I'm the Sheriff (1927)
장르 : 코미디
상영시간 : 17분
연출 : Erle C. Kenton
시놉시스
Eleventh episode, third series, of The Gumps 2-reel series.
일자리가 없어 도시를 배회하는 떠돌이는 어느날 아침 산책길에서 꽃 파는 눈먼 소녀(를 만난다. 떠돌이는 마지막 동전을 털어서 꽃을 사주고, 육중한 차문 닫히는 소리에 소녀는 그를 부자로 오인한다. 소녀에게 애정을 느낀 떠돌이는 부자 행세를 하며 가깝게 지내고, 그녀의 눈을 수술할 비용을 마련해 주기로 약속한다. 어느 날 술에 취해 물에 빠진 백만장자를 구해준 떠돌이는 그와 친구가 되는데, 백만장자는 술에 취했을 때만 그를 알아보고 술이 깨면 그를 도둑으로 오인한다. 백만장자가 술에 취했을 때 소녀의 수술비를 얻어낸 떠돌이는 그가 술이 깨기 전에 달아나 소녀에게 돈을 전해주고 사라지는데...
A social worker is coming to Gru's house to check if it's suitable for children. Margo, Edith, Agnes and the Minions must take care of the situation.
부유한 화가에게 버림받고 갓난 어린 아이를 병원에서 낳은 여자가 키울 능력이 없어 고급차 안에 아이를 두고 간다. 그런데 자동차 도둑이 그 차를 훔치고 아이를 쓰레기통 옆에 두고 간다. 우연히 그 길을 지나가던 떠돌이 찰리가 애기 울음 소리를 듣고 얼떨결에 아이를 안게 되는데...
17세기 중엽의 프랑스. 작지만 낙천적인 미키, 어리석지만 착한 심성의 구피, 겁쟁이 도날드는 왕궁 문지기로 일하고 있다. 미키의 꿈은 총사대의 대원이 되는 것. 하지만, 일개 문지기가 총사대의 대원이 되기란 낙타가 바늘 구멍을 통과하는 것 만큼이나 불가능한 일이고, 친구들마저도 그의 꿈이 허황되다고 웃어넘긴다. 그런데 그 꿈같은 기회가 찾아왔다. 총사대장인 피트가 미키와 구피, 도날드에게 미니 공주의 호위를 맡긴 것이다. 사실 이것은 피트 대장의 음모였다. 황실의 먼 친척뻘되는 피트는 왕실의 후계자인 미니 공주로부터 왕위를 빼앗을 음모를 꾸미고 있었으며 자기보다 왕위 계승 서열이 앞선 친척 27명은 이미 모두 은밀하게 죽여버린 터였다. 이제 왕위까지 단 하나 남은 장애물, 미니 공주를 손쉽게 처리하기 위해 피트 대장은 어리버리해 보이는 세 명의 문지기를 미니 공주의 호위로 임명한 것이다. 그러나 피트 대장은 미키와 구피, 도날드의 능력을 과소평가했다. 그들은 실수 투성이처럼 보이면서도 미니 공주를 납치하려는 모든 음모를 무산시켜버리고, 그 과정을 통해서 팀웍의 진정한 의미를 깨닫게 된다. 화가 머리끝까지 난 피트는 미키를 납치하고, 미니 공주를 암살하기 위한 마지막 음모를 꾸미는데...
Goofy's in the driver's seat, Mickey's in the kitchen, and Donald's in bed in Mickey's high-tech house trailer. When Goofy comes back to eat breakfast, leaving the car on autopilot, it takes them onto a dangerous closed mountain road. When Goofy realizes this, he accidentally unhooks the trailer, sending it on a perilous route. They come very close to disaster several times, while the oblivious Goofy drives on and hooks back up to them.
산업의 기계화와 대공황이 맞물려 힘든 시절, 공장의 컨베이어 벨트 위에서 하루 종일 나사못 조이는 일을 하는 찰리. 찰리는 반복되는 작업에 착란 현상을 일으키고, 눈에 보이는 모든 것을 조여버리는 강박 관념에 빠지고 만다. 그는 급기야 정신 병원에 가게 되고, 거리를 방황하다 시위 군중에 휩쓸려 감옥살이까지 하게 된다. 몇 년 후 감옥에서 풀려난 찰리는 부모를 잃고 고아가 된 한소녀를 만난다. 그녀의 도움으로 카페에서 일하게 되고 서로를 의지하며 새로운 희망을 가진다. 둘은 행복하고 단란한 가정을 꿈꾸며 일자리를 찾아 헤매지만 매번 다시 거리로 내몰리고 마는데...
미친 듯이 웃을 시간이 왔다. 미키, 구피, 도날드가 거칠게 돌아가는 톱니바퀴, 뒤틀린 스프링, 귀청이 찢어질 듯한 종소리, 잠든 황새와 맞서 싸운다.
A janitor at a bank is in love with a secretary and dreams that she has fallen in love with him too.
The Tramp gets drunk in a hotel lobby and causes some misunderstandings between Mabel and her lover.
크노크라는 괴상한 노인의 부동산 중개소 직원인 후터는 비스보르크라는 한 소도시에 그의 부인 엘렌과 살고 있었다. 어느날 크노크는 비스보르크에 집을 한 채 사겠다는 오를록 백작의 편지를 받고 후터를 백작의 성으로 급히 보낸다. 후터는 자신이 오랫동안 집을 비우는 것을 슬퍼하는 부인을 친구인 하딩의 집에 머무르게 하고 백작의 성을 향해 떠난다. 길을 가다 어느 덧 해가 저물어 한 여관에 머무르게 된 후터는 우연히 조그마한 책자를 발견한다. 책에는 흡혈귀에 대한 섬뜩한 이야기가 씌여 있다. 이 영화의 사이 사이에는 훗날 비스보르크에서 일어날 일을 예언이라도 하는 듯한 내용이 삽입되어 있다. 다음날 다시 백작의 성을 향해 길을 가던 도중 고갯길에 다다르자 공포감을 느낀 짐꾼들은 더 이상 가기를 거부하고 후터는 할 수 없이 혼자서 길을 떠난다. 그런데 이때 어디선가 기괴한 인상의 마부가 홀연히 나타나 후터를 목적지인 오를록 백작의 성까지 눈깜짝할 사이에 데려다 준다. 성에 도착한 후, 어딘지 섬뜩한 느낌을 주는 오를록 백작을 만나 후터는 식사대접을 받고 하룻밤을 지낸다. 다음날 목에 무언가 물린 자국이 난 것을 발견하지만 후터는 모기에게 물린 것으로 간주해 버린다. 다시 오를록 백작과 만나 집에 대한 매매 이야기를 하는 도중 우연히 백작은 후터의 부인 엘렌의 사진을 보게된다. "당신 부인의 목이 참 아름답군요"라면서 백작은 의미심장한 표정으로 후터의 바로 맞은편에 있는 집을 사겠다고 한다. 이날밤 후터는 자신의 방으로 침투해 들어오려는 혼령을 만나게 되고 혼비백산하여 지하실로 내려가게 되는데, 지하실에 놓인 관속에서 죽은 시체와 같이 누워있는 오를록 백작이 눈을 뜨고 후터를 향해 일어선다. 완전히 공포에 사로잡힌 후터는 자신이 성에 갇힌 사실을 인식하고 어떻게든 성을 빠져 나갈 궁리를 한다.
흑백과 컬러, 2D와 3D를 조화롭게 넘나드는 는 디즈니의 혁신적인 도전과 동시에 디즈니 스튜디오의 첫 애니메이션 단편인 ‘미키마우스’ 시리즈를 향한 존경을 표하는 작품.
특별한 날이 없다고? 트롤 여왕 파피는 문득 깨닫는다. 트롤은 매일이 새로운데, 버겐은 매일이 똑같다는 사실! 버겐을 위한 홀리데이 만들기 대작전은 그렇게 시작됐다.
A very old woman wants to have dinner with her friends. As they are all dead, the butler has to play the role of every guest.
세상에 둘도 없는 친구이자 가족인 강아지 ‘스파키’를 사고로 잃은 천재 과학소년 ‘빅터 프랑켄슈타인’은 우연히 수업 시간에 전기 쇼크로 개구리를 되살리는 실험을 본 후, ‘스파키’를 되살리기 위한 비밀 작전에 돌입한다. 비바람이 몰아치던 날, 무덤 속 ‘스파키’는 ‘빅터’의 간절한 소원대로 백만 볼트의 전기 충격을 받은 후 다시 숨 쉬기 시작한다. 문제는 단 하나, ‘스파키’가 더 이상 예전의 모습이 아닌 온 몸에 꿰맨 자국과 철심이 박힌 채 되살아났다는 것! 사상초유의 부활견 ‘스파키’의 존재를 알게 된 ‘빅터’의 악동 친구들은 같은 방식으로 마을 곳곳에 잠들어 있던 친구들을 깨우기에 이르는데...
Margo, Edith, and Agnes spot an ice cream truck. The three of them go after the truck but Agnes falls as she attempts to pedal to the truck. The Minions, seeing her so upset by this, decide to build her a unicorn-themed motorcycle. Agnes goes for a little ride around town.
A Minion, seeing many owners walk their dogs, wants a puppy of his own. He tries to leash a ladybug but fails. Luckily, a UFO that sweeps away the ladybug somehow agrees to become a Puppy.
Susan Murphy (a.k.a. Ginormica) and the Monsters are now working with the US government as special ops. So when an alien presence is detected in Susan's hometown of Modesto, California -- right before Halloween -- the team is dispatched to investigate. Everything appears normal, right down to the jack-o-lanterns peering out from every doorstep and windowsill. But when Halloween arrives, those innocent-looking carved pumpkins reveal themselves for what they really are mutant aliens. The altered pumpkins then start to implement their fiendish plan to take over Earth. The Monsters are there to combat the mutant gourds and try to smash their wicked scheme!
시게이트 감옥에 수감된 트레버 슬래터리에게 잭슨 노리스란 기자가 인터뷰를 하게 된다. 트레버는 전세계적으로나 감옥 안에서나 유명인사가 되어서 나름 편하게 수감 생활을 한다. 자기 취향대로 꾸민 커다란 독실이 따로 있고, 죄수 중 덩치 큰 흑인 허먼이 그의 집사 노릇을 하면서 돌봐주며, 그를 추종하는 죄수들도 적잖게 있어 다른 죄수들이 함부로 그를 넘보지 못한다. 추종자들이 트레버에게 만다린 목소리를 내달라는 부탁을 하자, 빼는 척 하면서 결국 부탁을 들어주어 다시 만다린 연기를 보여주기도 하는데...
런던 근교. 엉성한 발명품만 만들어내는 발명가 월레스는 생활비를 충당하기 위해 창문닦이 서비스를 하고 있다. 월레스의 영리하고 충직한 애견 그로밋은 전자공학에서 도스토예프스키까지 읽는 식견 높은 개다. 그로밋의 생일을 맞자 월레스는 전자바지를 선물한다. 첨단 공법으로 만든 전자바지는 그로밋의 산책은 물론 무슨 일이든 척척 해내는 만능바지. 그러나 이 선물 제작에 많은 돈을 쓴 나머지 생활비가 부족하자 하숙을 놓게 된다. 광고를 보고 세를 든 동거인은 야비한 성격의 수배범 펭귄 맥그로우. 자신의 위치를 빼앗긴 그로밋은 가출을 하기에 이르는데...
Scrat struggles once again to protect his nut.
Virginia Craig will become super-wealthy and gain sole control of her factory, unless insubordinate schemers can trick her into marrying one of their clique. Unfortunately for them, she loves Monty, one of her employees. When the schemers' plot is discovered, a chase starts away from the factory and onto a runaway train.
Mickey and others are firemen; they slide down an ostrich's neck when the alarm sounds. A squealing cat whose tail Mickey pulls acts as the siren. The nearest hydrant isn't working too well, so Horace Horsecollar takes drinks from a pond and uses that water to put out the fire. Minnie is trapped on an upper floor; Mickey climbs the neighboring building fire escape and uses a clothesline to cross to Minnie's building.
A short film by Walther Ruttmann.
Summertime, and Mickey takes Minnie on a picnic. While Pluto is chasing a rabbit, and Mickey and Minnie are doing a courtship dance, every animal in the woods is busy making off with their picnic food. And then the rain comes.
Another barn dance. Minnie plays piano; Mickey plays fiddle, then percussion, then harmonica. Mickey dances with the huge Patricia Pig.
A collection of arctic animals (seals, walruses, polar bears, penguins) float by on ice floes and on shore, performing various musical numbers.
In the last of the Silly Symphonies season cycle, bears hibernate (or try to), raccoons sneeze, moose swim, and pretty much everyone ice skates. Everyone gathers around the groundhog to see what happens.
Horace pulls a wagon with a a small pipe organ, with Mickey at the keys; a sign on the side reads "Mickey's Big Road Show." They arrive, and Mickey's suitcase labeled "Jazz Fool" unfolds to a piano, which he plays (and sings about 8 notes). At the end, the piano attacks him. There is no dialogue, aside from the nonsense syllables sung.
A group of cannibals gather together for a tribal dance. In the middle of their gala, they are interrupted by a ferocious lion!
The title pretty much says it: fish and other marine life dance and frolic to various tunes. An octopus keeps spoiling the fun in various ways.
A village of dwarfs dance and play through their day. A blacksmith shoes a centipede, a street-cleaner sweeps, a marching-band strikes up and the townsmen roll out beer barrels.
Mickey puts on a show in his barnyard. A short dramatic scene by a chicken and rooster; an operatic ode by Patricia Pig, and then the main attraction: Mickey sings and plays his theme song, then dances to it.
Flowers, insects, and a crow family all dance to a jaunty tune celebrating spring. After a brief storm, grasshoppers, frogs, and spiders cavort to the Dance of the Hours.
Mickey is a railroad engineer with an anthropomorphic locomotive. He feeds the train (coal), then feeds his dog, then makes lunch for himself. Minnie drops by and plays a tune on her fiddle while Mickey dances. After lunch, the train has trouble climbing a hill, and the last car with Minnie aboard detaches and runs away.
The demons of hell play music for Satan, whose delight turns to wrath when an insubordinate refuses to become food for Cerberus.
Mickey seeks shelter from a storm in a house that turns out to be haunted. The skeletons command him to play the organ; they dance and play along.
A train speeds through the country on its way to Berlin, then gradually slows down as it pulls into the station. It is very early in the morning, about 5:00 AM, and the great city is mostly quiet. But before long there are some signs of activity, and a few early risers are to be seen on the streets. Soon the new day is well underway. It's just a typical day in Berlin, but a day full of life and energy.
빛의 시대가 오자 지하세계로 숨어든 어둠의 대왕은 세상을 다시 손아귀에 넣기 위해 순수와 빛의 세계를 지키는 유니콘 한쌍을 죽이려고 한다. 그 유니콘의 존재를 알고 있는 잭은 지상에서 가장 순수한 영혼을 지닌 숲속의 소년. 잭은 사랑하는 릴리 공주가 유니콘을 보고 싶다고 하자 위험을 깨닫지 못하고 유니콘을 보여준다. 릴리가 유니콘에 접근하는 순간, 그녀를 뒤쫓던 악귀들이 독화살로 수컷 유니콘을 쓰러뜨리고 외뿔을 잘라 손에 넣는다. 그러자 온기를 잃은 세상에는 갑자기 눈보라가 휘몰아친다. 이에 릴리는 실수를 바로잡기로 결심하고 악귀들을 뒤쫓다가 납치당하고 만다. 한편, 잭은 유니콘이 쓰러진 뒤 자신의 반지를 가진 사람과 결혼하겠다면서 릴리가 강으로 던져버린 반지를 찾아 물속으로 뛰어들었다가 가까스로 빠져나오는데…
Ciro Galindo was born on August 29th, 1952 in Colombia. Wherever he's gone, war has found him. After twenty years of friendship, I understood Ciro 's life sums up Colombia's history. As so many Colombians he is a survivor, who has run away from war for more than sixty years, and now dreams of living in peace. "Ciro and Me" is a journey to memory, seeking to give sorrow words; a journey, similar to that of Colombia in times of peace, in search to recover its dignity.
Studio 54 was the epicenter of 70s hedonism - a place that not only redefined the nightclub, but also came to symbolize an entire era. Its co-owners, Ian Schrager and Steve Rubell, two friends from Brooklyn, seemed to come out of nowhere to suddenly preside over a new kind of New York society. Now, 39 years after the velvet rope was first slung across the club's hallowed threshold, a feature documentary tells the real story behind the greatest club of all time.