Billy MacKinnon
출생 : , Glasgow, Scotland, UK
Screenplay
The story is set in Palestine in 1947, during the British mandate period. The Zionists are fighting for the establishment of a Jewish state, and four comrades in arms pressure the young Elisha to overcome his moral qualms and fully commit to the armed struggle.
Executive Producer
A privileged music student and an off-the-rails youth share an unlikely moment of intimacy with a violin.
Writer
The story is set some time in the past, or maybe some time in the future. Given a time-frame, we would say somewhere between the American moonwalk, and Coca- Cola's serious ambition to turn the moon into an advertising logo. Our central character, the young lift operator, is formed by experience into cynicism, detachment, and apathy. The story builds to its crescendo: of public outrage and state crackdown; the banality of commercial interest and the monumental rape of nature. Set in a large newspaper office, the Lift is a place of relative safety. But floor by floor, with each passenger in his or her tableau, the atmosphere of mayhem seeps in. Finally our young character leaves the situation, far-gone in hopelessness and disinterest.
Writer
When he is released from a young Offender's Institute, Bobby Brewer a wayward 16 year old, is forced to take to the road with his errant troubadour father, Ronnie.
Screenplay
In 1972, disenchanted about the dreary conventions of English life, 25-year-old Julia heads for Morocco with her daughters, six-year-old Lucy and precocious eight-year-old Bea.
Producer
Three teenage brothers, gang-member Bobby, troubled mama's boy Alan and self-assured prankster Lex, reside in a downtrodden section of Glasgow, Scotland, circa 1968. But while Bobby and Alan are beginning to experience the power of raging hormones, the story focuses on Lex, who begins a downward spiral after he accidentally shoots the leader of Bobby's gang. Lex's cockiness and immaturity unfortunately prevent him from understanding the effect his subsequent crimes will have on both himself, and on those around him.
Producer
Ann (Kerry Walker) cleans for a living. She confronts problems like a vacuum cleaner sucks up dirt from the carpet. She shares everything she has with her two moody children (Noah Taylor, Sarah Hooper) and her equally erratic neighbours. She also shares everything her rich and constantly out-of-town employers have. While Ann vacuums her clients’ penthouses, her friends enjoy the million dollar views, luxury appointments, home gyms, cocktails by the pool - the things they have always wanted, but could never in their wildest dreams afford.
Script Editor
초월적인 힘에 의해 삶이 결정된다고 믿고 있던 케이(Kay: 카렌 콜스톤 분)는 내성적인 성격에도 불구하고, 이마에 물음표가 있는 남자를 만나게 되리라는 점장이의 말을 듣고는 앞머리가 그 모양을 한 동료의 약혼자 루이스(Louis: 톰 라이콘스 분)를 유혹해 자신의 남자로 만든다. 동거를 시작한지 1년이 되자 루이스는 그것을 기몃하기 위해 들에 묘목 한 그루를 심는다. 그러나 나무에 대해 까닭모를 공포감을 지니고 있는 케이는 강박관념에 시달린 나머지 루이스 몰래 그 묘목을 뽑아버린다. 그로 인해 두 사람의 관계는 다소 어색해지고 만다. 그 무렵 제멋대로이고 자아 도취에 빠져있는 케이의 언니 스위티가 밥이라는 남자를 데리고 나타남으로써 순식간에 케이의 삶은 혼란스러워진다. 게다가 무조건적으로 스위티만을 편애함으로써 어린 시절 케이를 외롭게 만들었던 아버지 고든의 연이은 방문은 더욱 스위티의 어리광을 부채질하게 되는데 고든에게 스위티는 그저 사랑스럽고 천진난만한 어린아이일 뿐이다. 마침내 온가족이 모였지만 자신의 뜻대로 되지 않자 흥분한 스위티는 온몸에 진흙을 칠하고 통나무집에 올라가 난동을 피우는데 그녀의 몸무게를 견디지 못한 집이 무너지는 바람에 숨을 거두고 만다. 그녀의 죽음으로 남은 가족들은 실로 오랜만에 평화를 되찾는다.
Co-Producer
초월적인 힘에 의해 삶이 결정된다고 믿고 있던 케이(Kay: 카렌 콜스톤 분)는 내성적인 성격에도 불구하고, 이마에 물음표가 있는 남자를 만나게 되리라는 점장이의 말을 듣고는 앞머리가 그 모양을 한 동료의 약혼자 루이스(Louis: 톰 라이콘스 분)를 유혹해 자신의 남자로 만든다. 동거를 시작한지 1년이 되자 루이스는 그것을 기몃하기 위해 들에 묘목 한 그루를 심는다. 그러나 나무에 대해 까닭모를 공포감을 지니고 있는 케이는 강박관념에 시달린 나머지 루이스 몰래 그 묘목을 뽑아버린다. 그로 인해 두 사람의 관계는 다소 어색해지고 만다. 그 무렵 제멋대로이고 자아 도취에 빠져있는 케이의 언니 스위티가 밥이라는 남자를 데리고 나타남으로써 순식간에 케이의 삶은 혼란스러워진다. 게다가 무조건적으로 스위티만을 편애함으로써 어린 시절 케이를 외롭게 만들었던 아버지 고든의 연이은 방문은 더욱 스위티의 어리광을 부채질하게 되는데 고든에게 스위티는 그저 사랑스럽고 천진난만한 어린아이일 뿐이다. 마침내 온가족이 모였지만 자신의 뜻대로 되지 않자 흥분한 스위티는 온몸에 진흙을 칠하고 통나무집에 올라가 난동을 피우는데 그녀의 몸무게를 견디지 못한 집이 무너지는 바람에 숨을 거두고 만다. 그녀의 죽음으로 남은 가족들은 실로 오랜만에 평화를 되찾는다.