Production Design
양 농장을 운영하는 부부 ‘마리아’와 ‘잉그바르’가 놀랍고 신비한 아이를 가족으로 맞이하며 벌어지는 이야기를 그린, 가장 충격적인 슈퍼 내추럴 스릴러
Art Direction
40대 후반 여성 할라는 아이슬란드에 심각한 공해를 유발시키는 알루미늄 공장을 상대로 비밀스러운 전쟁을 선포하고 공장 주변 기물을 파괴하는 테러를 감행 한다. 그녀의 테러가 사회에 큰 파장을 일으킬 무렵, 우연히 한 고아 아이를 만나고 그녀의 인생이 바뀌기 시작하는데….
Production Director
아그네스는 남편 아틀리가 외도 했다며 집에서 쫓아내고, 딸 아사를 못 보게 한다. 할 수 없이 부모님 집으로 돌아온 아틀리는 부모의 집 뒤뜰에 있는 커다란 나무가 이웃집에 그림자를 드리운다는 이유로 말 다툼을 벌인다. 이후 두 집안의 물건이 훼손되고 자동차 바퀴가 펑크 나는가 하면 고양이가 사라지는 등 분쟁은 점점 악화된다. 결국 CCTV까지 설치되고 옆집 부부가 전기 톱을 갖고 있다는 소문까지 도는데……
Set Designer
Íþróttaálfurinn has managed to change the villagers' negative attitude towards sports, healthy food and all diligence. But when he leaves and the villagers have to manage on their own, they turn out to be very unstable and easily influenced by the criminal Glanni Glæpur, who turns up disguised as a very rich man. In fact, he has stolen the president's car and intends to corrupt the villagers so that he can sell them un-wholesome powder-food and become mayor of the town.
Production Manager
A whale-boat is making its final whaling tour of the season. It pursues and catches a whale, and then proceeds home. The men working on the boat have to find themselves different employment now that the season is over. Among the crew are two friends, Grímur and Bubbi. They are well- seasoned and experienced seamen of the kind that never puts down roots anywhere. Grímur is not the kind of man to allow much to set him off balance. When he arrives on land he heads directly for the capital where he intends to make a new start and get himself involved in the night life. With him is his faithful and rather troll-like companion, Bubbi. The film then mainly concerns itself with their efforts to make some kind of contact with what is going on in Reykjavik.