Tambourine (2008)
장르 : 드라마, 코미디
상영시간 : 1시간 51분
연출 : Parisa Bakhtavar
각본 : Asghar Farhadi
시놉시스
Mohammad is sent to an apartment situated in uptown Tehran to install their satellite dishes, while having satellite TV is illegal in Iran. He arrives there with a girl named Shirin who seems to be his girlfriend and is in need of some money to repair her father's car with which she has had an accident the day before. Each of the house's residents have their own fish to fry and they also want their satellites installed as soon as possible.
북부 캘리포니아의 한 바닷가.
캐시는(제니퍼 코넬리) 아버지가 30여년동안 돈을 모아 마련한 집에서 이혼의 충격을 딛고 새로운 인생을 모색하며 힘겹게 살아간다. 그러던 어느 날. 일주일 뒤에 집을 찾아오겠다는 엄마의 전화에 아침 잠을 설치던 캐시의 집에 법원직원과 경찰이 들이닥친다. 세금 체납으로 집이 경매로 넘어갔다며 퇴거 명령을 내린다. 캐시는 집이 경매로 넘어가는 것을 막으려 변호사를 찾지만 이란 출신의 이민자 베라니 (벤 킹슬리)가 자신의 전 재산을 털어 그 집을 헐값에 사들인다. 베라니는 전망 좋은 이 집을 수리해 비싼값에 되팔아 재기를 노린다. 그러나 아무도 자신을 도울 수 없는 처지에 놓인 캐시는 레스터(론 엘다드)라는 경찰의 도움으로 집을 다시 찾으려 하지만 집을 둘러싼 싸움은 점차 심해지고, 베라니의 부인 (소레 아그다슬루)과 아들 에스마일(조나단 아두트)까지 혼란에 빠지며 걷잡을 수 없는 파국으로 빠져드는데…
씨민과 나데르 부부는 별거 중이다. 아내 씨민은 딸의 교육을 위해 이민을 떠나고 싶어 한다. 그러나 치매인 아버지를 두고 떠날 수 없었던 나데르는 친정으로 떠난 아내를 대신하여 아버지를 돌봐줄 가정부를 고용한다. 임신 중임에도 가난에 떠밀려 남편까지 속이고 가정부 일을 시작했던 소마예는 어느 날, 나데르의 아버지를 침대에 묶어두고 잠시 외출을 한다. 그 사이 아버지가 위독했음을 알게 된 나데르는 격분하여 소마예를 해고하고 그 과정에서 소마예는 유산을 하고 만다. 이윽고 소마예 부부는 나데르를 살인죄로 고소하고 법정에서 만난 두 가족의 변명과 거짓말이 이어진다.
죽음과 고독의 냄새가 풍겨나는 곳 ‘Bad City’. 한 뱀파이어 소녀가 밤마다 스케이트 보드를 타고 고요한 길거리를 누비지만 도시의 사람들은 알지 못한다. 어느 날, 소녀는 우연히 만난 소년에게서 슬픔을 느끼는데… 외로운 뱀파이어 소녀와 고독한 인간 소년의 핏빛로맨스가 시작된다.
이란의 이슬람혁명 당시 반혁명 죄로 30년간 투옥되었던 쿠르드족 시인 사데그 카망가르의 실화를 바탕으로 만든 영화이다. 쿠르드족으로 인기 시인인 사헬과 아내 미나는 이슬람혁명기에 체포되어 투옥된다. 5년 후 풀려난 뒤 미나는 남편이 죽은 것으로 알고, 교도소에서 낳은 아이들을 키우며 살다가 터키로 이주한다. 30년 뒤 풀려난 사헬은 터키로 그들을 만나러 가지만, 또 다른 비극을 맞는다. 그리고, 이 모든 비극의 원흉인 악바르를 죽이고, 자신의 죄값도 치르려 한다. 사헬 역의 베흐루즈 보수기와 미나 역의 모니카 벨루치의 열연은 이 작품의 비장미를 극대화한다. (제 17회 부산국제영화제)
Spanning 18 years in an Iranian women's prison, this follows two women: the new prison warden, a tough as nails devout Muslim who has served in the army on the Iraqi front, and a young midwife, Mitra, who is serving her sentence for killing her mother's abusive husband. In the early years, Mitra is repeatedly punished as the warden tries to break her. This includes punishment for delivering a baby in the prison cell while all of the prison staff has taken shelter during an Iraqi bombing. The warden's attitude starts to change after 8 years, when Mitra tries to protect a new inmate from rape at the hands of her older cellmates. When the baby comes back in 1991 as a 17 year old delinquent, Sepideh, the warden respects Mitra enough to protect the girl.
A sensation when released in 1999 in Iran, Two Women charts the lives of two promising architecture students over the course of the first turbulent years of the Islamic Republic. Tahimine Milani creates this scathing portrait of those traditions - aided by official indifference - which conspire to trap women and stop them from realizing their full potential; the inclusion of frank depictions of domestic violence was hailed by many as a breakthrough in dealing with a long taboo subject.
Mohammad is sent to an apartment situated in uptown Tehran to install their satellite dishes, while having satellite TV is illegal in Iran. He arrives there with a girl named Shirin who seems to be his girlfriend and is in need of some money to repair her father's car with which she has had an accident the day before. Each of the house's residents have their own fish to fry and they also want their satellites installed as soon as possible.
A 15-year-old Somalian boy meets a 40-year-old Iranian man in a refugee camp in Skåne, in the south of Sweden. With the threat of deportation hanging over them, they decide to take their faiths in their own hands and together they go on a journey in the Swedish summer.
Nahal is around thirty and in her fourth month of pregnancy. During a routine check-up she learns that her baby has died and she now faces a curettage abortion in two days’ time. When she tries to address the subject, neither her mother nor her husband give her a chance to speak.
Bahman, Mahtab, Ramin and Donya Mehdipour are enjoying a perfect summer in a small Finnish town. Their routines are fractured by a negative decision on their application for asylum by the Finnish Immigration Service. But life must go on and the 13-year-old Ramin is about to enter an entirely new school, junior high. The Mehdipours use their last chance to appeal but continue their everyday lives, fuelled by their exceptionally positive outlook and attitude.
Maryam (Negar Javaherian) and Reza (Shahab Hosseini) are different from other people, it's not just a simple difference, but a very big difference. They must try to prove to others they have solved the big difference with the miracle of love ...
A young couple need easy money. A few friends join them to plan a kidnap, but nothing goes right when some of them go after revenge and betray each other.
Sahar, an Iranian girl who has recently broken up with her fiancé, has decided to spend some time by herself in Antalya, Turkey. Leaving a club late at night, assuming that she is rich, she gets kidnapped and held in a remote basement. The kidnappers go greedy on the ransom, but little they know is that the whole setup has been a misunderstanding from both parties in the first place.
This twisted Iranian narrative follows a mysterious couple from Tehran as they distribute large bags of money in an impoverished mountain border town. Beginning as a black comedy, the film's mood transforms as the games played by Kaveh (director Mani Haghighi) and Leyla (Taraneh Alidoosti) become increasingly perverse, as they find inventive ways of humiliating the recipients of the cash. The immorality of the central characters is at times sickening, and their chain of lies is often as puzzling to us as they are to the townsfolk depicted onscreen. What is the relationship between the pair and why are they giving away money to the needy? Modest Reception has no easy answers nor pat resolutions - instead Haghighi takes the viewer on an intriguing ride into the dark recesses of the human spirit.
This fascinating moral thriller is centered on the bristling relationship between two very different young women in contemporary Tehran. Nazanin (Nazanin Bayati) is a determined first year medical student. Since there is no free space in the university dorm and Nazanin does not have much money, she is obliged to share an apartment with Sahar (Pegah Ahangarani), a party lover who works in a fragrance shop. Sahar badly wants to migrate from Iran, so she’s borrowed money from a man in the bazaar. When this man makes an opportunistic complaint against Sahar, she is imprisoned. There have been some very some rocky times between the two roommates and their conflicting lifestyles, but Nazanin will now do everything she can to have her friend released.
In the tenth year of marriage, Babak and Manizheh face the biggest challenge of their life. Financial problems and difficult social situation cause Babak to work very hard and this leads to a deep gap between him and his wife, in a way that Manizheh starts a new relation, the relation which leads her to addiction and immorality. On the verge of her complete collapse, she wakes up to the truth that she has lost her life.
Youssef, a blind university professor, is suddenly diagnosed with a fatal disease and must undergo treatment in France. Back home, will he find the life he had before?
A young homeless girl supports herself as a surrogate mother for money. A human rights attorney tries to help her change her life, but ithe challenges seem insurmountable. This is a rarely seen side of Iranian society.
Award-winning Iranian filmmaker Rakshan Banietemad ends her eight-year hiatus from feature filmmaking with this ingenious, mosaic-like narrative, which knits together the stories of seven characters to create a microcosm of Iranian working-class society.
A haughty acclaimed newly married fashion designer named Iraj is shown the door by his boss after the boss's son arrives at Iran to take over his father's company. Iraj reluctant to promulgate the loss of his job, starts using his savings, trying to conceal the truth from his naive wife. Having squandered all the money he had on trivial matters, he tells his wife about being axed & that's when the tables turn on him.
이란의 설날인 3월 21일이 다가오자 온통 거리는 폭죽 소리로 가득하다. 곧 결혼할 생각에 들떠 있는 가정부 루이는 새해맞이 대청소를 도와주기 위해 모테자의 집을 찾아간다. 새해맞이의 흥겨운 분위기에도 불구하고 그녀가 찾아간 집은 긴장으로 가득하다. 모즈데는 남편인 모테자가 같은 아파트 옆집에 사는 이혼녀와 바람이 났다고 의심하고 남편은 강력하게 부정한다. 두 사람의 다툼 속에 루이가 본의 아니게 말려든다.
한 가족이 교외로 여행을 떠나게 된다. 우연히 동행하게 된 엘리의 의문의 실종으로 인해 가족들의 여행은 즐거움에서 악몽으로 변해가고, 엘리가 사라진 후 가족 간에 묻어 둔 황폐한 관계가 떠오르게 되는데...
씨민과 나데르 부부는 별거 중이다. 아내 씨민은 딸의 교육을 위해 이민을 떠나고 싶어 한다. 그러나 치매인 아버지를 두고 떠날 수 없었던 나데르는 친정으로 떠난 아내를 대신하여 아버지를 돌봐줄 가정부를 고용한다. 임신 중임에도 가난에 떠밀려 남편까지 속이고 가정부 일을 시작했던 소마예는 어느 날, 나데르의 아버지를 침대에 묶어두고 잠시 외출을 한다. 그 사이 아버지가 위독했음을 알게 된 나데르는 격분하여 소마예를 해고하고 그 과정에서 소마예는 유산을 하고 만다. 이윽고 소마예 부부는 나데르를 살인죄로 고소하고 법정에서 만난 두 가족의 변명과 거짓말이 이어진다.
Akbar, 18, has been held in a rehabilitation centre for committing murder at the age of sixteen. Now, Akbar is transferred to prison to await the day of his execution. A’la, a friend of Akbar, tries desperately to gain the consent of Akbar’s plaintiff so as to stop the execution.
연극 ‘세일즈맨의 죽음’을 준비 중인 젊은 부부 ‘라나’와 ‘에마드’. 살고 있던 건물이 붕괴될 위기에 처하자 이전 세입자의 물건들이 남아 있는 기이한 느낌의 아파트로 이사를 간다. 하지만 남편 '에마드'가 집을 비운 어느 날, 그들의 삶이 송두리째 바뀌는 사건이 일어나는데...
1997년, 인간이 만든 인공지능 컴퓨터 전략 방어 네트워크가 스스로의 지능을 갖추고는 인류를 핵전쟁의 참화을 일으켜 30억이라는 인류를 잿더미 속에 묻어버린다. 그리고 남은 인간들은 기계의 지배를 받아 시체를 처리하는 일 등에 동원된다. 이때 비상한 지휘력과 작전으로 인간들을 이끌던 사령관 존 코너는 반기계 연합을 구성, 기계와의 전쟁을 시작하면서 상황은 반전된다. 이에 기계는 존 코너의 탄생 자체를 막기 위해 2029년의 어느 날 타임머신에 터미네이터를 태워서 1984년의 L.A로 보내게 된다.