Fred Walton
약력
Fred Walton (1949– ) is an American writer-director. He is best known for his work in the horror genre, particularly for "When a Stranger Calls" (1979) and "April Fool's Day" (1986).
Fred Waltonspeaks about his upbringing, getting into filmmaking, shooting both The Sitter and When a Stranger Calls, his relationship with Frank Mancuso, Jr., and working with the April Fool’s Day cast and crew.
Author
여고생 ‘질’은 아이들을 돌봐주는 베이비씨터 아르바이트를 위해 외딴 언덕 위 호화로운 저택에서 하루를 보내게 된다. 감기로 아이들이 잠들어 있음을 집주인에게 미리 전해들은 ‘질’은 모든 것이 최첨단으로 통제되어 있는 폐쇄적인 대저택에서 무료함을 달래며 혼자만의 시간을 가지게 된다. 그러던 중 갑자기 걸려오는 한 통의 전화. “아무일 없나?” 라며 신분을 밝히지 않는 자의 목소리. ‘질’은 처음엔 그냥 장난전화로 받아 넘긴다. 하지만 다시 걸려온 낯선 사람의 전화. “아이들이 잘 있는지 확인해 봤나?” 그는 분명 그녀를 지켜보고 있다! 낯선 사람으로부터의 전화.. 그리고, 서서히 다가오는 공포! 신분을 숨긴 채 계속 걸려오는 이상한 전화에 ‘질’은 점점 불안에 휩싸이고, 그러던 차에 잠시 놀러 왔던 친구 ‘티파니’가 시체로 발견하게 되면서 ‘질’은 걷잡을 수 없는 공포에 휩싸이게 된다. 점점 두려움으로 다가오는 전화 벨 소리 속에 ‘질’은 폐쇄된 저택 안에서 누군가의 그림자를 발견하는데…
Story
A popular and common urban legend. Jill is babysitting for Ms. McKenzie, who leaves Jill alone in the house late at night while the children sleep peacefully upstairs. While Jill does her homework, she receives a mysterious phone call. The caller doesn't say anything except: "Have you checked the children?" Jill is confused and believes it is Ms. McKenzie playing a particle joke. After several similar calls, Jill realizes the caller is not who she thinks it is. She becomes frightened and calls the police. Sargent Clifford comes to Jill's aid in solving the mystery of the phone calls. Together they find the origin of the phone calls and discover they are coming from inside the house!
Director
Something sinister is going on in the town of Stepford, and this time the men should watch their backs.
Director
Architect Jonathan moves into an LA courtyard apartment complex; then one of his neighbors is murdered ... by mistake ... Jonathan was the intended victim!
Director
A distraught disc jockey seeks out a mystery caller who may be the killer of his girlfriend.
Characters
베이비시터로 일하는 줄리아는 늦은 밤 차가 고장났다며 전화를 이용하게 해달라는 남자와 문을 사이에 두고 실강이를 벌인다. 이 때 집 안에서는 아이와 물건들이 사라지고 줄리아는 공포에 사로잡히는데....
Writer
베이비시터로 일하는 줄리아는 늦은 밤 차가 고장났다며 전화를 이용하게 해달라는 남자와 문을 사이에 두고 실강이를 벌인다. 이 때 집 안에서는 아이와 물건들이 사라지고 줄리아는 공포에 사로잡히는데....
Director
베이비시터로 일하는 줄리아는 늦은 밤 차가 고장났다며 전화를 이용하게 해달라는 남자와 문을 사이에 두고 실강이를 벌인다. 이 때 집 안에서는 아이와 물건들이 사라지고 줄리아는 공포에 사로잡히는데....
Director
Twelve years ago, Lacey was raped and had a son as a result. Now her rapist is out on parole, and since he's the father of the child and has shown signs of rehabilitation, he's been granted visitation rights by a judge. Slowly but predictably, Lacey realizes things just aren't right with him, but thanks to her rapists manipulation, everybody she knows, from her boss to her friends, dismisses her feelings and thinks she's crazy. Meanwhile, her attacker is primed to finish what he started 12 years ago.
Writer
A computer scientist invents an experimental artificial intelligence that can manage and control all the functions for his vacation cabin in the woods. When he gives it a female personality, it becomes a little too managing and controlling, resulting in deαdly consequences.
Director
A computer scientist invents an experimental artificial intelligence that can manage and control all the functions for his vacation cabin in the woods. When he gives it a female personality, it becomes a little too managing and controlling, resulting in deαdly consequences.
Director
A stressed-out, big-city cop seeks refuge in Hawaii, only to become embroiled in a serial murder case that appears to be identical to his last case in New York City.
Writer
Kathleen Quinlan is a woman working late in her locked High-Rise office building who along with Bruce Abbot struggle to elude a killer (Ben Loggins) trying to kill them.
Director
Kathleen Quinlan is a woman working late in her locked High-Rise office building who along with Bruce Abbot struggle to elude a killer (Ben Loggins) trying to kill them.
Director
Two teens, Lisa and Kim, are playing games making prank calls on the phone. But when they call Adrian Lancer who has some mental problems, and say "I saw what you did", they ignite a human time bomb. Adrian has just killed someone and thinks they saw him do it. Now he is trying to find them.
Screenplay
성당의 대주교에 이어 앤 수녀가 연쇄 살해되는 사건이 발생한다. 이들의 손에는 하나같이 묵주가 쥐어져 있었다. 살해된 시체를 처음 발견한 케슬러 신부(Father Koesler: 도날드 서덜랜드 분)는 경찰과 신문기자들에게 도움을 주고 싶지만 사건의 경위를 알지 못해 안절부절한다. 그러던 어느 날, 고해성사를 하러 온 범인이 자기 딸이 3년전에 자살했다는 말과 함께 자신의 주머니에 묵주가 하나 더 있음을 고백한다. 이 자가 범인임을 직감한 캐슬러 신부는 사건과 관계되는 이야기를 유도하려고 하지만 범인은 황급히 달아난다. 막막해진 케슬러 신부는 앤 신부로부터 우연히 건네 받았던 그림 속에서 다음 살인 표적을 눈치채게 된다.
Director
성당의 대주교에 이어 앤 수녀가 연쇄 살해되는 사건이 발생한다. 이들의 손에는 하나같이 묵주가 쥐어져 있었다. 살해된 시체를 처음 발견한 케슬러 신부(Father Koesler: 도날드 서덜랜드 분)는 경찰과 신문기자들에게 도움을 주고 싶지만 사건의 경위를 알지 못해 안절부절한다. 그러던 어느 날, 고해성사를 하러 온 범인이 자기 딸이 3년전에 자살했다는 말과 함께 자신의 주머니에 묵주가 하나 더 있음을 고백한다. 이 자가 범인임을 직감한 캐슬러 신부는 사건과 관계되는 이야기를 유도하려고 하지만 범인은 황급히 달아난다. 막막해진 케슬러 신부는 앤 신부로부터 우연히 건네 받았던 그림 속에서 다음 살인 표적을 눈치채게 된다.
Director
여대생 머피(Muffy/Buffy: 데보라 포어맨 분)는 자기가 다니는 대학교의 클래스 메이트 8명을 자기 별장이 있는 외딴 섬으로 초대를 하면서 영화는 시작된다. 8명이 부두에 모여서 섬으로 향하는 시작부터 친구들 하나 하나가 사고를 일으키며 별장에서의 파티 자체에 불길한 암시를 던진다. 결국, 한 명, 두 명 실종, 혹은 죽어가는 친구들 남은 둘은 별장 주인인 머피를 의심한다. 결국 최후에 남은 두 남녀는 살기위해 필사적으로 도망치는데...
Writer
After he transfers to a new school, Hadley is victimized and ostracized by his too-cool classmates. To prove his worth, our hero takes up wrestling, and before long he’s the school champ, thanks to the input of coach Ball, a washed-up alcoholic who finds redemption through Hadley’s example.
Director
After he transfers to a new school, Hadley is victimized and ostracized by his too-cool classmates. To prove his worth, our hero takes up wrestling, and before long he’s the school champ, thanks to the input of coach Ball, a washed-up alcoholic who finds redemption through Hadley’s example.
Writer
A psychopathic killer terrorizes a babysitter, then returns seven years later to menace her again.
Director
A psychopathic killer terrorizes a babysitter, then returns seven years later to menace her again.
Director
A babysitter is menaced by mysterious and frightening phone calls.