Jean-Pierre Limosin
출생 : 1949-07-04, Chaumontel, France
Director
프랑스의 다큐멘터리 시리즈 《우리 시대의 영화(Cinéma, de notre temp)》에서 구로사와 기요시를 주제로 한 에피소드. 구로사와 기요시의 작품 세계를 들여다본다.
Director
A look at the work of Japanese woodblock printing artist Katsushika Hokusai (1760-1849).
Director
Meet the Japanese Mafia's latest son: a 20 year old named Naoki, part of a surging, decade-long wave of juvenile delinquency in Japan. As Naoki rejects school, jobs and family, his desperate mother decides to take one last chance to save him--by handing him over to the Mafia for one year and letting him choose his own path.
Director
A “Cinéma, de notre temps” series episode directed by french film filmmaker Jean-Pierre Limosin, originally aired sometime around 2006.
Writer
Carmen, a bonobo female, flees from the research center in linguistics where she is being kept. She takes refuge at a young couple's place, Mercier and his pregnant wife Myriam. Mercier, beginning at a new job, is reluctant to welcome the ape. But Myriam makes friend with her.
Director
Carmen, a bonobo female, flees from the research center in linguistics where she is being kept. She takes refuge at a young couple's place, Mercier and his pregnant wife Myriam. Mercier, beginning at a new job, is reluctant to welcome the ape. But Myriam makes friend with her.
Twenty years after The Traveler was made, Kiarostami's son filmed his father as he reunited with the film's child star, now in his 30s.
Writer
복사실 점원으로 일하는 그래함의 섹시한 직장 상사 사빈느는 금새 기억을 잊고마는 그래함을 자신의 욕정을 해결하는 대상으로 편리하게 이용한다. 아름다운 임시직원 이렌느는 그래함의 꾸밈없고 순수한 매력에 끌려 그래함을 사랑하게 된다. 하지만 보이는 모든 것들이 언제나 새로운 그래함과의 사랑은 결코 쉬운 것이 아니다. 다양한 방법의 섹스를 시도하는 등 그래함의 기억을 찾아주기 위한 이렌느의 노력이 시작된다. 그래함의 몫까지 기억하기로 한 이렌느는 작은 일에도 극진하다. 그래함도 이미 포기했던 기억을 되찾는 노력을 시작한다. 그래함의 상사 사빈느는 이렌느의 등장이 매우 거북스러웠고 그녀를 직장에서 쫓아내고 만다. 더구나 그래함의 아내와 불륜관계를 맺고 있는 친구 프레드는 전철을 타고 퇴근길의 그래함 손목에 매달려 있던 수첩을 빼앗아 버린다. 아무런 기억을 못한 채 종착역에 내린 그래함은 인적이 드문 국도 변을 배회하다가 문득 문득 떠오르는 과거에 대한 화상에 혼란스러워한다. 그래함 주변에는 그의 치유를 바라는 사람들과 영원히 치유되지 않기를 바라는 사람들로 대비된다. 이제 어느 정도 기억을 되찾은 그래함이 이들 두부류의 주변 사람들과의 관계를 어떻게 갖고 갈지 기대된다.
Director
복사실 점원으로 일하는 그래함의 섹시한 직장 상사 사빈느는 금새 기억을 잊고마는 그래함을 자신의 욕정을 해결하는 대상으로 편리하게 이용한다. 아름다운 임시직원 이렌느는 그래함의 꾸밈없고 순수한 매력에 끌려 그래함을 사랑하게 된다. 하지만 보이는 모든 것들이 언제나 새로운 그래함과의 사랑은 결코 쉬운 것이 아니다. 다양한 방법의 섹스를 시도하는 등 그래함의 기억을 찾아주기 위한 이렌느의 노력이 시작된다. 그래함의 몫까지 기억하기로 한 이렌느는 작은 일에도 극진하다. 그래함도 이미 포기했던 기억을 되찾는 노력을 시작한다. 그래함의 상사 사빈느는 이렌느의 등장이 매우 거북스러웠고 그녀를 직장에서 쫓아내고 만다. 더구나 그래함의 아내와 불륜관계를 맺고 있는 친구 프레드는 전철을 타고 퇴근길의 그래함 손목에 매달려 있던 수첩을 빼앗아 버린다. 아무런 기억을 못한 채 종착역에 내린 그래함은 인적이 드문 국도 변을 배회하다가 문득 문득 떠오르는 과거에 대한 화상에 혼란스러워한다. 그래함 주변에는 그의 치유를 바라는 사람들과 영원히 치유되지 않기를 바라는 사람들로 대비된다. 이제 어느 정도 기억을 되찾은 그래함이 이들 두부류의 주변 사람들과의 관계를 어떻게 갖고 갈지 기대된다.
Writer
Jean-Pierre Limosin follows Takeshi Kitano on the set of Kikujiro, films it during an interview with Shiguehiko Hasumi, president of the University of Tokyo and who, as a great film buff, was one of the first to recognize directorial talents of Takeshi Kitano
Director
Jean-Pierre Limosin follows Takeshi Kitano on the set of Kikujiro, films it during an interview with Shiguehiko Hasumi, president of the University of Tokyo and who, as a great film buff, was one of the first to recognize directorial talents of Takeshi Kitano
Director
This film reveals, under the image of the provocative, misanthropic Austrian writer whose life was peppered with scandals and altercations, a funny and cheerful character, a "ruthless anarchist".
Writer
The police are tracking a man who shoots at people. But the young sister of a detective finds that he's not the mad vigilante portrayed in newspapers.
Director
The police are tracking a man who shoots at people. But the young sister of a detective finds that he's not the mad vigilante portrayed in newspapers.
Director
A “Cinéma, de notre temps” series episode directed by french filmmaker Jean-Pierre Limosin, originally aired 26 January 1996.
Writer
A documentary about Iranian film director Abbas Kiarostami first aired on the French television series Cinema de Notre Temps.
Director
A documentary about Iranian film director Abbas Kiarostami first aired on the French television series Cinema de Notre Temps.
L'entraîneur de Pierre
When Éric and Marie go to meet their parents at the harbor for the holidays, the latter are victims of an overnight hit-and-run. Marie hides the truth from Éric, investigates the accident alone, and soon finds the presumed culprit.
Writer
When Éric and Marie go to meet their parents at the harbor for the holidays, the latter are victims of an overnight hit-and-run. Marie hides the truth from Éric, investigates the accident alone, and soon finds the presumed culprit.
Director
When Éric and Marie go to meet their parents at the harbor for the holidays, the latter are victims of an overnight hit-and-run. Marie hides the truth from Éric, investigates the accident alone, and soon finds the presumed culprit.
Writer
With an off-beat sense of humor to match its erratic central character, this original comedy-drama features Jean-Philippe Ecoffey as Yves, a young man who works as a cop at night. The catch is that Yves turns to petty crime during the day, partly to impress Aurore (Aurelle Doazan), a nurse he idolizes from afar. His criminal hobby seems hard to understand, since it's doubtful that they will really get him anywhere with Aurore; besides, she already has a boyfriend. Nevertheless, Yves starts out by robbing a post office and ends up trying to run over Aurore's boyfriend, an act which finally gets him into serious trouble.
Director
With an off-beat sense of humor to match its erratic central character, this original comedy-drama features Jean-Philippe Ecoffey as Yves, a young man who works as a cop at night. The catch is that Yves turns to petty crime during the day, partly to impress Aurore (Aurelle Doazan), a nurse he idolizes from afar. His criminal hobby seems hard to understand, since it's doubtful that they will really get him anywhere with Aurore; besides, she already has a boyfriend. Nevertheless, Yves starts out by robbing a post office and ends up trying to run over Aurore's boyfriend, an act which finally gets him into serious trouble.
Director
After committing a hit and run, a man insinuates himself into the lives of the victim's family.