Liao Shu-Chen

참여 작품

밀레니엄 맘보
Makeup Artist
비키는 남자친구인 하오하오와 고등학교를 중퇴하고 동거 중이다 . 하는 일 없이 집에서 빈둥거리는 하오하오는 호스티스 클럽에서 일하는 비키를 늘 의심하고 질투한다. 그녀는 하오하오를 몇 번이고 떠나려 하지만 그의 애원으로 다시 주저앉고 만다. 어느 날 비키는 클럽에서 야쿠자의 중간 보스인 잭을 만난다. 친절하고 다정한 잭은 비키가 하오하오를 벗어날 수 있기를 바라며 그녀를 도와준다. 하지만 하오하오는 끝내 그녀를 놓아주지 않고, 안식처와 같던 잭은 조직의 사건으로 일본으로 돌아가며 그녀에게 메시지를 남긴다. 혼자 남은 비키는 결국 일본으로 건너가게 된다. “이것은 모두 10년 전, 나에게 일어난 일이다.”
해상화
Makeup Artist
19세기 말에 나온 소설 『해상화열전』을 원작으로 한 작품. 청나라의 고위층들은 상해의 영국조계지에 자리한 어느 유곽을 매일 찾아간다. 이곳에서 그들은 여인들과 한자리에 앉아 술을 마시고 사랑을 나눈다. 한정된 공간을 배경으로 탐미적인 분위기를 자아내는데, 허우 샤오시엔의 작품 중 가장 이질적인 느낌을 주는 작품 중 한 편.
희몽인생
Makeup Artist
전통 인형극의 장인인 리 티엔루의 삶을 그린 영화로 리 티엔루가 직접 출연해 자신의 삶에 대한 이야기를 들려주는 독특한 형식을 취한다. 1910년, 대만에서 태어나 8살 때 어머니를 잃은 리 티엔루는 어린 나이에 극단에 들어가 인형극을 배운다. 인형극에 대한 그의 애정은 변함이 없지만, 역사적 조건 속에서 그는 다양한 선택의 순간에 선다. 역사 속에서 주어진 삶을 담담히 살아내는 한 개인의 이야기. '비정성시' '호남호녀'와 함께 ‘대만 근대사 3부작’을 이룬다.
타이페이 스토리
Makeup Artist
보수적인 방직업자 아룽과 전문직 여성 수첸은 오래된 연인사이다. 수첸의 아버지는 파산한 실업가로 아룽에게 경제적인 도움을 기대하고, 수첸은 자신의 환경에서 벗어날 수가 없다. 아룽은 자신과 너무 다른 수첸의 세계를 이해할 수 없어 정서적 파탄을 경험한다. 어느날 수첸은 직장을 잃고 둘 사이는 더욱 멀어진다. 아룽과 헤어진 수첸은 친밀한 인간관계를 포기한 대가로 좋은 직장을 얻고, 아룽은 논쟁 끝에 칼에 찔려 길바닥에서 죽음을 맞이한다.
The Green, Green Grass of Home
Makeup Artist
A substitute teacher from Taipei arrives in a country village to teach a class of mischievous students. He soon falls in love with nature, country life and a fellow teacher at the school.
Play While You Play
Makeup Artist
A photographer travels with her boyfriend to a seaside village in Penghu. There she strikes up a relationship with a blind man. When they reencounter one another back in Taipei, where he is preparing to undergo an operation to restore his sight, their connection intensifies.
A Story of Lou Po-Wen
Makeup & Hair
Tsu Hong Wu is a highly fictionalized fantasy retelling of the early years of Zhu Yuanzhang’s life that was obviously geared toward younger audiences. The tale actually begins in Heaven, where the various gods are busy paving the way for a new emperor. The very basic facts of Zhu Yuanzhang’s life are ostensibly correct, but it takes a rather unexpected turn into traditional giant monster territory, with a Taoist priest summoning a gigantic red-haired ogre (amusingly referred to as ‘superman’ in the subtitles) to destroy our heroes, who are in turn rescued when a golden dragon (the animal manifestation of one of the deities from earlier in the film) rises from the ocean to do battle with said ogre