Jerzy Skolimowski

출생 : 1938-05-05, Łódź, Poland

약력

Jerzy Skolimowski is a Polish film director, screenwriter, dramatist and actor. He’s a graduate of the prestigious National Film School in Łódź. In 1967 he was awarded the Golden Bear prize for his film “Le départ”. He lived in Los Angeles for over 20 years where he painted in a figurative, expressionist mode and occasionally acted in films. He received the Golden Lion Award for Lifetime Achievement at the 2016 Venice Film Festival.

참여 작품

The Palace
Executive Producer
A drama set on New Year’s Eve 1999 in a luxurious hotel in the Swiss Alps where the lives of various guests and those who work for them intersect.
The Palace
Writer
A drama set on New Year’s Eve 1999 in a luxurious hotel in the Swiss Alps where the lives of various guests and those who work for them intersect.
당나귀 EO
Writer
타이틀롤을 맡은 주인공 EO(당나귀 울음소리에서 착안한 이름)는 동물보호단체에 의해 서커스단으로부터 ‘구조’된다. 이어서 우리는 EO가 농장에서 일하고, 훌리건들에 의해 축구팀 마스코트로 끌려 다니고, 소시지 공장에서 탈출하고, 머나먼 이탈리아의 저택까지 이르는 여정을 따라가게 된다. 동물의 눈으로 바라본 세상은 참으로 낯설고 위협적이며, EO가 거치는 고난의 행군은 예수의 수난에 비견될 만하다.
당나귀 EO
Producer
타이틀롤을 맡은 주인공 EO(당나귀 울음소리에서 착안한 이름)는 동물보호단체에 의해 서커스단으로부터 ‘구조’된다. 이어서 우리는 EO가 농장에서 일하고, 훌리건들에 의해 축구팀 마스코트로 끌려 다니고, 소시지 공장에서 탈출하고, 머나먼 이탈리아의 저택까지 이르는 여정을 따라가게 된다. 동물의 눈으로 바라본 세상은 참으로 낯설고 위협적이며, EO가 거치는 고난의 행군은 예수의 수난에 비견될 만하다.
당나귀 EO
Director
타이틀롤을 맡은 주인공 EO(당나귀 울음소리에서 착안한 이름)는 동물보호단체에 의해 서커스단으로부터 ‘구조’된다. 이어서 우리는 EO가 농장에서 일하고, 훌리건들에 의해 축구팀 마스코트로 끌려 다니고, 소시지 공장에서 탈출하고, 머나먼 이탈리아의 저택까지 이르는 여정을 따라가게 된다. 동물의 눈으로 바라본 세상은 참으로 낯설고 위협적이며, EO가 거치는 고난의 행군은 예수의 수난에 비견될 만하다.
It's Not Us
Director
Part of HBO Europe's Polish at Home series. Jerzy Skolimowski was in Sicily when the pandemic hit, where he was supposed to shoot his next film, Baltazar. He and his wife, Ewa Piaskowska, decided to stay on the Italian island. This film follows their experience during the pandemic.
A Man in Love
Editorial Staff
Middle age divorced man in Tokyo falls in love with Hostess club girl and his assistant.
The Stolen Caravaggio
Jerzy Kunze
Valeria, young secretary of a producer, lives with an eccentric mother and secretly writes for a successful screenwriter, Alessandro. One day, she receives an unusual present from a stranger: it’s the plot of a movie about the mysterious but really-happened theft of a famous Caravaggio’s painting.
Julius
Olgierd Szybenik "Chorwat"
An organised arts teacher has only one main problem in life, which is his father – a painter always going from one party to the next. When the father lives through his second heart attack and still refuses to change his lifestyle, Julius will have to find a way to influence his behaviour.
11분
Producer
영화배우와 그의 연인, 오디션을 보는 감독과 핫도그 장사, 마약 판매원 등 다양한 사람들의 삶이 11분이라는 짧은 시간 동안 예상치 못하게 서로 얽혀간다. 그리고 그 끝은? 거장 예지 스콜리모프스키가 만들어내는 인간 운명의 기이한 네트워크. (2015년 제20회 부산국제영화제)
11분
Screenplay
영화배우와 그의 연인, 오디션을 보는 감독과 핫도그 장사, 마약 판매원 등 다양한 사람들의 삶이 11분이라는 짧은 시간 동안 예상치 못하게 서로 얽혀간다. 그리고 그 끝은? 거장 예지 스콜리모프스키가 만들어내는 인간 운명의 기이한 네트워크. (2015년 제20회 부산국제영화제)
11분
Director
영화배우와 그의 연인, 오디션을 보는 감독과 핫도그 장사, 마약 판매원 등 다양한 사람들의 삶이 11분이라는 짧은 시간 동안 예상치 못하게 서로 얽혀간다. 그리고 그 끝은? 거장 예지 스콜리모프스키가 만들어내는 인간 운명의 기이한 네트워크. (2015년 제20회 부산국제영화제)
이다
Thanks
가족의 존재조차 모르는 채 수녀원에서 홀로 자란 ‘안나’는 수녀가 되기 전 유일한 혈육인 이모 ‘완다’에 대해 알게 된다. 하지만 어렵사리 만난 이모는 쌀쌀맞기만 하고 ‘안나’가 유태인이라는 것과 본명 ‘이다’라는 뜻밖의 이야기를 전한다. 혼란스러운 감정도 잠시, 부모님의 죽음에 대해 알고 싶어진 그녀는 이모와 함께 숨겨진 비밀을 밝히기 위해 동행을 시작하는데...
Ixjana
Producer
Marek, a young writer, is trying to solve the mystery of the night his friend Arthur died. In the recesses of his memory, Marek finds fragments of past events: a party at the home of an eccentric publisher, his argument with Arthur, the exchange of blows, blood. Afraid that he has killed his friend, Marek suppresses his feelings of fear and guilt in his passionate meetings with a woman who has more to do with Arthur’s disappearance than it seems...
Day of the Siege
Giovanni III di Polonia
Storyline: In the summer of 1683, 300 000 Ottoman Empire's warriors begin the siege of Vienna. City's fall, will open way to conquer the Europe. The Sept 11 is the day of main battle between Polish cavalry under the King Jan III Sobieski and Turks.
어벤져스
Georgi Luchkov
에너지원 큐브를 이용한 적의 등장으로 인류가 위험에 처하자 국제평화유지기구인 쉴드의 국장 닉 퓨리는 어벤져스 작전을 위해 전 세계에 흩어져 있던 슈퍼히어로들을 찾아나선다. 아이언맨부터 토르, 헐크, 캡틴 아메리카는 물론, 쉴드의 요원인 블랙 위도우, 호크 아이까지, 최고의 슈퍼히어로들이 어벤져스의 멤버로 모이게 되지만, 각기 개성이 강한 이들의 만남은 예상치 못한 방향으로 흘러가는데...
'Deep End': Remembering the Deleted Scenes
Self
Short documentary about sequences removed from the film.
Komeda: A Soundtrack for a Life
Krzysztof Komeda was a jazz pianist and film composer. With compositions like the lullaby for Rosemary's Baby (1968) by Roman Polanski, Komeda succeeded in writing his own chapter in the history of soundtracks. This documentary follows the life story of the composer by the means of his melodic sounds. It is a reflection on his soundtracks, which changed the common film scores forever. It is a contemporary document about the attitude to life in a time of social, political and cultural change after war, about work and exodus of Polish artists in the 50s and 60s. A story about how film music is created and how it affects people. Directors who worked with Komeda and who are also friends talk about him: Roman Polanski, Jerzy Skolimowski, Henning Carlsen and Andrzej Wajda. His wife, Zofia Komeda, and his sister, Irena Orlowska, recollect him.
Starting Out: The Making of Jerzy Skolimowski's Deep End
Himself
A fascinating and absorbing documentary about the making of Jerzy Skolimowski's cult favourite, DEEP END, which was shot in 1970 as a US-German co-production on location in London and Munich. The film's two stars, Jane Asher and John Moulder-Brown, 23 and 17 years of age at the time respectively, meet for the first time in 40 years and discuss their on-screen and off-screen relationship in candid detail, while director/writer Skolimowski chronicles the production history from the writing of the script to the film's acclaimed first showing at the Venice Film Festival. Director of photography Charly Steinberger revisits some of the original locations and explains how he managed to shoot almost the entire film with a hand-held camera. Also on board are production designer Anthony Pratt, editor Barrie Vince, and actor Christopher Sandford, each of whom contributes his own version of how DEEP END was part of the sixties' "swinging London"; and at the same time tilted it on its head.
이센셜 킬링
Producer
2009년 회고전을 가졌던 예르지 스콜리모프스키 감독의 최신작. 미군에 의해 아프가니스탄에서 붙잡힌 모하메드는 유럽의 비밀 구류 시설로 옮겨지는데…. 빈센트 갈로 주연의 베니스영화제 심사위원특별상 수상작. (2011년 제12회 전주국제영화제)
이센셜 킬링
Screenplay
2009년 회고전을 가졌던 예르지 스콜리모프스키 감독의 최신작. 미군에 의해 아프가니스탄에서 붙잡힌 모하메드는 유럽의 비밀 구류 시설로 옮겨지는데…. 빈센트 갈로 주연의 베니스영화제 심사위원특별상 수상작. (2011년 제12회 전주국제영화제)
이센셜 킬링
Director
2009년 회고전을 가졌던 예르지 스콜리모프스키 감독의 최신작. 미군에 의해 아프가니스탄에서 붙잡힌 모하메드는 유럽의 비밀 구류 시설로 옮겨지는데…. 빈센트 갈로 주연의 베니스영화제 심사위원특별상 수상작. (2011년 제12회 전주국제영화제)
안나와의 나흘밤
Producer
폴란드의 변두리 마을, 간호사 안나를 사랑하는 레온은 매일 밤낮으로 그녀를 엿본다. 어느 날 밤, 그녀가 좀 더 보고 싶은 마음에 그는 남몰래 그녀의 방으로 들어가는데... 주인공 레온의 대담하면서도 불안한 심리를 침착하게 따라가는 이 작품은 1991년 이후 전업화가로 돌아섰던 감독이 17년 만에 내놓은 작품이다. 감독은 괴상하지만 헌신적인 레온의 사랑을 담담하게 묘사해 현대사회의 비정함과 고립된 인간관계를 돌아보게 한다.
안나와의 나흘밤
Writer
폴란드의 변두리 마을, 간호사 안나를 사랑하는 레온은 매일 밤낮으로 그녀를 엿본다. 어느 날 밤, 그녀가 좀 더 보고 싶은 마음에 그는 남몰래 그녀의 방으로 들어가는데... 주인공 레온의 대담하면서도 불안한 심리를 침착하게 따라가는 이 작품은 1991년 이후 전업화가로 돌아섰던 감독이 17년 만에 내놓은 작품이다. 감독은 괴상하지만 헌신적인 레온의 사랑을 담담하게 묘사해 현대사회의 비정함과 고립된 인간관계를 돌아보게 한다.
안나와의 나흘밤
Director
폴란드의 변두리 마을, 간호사 안나를 사랑하는 레온은 매일 밤낮으로 그녀를 엿본다. 어느 날 밤, 그녀가 좀 더 보고 싶은 마음에 그는 남몰래 그녀의 방으로 들어가는데... 주인공 레온의 대담하면서도 불안한 심리를 침착하게 따라가는 이 작품은 1991년 이후 전업화가로 돌아섰던 감독이 17년 만에 내놓은 작품이다. 감독은 괴상하지만 헌신적인 레온의 사랑을 담담하게 묘사해 현대사회의 비정함과 고립된 인간관계를 돌아보게 한다.
이스턴 프라미스
Stepan
런던의 한 병원에서 근무하는 간호사 안나(나오미 왓츠)는 14살의 러시아 소녀가 아이를 낳고 죽는 것을 목격하게 된다. 아기의 연고를 찾아주기 위해 소녀가 남긴 일기장에 쓰여진 곳으로 무작정 찾아간 그녀는 그곳에서 러시아 마피아 조직의 운전수인 니콜라이(비고 모텐슨)를 만나게 된다. 니콜라이의 조직은 동유럽에 근거를 둔 런던 최대 범죄조직 보리 V 자콘’ 조직의 보스인 세미온(아민 뮬러-스탈)은 겉으로는 호화로운 레스토랑을 운영하는 중후하고 온화한 경영주이지만 실상은 완벽한 가면을 쓴 냉정하고 잔인한 인물이다. 한편 그의 아들 키릴(뱅상 카셀)은 조직의 이인자로 아버지보다는 니콜라이와 더 끈끈한 정을 가지고 있는데...
비포 나잇 폴스
professor
쿠바 오리엔테 지방에서 태어난 레이날도 아레나스는 가난하지만 풍요로운 자연 속에서 자유를 만끽하며 성장해나간다. 십대시절, 카스트로 혁명군에 참가 할 만큼 성숙했던 아레나스는 스무 살 때 하바나 대학에 입학하여 자신의 문학적 재능을 키워나간다. 정치 혁명 초기, 국제 도시였던 하바나는 정치, 사회, 문화 그리고 성혁명까지 온갖 가능성을 내포한 물결이 넘쳐난다. 레이날도는 그곳에서 작가와 동성애자로서의 정체성을 찾기 위한 탐구의 나날을 보낸다. 그러나 혁명이 끝난 뒤, 레이날도의 삶은 고통으로 뒤바뀌게 된다. 1960년대 쿠바 정권의 예술가와 동성애자들에 대한 탄압정책 속에서도 글쓰기를 계속하던 레이날도는 성희롱 누명으로 기소되었다가 구치소를 빠져나오지만 결국 경찰에게 잡혀 '엘 모로' 감옥으로 보내진다. 레이날도는 2년간 편지대필을 하며 감옥 생활을 버텨나간다. 그는 틈틈이 옥중에서 쓴 소설을 밖으로 빼내는데 성공하지만 이후 그 사실이 밝혀져 심한 벌을 받는다. 결국 그는 작품과 목숨의 선택기로에서 작품을 포기하고 감옥에서 풀려난다. 1980년, 쿠바 정권은 동성애자, 정신병자, 범죄자들을 쿠바에서 추방하는 정책을 발표한다. 레이날도는 동성애자로서 쿠바를 탈출, 뉴욕에 정착하지만 가난과 에이즈라는 고통이 그에게 찾아온다. 그리고 그는 친구 라자로의 곁에서 마지막 선택을 한다.
Operacja Samum
Hayes
The war between Iraq and Kuwait is just about to begin. While all foreigners are leaving Iraq, Pawel, a young Polish engineer is captured by the Iraqi Secret Service. His father, a retired secret service operative goes to Iraq to attempt to rescue him not knowing that he is secretly being used as bait. Now, two Polish secret agents have been assigned by the CIA to attempt a rescue mission. The stakes are high, but are they high enough to risk the life of one of the best officers?
L.A. Without a Map
Minister
An aspiring Hollywood actress, on a visit to a charming North England town, has a brief fling with the town undertaker, who also writes obituaries for the local paper. Returning home, where she works as a waitress at a Japanese restaurant, she tells everyone about the handsome "writer" she met on her trip. Unfortunately, he decides to follow her back to Hollywood, setting up the expected light romantic comedy with asides as the newcomer gains experience about the goings on in Hollywood.
화성 침공
Dr. Zeigler
불분명한 시기, 어느 해 5월. 화성인이 지구에 나타난다. 세계 평화 유지와 자유 진영의 지도자임을 자청하는 미국 대통령 제임스 데일은 이들은 맞을 채비를 한다. 그러나 평화를 원한다던 화성인들은 네바다 사막에서 대기 중이던 지구의 환영단 케이시 대장을 비롯한 환영인파를 무참히 사살해버린다. 이러한 사태의 원인이 커뮤니케이션의 문화적 차이라고 판단한 제임스는 화성인과의 재교신을 시도한다. 이 교신에서 화성인들이 공식적인 사과문을 보내오자 제임스와 각료들은 기뻐하지만....
The Hollow Men
Producer
Matthew comes to a seaside town to see a performance of his play, although even his brother Marc, who plays the role of Napoleon, does not know that Metthew is its author. Also in life Marc plays "Napoleon", becoming the leader of a group of local youth.
30 Door Key
Producer
A young writer in 1939 Warsaw faces the conflict of acting his age or relapsing into childhood during the brink of World War II. Based on the famous novel Ferdydurke by Witold Gombrowicz.
30 Door Key
Screenplay
A young writer in 1939 Warsaw faces the conflict of acting his age or relapsing into childhood during the brink of World War II. Based on the famous novel Ferdydurke by Witold Gombrowicz.
30 Door Key
dyrektor szkoły
A young writer in 1939 Warsaw faces the conflict of acting his age or relapsing into childhood during the brink of World War II. Based on the famous novel Ferdydurke by Witold Gombrowicz.
30 Door Key
Director
A young writer in 1939 Warsaw faces the conflict of acting his age or relapsing into childhood during the brink of World War II. Based on the famous novel Ferdydurke by Witold Gombrowicz.
Skolimowski à la table
André S. Labarthe invites Jerzy Skolimowski to the editing table, to analyze his film Walkower shot by shot. Episode of the TV program "Cinéma, cinémas".
Torrents of Spring
Wiktor Wiktorowicz
In 1840, a young Russian aristocrat, Dimitri Sanin, is returning home after a long tour of Europe. In Germany, he falls in love with a beautiful pastry shop girl, Gemma Rosselli, who soon starts sharing his feelings. They decide to get married and, in order to finance the wedding, Dimitri goes back to Russia to sell his family estate. Unfortunately he falls prey to a seductress, Princess Maria Nikolaevna, who pretends to be willing to buy his land to come nearer him. Now Sanin is in a fix: should he choose the pure Gemma or the evil but irresistible Maria?
Torrents of Spring
Screenplay
In 1840, a young Russian aristocrat, Dimitri Sanin, is returning home after a long tour of Europe. In Germany, he falls in love with a beautiful pastry shop girl, Gemma Rosselli, who soon starts sharing his feelings. They decide to get married and, in order to finance the wedding, Dimitri goes back to Russia to sell his family estate. Unfortunately he falls prey to a seductress, Princess Maria Nikolaevna, who pretends to be willing to buy his land to come nearer him. Now Sanin is in a fix: should he choose the pure Gemma or the evil but irresistible Maria?
Torrents of Spring
Director
In 1840, a young Russian aristocrat, Dimitri Sanin, is returning home after a long tour of Europe. In Germany, he falls in love with a beautiful pastry shop girl, Gemma Rosselli, who soon starts sharing his feelings. They decide to get married and, in order to finance the wedding, Dimitri goes back to Russia to sell his family estate. Unfortunately he falls prey to a seductress, Princess Maria Nikolaevna, who pretends to be willing to buy his land to come nearer him. Now Sanin is in a fix: should he choose the pure Gemma or the evil but irresistible Maria?
Big Shots
Doc
Following the death of his father, a suburbanite runs away from home and winds up on Chicago's South Side. After being mugged, the boy befriends a young hustler and, after stealing a gangster's car, the two embark on an adventure down south in search of the hustler's estranged father.
The Lightship
Director
A trio of robbers, two brothers and their twisted genius leader, invade a lightship, but don't reckon on the crew fighting back.
백야
Colonel Chaiko
예술의 자유를 찾아 서방으로 망명한 세계적인 발레리나 니콜라이(미하일 바리시니코프)는 공연 여행 중 비행기 사고로 소련 공군기지에 불시착한다. 소련 KGB의 차이코 대령(예지 스콜리몹스키)은 니콜라이를 설득해 고향 카로프 극장의 개관기념 공연 무대에 서게 한다. 그곳에서 니콜라이는 월남전에 항의하여 소련으로 이주해온 흑인 탭댄서 레이몬드(그레고리 하인즈)와 그의 부인 다랴(이사벨라 로셀리니)를 만난다. 또한 8년 만에 옛애인 갈리나(헬렌 미렌)와 재회한 니콜라이. 갈리나는 니콜라이를 위해 미대사관에 협조를 요청, 그와 레이몬드를 탈출시킨다.
Mesmerized
Writer
An orphan weds an older man in circa-1900 New Zealand, then finds out he's a miser who spies on her.
Success Is the Best Revenge
Producer
Alex Rodak (Michael York) is a Polish director in exile in London with his family, which includes an older teenage son Adam (Michael Lyndon) who is struggling with an identity crisis, his wife (Joanna Szerzerbic), and another son. Rodak is in the throes of putting together a major show about Poland and the politics of exile at a West End theater. His single-minded determination to succeed causes him to take advantage of others, and because of his need for backing, he turns to a low-life businessman (John Hurt) to bail him out. His wife is anything but happy about his behavior and dislikes this last decision even more. This is an interesting study of how a father and son become alienated in a conflict between cultural identity and its exploitation.
Success Is the Best Revenge
Screenplay
Alex Rodak (Michael York) is a Polish director in exile in London with his family, which includes an older teenage son Adam (Michael Lyndon) who is struggling with an identity crisis, his wife (Joanna Szerzerbic), and another son. Rodak is in the throes of putting together a major show about Poland and the politics of exile at a West End theater. His single-minded determination to succeed causes him to take advantage of others, and because of his need for backing, he turns to a low-life businessman (John Hurt) to bail him out. His wife is anything but happy about his behavior and dislikes this last decision even more. This is an interesting study of how a father and son become alienated in a conflict between cultural identity and its exploitation.
Success Is the Best Revenge
Director
Alex Rodak (Michael York) is a Polish director in exile in London with his family, which includes an older teenage son Adam (Michael Lyndon) who is struggling with an identity crisis, his wife (Joanna Szerzerbic), and another son. Rodak is in the throes of putting together a major show about Poland and the politics of exile at a West End theater. His single-minded determination to succeed causes him to take advantage of others, and because of his need for backing, he turns to a low-life businessman (John Hurt) to bail him out. His wife is anything but happy about his behavior and dislikes this last decision even more. This is an interesting study of how a father and son become alienated in a conflict between cultural identity and its exploitation.
달빛 아래서
Boss (uncredited)
돈을 벌기 위해 런던에 온 폴란드 노동자가 결국 한 푼도 벌지 못하고 쓸쓸히 떠나기까지의 이야기를 그린 인상적인 사회 드라마. 1960년대 중반부터 1980년대 중반까지 국제적인 명망을 얻고 있었던 폴란드 출신의 영화감독 예지 스콜리모프스키가 영국에서 만든 영화로, 그가 만든 영화 가운데 비평적으로 가장 찬사를 받았고, 상업적으로도 가장 큰 성공을 거두었다. 아이러니와 씁쓸한 유머를 통해 고독과 절망, 그리고 억압의 의미에 대해 탐구하는 일종의 우화와 같은 이 영화는 계엄령 선포로 인해 고국으로 돌아가지 못한 신세가 된 감독 자신의 처지를 투영한 작품이기도 하다. 1982년 칸느영화제 각본상을 수상했다. 레너드 말틴 별4개 만점 영화. 공산주의 사회였던 동구권 국가에서 온 노동자들이 서구 자본주의의 중심지에서 생활하면서 경험하게 되는 차이와 충격을 유머러스하게 그러나 섬뜩할 정도로 현실적으로 묘사하고 있다. 어둡고 풍자적이며 잔인할 정도로 현실적인, 그러나 페이소스가 있는 유머가 일품이다.
달빛 아래서
Producer
돈을 벌기 위해 런던에 온 폴란드 노동자가 결국 한 푼도 벌지 못하고 쓸쓸히 떠나기까지의 이야기를 그린 인상적인 사회 드라마. 1960년대 중반부터 1980년대 중반까지 국제적인 명망을 얻고 있었던 폴란드 출신의 영화감독 예지 스콜리모프스키가 영국에서 만든 영화로, 그가 만든 영화 가운데 비평적으로 가장 찬사를 받았고, 상업적으로도 가장 큰 성공을 거두었다. 아이러니와 씁쓸한 유머를 통해 고독과 절망, 그리고 억압의 의미에 대해 탐구하는 일종의 우화와 같은 이 영화는 계엄령 선포로 인해 고국으로 돌아가지 못한 신세가 된 감독 자신의 처지를 투영한 작품이기도 하다. 1982년 칸느영화제 각본상을 수상했다. 레너드 말틴 별4개 만점 영화. 공산주의 사회였던 동구권 국가에서 온 노동자들이 서구 자본주의의 중심지에서 생활하면서 경험하게 되는 차이와 충격을 유머러스하게 그러나 섬뜩할 정도로 현실적으로 묘사하고 있다. 어둡고 풍자적이며 잔인할 정도로 현실적인, 그러나 페이소스가 있는 유머가 일품이다.
달빛 아래서
Screenplay
돈을 벌기 위해 런던에 온 폴란드 노동자가 결국 한 푼도 벌지 못하고 쓸쓸히 떠나기까지의 이야기를 그린 인상적인 사회 드라마. 1960년대 중반부터 1980년대 중반까지 국제적인 명망을 얻고 있었던 폴란드 출신의 영화감독 예지 스콜리모프스키가 영국에서 만든 영화로, 그가 만든 영화 가운데 비평적으로 가장 찬사를 받았고, 상업적으로도 가장 큰 성공을 거두었다. 아이러니와 씁쓸한 유머를 통해 고독과 절망, 그리고 억압의 의미에 대해 탐구하는 일종의 우화와 같은 이 영화는 계엄령 선포로 인해 고국으로 돌아가지 못한 신세가 된 감독 자신의 처지를 투영한 작품이기도 하다. 1982년 칸느영화제 각본상을 수상했다. 레너드 말틴 별4개 만점 영화. 공산주의 사회였던 동구권 국가에서 온 노동자들이 서구 자본주의의 중심지에서 생활하면서 경험하게 되는 차이와 충격을 유머러스하게 그러나 섬뜩할 정도로 현실적으로 묘사하고 있다. 어둡고 풍자적이며 잔인할 정도로 현실적인, 그러나 페이소스가 있는 유머가 일품이다.
달빛 아래서
Director
돈을 벌기 위해 런던에 온 폴란드 노동자가 결국 한 푼도 벌지 못하고 쓸쓸히 떠나기까지의 이야기를 그린 인상적인 사회 드라마. 1960년대 중반부터 1980년대 중반까지 국제적인 명망을 얻고 있었던 폴란드 출신의 영화감독 예지 스콜리모프스키가 영국에서 만든 영화로, 그가 만든 영화 가운데 비평적으로 가장 찬사를 받았고, 상업적으로도 가장 큰 성공을 거두었다. 아이러니와 씁쓸한 유머를 통해 고독과 절망, 그리고 억압의 의미에 대해 탐구하는 일종의 우화와 같은 이 영화는 계엄령 선포로 인해 고국으로 돌아가지 못한 신세가 된 감독 자신의 처지를 투영한 작품이기도 하다. 1982년 칸느영화제 각본상을 수상했다. 레너드 말틴 별4개 만점 영화. 공산주의 사회였던 동구권 국가에서 온 노동자들이 서구 자본주의의 중심지에서 생활하면서 경험하게 되는 차이와 충격을 유머러스하게 그러나 섬뜩할 정도로 현실적으로 묘사하고 있다. 어둡고 풍자적이며 잔인할 정도로 현실적인, 그러나 페이소스가 있는 유머가 일품이다.
Circle of Deceit
Hoffmann
Georg Laschen leaves his family in West Germany to go work as a war correspondent in Beirut during the fights between Christians and Palestinians.
Hands Up!
Producer
The reunion of a group of former medical students results in a flood of bitter memories.
Hands Up!
Screenplay
The reunion of a group of former medical students results in a flood of bitter memories.
Hands Up!
Art Direction
The reunion of a group of former medical students results in a flood of bitter memories.
Hands Up!
Andrzej "Zastawa" Leszczyc
The reunion of a group of former medical students results in a flood of bitter memories.
Hands Up!
Director
The reunion of a group of former medical students results in a flood of bitter memories.
외침
Screenplay
데번에 사는 부부 안소니와 레이첼은 클로슬리라는 이상한 여행객을 만난다. 크로슬리는 사람을 죽일 수 있는‘치명적인 외침’인 호주 원주민들의 샤머니즘을 알려주고, 이로 인해 평범했던 부부의 삶은 끔찍한 방향으로 흘러간다. 로버트 그레이브의 짧은 소설을 기반으로 한 이 영화는 70년대 만들어진 초현실주의 스릴러 '위커맨'이나 '지금 뒤돌아 보지 마라'와 같은 영화들과 맥을 같이한다. 독특한 내러티브와 전례 없는 사운드 효과로 1970년대 후반 영국 공포영화의 초석이 된 작품.
외침
Director
데번에 사는 부부 안소니와 레이첼은 클로슬리라는 이상한 여행객을 만난다. 크로슬리는 사람을 죽일 수 있는‘치명적인 외침’인 호주 원주민들의 샤머니즘을 알려주고, 이로 인해 평범했던 부부의 삶은 끔찍한 방향으로 흘러간다. 로버트 그레이브의 짧은 소설을 기반으로 한 이 영화는 70년대 만들어진 초현실주의 스릴러 '위커맨'이나 '지금 뒤돌아 보지 마라'와 같은 영화들과 맥을 같이한다. 독특한 내러티브와 전례 없는 사운드 효과로 1970년대 후반 영국 공포영화의 초석이 된 작품.
A Slip-Up
Producer
The main character has quit school, makes a living by taking pictures. He seduces a nurse who treated his head wound which he earned in a fight. They witness a hit-and-run driver killing a little girl on a sled. He builds up an elaborate trap by putting a doll dressed as a child down the hill in the path of a car. The man hits it and thinking that he hit a child - runs. Marek takes pictures of him and tries to blackmail him to use his car for a week. He wants to use the car to win back the nurse, who could not cope with his humors...
A Slip-Up
Screenplay
The main character has quit school, makes a living by taking pictures. He seduces a nurse who treated his head wound which he earned in a fight. They witness a hit-and-run driver killing a little girl on a sled. He builds up an elaborate trap by putting a doll dressed as a child down the hill in the path of a car. The man hits it and thinking that he hit a child - runs. Marek takes pictures of him and tries to blackmail him to use his car for a week. He wants to use the car to win back the nurse, who could not cope with his humors...
A Slip-Up
[obsada aktorska]
The main character has quit school, makes a living by taking pictures. He seduces a nurse who treated his head wound which he earned in a fight. They witness a hit-and-run driver killing a little girl on a sled. He builds up an elaborate trap by putting a doll dressed as a child down the hill in the path of a car. The man hits it and thinking that he hit a child - runs. Marek takes pictures of him and tries to blackmail him to use his car for a week. He wants to use the car to win back the nurse, who could not cope with his humors...
King, Queen, Knave
Based on a novel by Vladimir Nabokov, this English-language satirical drama details the experiences of Frank (John Moulder Brown), a young orphan who finds himself deep in the romantic clutches of his uncle's sensual wife. After Frank's parents die, he goes to live with his aunt Martha (Gina Lollabrigida) and uncle Charles (David Niven). Sexy Martha entices Frank into her embrace then wants him to kill her husband so that they can live off of his money. Frank wouldn't mind so much, but he really likes his uncle.
King, Queen, Knave
Director
Based on a novel by Vladimir Nabokov, this English-language satirical drama details the experiences of Frank (John Moulder Brown), a young orphan who finds himself deep in the romantic clutches of his uncle's sensual wife. After Frank's parents die, he goes to live with his aunt Martha (Gina Lollabrigida) and uncle Charles (David Niven). Sexy Martha entices Frank into her embrace then wants him to kill her husband so that they can live off of his money. Frank wouldn't mind so much, but he really likes his uncle.
딥 엔드
Tube Passenger With Newspaper (uncredited)
학교를 졸업하고 일자리를 구하던 17세 소년 마이크는 런던 교외의 한 목욕탕에 취직한다. 목욕탕을 들락거리는 중년의 여성이나 또래의 여자아이에게 성적인 유혹을 받지만 그의 관심사는 그곳에서 일하는 몇 살 연상의 여인 수잔이다. 일이 끝나면 그녀를 미행하기도 하고 포르노 극장과 사창가도 지나가던 마이크는 수잔의 남자 관계를 알게 되면서 그녀에게 점점 집착하는데...
딥 엔드
Screenplay
학교를 졸업하고 일자리를 구하던 17세 소년 마이크는 런던 교외의 한 목욕탕에 취직한다. 목욕탕을 들락거리는 중년의 여성이나 또래의 여자아이에게 성적인 유혹을 받지만 그의 관심사는 그곳에서 일하는 몇 살 연상의 여인 수잔이다. 일이 끝나면 그녀를 미행하기도 하고 포르노 극장과 사창가도 지나가던 마이크는 수잔의 남자 관계를 알게 되면서 그녀에게 점점 집착하는데...
딥 엔드
Director
학교를 졸업하고 일자리를 구하던 17세 소년 마이크는 런던 교외의 한 목욕탕에 취직한다. 목욕탕을 들락거리는 중년의 여성이나 또래의 여자아이에게 성적인 유혹을 받지만 그의 관심사는 그곳에서 일하는 몇 살 연상의 여인 수잔이다. 일이 끝나면 그녀를 미행하기도 하고 포르노 극장과 사창가도 지나가던 마이크는 수잔의 남자 관계를 알게 되면서 그녀에게 점점 집착하는데...
The Adventures of Gerard
Screenplay
Based on satirical short stories by Sir Arthur Conan Doyle about a vain, egotistical Etienne Gerard, a French brigadier serving during the Napoleonic Wars. He thinks he's the best soldier and lover that ever lived and intends to prove it.
The Adventures of Gerard
Director
Based on satirical short stories by Sir Arthur Conan Doyle about a vain, egotistical Etienne Gerard, a French brigadier serving during the Napoleonic Wars. He thinks he's the best soldier and lover that ever lived and intends to prove it.
Dialogue 20-40-60
Screenplay
"Using the same, three times repeating dialogue – dramatic conversation between man and woman – Jerzy Skolimowski from Poland, Slovak director Peter Solan and Czech director Zbynìk Brynych shot three different stories. The result was an extraordinary experiment in the world cinema, which we can call an insight in the relationships of men and women of different age groups, an analysis of love and marriage of those who are at the beginning, in the middle or going towards the end of their life."
Dialogue 20-40-60
Director
"Using the same, three times repeating dialogue – dramatic conversation between man and woman – Jerzy Skolimowski from Poland, Slovak director Peter Solan and Czech director Zbynìk Brynych shot three different stories. The result was an extraordinary experiment in the world cinema, which we can call an insight in the relationships of men and women of different age groups, an analysis of love and marriage of those who are at the beginning, in the middle or going towards the end of their life."
출발
Writer
브뤼셀의 어느 미장원에서 일하는 청년 마르크는 자동차 경주대회에 출전할 꿈을 갖고 산다. 주인의 차를 몰래 끌고 나와 거리를 방황하곤 하는 그는 젊은 여인과 사랑에 빠지지만 동시에 부유한 여인으로부터 유혹을 받는다. 예르지 스콜리모프스키가 벨기에에서 장 피에르 레오와 만난 작품으로, 68년 전후 유럽의 공기를 만끽할 수 있는 아름다운 영화. 1967년 베를린영화제 금곰상 수상.
출발
Director
브뤼셀의 어느 미장원에서 일하는 청년 마르크는 자동차 경주대회에 출전할 꿈을 갖고 산다. 주인의 차를 몰래 끌고 나와 거리를 방황하곤 하는 그는 젊은 여인과 사랑에 빠지지만 동시에 부유한 여인으로부터 유혹을 받는다. 예르지 스콜리모프스키가 벨기에에서 장 피에르 레오와 만난 작품으로, 68년 전후 유럽의 공기를 만끽할 수 있는 아름다운 영화. 1967년 베를린영화제 금곰상 수상.
장벽
waiter-konferansjer
한 무리의 청년들이 이상한 의식을 시도하며 사회의 낡은 관습과 기성 세대를 비판한다. 이 중 한 명인 주인공은 마치 연극 무대처럼 텅빈 거리로 나와 이곳저곳을 돌아다닌다. 그러는 동안 주류 사회의 위선과 경직성, 사람들의 공허와 외로움이 초현실적인 분위기 속에서 드러난다. 현실의 문제를 다루면서도 핍진성의 요소를 의도적으로 빗겨가는 실험적 연출이 돋보이는 작품.
장벽
Writer
한 무리의 청년들이 이상한 의식을 시도하며 사회의 낡은 관습과 기성 세대를 비판한다. 이 중 한 명인 주인공은 마치 연극 무대처럼 텅빈 거리로 나와 이곳저곳을 돌아다닌다. 그러는 동안 주류 사회의 위선과 경직성, 사람들의 공허와 외로움이 초현실적인 분위기 속에서 드러난다. 현실의 문제를 다루면서도 핍진성의 요소를 의도적으로 빗겨가는 실험적 연출이 돋보이는 작품.
장벽
Director
한 무리의 청년들이 이상한 의식을 시도하며 사회의 낡은 관습과 기성 세대를 비판한다. 이 중 한 명인 주인공은 마치 연극 무대처럼 텅빈 거리로 나와 이곳저곳을 돌아다닌다. 그러는 동안 주류 사회의 위선과 경직성, 사람들의 공허와 외로움이 초현실적인 분위기 속에서 드러난다. 현실의 문제를 다루면서도 핍진성의 요소를 의도적으로 빗겨가는 실험적 연출이 돋보이는 작품.
Sposób bycia
Leopold
Identification Marks: None
Art Direction
The footloose ennui of Poland’s postwar generation is captured to perfection in this jazzy chronicle of a draft-dodger’s final day of freedom. A slacker before there was a word for it, Andrzej (played by Skolimowski himself) drifts through a series of open-ended encounters with women following a wake-up argument with his pouting wife, and a long-delayed military physical (the film’s title derives from one of the questions). Skolimowski hoarded four years’ worth of the annual film footage allotment from his Lódz film school in order to create this first feature marked by compositional bravado and a trademark air of the absurd. -Barbara Scharres, Gene Siskel Film Center
Identification Marks: None
Editor
The footloose ennui of Poland’s postwar generation is captured to perfection in this jazzy chronicle of a draft-dodger’s final day of freedom. A slacker before there was a word for it, Andrzej (played by Skolimowski himself) drifts through a series of open-ended encounters with women following a wake-up argument with his pouting wife, and a long-delayed military physical (the film’s title derives from one of the questions). Skolimowski hoarded four years’ worth of the annual film footage allotment from his Lódz film school in order to create this first feature marked by compositional bravado and a trademark air of the absurd. -Barbara Scharres, Gene Siskel Film Center
Identification Marks: None
Writer
The footloose ennui of Poland’s postwar generation is captured to perfection in this jazzy chronicle of a draft-dodger’s final day of freedom. A slacker before there was a word for it, Andrzej (played by Skolimowski himself) drifts through a series of open-ended encounters with women following a wake-up argument with his pouting wife, and a long-delayed military physical (the film’s title derives from one of the questions). Skolimowski hoarded four years’ worth of the annual film footage allotment from his Lódz film school in order to create this first feature marked by compositional bravado and a trademark air of the absurd. -Barbara Scharres, Gene Siskel Film Center
Identification Marks: None
Andrzej Leszczyc
The footloose ennui of Poland’s postwar generation is captured to perfection in this jazzy chronicle of a draft-dodger’s final day of freedom. A slacker before there was a word for it, Andrzej (played by Skolimowski himself) drifts through a series of open-ended encounters with women following a wake-up argument with his pouting wife, and a long-delayed military physical (the film’s title derives from one of the questions). Skolimowski hoarded four years’ worth of the annual film footage allotment from his Lódz film school in order to create this first feature marked by compositional bravado and a trademark air of the absurd. -Barbara Scharres, Gene Siskel Film Center
Identification Marks: None
Director
The footloose ennui of Poland’s postwar generation is captured to perfection in this jazzy chronicle of a draft-dodger’s final day of freedom. A slacker before there was a word for it, Andrzej (played by Skolimowski himself) drifts through a series of open-ended encounters with women following a wake-up argument with his pouting wife, and a long-delayed military physical (the film’s title derives from one of the questions). Skolimowski hoarded four years’ worth of the annual film footage allotment from his Lódz film school in order to create this first feature marked by compositional bravado and a trademark air of the absurd. -Barbara Scharres, Gene Siskel Film Center
The Friend
Screenplay
Engineer Ijon Tichy is called in to help with a malfunctioning electronic brain.
부전승
Editor
가난하고 나이 든 복서, 앤드류는 젊은 복서들만이 나갈 수 있는 경기에서 파이널 라운드까지 진출하게 되고 강력한 우승 후보인 상대 복서는 경기에 나타나지 않는다. 마치 주술에 홀린 듯 “아직 그렇게 늦지 않았다!”라는 환청을 듣는 늙은 복서의 모습에서 늙어감에 대한 두려움이 초현실적으로 드러난다. 스콜리모프스키 감독의 초기작으로 주인공을 끈질기게 따라가는 롱테이크 기법이 돋보이며, 1966년 프랑스의 영화전문지 「카이에 뒤 시네마」에서 선정한 걸작 10편에 선정되기도 했다.
부전승
Andrzej Leszczyc
가난하고 나이 든 복서, 앤드류는 젊은 복서들만이 나갈 수 있는 경기에서 파이널 라운드까지 진출하게 되고 강력한 우승 후보인 상대 복서는 경기에 나타나지 않는다. 마치 주술에 홀린 듯 “아직 그렇게 늦지 않았다!”라는 환청을 듣는 늙은 복서의 모습에서 늙어감에 대한 두려움이 초현실적으로 드러난다. 스콜리모프스키 감독의 초기작으로 주인공을 끈질기게 따라가는 롱테이크 기법이 돋보이며, 1966년 프랑스의 영화전문지 「카이에 뒤 시네마」에서 선정한 걸작 10편에 선정되기도 했다.
부전승
Writer
가난하고 나이 든 복서, 앤드류는 젊은 복서들만이 나갈 수 있는 경기에서 파이널 라운드까지 진출하게 되고 강력한 우승 후보인 상대 복서는 경기에 나타나지 않는다. 마치 주술에 홀린 듯 “아직 그렇게 늦지 않았다!”라는 환청을 듣는 늙은 복서의 모습에서 늙어감에 대한 두려움이 초현실적으로 드러난다. 스콜리모프스키 감독의 초기작으로 주인공을 끈질기게 따라가는 롱테이크 기법이 돋보이며, 1966년 프랑스의 영화전문지 「카이에 뒤 시네마」에서 선정한 걸작 10편에 선정되기도 했다.
부전승
Director
가난하고 나이 든 복서, 앤드류는 젊은 복서들만이 나갈 수 있는 경기에서 파이널 라운드까지 진출하게 되고 강력한 우승 후보인 상대 복서는 경기에 나타나지 않는다. 마치 주술에 홀린 듯 “아직 그렇게 늦지 않았다!”라는 환청을 듣는 늙은 복서의 모습에서 늙어감에 대한 두려움이 초현실적으로 드러난다. 스콜리모프스키 감독의 초기작으로 주인공을 끈질기게 따라가는 롱테이크 기법이 돋보이며, 1966년 프랑스의 영화전문지 「카이에 뒤 시네마」에서 선정한 걸작 10편에 선정되기도 했다.
Night Fare
Producer
Night Fare
Screenplay
The Nude
Director
물속의 칼
Dialogue
On their way to an afternoon on the lake, husband and wife Andrzej and Krystyna nearly run over a young hitchhiker. Inviting the young man onto the boat with them, Andrzej begins to subtly torment him; the hitchhiker responds by making overtures toward Krystyna. When the hitchhiker is accidentally knocked overboard, the husband's panic results in unexpected consequences.
물속의 칼
Screenplay
On their way to an afternoon on the lake, husband and wife Andrzej and Krystyna nearly run over a young hitchhiker. Inviting the young man onto the boat with them, Andrzej begins to subtly torment him; the hitchhiker responds by making overtures toward Krystyna. When the hitchhiker is accidentally knocked overboard, the husband's panic results in unexpected consequences.
Beautiful
Director
Student film by Skolimowski abot a street ironically called Beautiful.
Pieniadze albo zycie
Writer
A short crime film set in a fairground.
Pieniadze albo zycie
Director
A short crime film set in a fairground.
Boxing
Screenplay
School study, variation on the theme of art, by Jerzy Skolimowski.
Boxing
Director
School study, variation on the theme of art, by Jerzy Skolimowski.
Erotique
Writer
A girl wipes the mirror and suddenly notices the reflection of a man who then speaks to her. The girl backs away, afraid.
Erotique
Director
A girl wipes the mirror and suddenly notices the reflection of a man who then speaks to her. The girl backs away, afraid.
순진한 마법사
Screenplay
의사가 본업이지만 재즈 밴드에서 드러머로도 활동 중인 바실리는 여러 여성들과 만남을 가진다. 그러던 중 한 클럽에서 독특한 매력의 여성을 만난 뒤 그녀와 함께 밤의 도시를 걸어다니며 긴 대화를 나눈다. 음악 감독으로 참여한 크리스토퍼 코메다의 아름다운 재즈 음악이 깊은 인상을 남긴다.
순진한 마법사
Boxer (uncredited)
의사가 본업이지만 재즈 밴드에서 드러머로도 활동 중인 바실리는 여러 여성들과 만남을 가진다. 그러던 중 한 클럽에서 독특한 매력의 여성을 만난 뒤 그녀와 함께 밤의 도시를 걸어다니며 긴 대화를 나눈다. 음악 감독으로 참여한 크리스토퍼 코메다의 아름다운 재즈 음악이 깊은 인상을 남긴다.
Little Hamlet
Writer
Hamlet suspects his uncle has murdered his father to claim the throne of Denmark and the hand of Hamlet's mother, but the prince cannot decide whether or not he should take vengeance.
The Menacing Eye
Writer
A knife thrower practices on a target girl.
The Menacing Eye
Director
A knife thrower practices on a target girl.
Little Hamlet
Director
Hamlet suspects his uncle has murdered his father to claim the throne of Denmark and the hand of Hamlet's mother, but the prince cannot decide whether or not he should take vengeance.