Asghar Farhadi
출생 : 1972-05-07, Isfahan, Iran
약력
Asghar Farhadi (اصغر فرهادی) was born in 1972 in Iran. He became interested in cinema in his teenage years and started his filmmaking education by joining the Youth Cinema Society of Esfahan in 1986 where he made 8mm and 16mm short films. Asghar Farhadi received his Bachelors in Theater from University of Tehran's School of Dramatic Arts in 1998 and his Masters in Stage Direction from Tarbiat Modarres University a few years later. During these formative years, Farhadi made six shorts and two TV series for Iran's National Broadcasting Corporation (IRIB) of which "A Tale of a City" is most noteworthy. In 2001, Asghar Farhadi debute d in professional cinema by co-writing the script for Low Heights (2002) (Ertefae Past), a post-911 political farce chronicle of Southwest Iran, with famed war film director, Ebrahim Hatamikia. The film was met with both critical and public success. The following year, Asghar Farhadi made his directorial debut, Dancing in the Dust (2003) (Raghs dar Ghobar), about a man forced to divorce his wife and go hunting snakes in the desert in order to repay his debts to his in-laws. The film earned recognition at Fajr and Moscow International Film Festivals and a year later, Beautiful City (2004) (Shahr-e-Ziba), a grave work about a young man condemned to death at the age of sixteen, received awards from Fajr and Warsaw International Film Festivals. His third film, Fireworks Wednesday (2006) (Chaharshambe Soori), won the Gold Hugo at the 2006 Chicago International Film Festival. His fourth film, About Elly (2009) (Darbareye Elly) was called "a masterpiece" by film critic David Bordwell and won the Silver Bear for Best Director at 59th Berlin International Film Festival as well as Best Picture at Tribeca Film Festival. It was also Iran's official submission for the Foreign Language Film competition of Academy Awards in 2009. His most famous films, A Separation (2011) (Jodaeiye Nader az Simin) and The Salesman (2016), received both an oscar, many other major international awards and good critics all around the world.
Producer
빚을 갚지 않아 수감 중인 라힘은 주운 가방 속 금화를 팔아 보석금을 내려다 주인에게 돌려준 후 영웅 대접을 받는다 그의 평판이 높아질수록 주변의 의심은 깊어지고 상황을 모면하기 위한 라힘의 사소한 거짓말은 점차 커다란 파국을 몰고 오는데… 가장 길었던 이틀 간의 귀휴가 시작된다
Writer
빚을 갚지 않아 수감 중인 라힘은 주운 가방 속 금화를 팔아 보석금을 내려다 주인에게 돌려준 후 영웅 대접을 받는다 그의 평판이 높아질수록 주변의 의심은 깊어지고 상황을 모면하기 위한 라힘의 사소한 거짓말은 점차 커다란 파국을 몰고 오는데… 가장 길었던 이틀 간의 귀휴가 시작된다
Director
빚을 갚지 않아 수감 중인 라힘은 주운 가방 속 금화를 팔아 보석금을 내려다 주인에게 돌려준 후 영웅 대접을 받는다 그의 평판이 높아질수록 주변의 의심은 깊어지고 상황을 모면하기 위한 라힘의 사소한 거짓말은 점차 커다란 파국을 몰고 오는데… 가장 길었던 이틀 간의 귀휴가 시작된다
Self
The film was inspired by one of the most important documentaries shot by Krzysztof Kieślowski, Talking Heads (1980). The director asked his interlocutors seemingly simple questions, such as “Who are you?” and “What do you want?”.
Self - Narrator (voice)
Scenes from A Separation
Writer
동생의 결혼식에 참석하기 위해 아이들과 함께 고향을 찾은 라우라. 오랜만에 만난 가족과 마을 사람들 모두가 모여 떠들썩한 결혼식 파티를 즐기던 중 사랑하는 딸이 감쪽같이 사라진다. 거액의 몸값을 요구하는 메시지를 받은 라우라와 그녀의 가족들, 그리고 오랜 친구이자 과거 연인이었던 파코까지 나서 딸을 찾기 위해 애쓴다. 그러나, 이 모든 것이 가족을 잘 아는 주변인에 의해 시작됐을 거란 이야기를 들은 라우라. 점점 시간이 지날수록 라우라와 가족 모두는 미묘한 긴장감 속에 서로를 의심하고 지금껏 모두가 숨겨온 과거의 비밀이 서서히 드러나게 되는데…
Director
동생의 결혼식에 참석하기 위해 아이들과 함께 고향을 찾은 라우라. 오랜만에 만난 가족과 마을 사람들 모두가 모여 떠들썩한 결혼식 파티를 즐기던 중 사랑하는 딸이 감쪽같이 사라진다. 거액의 몸값을 요구하는 메시지를 받은 라우라와 그녀의 가족들, 그리고 오랜 친구이자 과거 연인이었던 파코까지 나서 딸을 찾기 위해 애쓴다. 그러나, 이 모든 것이 가족을 잘 아는 주변인에 의해 시작됐을 거란 이야기를 들은 라우라. 점점 시간이 지날수록 라우라와 가족 모두는 미묘한 긴장감 속에 서로를 의심하고 지금껏 모두가 숨겨온 과거의 비밀이 서서히 드러나게 되는데…
The Salesman is Asghar Farhadi's seventh film that won two trophies for the Best Actor and Best Screenplay at Cannes Film Festival in 2016 and the academy award for the best Foreign Language Film in 2017. About The Salesman is a documentary about Farhadi's method of filmmaking: development, pre-production, production, and post-production, with interviews with Asghar Farhadi and the analysis of the renowned Iranian and international film critics about The Salesman and Farhadi's cinema.
A Documentary about New Wave movement in Iranian cinema.
Producer
연극 ‘세일즈맨의 죽음’을 준비 중인 젊은 부부 ‘라나’와 ‘에마드’. 살고 있던 건물이 붕괴될 위기에 처하자 이전 세입자의 물건들이 남아 있는 기이한 느낌의 아파트로 이사를 간다. 하지만 남편 '에마드'가 집을 비운 어느 날, 그들의 삶이 송두리째 바뀌는 사건이 일어나는데...
Writer
연극 ‘세일즈맨의 죽음’을 준비 중인 젊은 부부 ‘라나’와 ‘에마드’. 살고 있던 건물이 붕괴될 위기에 처하자 이전 세입자의 물건들이 남아 있는 기이한 느낌의 아파트로 이사를 간다. 하지만 남편 '에마드'가 집을 비운 어느 날, 그들의 삶이 송두리째 바뀌는 사건이 일어나는데...
Director
연극 ‘세일즈맨의 죽음’을 준비 중인 젊은 부부 ‘라나’와 ‘에마드’. 살고 있던 건물이 붕괴될 위기에 처하자 이전 세입자의 물건들이 남아 있는 기이한 느낌의 아파트로 이사를 간다. 하지만 남편 '에마드'가 집을 비운 어느 날, 그들의 삶이 송두리째 바뀌는 사건이 일어나는데...
An abandoned tumbledown theater in the outback of Paraíba state is the initial setting of a film about cinema, which explores the testimonials of the novelist and playwright Ariano Suassuna and other filmmakers such as Ruy Guerra, Julio Bressane, Ken Loach, Andrzej Wajda, Karim Ainouz, José Padilha, Hector Babenco, Vilmos Zsigmond, Béla Tarr, Gus Van Sant and Jia Zhangke. They all respond to two basic questions: why do they make movies and why do they serve the seventh art. The filmmakers share their thoughts about time, narrative, rhythm, light, movement, the meaning of tragedy, the audience‘s desires and the boundaries with other forms of art.
Writer
아마드는 4년 째 별거 중인 마리와 이혼하기 위해 파리로 향한다. 오랜만에 찾아 간 그녀의 집에는 전남편 사이에서 낳은 두 명의 딸과, 곧 마리와 결혼하는 사미르, 그리고 사미르의 불만투성이 아들이 있다. 한편, 아마드는 자꾸만 엇나가는 큰 딸 루시에게 사미르의 전 부인이 현재 혼수 상태이며, 그것이 엄마 마리 때문이라는 충격적인 이야기를 듣게 되는데...
Director
아마드는 4년 째 별거 중인 마리와 이혼하기 위해 파리로 향한다. 오랜만에 찾아 간 그녀의 집에는 전남편 사이에서 낳은 두 명의 딸과, 곧 마리와 결혼하는 사미르, 그리고 사미르의 불만투성이 아들이 있다. 한편, 아마드는 자꾸만 엇나가는 큰 딸 루시에게 사미르의 전 부인이 현재 혼수 상태이며, 그것이 엄마 마리 때문이라는 충격적인 이야기를 듣게 되는데...
Self
A film director, an actor, a musician, an organizer of festivals, a husband, a father, a grand-father, a friend, a professor... This film is an unexpected meeting with one of the most fascinating European film directors: Emir Kusturica. This is a journey to memory and forgetfulness. Beyond success, money, dependencies and pride. A deeper look into the world of Kusturica and his Wooden city at Mokra Gora. A tale about the won battles, as well as the lost ones. About the everlasting curiosity in filmmaking.
Self - Director
In March 2012, Iranian movie "A Separation" by Asghar Farhadi, won the Oscar Award for the Best Foreign Language Film. For the Iranian people this was more than a cinematic award. When sanctions and threats of war with Iran covered the world headlines, Farhadi talked about Iran's love for peace and the rich culture of the Iranians on the stage when receiving his award. This time the Iranians voice was heard through someone other than the government officials. This documentary shows the reaction of the Iranians to this Oscar award and has a general view on Iran's society of today.
Producer
씨민과 나데르 부부는 별거 중이다. 아내 씨민은 딸의 교육을 위해 이민을 떠나고 싶어 한다. 그러나 치매인 아버지를 두고 떠날 수 없었던 나데르는 친정으로 떠난 아내를 대신하여 아버지를 돌봐줄 가정부를 고용한다. 임신 중임에도 가난에 떠밀려 남편까지 속이고 가정부 일을 시작했던 소마예는 어느 날, 나데르의 아버지를 침대에 묶어두고 잠시 외출을 한다. 그 사이 아버지가 위독했음을 알게 된 나데르는 격분하여 소마예를 해고하고 그 과정에서 소마예는 유산을 하고 만다. 이윽고 소마예 부부는 나데르를 살인죄로 고소하고 법정에서 만난 두 가족의 변명과 거짓말이 이어진다.
Screenplay
씨민과 나데르 부부는 별거 중이다. 아내 씨민은 딸의 교육을 위해 이민을 떠나고 싶어 한다. 그러나 치매인 아버지를 두고 떠날 수 없었던 나데르는 친정으로 떠난 아내를 대신하여 아버지를 돌봐줄 가정부를 고용한다. 임신 중임에도 가난에 떠밀려 남편까지 속이고 가정부 일을 시작했던 소마예는 어느 날, 나데르의 아버지를 침대에 묶어두고 잠시 외출을 한다. 그 사이 아버지가 위독했음을 알게 된 나데르는 격분하여 소마예를 해고하고 그 과정에서 소마예는 유산을 하고 만다. 이윽고 소마예 부부는 나데르를 살인죄로 고소하고 법정에서 만난 두 가족의 변명과 거짓말이 이어진다.
Director
씨민과 나데르 부부는 별거 중이다. 아내 씨민은 딸의 교육을 위해 이민을 떠나고 싶어 한다. 그러나 치매인 아버지를 두고 떠날 수 없었던 나데르는 친정으로 떠난 아내를 대신하여 아버지를 돌봐줄 가정부를 고용한다. 임신 중임에도 가난에 떠밀려 남편까지 속이고 가정부 일을 시작했던 소마예는 어느 날, 나데르의 아버지를 침대에 묶어두고 잠시 외출을 한다. 그 사이 아버지가 위독했음을 알게 된 나데르는 격분하여 소마예를 해고하고 그 과정에서 소마예는 유산을 하고 만다. 이윽고 소마예 부부는 나데르를 살인죄로 고소하고 법정에서 만난 두 가족의 변명과 거짓말이 이어진다.
Writer
Just a few hours to his wedding, Amir, a lad from the south of Tehran, receives a call from his closest friend Habib who insist on meeting him to speak about an urgent issue. He rushes to Habib's works place and there listens to Habib's devastating claim that his future wife is not the sexually innocent girl he believed. In a mixture of rage and bafflement, he takes the bride to the wedding place and then departs to reveal the truth about her past. At the same time, a guy named Nekooyi, the owner of a broken company gets stabbed by his friend who seems to have an affair with his wife, Nasim. To get to the airport and leave the country they take a taxi, driven by nobody but the guy sought by Amir...
Costume Design
한 가족이 교외로 여행을 떠나게 된다. 우연히 동행하게 된 엘리의 의문의 실종으로 인해 가족들의 여행은 즐거움에서 악몽으로 변해가고, 엘리가 사라진 후 가족 간에 묻어 둔 황폐한 관계가 떠오르게 되는데...
Production Design
한 가족이 교외로 여행을 떠나게 된다. 우연히 동행하게 된 엘리의 의문의 실종으로 인해 가족들의 여행은 즐거움에서 악몽으로 변해가고, 엘리가 사라진 후 가족 간에 묻어 둔 황폐한 관계가 떠오르게 되는데...
Producer
한 가족이 교외로 여행을 떠나게 된다. 우연히 동행하게 된 엘리의 의문의 실종으로 인해 가족들의 여행은 즐거움에서 악몽으로 변해가고, 엘리가 사라진 후 가족 간에 묻어 둔 황폐한 관계가 떠오르게 되는데...
Screenplay
한 가족이 교외로 여행을 떠나게 된다. 우연히 동행하게 된 엘리의 의문의 실종으로 인해 가족들의 여행은 즐거움에서 악몽으로 변해가고, 엘리가 사라진 후 가족 간에 묻어 둔 황폐한 관계가 떠오르게 되는데...
Writer
한 가족이 교외로 여행을 떠나게 된다. 우연히 동행하게 된 엘리의 의문의 실종으로 인해 가족들의 여행은 즐거움에서 악몽으로 변해가고, 엘리가 사라진 후 가족 간에 묻어 둔 황폐한 관계가 떠오르게 되는데...
Director
한 가족이 교외로 여행을 떠나게 된다. 우연히 동행하게 된 엘리의 의문의 실종으로 인해 가족들의 여행은 즐거움에서 악몽으로 변해가고, 엘리가 사라진 후 가족 간에 묻어 둔 황폐한 관계가 떠오르게 되는데...
Co-Writer
Mina has decided to leave her older husband Morteza after ten years of marriage. Next Monday will be her divorce date, which means her first step towards her goal; immigration. However, the arrival of her older sister, Azar, together with the illness of her mother in law is causing her trouble. To her surprise, meanwhile, she finds out she is pregnant.
Screenplay
Mohammad is sent to an apartment situated in uptown Tehran to install their satellite dishes, while having satellite TV is illegal in Iran. He arrives there with a girl named Shirin who seems to be his girlfriend and is in need of some money to repair her father's car with which she has had an accident the day before. Each of the house's residents have their own fish to fry and they also want their satellites installed as soon as possible.
Story
A sergeant who is on a mission to take a criminal to the prison is forced to spend a night with him in Mashhad.
Writer
이란의 설날인 3월 21일이 다가오자 온통 거리는 폭죽 소리로 가득하다. 곧 결혼할 생각에 들떠 있는 가정부 루이는 새해맞이 대청소를 도와주기 위해 모테자의 집을 찾아간다. 새해맞이의 흥겨운 분위기에도 불구하고 그녀가 찾아간 집은 긴장으로 가득하다. 모즈데는 남편인 모테자가 같은 아파트 옆집에 사는 이혼녀와 바람이 났다고 의심하고 남편은 강력하게 부정한다. 두 사람의 다툼 속에 루이가 본의 아니게 말려든다.
Director
이란의 설날인 3월 21일이 다가오자 온통 거리는 폭죽 소리로 가득하다. 곧 결혼할 생각에 들떠 있는 가정부 루이는 새해맞이 대청소를 도와주기 위해 모테자의 집을 찾아간다. 새해맞이의 흥겨운 분위기에도 불구하고 그녀가 찾아간 집은 긴장으로 가득하다. 모즈데는 남편인 모테자가 같은 아파트 옆집에 사는 이혼녀와 바람이 났다고 의심하고 남편은 강력하게 부정한다. 두 사람의 다툼 속에 루이가 본의 아니게 말려든다.
Writer
Akbar, 18, has been held in a rehabilitation centre for committing murder at the age of sixteen. Now, Akbar is transferred to prison to await the day of his execution. A’la, a friend of Akbar, tries desperately to gain the consent of Akbar’s plaintiff so as to stop the execution.
Director
Akbar, 18, has been held in a rehabilitation centre for committing murder at the age of sixteen. Now, Akbar is transferred to prison to await the day of his execution. A’la, a friend of Akbar, tries desperately to gain the consent of Akbar’s plaintiff so as to stop the execution.
Costume Design
When forced to divorce his wife by family and social pressure because her mother is a prostitute, Nazar (Khodaparast) works double shifts to pay back the loan he took out for his impulsive wedding and to pay some ongoing restitution to his sweet jilted bride, Reyhaneh (Kosari). When he falls behind in the payments he flees the police and ends up in the desert with an uncommunicative old man (Gharibian) who catches poisonous snakes for their venom. These two are forced to coexist in the desert, because Nazar is unwilling to return to the city and wants to catch snakes to make enough money to settle his debts. His verbose, chattering annoys the reticent old man until Nazar's life is endangered. Written by Maple-2
Writer
When forced to divorce his wife by family and social pressure because her mother is a prostitute, Nazar (Khodaparast) works double shifts to pay back the loan he took out for his impulsive wedding and to pay some ongoing restitution to his sweet jilted bride, Reyhaneh (Kosari). When he falls behind in the payments he flees the police and ends up in the desert with an uncommunicative old man (Gharibian) who catches poisonous snakes for their venom. These two are forced to coexist in the desert, because Nazar is unwilling to return to the city and wants to catch snakes to make enough money to settle his debts. His verbose, chattering annoys the reticent old man until Nazar's life is endangered. Written by Maple-2
Director
When forced to divorce his wife by family and social pressure because her mother is a prostitute, Nazar (Khodaparast) works double shifts to pay back the loan he took out for his impulsive wedding and to pay some ongoing restitution to his sweet jilted bride, Reyhaneh (Kosari). When he falls behind in the payments he flees the police and ends up in the desert with an uncommunicative old man (Gharibian) who catches poisonous snakes for their venom. These two are forced to coexist in the desert, because Nazar is unwilling to return to the city and wants to catch snakes to make enough money to settle his debts. His verbose, chattering annoys the reticent old man until Nazar's life is endangered. Written by Maple-2
Writer
A person wants to hijack an airplane to go out of Iran and cure his sick son.
Himself
An original account of the 2015 Paris’ terror attack, Cyclothymia of a Land echoes the deep reasons of physical and psychological displacement. Emergencies, iniquity, propaganda, terrorism, war to terror, all inhabit an unusual journey into Tehran’s contemporary and precarious cityscape and an eerie and non-reassuring vegetation.