Hanna Schygulla

Hanna Schygulla

출생 : 1943-12-25, Chorzów, Polska

약력

Hanna Schygulla (born 25 December 1943) is a German actress and chanson singer. She is generally considered the most prominent German actress of the New German Cinema. Description above from the Wikipedia article Hanna Schygulla, licensed under CC-BY-SA, full list of contributors on Wikipedia.

프로필 사진

Hanna Schygulla
Hanna Schygulla
Hanna Schygulla

참여 작품

가여운 것들
Martha Von Kurtzroc
대학에서 해부학을 가르치고 있는 교수인 고드윈 벡스터는 젊고 아름다운 여성 벨라와 함께 살고 있다. 어린 아기의 지능을 가지고 있는 벨라를 고드윈은 마치 자신의 딸처럼 아끼며 그녀에게 말과 행동을 가르친다. 한편 고드윈의 제자이자 평소 그를 존경해 왔던 맥스는 고드윈 교수와 가까이 지내게 되면서 벨라를 만나게 된다. 벨라의 이상 행동에 관심을 갖기 시작하는 맥스, 고드윈 박사로부터 벨라는 얼마 전에 자살한 여자를 자신이 의학적으로 되살린 것이라는 충격적인 말을 듣게 된다. 하지만 이미 벨라에게 마음을 뺏긴 맥스는 고드윈 박사의 제안에 따라 그녀와 약혼하기로 결심하는데...
Godard Cinema
Jean-Luc Godard is cinema, its quintessence. Just turned 91, he has made more than 140 films. We hate him as much as we worship him. Where does his aura come from? From legendary films of course, but also from Godard himself. He is a public figure as much as a man shrouded in mystery. Everything and its opposite, he has taken all possible paths. It is not easy to seize such a legendary, enigmatic giant. Godard’s itinerary follows one direction only: a constant renewal of his art. He sees the creative act as a necessary act of criticism and deconstruction.” I always start from the negative. I am a positive man who starts from the negative”. The artist reinvents himself tirelessly, and inevitably destroys himself. This portrait wants to take us beyond the clichés of a myth that has sometimes become caricatural, to meet a man more sentimental than it seems, a man inhabited, sometimes surpassed, by his art. Because yes, Godard is human. Not just a machine who thinks and creates images.
Douglas Sirk – Hope as in Despair
Hilde Jary
An investigative portrait of the master of cinematic melodrama, Douglas Sirk. His life was the ultimate melodrama, from which all his films were inspired. Through the testimonies of those closest to him and the unpublished accounts in his wife's diary, we get closer to this man surrounded by mystery.
피터 본 칸트
Rosemarie
1972년 독일 쾰른, 유명 영화감독 피터 본 칸트는 그의 말이라면 죽는 시늉까지 마다하지 않는 어시스턴트 칼과 함께 살고 있다. 어느 날, 오랫동안 피터의 뮤즈였던 여배우 시도니가 찾아와 피터에게 아미르라는 청년을 소개하고, 연인과 이별한 상실감으로 고통스러워하던 피터는 어린 아미르에게 첫눈에 반한다. 아미르에게 영화계의 스타로 만들어 주겠다는 약속을 하며 사랑을 고백한 피터. 성공한 유명 감독과 무명 배우는 서로에게 이끌려 동거를 시작하게 된다.
Hanna Schygulla
Self
The Wonderful Journey of Selma Lagerlöf
Self - Quote Reader (voice)
The extraordinary story of Swedish writer Selma Lagerlöf (1858-1940), creator of Nils Holgersson, a memorable and legendary literary character, and the first female storyteller to win the Nobel Prize for Literature (1909); a woman as pioneering in her life as in her remarkable work.
헬무트 뉴튼: 나쁘거나 혹은 아름답거나
Self
“나쁜 사진은 결코 잊히지 않는다.” 전설적인 사진작가 헬무트 뉴턴의 작품에서 여성은 분명히 핵심적인 위치에 있다. 까뜨린느 드뇌브, 그레이스 존스부터 샬롯 램플링, 이사벨라 로셀리니까지. 그가 남긴 아이코닉한 작품 속의 스타들이 마침내 이 논쟁적인 천재에 대해서 자신들의 해석을 내놓는다. 묘사된 자들의 묘사인 셈이다. 도발적이고 틀을 깨뜨리며 파괴적인 그의 여성 묘사는 여전히 의문을 불러일으킨다. 그 여성들은 주체였을까, 대상이었을까?
Irmi
Narration
The story of Irmi Selver, who lost her family while fleeing Germany in 1939 and overcame tragedy and upheavals to establish a new life in New York.
앙리 픽 미스터리
Ludmila Blavitsky
In a bizarre Breton library that collects rejected, never published manuscripts, a young editor discovers a novel that she considers a masterpiece. It was written by a certain Henri Pick, a cook who died two years earlier and who, according to his widow, had never read a book in his life or written anything but a shopping list... Did he have a secret life? When the book becomes a huge best-seller, Jean- Michel Rouche, a skeptical and stubborn literary critic, teams up with Joséphine, Pick’s daughter, to unravel the mystery.
The Prayer
Sister Myriam
Thomas is a drug addict. In an effort to put an end to his habit, he joins a community of former addicts who live isolated in the mountains and use prayer as a way to cure themselves.
럭키
Lotte
포르투나는 결혼에 실패하고 8살 딸과 힘들게 살고 있는 주부이다. 부유층 집 으로 방문하여 머리를 손질하는 일을 하고 있다. 그녀는 자신의 꿈을 이루기 위해 힘든 상황을 버티고 있다. 꿈을 이루기 위해서는 안정되어야 한다는 것을 잘 알고 미용실을 개업하고 운명에 맞서지만, 사랑 앞에서는 무너지게 된다.
마르코 페레리: 위대한 미치광이
Self
이탈리아 영화사의 가장 기이한 존재인 마르코 페레리 감독의 독창적인 세계에 관한 영화. 유럽 각국에서 입수한 페레리 감독에 관한 짧은 영상들과 그와 함께 활동한 배우들과 예술가들의 위트 넘치는 인터뷰로 구성되어 있다.
Eight Hours Don’t Make a Day: A Series Becomes a Family Reunion
Self
Documentary about the making of Rainer Werner Fassbinder's 1972 German television series EIGHT HOURS DON'T MAKE A DAY, featuring interviews with actors Hanna Schygulla, Irm Hermann, Wolfgang Schenck, and Hans Hirschmüller.
Unless
Danielle
A writer struggles with her daughter's decision to drop out of college and live on the streets.
Hotel Bogota - Eine einmalige Geschichte
Selbst
Fassbinder
Herself
A film portrait of the influential Bavarian actor, director and screenwriter who publicly confessed his homosexuality.
Marcello Mastroianni, latin lover
Self
A documentary about Marcello Mastroianni.
Ophelia
Vera
Verging on Alzheimer’s, an aging actress (played by Hanna Schygulla) finds that the power of memory is stronger than ever.
The Quiet Roar
Eva
MARIANNE (Evabritt Strandberg) is a 68-year old woman diagnosed with a terminal disease. Left with angst, she seeks therapy at a clinic where she is treated with Psilocybin (LSD) and meditation by a counselor, Eva (Hanna Schygulla). Through this she is transferred to her subconscious, where she meets and confronts her 25-year old self and her former husband.
Lullaby to my Father
Narrator (voice)
The film intertwines historical events and intimate memories. I observe how architecture represents the transformations of society and those who give form to this architecture. We follow the journey of Munio, my father, born in 1909 in Silesia, Poland, the son of a tenant farmer of a Prussian junker. At the age of 18, Munio goes to Berlin and Dessau to meet Walter Gropius, Kandinsky and Paul Klee at the Bauhaus. In 1933, the Bauhaus was closed by the Nazis, who accused Munio of treason against the German people. Munio was imprisoned, then deported to Basel. He left for Palestine. Upon his arrival in Haifa, he began a career as an architect and adapted European modernist principles to the Middle East.
Avanti
What does ‘normal’ actually mean? And what is ‘crazy’? Everybody attempts to convince Léa that her mother, Suzanne, is mentally ill. Her father wants to see her returned to the psychiatric clinic, but Léa refuses to see her mother in the same light: Suzanne is happy – even if she doesn’t act like others expect her to. She appears to live a joyfully infantile existence after calmly letting go of life’s pressures. Léa captures her mother’s life on film and focuses her attention on examining the old super-8 films from the family archives. When she is left to drive her mother back to the clinic after a weekend at home, Léa grabs her opportunity: She turns the car around and whisks Suzanne off on a journey; a road trip without the judgements of others. AVANTI follows a mother-daughter relationship with an ease and depth that highlights the complexity of the emotional ties within a family.
Once Upon a Time… The Marriage of Maria Braun
Self
A documentary that focuses on the making of Rainer Werner Fassbinder's "The Marriage of Maria Braun".
Hanna Schygulla – quel que soit le songe
self
A deeply felt personal story of Hanna Schygulla filmed in 2012 at a moment when she was moving back to Germany, to Berlin, having lived for twenty years in France.
파우스트
Moneylender's Wife
진리추구를 지상 최대의 목표로 삼은 박사 파우스트. 인간의 근원을 파악하겠다며 인체 해부도 마다 않지만, 그가 얻은 것은 극심한 생활고뿐이다. 어느 날 돈을 마련하고자 전당포를 비롯한 마을 이곳 저곳을 어슬렁거리던 중, 파우스트는 신비한 처녀 마가레테와 맞닥뜨리고, 그녀의 아름다움에 완전히 매료되고 만다. “어떡하면 마가레테를 가질 수 있지?” “여기 서명만 하면 그녀는 당신 것이오!” 강렬한 욕망에 사로잡힌 파우스트에게 유혹의 순간이 찾아온다. 대금업자 뮐러가 그에게 처녀와 하룻밤을 보내게 해줄 테니 영혼을 달라고 제안한 것이다. 파우스트는 한 치의 망설임 없이 제안을 수락하는데… 당신이라면 이 치명적인 유혹 앞에서 어떤 선택을 할 것인가?
Lusitanian Illusion
Erika Mann (voice)
Images and sounds expose the duality of Portugal during the days of WW2: a peaceful, god-loving, rural country, providing an escape route for over one hundred thousand European refugees to the Americas; and a political and cultural elite that disguised their Nazi inclinations just enough to play its neutral role in international politics.
Heiligendamm
A. van der Qualen
Short film based on Thomas Mann's short story "Der Kleiderschrank".
Clara, une passion française
acteur
Alicia Bustamante
Director
Alicia Bustamante
Po-lin. Shards of memory
(narrator)
Unique archives show a world that no longer exists: pre-war Poland in which two cultures: Jewish and Polish, coexisted wall-in-wall; cottage in a cottage; town next to town. "Po-lin" - meaning "we will stop here" in Yiddish - does not deny the painful past. It only shows that there was something more next to them. Worth remembering and - perhaps - reconstruction.
Fassbinder's Berlin Alexanderplatz: A Mega Movie and Its Story
Self
A documentary about the making of the television mini-series by Rainer Werner Fassbinder, including interviewees with the principal actors.
천국의 가장자리
Susanne Staub
터키계 독일인 네자트는 자신의 아버지가 데리고 온 여자친구 예테르가 매춘부라는 사실이 마음에 들지 않지만 그녀가 터키에 있는 딸을 위해 돈을 벌고 있다는 사실을 알게 되고 예테르를 이해하게 된다. 하지만 아버지의 실수로 예테르가 목숨을 잃게 되고 이 사건을 계기로 네자트는 예테르의 딸을 찾아 터키의 이스탄불로 간다. 한편 예테르의 딸, 아이텐은 이스탄불에서 정치운동을 하다가 경찰에게 쫓겨 독일로 피해 와 있다. 아이텐은 우연히 만난 로테라는 독일 여학생의 도움을 받아 그녀의 집에 머무르면서 그녀와 연인 사이로 발전하게 된다. 로테의 보수적인 어머니 수잔느는 이러한 그녀들의 행동과 생각들을 받아들일 수 없다. 그러나 아이텐은 독일 경찰에게 잡혀 터키로 강제 송환되고 감옥에 갇히게 된다. 로테는 터키로 가서 아이텐을 풀어주려고 노력하지만 희망이 보이지 않는다. 영화 소개. 감독인 파티 아킨은 실제 자기 주위 사람들의 이야기와 전작들부터 추구했었던 독일과 터키와의 관계에 대한 내용을 바탕으로 이 각본을 썼다. 이 영화의 마지막 장면에서 수잔느와 아이텐이 껴안을 때 그 옆에 보이는 책상 위에 독일과 터키의 국기가 마치 껴안는 것마냥 나란히 꽂혀 있음을 볼 수 있는데 이것은 감독의 친구이자 파트너인 안드레스 티엘이 놓아둔 것이다. 수잔느와 아이텐이 껴안는 모습은 바로 독일과 터키의 진정한 화해를 의미한다고 볼 수 있다. 국가 간 갈등, 세대 간 갈등, 남자와 여자 간 갈등, 보수와 진보 간 갈등 등을 뛰어넘기 위해서는 서로를 받아들이려는 마음가짐이 필요하며 바로 그러한 일들이 실천되는 곳이야말로 천국이라는 것을 영화는 역설하고 있다.
Das unreine Mal
Gerda Albrecht geb. Böhm
Winter Journey
Martha "Mucky" Brenninger
Despite advancing age, rural businessman Franz has remained fit and energetic, but serious mental illness and financial problems mean that this hitherto ordinary man one day finds himself on a journey to Nairobi to get his money back, and perhaps his human dignity as well.
The Quiet Love
Frau Marx
Two very different love stories cross each other in warm and magical way. A humanistic and yet mysterious film about love and death near the German/Danish border.
Von Sex bis Simmel
Herself
A documentary by Hans Günther Pflaum and Peter H. Schröder.
Promised Land
Hanna
"Promised Land" tells the story of a group of young unwitting Estonian girls smuggled through Egypt to be auctioned off as prostitutes in Israel, and of their initiation into this trade of flesh, and finally of the accidental freeing of one girl who most fight for her freedom.
Fassbinder in Hollywood
Self
Though he never actually worked in Hollywood, Rainer Werner Fassbinder, who died in 1982 at the age of 36, was influenced greatly by Amercian studio films of the 1950s and the convention of melodrama (the link most often mentioned is Douglas Sirk).
Janela da Alma
Self
Nineteen people with differing degrees of visual impairment – from mild nearsightedness to total blindness – discuss how they see themselves, how they see others and how they perceive the world. Unusual images, of burning trees or empty deserts, link the interviews, which vary from deep to funny to poetic.
베크마이스터 하모니즈
Tünde Eszter
헝가리 평원의 한 작은 마을에서 일어나는 이야기. 온통 서리로 둘러싸여 있는 이 마을에는 눈이 내리지 않지만 날씨는 살을 에는 듯 춥다. 이렇게 당혹스러운 추위에도 수백명의 사람들이 박제된 고래를 보기 위해 서커스 천막 주위에 서 있다. 외지인들의 출현과 혹독한 서리 등으로 평화로운 마을의 질서는 깨지는데... 145분이라는 긴 러닝타임에도 불구하고 단 39개의 숏으로 구성된 영화는 긴 호흡 속에서 독특한 긴장감을 유지한다. 10분 20초에 달하는 오프닝. 춤추는 듯이 좌우로 움직이는 카메라, 타이트한 클로즈업. 스테디 캠으로 촬영된 롱테이크, 여러 문 사이틀 드나드는 자유로운 카메라 워크 등이 돋보인다. <사탄탱고>의 작가인 라즐로 크라스나호르카이가 시나리오를, 벨라타르의 아내인 아녜스 흐라니츠키가 편집을 맡았다. 제2회 전주국제영화제 상영작.
Fassbinder’s Women
Herself
An essay film in which filmmaker Rosa von Praunheim interviews "the willing victims of Rainer Werner Fassbinder."
Angelo Nero
Eloide
Jack Altieri, a young Italian-American restaurant owner, arrives at Vesta awaits him a painting of the sixteenth century that depicts the veiled face of Medea of Carpi, noble woman processed to witchcraft. Shortly after the arrival of Jack, a country girl is killed in a mysterious way, dropping the suspicions of the Commissioner Gianzi on the young restorer, who is soon advised to not complete the work on the opera, because it would hide an ancient curse.
Life, Love & Celluloid
Herself
Documentary musing upon the work of German filmmaker Rainer Werner Fassbinder.
Lea
Wanda
51-year-old Herbert Strehlow, a furniture restorer, falls in love with 21-year-old Lea, who has not spoken a word since childhood when her father killed her mother. She bears a striking resemblance to Herbert's dead wife. They get married, but their relationship seems doomed, until gradually each one manages to penetrate the mysterious world of the other, and they begin to realize that they are bound by a kind of spiritual relationship. For Lea it is the death of her mother, for Herbert it is the death of his first wife. His hard exterior slowly beings to thaw, and he starts to show feelings and responses that soften Lea's initial hatred and fear of him, and which put their relationship in a more positive light.
The Sunset Boys
Ewa Loehwe
Ernest, Ted and August fulfill their friend Carl's dying wish and take him to Heidelberg, where they all first met 45 years ago, to see his old girlfriend one last time. However, the locals won't talk about her, due to a WW2 secret.
The Night of the Filmmakers
Self
A meditation on the first 100 years of German cinema, featuring some of its greatest directors.
시몽 시네마의 101일 밤
La seconde ex-épouse de M. Cinéma
한때 작가이자, 제작자이자 감독이기도 했던 백 살이 다 되어가는 '시네마'씨는 영화의 박물관과도 같은 거대한 성에서 집사의 보살핌을 받으며 살고 있다. 그에게는 이탈리아 친구 마르셀로와 그에게 영화 이야기를 들려줄 수 있는 아름다운 여인이 함께한다. 그녀는 가끔 그를 찾아오는 여러 영화배우들을 보고 큰 만족을 얻는다. ‘시네마’씨에게 이제 나이는 중요하지 않다. 그는 인생의 황금기를 누리고 있기 때문이다. 프랑스와 할리우드의 전설의 배우들을 만날 수 있는 것은 영화의 백미.
Life's Little Treasures
Léna
This movie is about love affairs, simple pleasures of a few men and women who will gather for a few days in a villa, around a piano and the music of Gottschalk who is perhaps the main actor.
The Blue Exile
The Actress
Mavi Sürgün is a fictionalized account of one period of the life of a Turkish journalist who was condemned to exile for an article he wrote in 1925. He turned his punishment into a reward by creating a little paradise in what is today the holiday resort, Bodrum. In fact he is considered by some to be the first ecologist. The film concentrates on this latter aspect of his character and through flashbacks portrays the inner turmoil of a man who is trying to come to terms with his past. The slow pace is somewhat of a drawback, the flashbacks are often confusing and the protagonist is not always very convincing. But the photography of the country side is exceptional Kenan Ormanlar and the short appearance by a very theatrical Hanna Schygulla of Fassbinder fame adds a little spice to the drama.
Madame Bäurin
Tante Agathe
On the Schiermoser farm tense expectation prevails. The 'Urban', the Schaubleins, surprisingly announced their arrival. In the past, they were welcome as generous summer visitors. But now the shortage years of the First World War prevail. And the farmer's wife suspects lazy parasites in the townsfolk. The city family is indeed facing ruin. Especially since the defiant daughter Rosalie has just knocked out a promising money marriage without regard to scandal. The Rosalie is attracted to the Schiermoser heir Franz. His mother already drives the thought of a 'Madame Bäurin' to madness. Everyone experiences a turbulent time of upheaval. The end of the First World War will shake the social fronts as well as the new machine age.
Golem: The Petrified Garden
Michelle
Danny Cornish, a sort of stateless man who arranges art exhibits, is called from Tel Aviv to Paris with the news that a great uncle has died, in Birobidjan, the autonomous Jewish zone in Russia, leaving him a valuable art collection and the hand of a huge sculpture of a Golem. The uncle's will instructs Danny to find the rest of the statue, so Danny, who speaks no Russian, embarks on a trip that takes him (and the Golem's hand) to Moscow, St. Petersburg, and Siberia, fumbling with hotel clerks, taxi drivers, and bureaucrats, following leads, and making discoveries about myth, story telling, art, and hope.
I Don’t Just Want You to Love Me
Self
A documentary about the life and work of director Rainer Werner Fassbinder.
Golem, l'esprit de l'exil
L'Esprit de l'Exil
An allegory of the Golem, a Jewish mythical creature personifying displacement and exile, this film tells the story of a woman (similar to the biblical Ruth) and her sisters, who are forced into exile after the death of their husbands. It is set in 1990s Paris, where the director was living in self-imposed exile following the ban on his 1982 documentary in Israel. The recurring theme of the film is migrations and unrooting, like the legendary Golem.
Warsaw: Year 5703
Stephania
In the winter of 1943 two young Jews, Alek and Fryda, escape, via sewer tunnels, from the atrocities underway in Warsaw ghetto. Alek, entrusted with undeveloped photos of the horrors within, makes his way to a supposedly safe apartment only to find it occupied by Germans. Another tenant, a pole Stephania, abruptly offers to shelter him in her spacious apartment. She comforts him and they make love that very night. Stefania is uncommonly generous and willing to jeopardize her own safety by hiding a Jew. She even goes to a nearby church and rescues Fryda. But Fryda is ungrateful and proceeds to sabotage the trio's safety in insidious ways.
환생
Inga
수도원에 한 여인이 들러온다. 그 여인은 밤마다 악몽에 시달리며 "디셔"라는 비명을 지르며 깨어난다. 그를 딱하게 여긴 수도원의 티모시 신부님은 어린 시절 수도원에서 유년기를 보냈던 마이크 처치에게 그녀의 가족을 찾아달라고 부탁한다. 그리하여 기억 상실증에 걸린 여인과 처치와의 만남은 시작된 것. 어느날 신문 광고를 보고 골동품점을 하는 최면술사인 매드슨이 나타나 그녀에게 최면을 걸어 신분을 알아내려 한다. 하지만, 이상하게 그녀는 현재의 생이 아닌 전생에서의 삶을 기억하게 된다. 그녀는 최면 속에서 로먼 스트리우스와 마가렛 스트라우스라는 부부의 살인 사건을 떠올리게 된다. 결국 그녀가 전생에서 이 살인 사건과 연관이 있다는 사실을 알게 되는데..
Adventure of Catherine C.
Fanny Hohenstein
In Paris, unhappy movie actress Catherine Crachat becomes infatuated with the mathematician Pierre Indemini, but then breaks up with him. After a film shoot in Vienna, Catherine stays with a rich admirer, Fanny Hohenstein. Fanny has a history of many lovers of both sexes, two of whom killed themselves over her.
Abraham's Gold
Barbara 'Bärbel' Hunzinger
In this tragic melodrama, a man who has been hiding his Nazi past has it come back to haunt him when his hippie daughter, whom he disapproves of, comes back to bond with her daughter, whom he's been raising. Meanwhile, he and his drinking buddy, a beer-truck driver, go on a jaunt to Poland to recover some gold fillings he had hidden years ago during the time when he worked in a concentration camp. The truck driver inadvertently leaves a filling lying around at home, and his mother immediately recognizes it for what it is. When she confronts him, he claims that "Jews don't mean anything to me" and she must then reveal his Jewish heritage to him: she was a housekeeper in a Jewish household and he was a child there whom she adopted during the Holocaust in order to save his life. The driver then confronts the wily old Nazi, who conceives a brutal scheme which will save his cozy life at the expense of the reputations of the driver and his granddaughter.
The Summer of Miss Forbes
Mrs. Forbes
Mrs. Forbes, a German governess, is hired for six weeks to take care of two children, while their parents are away. She is authoritarian and repressive, so the children plan to murder her. But when they spy on her during the night, they discover Mrs. Forbes' secret.
Miss Arizona
Mici
Story of the owners (Mastroianni and Schygulla) of a fancy nightclub in Budapest before and during WWII.
Casanova
Casanova's Mother
TV Movie version of the story of Giacomo Casanova, the famous eighteenth century womanizer.
Barnum
Jenny Lind
The amazing biography of legendary circus impresario and unparalleled showman, P.T. Barnum.
Forever, Lulu
Elaine
When Elaine, an adventurous young woman from Germany, arrives in New York City, she sets out to be a famous writer. After a brief stint at a mundane job, Elaine falls on hard times and also becomes intrigued by a mysterious stranger named Lulu. Before long, Elaine gets roped into situations involving theft, murder and the mob. Can the beleaguered expatriate with big dreams turn her life around and steer clear of crime and chaos?
델타 포스
Ingrid
승객 144명을 태운 미국의 ATW 항국 282편이 레바논의 신세계 혁명기구의 일원에 의해 공중납치된다. 이에 미국측에서는 이들을 구출할 목적으로 '델타 포스'라는 특공대를 중동지역에 파견하게 된다. 납치범들은 그들의 동지를 풀어주는 대신 여자와 아이들을 풀어줄 것을 제의하고 이들의 제의에 따라 여자와 아이들은 무사히 비행기에서 풀어나게 된다. 이 곳에서 인질 구출작전을 펴려던 특공대는 작전개시 직전에 비행기에 다른 납치범들이 합류했으며 유대인들은 이미 사전에 다른 곳으로 이송시켰다는 사실을 알게 되고, 작전은 일단 보류되고 만다. 범인들이 인질들을 베이루트 전역에 분산 수용시켰다는 소식을 입수하게 된 특공대는 3개 부대로 나누어 인질 구출작전을 펴게 되는데...
The Future Is Woman
Anna
In this improbable, ponderous story about a couple who do not want to have children of their own, and a pregnant, single woman who needs a home for awhile, the relationship between the three is strange, at the very least.
A Love in Germany
Pauline Kropp
In May of 1983, a man turns 49 and, with his 17-year old son, journeys to the village in Baden that he left 40 years before. He wants to discover what happened then, the truth about an affair his mother had with a young Polish prisoner of war, how the authorities came to learn of it, the lovers' arrest, and the aftermath. While his son takes Polaroid photographs, he retraces the steps of his childhood and interviews those who should remember. The story is disclosed in flashbacks that focus on the lovers (Paulina and Stanislaus), on a jealous and conniving neighbor, and on Mayer, the local SS commander who wants to find a way out of inevitable consequences.
Sheer Madness
Olga
Olga and Ruth become friends. Olga is independent, separated from her husband, living with an immigrant pianist, and teaching feminist literature. Ruth is withdrawn, a painter, possibly mentally ill. Ruth dreams in black and white, sometimes of her suicide. Olga lectures on a 19th-century writer, von Günderrode, a suicide after the breakup of her intense friendship with Bettina Brentano. Ruth's husband Franz encourages the women's friendship, then, as Olga draws Ruth out and the friendship deepens, he becomes jealous. After the women travel to Egypt, Franz has a tirade. Ruth seems crushed between her husband and her friend, and how she responds is the film's climax.
The Story of Piera
Eugenia
Piera is a young woman who grows up under the parentage of two extremely original overseers: both her mother and father have incestuous relations with her before they are committed to insane asylums. A special connection, between a mother and her daughter, full of sensuality and complicity, has allowed to portray a family full of fears, rather unbalanced, but nevertheless searching infinite love.
Antonieta
Anna
Anna is a psychologist undertaking research about famous suicidal women. She takes a specific interest in the case of Antonieta Rivas Mercado, who killed herself in 1931 in the Cathedral of Notre-Dame de Paris.
열정
Hanna
레흐 바웬사를 앞세운 자유 노조가 집권에 성공한 즈음, 폴란드 영화감독 예르지는 프랑스에서 TV 영화를 만든다. 명화들을 재현하는 이 영화는 예산을 초과하고, 영감마저 바닥난 듯 보이는 예르지는 지지부진하게 연출 작업을 한다. 한나는 영화 스태프들이 묵는 호텔 주인이다. 그녀는 공장을 운영하는 미셸과 함께 사는데, 미셀은 공장에서 일하던 이자벨을 해고한다. 한나와 이자벨은 예르지에게 끌리고, 호텔 메이드들은 영화 엑스트라가 되기 위해 일을 그만둔다.
바렌느의 밤
Countess Sophie de la Borde
During the French Revolution, a surprising company shares a coach, trying to catch up something - the time itself, perhaps.
Scénario du film Passion
Self
Godard constructs a lyrical study of the cinematic and creative process by deconstructing the story of his 1982 film Passion. “I didn’t want to write the script,” he states, “I wanted to see it.” Positioning himself in a video editing suite in front of a white film screen that evokes for him the “famous blank page of Mallarmé,” Godard uses video as a sketchbook with which to reconceive the film. The result is a philosophical, often humorous rumination on the desire and labor that inform the conceptual and image making process of the cinema.
Circle of Deceit
Ariane Nassar
Georg Laschen leaves his family in West Germany to go work as a war correspondent in Beirut during the fights between Christians and Palestinians.
Cinémania : Rainer Werner Fassbinder
Elle-même
A documentary about the Director Fassbinder but edited as if it was a film of the Master himself, with some sequences of his own movies.
릴리 마를렌
Willie
1938년 취리히. 독일인 빌키는 술집에서 일하고 있다. 빌키는 스위스인 음악가 로베르트 멘델스존을 사랑하게 된다. 아들이 독일인과 관계하는 것을 반대한 로베르토의 아버지는 빌키가 스위스로 돌아오지 못하도록 할 수 있었다. 빌키는 일에서는 운이 좋았다. 그녀가 전에 취입했던 음반이 인기를 얻게 되며 스타가 된다. 그 와중에 빌키는 나찌의 비밀경찰과 엮이지만 결국에는 전쟁에서 살아 남는다. 하지만 로베르토는 결혼해서 행복하게 살고 있다.
제3세대
Susanne Gast
어느 집단이 있다. 집단 구성원들은 모두 제각각이다. 힐데는 역사 선생이고, 루돌프는 음반 가게에서 판매원으로 일하며, 페트라는 은행장과 결혼했고, 수잔느는 페터의 비서로 일하고, 에드가는 이따금 작곡가로 활동하지만 아버지의 돈으로 산다. 아프리카에서 돌아온 킬러가 집단에 들어온다. 군대서 탈영한 군인 두 명도 가담한다. 하지만 "작전"에 참가하게 되는 사람은 그들 중 꼭 한 명뿐이다. 그러다가 킬러가 경찰에 피살되자 흥분한 집단은 지하조직에 가입한다. 은행을 습격하여 집단은 외국으로 도망갈 비용을 훔친다. 페트라도 경찰에게 피살되자 집단은 자신들 속에 배신자가 있다는 것을 알게 된다.
마리아 브라운의 결혼
Maria Braun
마리아는 부푼 꿈을 안고 헤르만과 결혼하지만 남편 헤르만은 곧 전쟁터에서 행방불명되고 만다. 남편의 친구인 빌에게 남편의 사망 소식을 전해듣고 허전해진 그녀는 빌과 깊은 관계로 발전한다. 그러던 어느 날, 죽었다던 헤르만이 살아 돌아온다. 헤르만은 마리아와 빌의 정사 장면을 목격하고 흥분과 분노에 휩싸여 마리아를 고발하는데...
New Year's Eve
Society woman
Encouraged by Fassbinder, with whom he became friendly after the then-enfant terrible of the German cinema visited him in Lugano, Sirk also did some teaching during the late 1970s at the film school in Munich, where he made three short films with his students.
Intermezzo für fünf Hände
Lisa Wegner
The Clown
Marie
Based on the best-selling novel by Nobel-laureate Heinrich Böll, this drama is a passionate indictment of Catholicism. Hans Schnier (Helmut Griem) has earned his living as a clown, though he is in fact a very covert sort of social critic. After enduring a difficult childhood in Bonn during the Second World War, including his mother's fanatic Nazism, he is appalled to discover many of the people he knows and loves swept deeply into involvement in the Catholic Church.
Der Stumme
Martha
Der Katzensteg
Regine Hackelberg
빗나간 동작
Therese
빌헬름은 글을 쓰고 싶지만 고향에는 음울함과 실의만이 무겁게 자리하고 있다. 곧 그는 작가가 되려는 열망을 이루기 위해 어머니와 고향으로부터 멀어져 여행을 떠난다. 여행하는 동안 그는 과거에 나치였던 유랑가수 라에르테스와 벙어리 소녀 미뇽과 동행하게 되며 여배우인 테레사와 사랑에 빠지는가하면 젊은 유랑 시인 베른하르트 란다우와 친구가 되기도 한다. 하지만 그들을 초대해 하룻밤을 묵게 해줬던 한 산업자본가가 자살한 이후 일행들은 하나 둘씩 떨어져 나간다. 다시 혼자가 된 빌헬름은 글을 쓰는데 전력을 기울이게 된다..
에피 브리스트
Effi Briest
작은 도시의 명망있는 집안의 에피 브리스트는 파티 등을 열며 재미있는 나날을 보낸다. 그녀는 프로이센 주의원인 20세 연상의 인스테텐 남작과 결혼한다. 출세 지향적이고 엄격한 남편과의 결혼 생활에서 외로움을 느끼던 에피 브리스트는 매력있는 크람파스 대령과 짧으나 낭만적인 연애를 한다. 6년뒤 베를린 내각의 장관이 된 남작은 이 사실을 우연히 알게 된다. 인스테텐 남작은 에피 브리스트를 용서하고 싶은 마음이 있음에도 불구하고 사회의 통념상 부인의 불륜을 발견한 남편으로서 해야 할 마땅한 행동을 취하고 만다. 남작은 권총 결투에서 크람파스 대령을 죽이고 아내와 이혼한 후 아이는 자신이 맡는다. 이혼당한 에피 브리스트는 충격을 받은 양친으로부터 거부당하고 고립속에서 괴로움과 수치를 느끼며 파멸해 간다. 죽기 전 그녀는 남편을 용서한다.
Jail Bait
Ärztin
Based on Franz Xaver Kroetz's play, which is in turn based on a true story, this film by Rainer Werner Fassbinder tells the story of a very young girl who, after persuading a local boy to become her lover, induces the anger of her father, whose incestuous sexual attentions to her have grown unbearable.
Bremen Freedom
Luisa Mauer
A very stylized TV version of the Fassbinder play. The set consists of a few pieces of furniture in front of a large screen on which coastal scenery is back projected. Geesche is a nineteenth century woman who wants to have a mind of her own. She defies convention and will do anything to achieve her freedom from oppression by her family and friends. (synopsis written by Will Gilbert)
페트라 폰 칸트의 쓰디쓴 눈물
Karin Thimm
유행을 창조해 가는 페트라 폰 칸트는 비서 마를렌느와 호화로운 아파트에 살고 있다. 페트라는 젊은 카린을 알게 되고 그녀와 사랑에 빠진다. 페트라는 카린을 자기 곁에 붙들어 두기 위해 카린을 의상모델로 출세시켜 주겠다고 약속한다. 하지만 카린은 매우 영리하여 페트라와의 관계도 지속시키며 많은 자유, 심지어 남자들과의 자유도 누리다가 결국 자기 남편에게 돌아간다. 이에 절망한 페트라는 자신이 카린을 사랑한 게 아니었음을 깨닫고 강박관념에서 벗어나서 마를렌느에게 새로운 동반자 관계를 요청하게되는데...
사계절의 상인
Anna Epp, Hans's sister
어머니 때문에 원하지 않던 인문교에 진학해야 했던 한스는 도시 뒷골목을 누비며 생계비를 벌어야만 한다. 게다가 아내가 이혼을 요구할 무렵엔 심근경색을 앓는다. 한스는 조수를 한 명 두지만 그는 아내와 공모하여 한스를 속인다. 하지만 새로 사귄 친구 덕분에 한스는 생활의 안정을 찾게 되지만 그 순간 한스의 존재감은 사라진 셈이다. 한스는 의사의 만류에도 불구하고 술을 마신다. 그리고 친구들이 지켜보는 가운데 쓸쓸히 죽는다.
Jakob von Gunten
Lisa Benjamenta
Adaptation of Robert Walser's novel about a young man who enters an oppressive servant school.
성스러운 창녀에 주목하라
Hanna
일군의 영화촬영팀이 스페인에서 감독과 주연배우, 제작비가 도착하기를 기다리고 있다. 하지만 배우는 도무지 나타나지 않고, 제작자금과 필름 역시 소식이 없다. 팽팽한 긴장 상황이 지속되면서, 촬영팀 내에는 갈등과 좌절, 공격성, 이기주의, 무기력이 팽배해간다. 마침내 주연배우와 함께 도착한 감독이 혼란을 정리해보려 하지만 뒤얽힌 문제는 쉽게 해결되지 않는다. 촬영현장을 배경으로 다양한 욕망의 갈등을 다루며 영화 만들기의 의미를 묻고 있는 영화.
Whity
Hanna
"Whity" is the mulatto butler of the dysfunctional Nicholson family in the American southwest in 1878. The father, Ben Nicholson, has an attractive young wife Katherine, and two sons by a previous marriage; the homosexual Frank, and the retarded Davy. Whity tries to carry out all their orders, however demeaning, until various of the family members ask him to kill some of the others.
Mathias Kneißl
Mathilde Schreck
Inspired by the real life events of Mathias Kneißl, a marginal man, son of poor farmers from Bavaria, in the late XIX Century. Mathias stole from the riches to give to the poor, becoming a hero for the rural people, and a popular social rebel. He was chased by the police until his unfortunate sentence.
Pioneers in Ingolstadt
Berta
German filmmaker Rainer Werner Fassbinder directs the made-for-TV melodrama Pioneers in Ingolstadt, based on the play by Marieluise Fleisser. The film opens as a parade of soldiers are marching through a town square singing patriotic songs. Alma (Irm Hermann) and Berta (Hanna Schygulla) are watching them and musing about their ideas on men and relationships. The soldiers (often referred to as pioneers) have been given the task of building a bridge in the town. Alma seems to understand that the soldiers only want her for short sexual encounters, so she's prepared to live her life accordingly. Meanwhile, romantic Berta falls in love with self-centered soldier Karl (Harry Baer), who all but tells her to get lost. The soldiers get drunk and beat up a random passerby. The women grow to hate Alma for her acceptance of life as a sex object. Naïve Berta is ultimately humiliated.
Rio das Mortes
Hanna
Michel and Guenther, working in dead-end jobs, are obsessed with going to Peru to find buried treasure, using a map of the Rio das Mortes. Michel's girlfriend, Hanna, humors their plan, but really just wants to get married.
The Niklashausen Journey
Johanna
Can a small group of people start a proletarian revolution, asks the "Black Monk" in a leather jacket. The medieval shepherd, Hans Boehm, claims to have been called by the Virgin Mary to create a revolt against the church and the landowners. The "Black Monk" suggests that he would have more success if he dressed up Johanna and had her appear as the Virgin Mary.
저주의 신들
Joanna
감옥에서 출소한 프란츠 발쉬는 또다시 과거 사람들과 접촉을 시도한다. 프란츠는 애인 조안나에게 돌아가지만 곧 마가레테 때문에 조안나와 헤어지고 형 마리안을 찾아간다. 마리안은 귄터신디케이트의 지시를 따르지 않아 피살된다. 마리안은 수퍼마켓 습격을 계획했지만 이중으로 배신을 당한다. 즉 조안나로부터는 보복을 당하고, 마가레테로부터는 사랑의 배신을 당하게 된다. 이 습격으로 프란츠와 수퍼 주인이 피살된다.
왜 R씨는 미쳐 날뛰는가?
Hanna
건축사무소의 전문 기사인 R씨는 기혼이며 멋진 집에 사랑스런 아내와 소 한 마리가 있다. 다른 사람들처럼 지극히 평범하게 살고 있다. R씨는 이웃 사람과 시시콜콜한 것을 이야기한다. 무덤덤하게 듣고 있던 R씨는 뭔가를 곰곰이 생각하다가 게걸스럽게 먹는다. 그러던 R씨는 갑자기 일어나서 큰 촛대를 들고 옆집 사람과 부인, 아이까지 때려죽인다. 다음날 사무실에 형사가 온다. R씨는 화장실에서 목을 맨 채 발견된다.
End of the Commune?
Herself
"End of the Commune"/"Ende einer kommune" is a great 49 min. long movie made in 1969 about Fassbinder and the early years of the legendary Antiteater he was a member/leader of. You can here see and hear some of the actors he was going to use in his movies for the next years. The movie shows rehearsals for his play "The Coffehouse" which also became a television-movie, and you can watch unique footage from the 19th Film-Festival in Berlin (1969) where "Love is Colder Than Death" were shown. As told in this documentary, his first feature-movie were given a cold shoulder by many of the journalists and visitors at the festival. You can in "End of the Commune" watch Fassbinder and actor Ulli Lommel walk out on stage after the opening of "Love is Colder than Death", while a man in the audience is shouting "Out with the director!". In this interesting documentary Fassbinder also talks a lot about his father which was a respectable doctor.
The Coffee House
Lisaura
Avant-garde adaptation of a Carlo Goldoni play. Well-to-do Venetians congregate in a coffee house and discuss their problems.
사랑은 죽음보다 차갑다
Johanna
3류 포주 프란츠(라이너 베르너 파스빈더)는 범죄 조직 가입 권유를 받고 이를 거절했다가 조직원들에게 폭력을 당한다. 프란츠는 그를 구타한 조직원 중 잘 생긴 브루노(울리히 롬멜)를 사랑하게 되고, 연인이자 창녀인 요한나(한나 쉬굴라)를 그와 함께 나누고 싶어한다. 하지만 조직은 브루노에게 살인 임무를 맡기면서 프란츠도 동참하도록 계략을 짜고, 결국 이들은 함께 은행을 털기로 한다. 전형적인 헐리우드 범죄영화 스토리를 따르고 있으나, 건조한 캐릭터와 불친절한 내러티브 등 실험정신으로 충만한 파스빈더의 첫 장편 데뷔작.
바알
Luise
Volker Schlöndorff transposes Bertolt Brecht’s late-expressionist work to latter-day 1969. Poet and anarchist Baal lives in an attic and reads his poems to cab drivers. At first feted and later rejected by bourgeois society, Baal roams through forests and along motorways, greedy for schnapps, cigarettes, women and men: ‘You have to let out the beast, let him out into the sunlight.’ After impregnating a young actress he soon comes to regard her as a millstone round his neck. He stabs a friend to death and dies alone. ‘You are useless, mangy and wild, you beast, you crawl through the lowest boughs of the tree.’
Kuckucksei im Gangsternest
Maria
Die Revolte
Sandra V.
카젤마허
Marie
파스빈더 자신의 동명연극을 영화로 만든 작품. ‘카첼마허’는 지중해 연안에서 독일로 이민 온 노동자를 가리키는 말이다. 뮌헨 변두리에서 무기력하게 살아가던 한 무리의 젊은이들은 그리스인 노동자 요르고스의 출현으로 변화를 맞이하게 된다. 남자들은 이방인을 적대하며 요르고스에게 집단폭력을 휘두르지만, 여자들은 그에게 복잡한 감정을 느낀다. 요르고스는 자신에게 호의를 보이는 마리에게 사랑을 느끼고 그녀를 고향에 데려갈 꿈을 꾼다. 뮌헨 변두리를 배경으로 독일사회의 경직성과 활력 없음을 보여주는 동시에, 사랑의 종속-착취 관계를 그려낸 작품. 단조로운 화면과 반복적인 행동, 소통되지 못하는 단속적인 대사들을 통해 위축된 소시민의 삶을 차갑게 그리고 있다.
Hunting Scenes from Bavaria
Paula
Abram returns to his small village and although his repairing skills are needed, people's suspicion about his sexual preferences make his life hard.
The Bridegroom, the Actress, and the Pimp
Lucy
Three sequences are linked together in this short film by Straub; the first sequence is a long tracking shot from a car of prostitutes plying their trade on the night-time streets of Germany; the second is a staged play, cut down to 10 minutes by Straub and photographed in a single take; the final sequence covers the marriage of James and Lilith, and Lilith’s subsequent execution of her pimp, played by Rainer Werner Fassbinder. "The film is a look entirely at Western decadence" - Jean-Marie Straub.
Der Kulturbetrieb braucht sowas wie mich
Herself