 젊은 여성이 소설을 쓰기 위해 일본으로 여행을 떠납니다.
Director
Two minimalist music videos that Assayas shot for French electro-pop star Jaco, Rectangle and Anne cherchait l'amour (featuring Elli Medeiros)
Director
A thief unknowingly steals a blue diamond from Chicago mob boss Tony Accardo, setting off a war between the two men as they both try to keep one step ahead of the FBI.