Joan Plowright

Joan Plowright

출생 : 1929-10-28, Brigg, Lindsey, Lincolnshire, England, UK

약력

Joan Ann Plowright, Lady Olivier, DBE (born 28 October 1929), better known as Dame Joan Plowright, is an English actress, whose career has spanned over sixty years. Throughout her career she has won two Golden Globe Awards and a Tony Award and has been nominated for an Academy Award, an Emmy, and two BAFTA Awards. Joan Plowright is also one of only four actresses to have won two Golden Globes in the same year. Description above from the Wikipedia article Joan Plowright, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Joan Plowright
Joan Plowright
Joan Plowright

참여 작품

Franco Zeffirelli - Directing from Life
Herself
Franco Zeffirelli passed away on 15th June 2019. Chris Hunt's biography explores how Zeffirelli's sense of drama was born out of his own experience and how his life inspired his productions. Chris Hunt interviewed him and other famous actors, friends and associates, had a camera at Zeffirelli's 94th birthday and during the opening of his foundation in Florence. This documentary, including clips from operas, films and plays aims to be the definitive portrait of a Renaissance man larger than life.
여배우들의 티타임
Herself
영국 왕실이 수여한 ‘데임’ 작위에 빛나는 세기의 여배우들이 최초로 털어놓는 비하인드 스토리를 담은 다큐멘터리. 주디 덴치, 매기 스미스, 에일린 앗킨스, 조안 플로라이트까지 영국이 자랑하는 세기의 여배우들 넷이 한자리에 모였다. 여전히 촬영 현장에서 바쁜 나날을 보내온 네 배우들이 오랜만에 함께한 그녀들만의 티타임에 처음으로 카메라가 동석했다. 한평생 작품을 위해 헌신한 그들의 열정과 우리가 몰랐던 진한 인생담을 가감 없이 담아냈다.
나이프 엣지
Marjorie Blake
"타고난 예지력으로 뉴욕 월스트리트를 증권가를 휩쓴 엠마는 부유한 사업가 앙리와 결혼해 앙리가 서프라이즈로 준비한 저택에서 살기 위해 고향인 영국으로 이사를 간다. 친지들과 함께 파티도 하고 왕래도 하며 즐겁게 지내던 엠마는 어느 날 아들 토마스가 상상 속의 친구 `토바야스'와 노는 모습을 보게 되고 그 날 이후부터 자신을 부르는 환청과 머리를 가득 채우는 온갖 알 수 없는 잔인한 비젼들 속에서 나날이 힘들어 남편 앙리에게 도움을 요청하지만 앙리는 자꾸 이런 엠마를 외면하며 저택에 가만히 머무르라고만 한다. 결국 엠마는 알 수 없이 끔찍한 스트레스 속에서 스스로 저택의 비밀을 파해치려 하다 끔찍하고도 믿을 수 없는 진실과 마주하게 된다."
큐어리어스 조지
Ms. Plushbottom (voice)
어떻게 호기심 많은 원숭이 조지가 원작의 또 다른 인기 캐릭터인 '노란 모자를 가진 사나이(The Man with Yellow Hat)' 테드를 만났고, 대도시 뉴욕에 가게 되었는지에 대한 소개로 시작한다. 테드는 애착을 가지고 평생 직장으로 여기고 있는 박물관이 사라질 위기에 처하자 자처하여 "자가와의 거상"을 찾으러 아프리카도 떠난다. 우여곡절 끝에 발견한 자가와의 거상은 예상과 많은 차이가 있었고 게다가 아기 원숭이 조지는 테드를 따라 무작정 도시로 오게 된다. 호기심 많은 조지의 좌충우돌 말썽속에 데드는 모든 것을 잃을 위기에 처하게 되는데...
Goose on the Loose
Beatrice Fairfield
Grieving young Will Donnelly looks to protect his new best friend, a talking goose, from school Principal Congreve Maddox, who's fattening up the bird for a Christmas cook-off.
Mrs Palfrey at The Claremont
Mrs. Palfrey
All but abandoned by her family in a London retirement hotel, an elderly woman strikes up a curious friendship with a young writer.
블루 드래곤: 용과 기사의 전설
Mother Superior
블루 드래곤: 용과 기사의 전설
아이 엠 데이빗
Sophie
어른들과 함께 불가리아의 강제노동수용소에 갇혀있던 어린 데이빗, 이 이야기는 어린 데이빗이 수용소를 탈출하는 이야기에서 시작된다. 어린 데이빗이 만난 강제수용소 밖의 세상. 요하네스가 알려준 지침서대로 그 무서운 세상을 거쳐서 엄마가 기다리는 고향으로 돌아가는 이야기.
브링 다운 더 하우스
Mrs. Virginia Arness
부인과 이혼하고 일에 치여 사는 인생에 아무런 재미가 없는 이혼 법률 전문 변호사 피터는 인터넷 채팅으로 샬린이라는 여성과 알게 된다. 드디어 번개팅으로 샬린을 만날 기대에 부푼 피터. 그러나 샬린은 상상과는 다르게 교도소에서 탈출한 거구의 흑인 여죄수!! 아무리 내쫓으려 해도 피터 곁을 맴도는 샬린은 갖은 방법으로 피터를 괴롭히며, 자신의 무죄를 증명해 달라고 조른다. 게다가 피터가 맡은 사건의 의뢰인은 흑인을 혐오하는 돈 많은 할머니. 샬린을 내쫓으려 하는 피터는 오히려 샬린에게 당하기만 하고, 샬린은 개인주의 성향이 짙은 피터의 가정사까지 깊숙이 관여한다. 정돈되어 있지만 지루한 삶을 살던 피터에게 샬린은 작은 파장을 일으키고, 피터는 문득 샬린 덕분에 삶의 중요한 부분을 잃어버렸다는 생각이 드는데… 과연 피터는 샬린을 내쫓을 수 있을까?
칼라스 포에버
Sarah Keller
20세기 최고의 오페라 가수로 꼽히는 천상의 목소리 '디바' 마리아 칼라스(화니 아르당 분). 세기의 스캔들로 전세계를 떠들썩하게 했던 선박왕 오나시스와의 사랑도, 그토록 아름다웠던 자신의 목소리까지 모두 세월 속에 묻어버린 채 남은 여생을 은둔하며 지내려 한다. 이때 그녀 앞에 나타난 오랜 친구이자 공연기획자인 래리(제레미 아이언스 분)는 그녀의 예술성과 천재성을 다시 한번 세상에 되돌려 놓기 위해 놀라운 제안을 한다. 바로 현대과학의 기술로 그녀 전성기 때의 목소리를 되살려 오페라 영화를 제작하자는 것. 절대 노래하지 않겠다고 결심한 그녀는 단호히 제의를 거절하나 집요한 래리의 설득 아래 다시는 기억하고 싶지 않은 마지막 공연실황에 젊은 시절 목소리를 덧입힌 편집본을 본 순간, 다시금 노래에 대한 전율이 되살아나면서 그의 제안을 수락하기에 이른다. 영화화 될 작품은 불후의 명작 오페라<카르멘>. 그녀는 지난 사랑의 아픔과 예술에 대한 정열을 다시 한번 매혹의 집시여인 '카르멘'이 되어 쏟아내기 시작한다. 칼라스의 절친한 친구이자 베테랑 저널리스트인 새라(조안 플로라이트 분)도 진실된 마음으로 그녀가 재기할 수 있도록 조언을 아끼지 않고 기꺼이 그녀를 돕는다. 그녀를 잊지 않은 팬들과 관계자들의 성원에 힘입어 작품은 완성되고 성공적인 평가를 받게 되는 칼라스. 기획자인 래리는 더없이 만족하며 차기작을 운운하지만 성공의 기쁨도 잠시, 칼라스는 정직하지 못한 예술작품이란 생각에 또 한번의 고비를 맞는다.
글로벌 헤러시
Lady Foxley
A rock band bursts onto the scene and then their frontman disappears on the eve of a European tour.
Bailey's Mistake
Aunt Angie
"Bailey's Mistake" is the name of a cold, dreary island that a bitter widow finds herself stuck on. Seems Liz Donovan got cut out of her husband's will because he'd secretly spent all his money on a New England island. Kids in tow, Liz discovers spooky secrets while getting to know the eccentric natives.
Frankie & Hazel
Phoebe Harkness
Actress JoBeth Williams directed this Showtime family feature starring The Sixth Sense's Mischa Barton for Barbra Streisand's Barwood Films. Barton is Frankie and Ingrid Uribe is Hazel, Frankie's neighbor and best friend. Frankie is an orphan who lives with her imperious grandmother, Phoebe (Joan Plowright), while Hazel lives with her father and older brother. Frankie's mother was a prima ballerina--killed in a car crash along with her father--and Frankie's been following in her toe shoes ever since. Although she's the best dancer in her class, she'd rather play baseball, whereas Hazel's a local activist who'd rather be mayor. The story strains credibility when 13-year-old Hazel runs for office against the middle-aged incumbent, but Frankie's goal is more understandable, and both actresses make their characters sympathetic and believable. It's as hard not to like them as it is not to root for them to succeed.
Back to the Secret Garden
Martha Sowerby
A youngster living in a stately home discovers the magical garden Mary, Colin & Dickon stumbled across years before - but faces a battle with the housekeeper over whether to nurture it.
다이너소어
Baylene (voice)
기원전 6500만년 백악기 시대에 카르노타우르스가 이구아노돈(금룡)의 서식지를 습격하여 부화 직전인 이구아노돈 알이 전부 짓밟힌다. 그 알들 중 하나가 우여곡절 끝에 여우원숭이들이 사는 아득히 먼 섬에 떨어진 뒤 알에서 부화하여 알라다라는 이름을 얻어 행복하게 산다. 어느날 거대한 유성이 지구와 충돌하여 섬은 파괴되지만 알라다는 간신히 살아남는다. 그리고 피난 중에 다이너소어 무리와 만나 합류하게 된 알라다는 거기서 니라를 만나 사랑에 빠진다. 카르노타우르스의 공격과 식량이 바닥난 상황에서 다이너소어 무리는 알라다를 중심으로 분열을 극복과 갈등을 극복하고 사랑과 협동으로 위기를 헤쳐나간다.
한밤중 톰의 정원에서
Mrs Bartholomew
When Tom's brother Peter gets measles, he is sent to stay with his Uncle Alan and Aunt Gwen in a flat with no garden and an elderly landlady, Mrs Bartholomew, living upstairs. Because he may be infectious, he is not allowed to play outside and feels lonely. Without exercise he is less sleepy at night and when he hears the communal grandfather clock strangely strike 13, he investigates and finds the small back yard is now a large sunlit garden.
무솔리니와 차 한 잔
Mary Wallace
2차 세계 대전이 일어나기 전에 이탈리아 플로렌스 지방으로 여행 온 영국 귀족 여인들인 매리(Mary: 조안 플로라이트 분), 헤스터(Hester: 매기 스미스 분), 아라벨라(Arabella: 주디 덴치 분)는 문화와 예술을 접하며 즐거운 나날을 보낸다. 또한 부호의 집에 초대를 받은 그들은 그 곳에서 루카(Luca: 찰리 루카스 분)라는 어린 소년을 만나게 되고, 우연찮은 기회로 매리가 루카를 돌보게 된다. 그러던 어느 날, 미술 분야에 매우 깊은 관심을 지니고 있는 쾌활한 미국인 여성 엘자(Elsa: 쉐어 분)가 그곳을 방문하게 되고. 그녀는 어린 루카에게 피카소의 작품들을 보여주며 넓은 예술적 견해를 들려주게 된다. 한편 매리와 헤스터, 아라벨라와 엘자는 권력가인 무솔리니(Mussolini: 클로디오 스페이다로 분)와 만나게 되고 그들은 함께 이탈리아의 예술과 문화에 대한 대화를 나눈다. 그러나 곧 2차 세계 대전이 일어나고 루카는 국제 기숙사 학교로 보내져 영국인의 영향을 받고 그들처럼 자라게 된다. 어느덧 시간은 흘러 1940년이 되고, 멋진 소년으로 자라난 루카(Luca: 베어드 월런스 분)가 고향으로 돌아온다. 루카는 어린 시절 자신의 예술적 성향에 영향을 주었던 엘자를 다시 재회하게 되는데...
Aldrich Ames: Traitor Within
Jeanne Vertefeuille
Fact-based story about a 90's espionage case that was chronicled as the worst case of espionage in US history
댄스 위드 미
Bea Johnson
미국 휴스턴의 조그마한 댄스교습소. 텅 빈 홀에서 열심히 스텝연습을 하고 있는 루비(바네사 L. 윌리엄스). 남편에게 버림받은 상처로 사랑에 대한 믿음을 잃어버린 루비는 오직 '국제 라틴 댄스 경연대회' 우승에 집착하고 있다. 어느날 쿠바 청년 라파엘(샤이안)이 댄스 교습소에 찾아온다. 어머니의 유언대로 아버지를 찾아 이국 땅에 온 그는 댄스 교습소에서 일을 시작하며 루비에게 생의 활력을 되찾아준다. 얼음처럼 차가워졌던 루비의 마음은 라파엘의 자유로움과 정열로 조금씩 녹기 시작한다. 그러던 중 우연히 라틴 댄스 홀에 같이 간 루비와 라파엘. 루비는 서 쿠바 살사춤을 추는 라파엘에게서 음악과 하나된 아름다운 동작을 보고 감흥을 받는다. 늘 정해진 룰 속에서 완벽한 스텝을 구사하던 루비는 차츰 스텝에 얽매이지 않고 음악을 느끼면서 춤을 추게 된다. 루비는 라파엘의 배웅을 받으며 댄스 경연대회가 열리는 라스베가스로 떠난다.
101 달마시안
Nanny
로저(제프 다니엘)는 컴퓨터 게임 프로그래머로 퐁고라는 달마시안과 함께 산책을 나왔다가 공원에서 퍼디라는 암컷 달마시안을 만난다. 퐁고와 퍼디는 서로에게 반했고 퍼디의 주인인 아니타(조엘리 리처드슨)와 로저 또한 그들 덕에 연인으로 발전했다. 그들은 한 가족이 되었고, 퍼디는 15마리나 되는 점박이 달마시안을 낳는다. 한편 아니타가 근무하는 모피회사의 크루렐라(글렌 클로즈)는 동물원의 호랑이도 잡아서 가죽 코트를 해 입을 정도로 가죽에 열중하는 사람이다. 쿠루렐라는 아니타의 달마시안을 보고 달마시안을 잡아서 코트를 해 입을 꿈에 부풀어 있고, 급기야 달마시안을 잡을 음모를 꾸민다.
피카소
Françoise's Grandmother
20세기 미술의 거장 피카소(Pablo Picasso: 안소니 홉킨스 분)는 어린 연인이 있었다. 촉망받는 신인 화가 프랑소와즈(Francoise Gilot: 나타샤 맥엘혼 분)는 1943년 파리에서 피카소를 만나 그와의 사랑을 꽃피운다. 60대에 접어든 피카소는 여전히 거칠고, 열정적인 젊음을 유지하고 있다. 프랑소와즈와의 관계를 지속하면서도 피카소는 자신의 어린 딸을 키우고 있는 화가 마리 테레즈(Marie-Therese: 수잔나 하커 분)를 주기적으로 방문한다. 피카소를 향한 불타는 열정으로 가득한 또 한명의 화가 도라(Dora Maar: 줄리안 무어 분)는 정신 분열에 가까운 증세를 보이며 그에게 집착한다. 피카소의 첫 번째 연인은 이제 갓 스물을 넘긴 아들 파블로를 키우고 있는 러시아 댄서 출신 올가(Olga Picasso: 제인 라포타이어 분)까지, 피카소는 여러명의 여성들 사이에서 사랑과 애증, 집착과 시기를 한몸에 받고 있다. 어린 프랑소와즈는 이런 피카소를 쉽게 이해할 수는 없지만, 그래도 순응하기로 결심한다. 예측할 수 없는 성격에 환상적인 유머, 구두쇠같은 성격, 아동학대를 일삼는 피카소이지만 프랑소와즈는 그의 모든 것을 그대로 받아들인다. 어느날, 피카소는 프랑소와즈를 당대 최고의 화가 마티스에게 소개시켜준다. 연인인 동시에 같은 일을 하고 있다는 연대감은 프랑소와즈의 예술활동을 살찌운다. 또, 그녀는 피카소의 아이들을 낳게되고, 점점 그와의 연결고리를 단단히 하기 위해 힘쓰지만, 피카소에게는 또다른 여인이 생기는데...
미스터 러버
Mrs. Crawford
실력있고 잘 살고 있는 31세의 미혼 여성 마사 얼스톤은 클럽에서 우연히 만난 위트먼과 사랑에 빠진다. 좋은 차, 고급 주택, 잘생긴 외모 등, 겉으로 보기에 위트먼은 나무랄데 없는 남편감이었다. 하지만 알고보니 위트먼은 성격적인 문제가 있었고 위트먼의 예전 여자친구인 잉가가 위트먼을 포기하지 않고 있었다. 잉가는 마사에게 온갖 협박을 하면서 위트먼을 포기하라고 윽박지르기까지 한다. 위트먼에게서 헤어나고픈 마사, 그녀를 포기하지 못하는 위트먼, 두 사람의 부모님과 두 사람을 짝사랑하는 월터 그리고 잉가는 어떻게 될까?
제인 에어
Mrs. Fairfax
불우했던 어린 시절을 뒤로하고 자신의 삶을 찾아나가던 ‘제인’. 손필드 저택의 가정교사가 된 후 드디어 온전한 삶을 되찾게 된다. 그리고 손필드 ‘로체스터’ 경과 신분을 뛰어넘는 사랑에 빠지게 되는데… ‘로체스터’ 경에게는 숨겨진 비밀이 있었고, 그 비밀이 밝혀지는 순간, ‘제인’은 다시 한 번 자신의 운명과 맞서게 된다!
주홍글씨
Harriet Hibbons
17세기 말 영국에서 온 아름다운 헤스터 프린은 청교도주의자가 지배세력인 식민지 사회 보스턴의 작은 마을에 도착한다. 훌륭한 가문에서 태어났지만 가난한 그녀는 아버지에 의해 부유하고 늙은 의사 로저 프린과 결혼하게 되나 남편은 그녀를 사랑하지 않는다. 그러나 남편이 갑자기 습격한 인디언들에게 납치되자 헤스터는 마을 변두리의 큰 농장에 정착하면서 점점 더 엄격해지는 청교도 생활방식에 적응하지 못하는 여인들의 인도자가 된다. 헤스터의 젊고 아름다우며 현명한 생각들이 남자들에게 호기심을 불러 일으켰으나 그들의 아내에게는 질투심을 유발하게 한다. 매력적이고 야망에 찬 딤즈데일(Reverand Arthur Dimmesdale: 게리 올드만 분)은 많은 인디언들을 크리스챤으로 인도하여 교회에서 그 능력을 인정받게 된다. 그와 헤스터는 서로를 이해하는 것처럼 보이고 몸과 마음이 강한 열정으로 매료된다. 물론 헤스터는 이미 결혼한 여자지만, 외로웠고 결코 돌아오지 않을 것 같은 남편을 기다리고 있었다. 그들은 이끌리는 욕망을 절제해야 했기에 책들을 교환하고 은밀한 곳에서 밀회를 나누는 것으로 만족해야만 했다.
A Pyromaniac's Love Story
Mrs. Linzer
A pastry boy and the son of a hair-piece mogul become involved in an arson scandal. Sergio is offered a bribe in exchange for taking the blame for the fire that destroys his workplace. Garet, the real arsonist, is apalled that someone else would try to take credit for his act of love. Before long, Sergio and Garet become entangled in a zany love-quadrangle involving Hattie and Stephanie. Written by Brian Whiting
Hotel Sorrento
Marge Morrisey
Meg, Pippa, and Hillary are sisters who grew up in Sorrento, a small seaside town in Australia. Meg, who has lived in England for 10 years has just written a criticially acclaimed novel which she claims is entirely fictional. The book causes a stir in Sorrento and in her family when it is supected that the book is not as fictional as she claims.
더 리턴 오브 더 네이티브
Frau Yeobright
Eustacia Vye, an exquisite beauty despairing at her boring life on an English moor, sets up a fateful lovers' triangle when she uses her wiles to entice two men, a dashing suitor and a successful man who made his name abroad and returned to his home on the heath.
A Pin for the Butterfly
Grandma
Communism seen through the eyes of a young girl who watches her beloved uncle struggle with the oppressive government .
아일랜드의 연풍
Mrs. Doyle-Counihan
과부들이 모여사는 '위도우즈 피크'에 젊고 요염한 과부 미세스 브룸이 이사온다. 그녀가 이 마을의 유일한 총각 고트프리를 유혹하면서 마을이 술렁이기 시작한다. 고트프리는 적극적이고 도발적인 브룸의 매력에 빠져들지만 둘 사이를 훼방놓는 누군가에 의해 골탕을 먹는다. 한편 말많은 과부들 사이에서 이상한 사건들이 생겨나기 시작하고, 결국 일은 살인사건으로까지 확대된다.
애니를 위한 곳
Dorothy
아기 애니는 HIV 보균자로 마약 중독자인 어머니로 부터 병원에 버려진다. 이 병원의 간호사인 수잔은 애니를 불쌍히 여겨 집으로 데려간다. 2년 후 애니를 입양하려는 수잔 앞에 애니의 생모가 나타나 애니를 다시 데려가겠다고 하는데...
On Promised Land
Mrs. Appletree
In the 1950s, the Ween family live and work on land that was promised to their family. The landowners, the Appletree family, use the promise of the land to keep the family working for them, putting the transfer of the land in doubt.
개구쟁이 데니스
Martha Wilson
꼬마 데니스(Dennis Mitchell : 메이슨 갬블 분)는 온 마을 사람들의 귀여움을 독차지하는 개구장이다. 순진한 어린이이기도 하면서 때로는 골치덩어리이기도 한 데니스는 옆집 윌슨 아저씨(Mr. Wilson : 월터 매튜 분)에게 늘 피해를 준다. 데니스의 부모는 어머니 앨리스(Alice : 리 톰슨 분)와 아버지 헨리(Henry : 로버트 스탠톤 분)이다. 어느날 앞마당 잔디밭의 스프링쿨러 고장을 고친다고 마당을 파다가 커다란 뼈다귀 하나를 발견하면서 소동이 벌어진다. 사이비 고생물학자이며 데니스 부모와 대학동창간인 보스(Boss : 벤 스테인)라 불리는 공룡사냥군 바클리 스카일러이 나타나 그 마당에 공룡이 묻혀 있다며 그 발굴에 착수한다. 이 때문에 매스컴은 물론 구경꾼이 몰려들어 한적하고 안락하던 동네가 난장판이 된다. 동네 사람들이 데니스(家)를 원망하며 발굴에 반대하기 시작할 무렵, 애당초 있지도 않은 공룡 발굴에 실패한 보스는 스스로 철수를 선언하여 일이 일단락 되는 듯 하지만...
마지막 액션 히어로
Teacher
대니(오스틴 오브라이언)는 영화 속 액션 영웅인 잭 슬레이터(아놀드 슈왈젠에거)에 흠뻑 빠져있다. 영상기사 할아버지의 마술티켓으로 영화 속 세상으로 들어간 대니는 자신의 영웅 슬레이터를 만나고 같이 활약하다가 함께 현실 세상으로 넘어오게 되는데...
The Summer House
Mrs. Monro
Margaret (Lena Headey) is a shy, pale, middle-class Englishwoman who is reluctantly engaged to her older, twittish neighbor Syl Monro (David Threlfall). Both bride- and groom-to-be still live with their mothers in the humdrum suburb of Croydon. However Margaret has been acting strangely ever since a vacation in Egypt, where she stayed with her mother's friend Marie-Claire (Catherine Schell). She secretly despises Syl, but does not resist when her mother Monica (Julie Walters), who has repressed the failure of her own matrimony, insists on marriage for the sake of social convention.
Stalin
Olga
The life and career of the brutal Soviet dictator, Josef Stalin.
The House of Bernarda Alba
Poncia
A domineering,reclusive, and ostentatiously pious widow in a small Spanish town keeps such close watch on her daughters that they are unable to have normal social lives. However, the eldest is allowed to become engaged to an unprincipled young man, primarily for the financial advantages it will bring the mother, Bernarda. Jealousy and envy ensues among the other daughters.
4월의 유혹
Mrs Fisher
Four English women, unhappy with their lives, rent an Italian villa on holiday.
아바론
Eva Krichinsky
1914년 7월 4일, 미국의 독립기념일이기도한 이날 샘 크리친스키는 미국에 도착한다. 독립을 기념하는 화려한 불꽃놀이가 마치 자신의 미국 이민을 축하해주는 것처럼 느끼며 '샘은 미국에 왔다!'를 다시 한번 되뇌인다. 세 명의 형들과 도배공으로 일해온 샘은 이제 손주들에게 자신이 미국에 왔을 때의 이야기와 살아온 나날들을 옛날 이야기처럼 들려준다. 이민 3세대를 이루고 있는 이들은 안정적인 삶을 영위하며 추수감사 절마다 모든 가족이 모여 식사를 나눈다. 그리고 큰일이 있을 때마다 가족회의를 거쳐 어려운 가족을 돕기도 하고, 어떤 자선단체에 기부할 것인지도 의논한다. 하지만 형들과의 다툼으로 서로 왕래도 하지 않게 되고, 아들 줄스의 대형 할인마트가 화재로 모두 소실되는가 하면 항상 옆에 있으리라 생각했던 아내가 저 세상으로 떠난다. 하지만 이 모든 어려움은 따뜻한 가정 안에서 모두 극복된다.
바람둥이 길들이기
Nadja
이탈리아 남자인 조이(Joey: 케빈 클라인 분)는 피자집을 경영한다. 그는 쾌할한 성격에다가 지칠 줄 모르는 정력을 자랑하여 여자들에게 인기가 많다. 남편이 바람피우는 것도 모르고 살아오던 아내 로잘리(Rosalie: 트레이시 울만 분)는 어느날 남들 다 아는 사실을 뒤늦게 알고 하늘이 무너지는 충격을 받는다. 기어코 이 짐승을 죽여버리고 말겠다고 마음먹은 로잘리는 갖가지 방법을 동원해 조이를 죽이려 하지만 뜻대로 되지 않는다. 마지막으로 선택한 방법이 재워놓고 총으로 쏘아죽이는 것. 로잘리는 스파게티 소스에 코끼리도 잠들 만큼의 수면제를 탄 후 조이에게 먹인다. 필요 이상으로 건강한 조이는 한참을 버티다가 결국 잠든다. 그러나 로잘리는 방아쇠를 당기지 못한다. 생각다 못해 로잘리는 자기를 짝사랑하는 점원 디보(Devo Nod: 리버 피닉스 분)에게 총을 건네준다. 디보는 눈을 감고 총을 쏜다. 그런데 명중한 것같은 조이는 피를 한 방울 흘릴 뿐 잠꼬대까지 하며 잠잔다. 절망하는 로잘리에게 디보는 자기가 아는 공포의 2인조 마약 중독자 윌리암 허트 (키에누 리브스 분)를 소개해주는데...
And a Nightingale Sang
Mam
Set in working class Newcastle, the Stott family fight their private battles against the backdrop of the conflict of World War II. Helen Stott, over thirty and with a limp, is resigned to being left on the shelf until she meets and falls in love with Norman, a serviceman from London. In contrast, her younger sister Joyce has quite a way with men, and finds herself a little too popular with the troops, especially when her husband pops up on leave from his regiment.
The Dressmaker
Nellie
In England during World War II, a repressed dressmaker and her sister struggle looking after their 17-year-old niece, who is having a delusional affair with an American soldier.
차례로 익사시키기
Cissie Colpitts 1
60세의 CC1은 남편이 다른 여자와 함께 술에 취해 욕조에 있는 것을 목격 한 후 술에 취한 남편이 잠든사이 욕조에서 익사 시킨다. 이 사건을 무마 시키기 위해 딸 CC2와 손녀딸 CC3을 동반해 동네 검사 마제트를 매수해 우발적인 익사 사고로 조작한다. 얼마 후, CC2는 먹는 것에만 집착하고 자신과의 의사소통에 무관심한 남편의 답답함 끝에 그를 바닷가에 수영을 하러 나간 남편을 죽음에 이르게 하고, 역시 마제트를 매수해 익사 사고로 조작하게 한다. CC3은 남자친구의 아이를 임신했다는 사실을 확신한 후 수영을 전혀 할 줄 모르는 남자친구에게 수영을 가르쳐 준다고 유혹해 그를 익사 시킨다. 세 모녀지간의 살인을 무마시켜준 검사 마제트는 어느 날, 그녀들로부터 초대를 받는데...
The Birthday Party
Meg Bowles
It is Stanley's birthday, but the party he is given is not quite what he expects.
The Importance of Being Earnest
Lady Bracknell
Adaptation from the play by Oscar Wilde.
혁명
Mrs. McConnahay
New York trapper Tom Dobb becomes an unwilling participant in the American Revolution after his son Ned is drafted into the Army by the villainous Sergeant Major Peasy. Tom attempts to find his son, and eventually becomes convinced that he must take a stand and fight for the freedom of the Colonies, alongside the aristocratic rebel Daisy McConnahay. As Tom undergoes his change of heart, the events of the war unfold in large-scale grandeur.
Brimstone & Treacle
Norma Bates
A strange young man has a sinister effect on the family of a middle-aged writer.
제니시스
Phyllis Grimshaw
Britannia Hospital, an esteemed English institution, is marking its gala anniversary with a visit by the Queen Mother herself. But when investigative reporter Mick Travis arrives to cover the celebration, he finds the hospital under siege by striking workers, ruthless unions, violent demonstrators, racist aristocrats, an African cannibal dictator, and sinister human experiments.
A Dedicated Man
Edith
A workaholic persuades a lonely unmarried lady to pose as his wife. Soon she starts wondering about his past, and things start to go downhill.
The Diary of Anne Frank
Edith Frank-Holländer
The story of a 13-year-old Jewish girl and her family who are forced into hiding by the Nazis during World War II.
Daphne Laureola
Lady Pitts
A young man becomes infatuated with the exotic Lady Pitts whose much older husband is not pleased.
Saturday, Sunday, Monday
Rosa
One Saturday evening Rosa Priore is preparing a magnificent Sunday lunch for her family and their friends. By Sunday afternoon her life and marriage are in ruins.
에쿠우스
Dora Strang
말의 눈을 찔러 잔혹하게 죽인 소년이 있었다. 그 소년은 이후 계속하여 악몽에 시달리게 되고 결국 정신 이상 상태가 되어 심각한 상황에 빠진다. 이렇게 정신이상이 된 소년을 한 의사가 정성껏 치료한다.
The Merchant of Venice
Portia
An Edwardian take on the Shakespeare play starring Laurence Olivier.
세 자매
Masha
작은 도시에 살고 있는 프로소로프 집안의 세 자매 올가(Olga: 잔느 와츠 분), 마샤(Masha: 조안 프로우라이트 분), 이리나(Irina: 루이스 퍼넬 분)는 현실생활에 만족하지 못한다. 독신이며 학교선생인 올가는 학교때문에 늘 두통에 시달리며 나이에 비해 늙어 버렸음을 탓한다. 막내인 이리나는 아버지가 살아있을 때처럼 모스코바에서 살기를 간절히 바라고 있다. 모스코바를 그리워 하기는 올가도 마찬가지이다. 둘째인 마샤는 18세에 학교선생과 결혼해 살고 있지만 삶의 재미를 모르고 살고 있다. 이들의 남자 형제인 안드레이(Andrei: 데렉 자코비 분)는 무관이었던 아버지와는 달리 모스코바 대학의 교수를 꿈꾸는 학자다. 자매는 안드레이가 모스코바 대학의 교수가 되면 함께 떠날 수 있을 거란 희망을 버리지 않고 있다. 하지만 그는 동네의 나타샤(Natasha: 셜리아 레이드 분)라는 여자와 결혼하고 시의회 회장의 비서일을 하게 된다. 새로 부임한 포병 장교와 사랑에 빠진 마샤, 지긋지긋한 현실을 벗어나려고 사랑하지도 않는 사람과 결혼하기로 결심하는 이리나, 결혼을 했더라면 그것도 동생인 마샤의 남편과 결혼을 했었더라면 행복했을지도 모르겠다고 생각하는 올가, 아내에게 사랑을 느끼지 못하는 안드레이, 이들 가족의 현실을 많이 꼬여 있다. 하지만 올가는 자신이 원하지는 않았지만 학교의 교장으로 선출되고, 마샤가 사랑한 사람은 다른 지역으로 발령이 나서 떠나고 이리나를 모스코바로 데려다 줄 유일한 사람이었던 약혼자는 결투에서 죽어버린다. 누구도 자신의 뜻대로 살지 못하는 것이다. 세자매에게 달라진 건 아무것도 없다. 그냥 주어진 삶을 살아가게 될 뿐.
Twelfth Night
Viola
Sir Alec Guinness, Sir Ralph Richardson and Joan Plowright star in this merry on-stage mix-up of identity, gender and love in Tony Award-winner John Dexter’s production of William Shakespeare’s Twelfth Night. Originally broadcast on Britain’s ITV, this classic performance captures all the slapstick, puns and double entendres that have amazed and amused audiences for over four hundred years.
Uncle Vanya
Sonya
Adaptation of Chekhov's play from the Chichester Festival.
The Entertainer
Jean Rice
Archie Rice, an old-time British vaudeville performer sinking into final defeat, schemes to stay in show business.
타임 위드아웃 피티
Agnes Cole
Alec Graham is sentenced to death for the murder of his girlfriend Jennie, with whom he spent a weekend at the English country home of the parents of his friend Brian Stanford. Alec’s father, David Graham, a not-so-successful writer and alcoholic who has neglected his son in the past, flies in from Canada to visit his son on death row. David then goes on a quest to try and clear his son’s name while battling “the bottle.”
Moby Dick—Rehearsed
A Young Actress / Pip
Moby Dick—Rehearsed is a two-act drama by Orson Welles. The play was staged June 16–July 9, 1955, at the Duke of York's Theatre in London, in a production directed by Welles. Welles used minimal stage design. The stage was bare, the actors appeared in contemporary street clothes, and the props were minimal. For example, brooms were used for oars, and a stick was used for a telescope. The actors provided the action, and the audience's imagination provided the ocean, costumes, and the whale. Welles filmed approximately 75 minutes of the production, with the original cast, at the Hackney Empire and Scala Theatres in London. He hoped to sell the film to Omnibus, the United States television series which had presented his live performance of King Lear in 1953; but Welles stopped shooting when he was disappointed in the results. The film is considered lost.