Eli Lotar

참여 작품

시골에서의 하루
Still Photographer
모파상의 단편소설을 각색한 영화. 파리의 상인 일가가 시골로 소풍을 오고, 순수하고 아름다운 딸은 그곳 여관에서 만난 남자와 사랑에 빠진다. 프랑수아 트뤼포가 장 르누아르의 영화 중 ‘가장 감각적인 영화’라고 찬미한 작품으로, 사랑의 두근거림과 아픔을 매혹적으로 그려내고 있다. 어떠한 설명에도 의존하지 않으면서 40여분 간 시적인 이야기를 펼쳐 보이는 르누아르의 솜씨가 돋보이는 작품.
Aubervilliers
Director
An empathetic description of the misery in an inner Parisian suburb, by a photographer who was also the camerman for Joris Ivens, Pierre Prévert and Luis Buñuel. - Nicole Brenez
New Earth
Camera Operator
The film is a documentary portraying a struggle as man tries to subdue nature. To prevent flooding and for purposes of land reclamation, the people of the Netherlands struggle and succeed in building a breaker, thereby eliminating the wild inland body of water once known as the Zuider Zee (now called Ijsselmeer).
Land Without Bread
Director of Photography
An exploration —manipulated and staged— of life in Las Hurdes, in the province of Cáceres, in Extremadura, Spain, as it was in 1932. Insalubrity, misery and lack of opportunities provoke the emigration of young people and the solitude of those who remain in the desolation of one of the poorest and least developed Spanish regions at that time. (Silent short, voiced in 1937 and 1996.)
Prices and profits, the potato
Director of Photography
Prix et Profits is a 20-minute short film originally made for educational purposes and released in 9.5mm format. As the title suggests, the film follows the supply chain of a potato, from farmers to consumers, and examines the mechanisms of capitalism.
Ténérife
Director of Photography
Ténérife
Director
크레오소트
Camera Operator
크레오소트는 타르를 가공해 만드는 목재보존재로서 산업 전반에 널리 쓰이는 중요한 제품이다. 당시 국제 크레오소트 제작자 연합이 이벤스에게 의뢰해 만들어진 ‘홍보 영화’로, 감독은 크레오소트 제작 과정을 순차적으로 보여주는 한편 크레오소트가 어떻게 활용되는지 소비에트 스타일의 몽타주와 함께 흥미진진하게 그린다. 에는 폴란드, 벨기에, 프랑스 등 다양한 국가의 노동자들이 담겼으며, 이 과정에서 노동자들의 국제 연대를 바라보는 이벤스의 정치적 관점을 간접적으로 읽을 수 있다. 크레오소트 제작을 과학적으로 설명하기 위해 이용한 애니메이션 기법도 주요 감상 포인트다.
Zuiderzee works
Camera Operator
A commissioned documentary short showing the effort over several years to close off a shallow bay in the northwest Netherlands from the rest of the North Sea by engineering a dyke,with an area later turned into land after drainage.
Caprelles et Pantopodes
Director of Photography
우리는 건설한다
Camera Operator
를 포함한 20년대 작품들은 많은 주목을 받았고, 네덜란드 건설 노조의 교육 부서는 요리스 이벤스에게 의 제작을 제안한다. 노조 설립 10주년을 기념하는 한편 노동자들의 노조 가입을 독려하기 위해 만들어진 이 작품은 암스테르담을 일터 삼아 활기차게 일하는 노동자들의 모습과, 이들의 손을 통해 만들어지는 도시의 새로운 풍경을 생생하게 보여준다. 지금까지 독립적으로 영화를 만들어 온 이벤스가 본격적으로 영화 감독이란 ‘직업’을 시작하게 한 작품으로 평가 받는다.