Michel Reilhac

Michel Reilhac

약력

Michel Reilhac, based in Amsterdam, has been Head of Submarine Channel since January 2017. Director of VR (Virtual Reality) films and the narrative architect of interactive storytelling, his last film, in VR, Viens!, made its world premiere at the Sundance Film Festival in January 2016. He is also a pioneer in transmedia storytelling formats and immersive, participatory and interactive experiences. Furthermore, he is Director of Studies at the Venice Biennale College-Cinema and is frequently invited to lecture and speak at international events (i.e. Cannes Film Festival, SXSW Austin, Tribeca Film Festival, Pixel Lab, Dixit, FEMIS, etc.). From 2002 to 2012, Michel was Head of Film Acquisitions at Arte France and Executive Director of Arte France Cinéma.

프로필 사진

Michel Reilhac
Michel Reilhac

참여 작품

Salvo
Co-Producer
Salvo, a ruthless Sicilian Mafia hit man, changes his priorities after being involved in a bloody ambush.
백설공주의 마지막 키스
Producer
옛날 옛적에 세빌리아에서 유명한 투우사 아빠와 아름다운 플라멩코 무용수 엄마 사이에서 태어난 카르멘. 카르멘이 세상에 태어나던 날, 아빠는 투우 경기 중 끔찍한 사고를 당해 전신마비가 되고, 충격을 받은 엄마는 카르멘을 낳다가 숨을 거둔다. 사악한 새엄마 밑에서 온갖 구박을 받으며 자라던 카르멘은 새엄마 몰래 아빠를 만나면서 투우 기술을 배우며 행복한 시간을 보내지만, 그것도 잠시뿐… 아빠마저 세상을 떠난 어느 날, 새엄마의 음모로 숲 속에서 목숨을 잃을 뻔한 카르멘은 기억을 잃고 만다. 그녀를 구해준 난쟁이 투우사들과 함께 ‘백설공주와 일곱 투우사’라는 유랑극단 공연을 하며 명성을 얻은 카르멘은 고향 세빌리아의 대형 투우장에 서게 되고, 그곳에서는 거대한 황소와 새엄마의 독사과가 그녀를 기다리는데…
Americano
Co-Producer
A real estate agent from Paris arrives in Los Angeles to settle his late mother's estate, but a found photograph sends him on an impromptu journey to Mexico to find a woman named Lola.
나의 판타스틱 데뷔작
Associate Producer
80년대 영국의 한 마을, 남몰래 혼자 그림을 그리며 외로움을 달래던 윌은 마을의 최고 악동 리를 만나면서 새로운 세상을 경험하게 된다. 말썽 부리는 것이 일상이었던 리는 윌에게 영화를 만들자고 제안하게 되고, 윌의 그림 소재였던 ‘람보의 아들’로 그들만의 영화 만들기 프로젝트는 시작된다. 주연에서 촬영, 소품, 미술과 엑스트라까지 모든 것을 단 둘이 해야 하는 초특급 프로젝트 ‘람보의 아들’ 하지만 제작이 진행되며 일어나는 갖가지 에피소드들로 둘의 사이는 삐걱대게 되는데… 과연 이들의 영화는 완성될 수 있을까? 그리고 윌과 리는 우정을 되찾을 수 있을까?
유령
Commissioning Editor
잃어버린 딸을 찾아 베를린을 정기적으로 방문하는 프랑수아즈. 청소년 보호소에 몸을 의탁하게 된 니나와 보호소에서 만난 토니. 세상과의 소통을 간절히 희망하는 소외된 세 여자는 불안정해 보이지만 친밀함으로 연결되어 있다. 우연히 프랑수아즈는 니나를 만나 그녀에게서 신기할 정도로 자신을 닮은 모습을 발견한다. 또한 잃어버린 딸의 어린시절 얼굴에 난 상처와 같은 상처를 니나의 얼굴에서 발견하고 새로운 희망을 찾는다.
돈 컴 노킹
Associate Producer
촬영 중 사라진 서부극 스타 하워드 스펜스 한때, 할리우드 서부영화를 주름잡던 거물급 스타 하워드 스펜스. 하지만 모두 과거의 영광일 뿐, 이젠 빛 바랜 인기에 기대고 있는 한물간 배우일 뿐이다. 여전히 술과 마약, 여자에 둘러싸여 방탕한 나날을 보내던 하워드. 그는 어느 날 갑자기 촬영 중인 영화를 뒤로하고 말도 없이 사라진다. 입고 있던 옷도 버리고 신용카드 마저 없앤 그가 향한 곳은 바로 고향이었다. 서부 어딘가 나의 아이가 자라고 있다.. 고향을 떠난 지 30년 만에 어머니를 방문한 하워드. 하지만 그곳에서도 술에 취해 도박을 하고 싸움을 벌여 경찰서 신세를 진 그에게 어머니는 서부 어딘가 존재조차 알지 못했던 그의 아이가 있다는 사실을 알린다. 한편 보험회사에서 고용된 사설 탐정이 그의 흔적을 좇아 고향에 나타나고, 하워드는 다시 한번 도망치듯 자신의 아이를 찾기 위해 잊었던 옛 애인이 살고 있는 곳으로 떠나는데...
개입자
Producer
루이 트레버는 자신이 건강하다고 느끼지만, 사실 그의 심장은 더 이상 버틸 수 없을 정도로 쇠약해진 상태다. 그리고 루이 역시 그 사실을 알고 있다. 고독 속에 파묻혀 지내던 루이는 심장이식 수술 뒤 전혀 다른 인생을 살아가기 시작한다. 프랑스와 스위스 국경에 위치한 산장에서 시작된 여행은 정확한 위치를 알 수 없는 남태평양의 어느 해안까지 이른다. 자신을 괴롭히던 위험을 던져버리고, 청산할 수 없는 혹은 청산하고 싶지 않은 빚을 진 루이는 자신의 과거 그리고 현재와 화해하고자 한다.
The Good Old Naughty Days
Producer
A series of 12 short movies from the start of the twentieth century. These movies were the first adult movies, and, according to the film-maker Michel Reilhac, show that "the modern porn industry did not invent anything – everything had already been filmed by our great-grandparents."
The Good Old Naughty Days
Title Graphics
A series of 12 short movies from the start of the twentieth century. These movies were the first adult movies, and, according to the film-maker Michel Reilhac, show that "the modern porn industry did not invent anything – everything had already been filmed by our great-grandparents."
The Good Old Naughty Days
Idea
A series of 12 short movies from the start of the twentieth century. These movies were the first adult movies, and, according to the film-maker Michel Reilhac, show that "the modern porn industry did not invent anything – everything had already been filmed by our great-grandparents."
The Good Old Naughty Days
Director
A series of 12 short movies from the start of the twentieth century. These movies were the first adult movies, and, according to the film-maker Michel Reilhac, show that "the modern porn industry did not invent anything – everything had already been filmed by our great-grandparents."