Masao Tochizawa

참여 작품

Autumn Blossoms
Director of Photography
To Love
Director of Photography
Mitsu works in a factory and has a crush on Tsutomu, a young man she met on the Tokyo streets. One day the two go out, and after some deception, Tsutomu manages to have his way with her. Coming from a broken home, he is frightened by love, so he cruelly allows her to wake up alone. A month passes and a more grown-up Tsutomu returns. The lovers joyously reunite and move in together. All is blissful until both notice a strange sore on Mitsu's arm. The doctors diagnose it as leprosy. Without telling Tsutomu, Mitsu checks into a leper sanitarium. Hanging out with society's pariahs gives her much insight. She discovers the old lepers to be wonderful people. In turn, Mitsu becomes their source of joy and renewed hope. Still, she misses her Tsutomu. One day, the doctors inform her that they erred and that the sore is not leprosy. Happily she heads back to her true love until she realizes with a guilty pang that to return to him would mean unhappiness for her newfound friends
Deep River
Director of Photography
A group of Japanese tourists try to forget their pasts and find themselves in India.
Luminous Moss
Director of Photography
A headmaster and a novelist, looking for inspiration, regard a strange natural phenomenon before sharing stories of their own.
Shikibu monogatari
Director of Photography
Toyoichi Otomo suffers from psychological and spiritual troubles after a horrific industrial accident. He lives with his elderly mother and wife near Mt. Aso in rural Kyushu. He seeks solace in a small religious group run by Buddhist nun Chishu-bo who claims to be the 68th descendant of famed 11th century poet Izumi Shikibu. The members of her sect regard her as a living saint. Yet instead of balming his soul, she riles his libido by playing a sexual cat-and-mouse game with the fragile Toyoichi. When she does bed him, it leads to a miracle healing -- followed by a terrible calamity.
Death of a Tea Master
Director of Photography
Years after the death of legendary tea master Rikyu, his disciple Honkakubo attempts to resolve the mystery of the master's death.
여현
Director of Photography
제겐(일본 에도시대, 유곽에 여인을 조달하는 사람을 일컬음)이란 별명으로 더 잘 알려진 무라오카는 1901년에 홍콩에 건너 갔다가 빈털터리가 된다. 그는 현지 일본영사의 제안을 받아 러시아군을 정찰하기 위해 만주로 건너간다. 그 이후 그는 일본이 아시아에 대제국을 건설할 것이라는 것을 믿고 동남아시아 각지에 창녀촌을 설립한다. 그리고 일본의 영향력이 커지자 날로 그의 사업도 번창한다. 그는 자신의 사업이 단순히 돈을 벌게 해주는 것 이상으로 일본에 도움이 된다고 굳게 믿고 있다.
바다와 독약
Director of Photography
Two interns and a nurse are interrogated by American MPs for their involvement in an atrocity during the war: the vivisections of a downed American air crew.
나라야마 부시코
Director of Photography
이마무라에게 처음 칸영화제 그랑프리를 안겨준 작품. 일부 평자들은 와 와 같은 반열의 걸작으로 평가한다. 시대도 장소도 확실하지 않은 일본의 옛날 산속 마을이 무대다. 이곳에는 식량 부족 때문에 사람은 70살이 되면 자식에게 업혀 나라야마 정상에 버려지는 한국의 고려장 같은 풍습이 이어져오고 있다. 오린이라는 헌신적인 노인은 진심으로 슬퍼하는 자식에게 업혀 산으로 향하지만 이것이 신의 부름이라고 생각하며 순응한다. 기노시타 게이스케의 58년작을 리메이크한 것이지만, 이마무라는 여기다 원작자의 에로틱한 소설 하나를 더 끌고 들어와 스토리를 뒤섞어놓는다. 죽음을 향한 노인들의 산행 와중에 인구 억제를 목적으로 장남 이외엔 결혼할 수 없다는 마을의 규율 때문에 벌어지는 성적 소동과, 동물들의 성행위가 교차된다. 이마무라가 평생에 걸쳐 묘사해온 인간이 지닌 외설성과 원시성이 죽음과 마찬가지로 하나의 자연적 과정임이 암시된다. 지나치게 포르노적이라는 비판이 일기도 했지만, 대부분의 서구 평론가들은 이마무라의 대표작으로 올려놓는다.
북극여우 이야기
Cinematography
일본 북부 홋카이도에 빙하조각을 타고 온 여우 후렙의 이야기.
Outlaw-Matsu Returns Home
Director of Photography
“In Search of Unreturned Soldiers was about former soldiers of the Japanese army who chose not to return to Japan after the war. I found several of them who had remained in Thailand. Two years later, I invited one of them to make his first return visit to Japan and documented it in Outlaw-Matsu Returns Home. During the filming, my subject Fujita asked me to buy him a cleaver so that he could kill his ‘vicious brother.’ I was shocked, and asked him to wait a day so that I could plan how to film the scene. By the next morning, to my relief, Fujita had calmed down and changed his mind about killing his brother. But I couldn’t have had a sharper insight into the ethical questions provoked by this kind of documentary filmmaking.” —Shôhei Imamura
The Pirates of Buban
Director of Photography
By going to the Philippines, Imamura comes to meet people living in an extreme poverty. He discovers very quickly that some communities are under the control of cruel & armed pirates. Imamura will come to meet those men in order to understand their position.
일본 전후사 - 마담 옹보로의 생활
Director of Photography
바 호스테스의 시선으로 전후 일본 사회의 현실을 그린 작품.
신들의 깊은 욕망
Director of Photography
도쿄의 한 엔지니어가 가족을 두고 오키나와의 외딴 섬에 파견된다. 그의 업무는 설탕 공장을 세우기 위한 사전조사. 그러나 섬 사람들은 그가 들고 온 장비와 코카콜라를 보고, 그를 신의 전령으로 떠받들며 2대에 걸친 근친상간으로 태어난 여인을 떠안긴다. 마을의 전승 무녀와 근친상간 관계를 맺은 그의 오빠가 마을 사람들에 의해 강제로 이유없이 구덩이를 파고 있는 등 엔지니어가 이해할 수 없는 일들이 계속 벌어진다. 결국 엔지니어도 도쿄에 돌아가는 걸 잊어버리고 여인과 함께 마을에 눌러앉게되는데...