Salvatore Cascio
출생 : 1979-11-08, Palermo, Sicily, Italy
An abandoned tumbledown theater in the outback of Paraíba state is the initial setting of a film about cinema, which explores the testimonials of the novelist and playwright Ariano Suassuna and other filmmakers such as Ruy Guerra, Julio Bressane, Ken Loach, Andrzej Wajda, Karim Ainouz, José Padilha, Hector Babenco, Vilmos Zsigmond, Béla Tarr, Gus Van Sant and Jia Zhangke. They all respond to two basic questions: why do they make movies and why do they serve the seventh art. The filmmakers share their thoughts about time, narrative, rhythm, light, movement, the meaning of tragedy, the audience‘s desires and the boundaries with other forms of art.
Se stesso
Self
The making of Cinema Paradiso and the characters of Toto and Alfredo
Nino Carbone
Don Vasari is an anti-conformist priest. For this reason he is transferred to a juvenile prison in a small town in the southern of Italy. Nino, a sixteen year old inmate, is accused of murder but Don Vasari does not believe his guilt and he starts a courageous investigation to help him.
Self (archive footage) (as Totò Cascio)
Ciprì and Maresco's delicious documentary portrays Sicilian super-agent Enzo Castagna, a man with some 20,000 extras on his books, who has worked with the likes of Loren, Pasolini, Rosi, Coppola and Cimino (indeed, virtually anyone who's ever chosen to film in Palermo). It's typically weird, witty and wonderful, partly due to its subject, a self-styled 'little big man' who consents to be described as 'almighty' and 'the greatest contributor to Italian cinema in the last 35 years'. The local favourite has also done time for bribery, but refuses to comment on Cosa Nostra. The film is as astonishing as its subject. Shot in luscious b/w, it's driven forward by an offscreen interrogator who alternates between ludicrously hyperbolic flattery and forthright questions about corruption and crime. It also serves as a study of the way ethics get abandoned in the unending pursuit of fame, wealth and self-esteem.
se stesso
The annual film festival in Venice is, of course, an ideal place to make a film (how come no-one has thought of it before). Everything is there in Pupi Avati's Festival: the famous hotels Des Bain and Excelsior on the Lido, the shimmering sandy beach which captivated Visconti. The film was made last spring and exploits the presence of passing film stars such as Jack Nicholson. We see the hysterical press conferences, where journalists and experts ask intelligent questions-without listening to the answers.
Cosimo (as Totò Cascio)
Gloria Ruckhauser has a dream: rediscovering the figure and features of herself when she was 20. Convinced that science is getting nowhere in the search for a cure to the aging process, Gloria sets up a foundation whose mission is to find a miracle potion. Various scientists take up the challenge and develop a substance that reverses the biological clock. Now, they face a new challenge. How to stop getting younger before it's too late.
Paulo
A less-than-qualified and far-from-perfect priest is mistakenly named the new pope. As the pontiff, he must deal with Vatican corruption, the Mob and the reappearance of his old lover.
Adelmo
Set in Italy in 1946 just after World War 2, the film explores the lives and emotions of a group of patients who are terminally ill and confined to an isolated sanatorium.
Alvaro enfant
자신만의 원칙을 철저히 지키려 노력하며 사는 홀아비 마테오 스크로(마르첼로 마스트로이안니 분)는 퇴직을 하고 연금을 받으며 시칠리아 섬에 있는 카스텔베트라노에 살고 있다. 그는 언제나 죽은 아내 안젤라와 오래 전부터 이탈리아 전역에 흩어져 살고 있는 다섯 명의 자식들을 그리워한다. 그러나 휴가철이 되어도 자식들이 고향인 시칠리아에 오지 않자 자신이 직접 그들을 만나러 가기로 결심한다. 하지만 여행을 하면서 실망과 회한만 느끼게 된다. 그가 처음으로 간 곳은 아들 알바로가 가 있는 나폴리이다. 마테오는 아들이 차기 국회의원 정도의 위치에 있는 줄 알았으나, 실제로는 어느 국회의원 밑에서 자료나 수집해 주는 일을 하고 있다. 다음에는 피렌체로 가서 예쁜 용모를 가진 딸 토스카를 만난다. 마테오의 생각으로는 딸이 유명한 배우가 되어 있어야 하는데, 실제로는 속옷 광고의 사진 모델을 하고 있고, 게다가 아비 없는 자식까지 기르고 있다. 그리고 밀라노에서는 교향악단에서 베이스 드럼을 연주하며 음악가로서의 길을 걷고 있지만, 자신의 직업에 만족하지 못하는 아들 굴리엘모를 만난다. 마지막으로 토리노에서는 전화국의 중역이 된 줄로 알고 있었던 노르마를 만나지만, 노르마 역시 전보를 치는 일을 하는 일개 직원일 뿐이고 결혼 생활도 파탄 지경에 이르러 있다. 자식들 모두 고향에서 외로운 홀로 생활을 하고 있는 노부에게 심려를 끼치지 않기 위해 잘 지낸다고, 일도 가정도 모두 평탄하다고 속여왔고, 자식들의 말을 곧이곧대로 믿은 마테오는 자식들이 그렇게 힘들게 살고 있는 줄은 꿈에도 몰랐던 것이다. 쓰라린 마음을 안고 고향인 시칠리아로 돌아 온 마테오는 그토록 사랑했던 아내의 무덤에 찾아가 낮은 목소리로 이야기 한다. “모두 잘 지내고 있다오.”
Tom
Salvatore 'Totò' Di Vita (child)
어린 시절 영화가 세상의 전부였던 소년 토토는 학교 수업을 마치면 마을 광장에 있는 낡은 시네마 천국이라는 극장으로 달려가 영사 기사 알프레도와 친구로 지내며 어깨너머로 영사기술을 배운다. 어느 날 관객들을 위해 광장에서 야외 상영을 해주던 알프레도가 그만 화재 사고로 실명하게 되고, 토토가 그의 뒤를 이어 시네마 천국의 영상기사로 일하게 된다. 실명한 후에도 토토의 친구이자 아버지로 든든한 정신적 지주가 되어준 알프레도는 청년이 된 토토가 사랑하는 여자 엘레나의 부모님의 반대로 좌절하자 넓은 세상으로 나가서 더 많은 것을 배우라며 권유하는데...